Mei 2011 Mama's die hun 1e kindje krijgen of Zouden krijgen

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Mams85, 8 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Banne77

Banne77 Fanatiek lid

18 nov 2009
    1.113
    0
    0
    Arnhem
    @SQ, wat fijn om te lezen dat je weer thuis bent en dat het wat beter gaat! Nu lekker rustig aan doen! En inderdaad kan je altijd even langs gaan op je werk...

@Xd, mooie buik hoor! Vrij "puntig" hè?! Zou die fabel toch kloppen... puntig = jongen, rond = meisje
    Wat irritant weer op je werk zeg! Zeg dan niet dat je vrij moet nemen! Hopelijk lukt het je op korte termijn alsnog..

@Zustertje, lijkt me inderdaad een heerlijk gevoel om die werkkleding weg te brengen!

@Slapen, hier ook nog steeds slecht met af en toe een goeie nacht ertussen. Vaak rond 3 uur wakker en dan dommel ik daarna nog een beetje tot 6 uur, want dan gaat de wekker... Erg vervelend, maar ja het hoort erbij! Gelukkig hoef ik niet naar de wc!

Morgen weer controle bij de VK! Heb er zin in!
    Woensdag eten bij m'n ouders omdat m'n vader jarig is en donderdag de pretecho! Daar kijk ik erg naar uit om onze kleine meid weer te zien!

2. zustertje

zustertje Niet meer actief

@Banne suc6 bij de verloskundige! En van de week jullie meisje weer even zien super leuk!

@Poekie Mag je geen avonddiensten meer draaien of wil je dat zelf niet? Ik draai gelukkig wel avonddiensten is veel minder intensief dan 's morgens werken.

@SQ hoe is het met jou? Alles nog rustig?

Hier een behoorlijk drukke dag nu nog even vrij en dan rond 10.45 rij ik naar het dorp waar ik werk eerst even de kruidvat onveilig maken :D En dan naar mijn werk gezellig lunchen met mijn collega's en daarna hebben we communicatie training (slaat echt nergens op) maar goed het is verplicht en we krijgen het betaald ;)
    Dan weer naar huis nog even relaxen en dan rond 18.00 weer terug rijden om mijn avondroute te draaien.
    En morgen weer een hele dag werken :$:D
    Komt best goed allemaal... Vanmiddag ben ik nog wel even online!

Degene die moeten werken werkse en voor de anderen die vrij zijn geniet van je dag!

3. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    @ Banne, het lijkt bij mij te kloppen, puntige buik en een jongen. Is jouw buik ronder?
    Ik geloof er eerlijk gezegd nooit zo in, kan ook toeval zijn haha.
    Ben benieuwd hoe het straks bij de VK is!

@ Zustertje, je hebt het maar drukJ

@ hier, weer aan het werken. BLEHHH…

Gisteren heb ik zo gelachen met mn vriend. We lagen in bed en de baby was heel erg druk. Vooral veel aan het draaien dus niet echt schoppen.
    Mn vriend legt zn hand op mn buik, en hij kon dat draaien ook heel goed voelen. We zaten beide helemaal gefocust op mijn buik en de kleine.
    De hand van mijn vriend van ijskoud… En toen… BATS!! Hij kreeg me toch een goeie trap tegen die koude hand. We schrokken ons kapot zo hard ging het, ik gilde er zelfs van. En mn vriend echt heel verbaast wooww jeetje dit is niet normaal!
    Haha we moesten wel lachen hoor:D

4. MamaSandra

MamaSandra Actief lid

Goedemorgen iedereen. Had ik net een berichtje gepost - dacht ik - zie ik hem niet staan. Dus, poging nr.2...
    Hier was het gisteren TE druk om te reageren en de rest van de week zal niet veel beter zijn. Zit er nu ook al weer behoorlijk doorheen en heb het gevoel dat ik ziek aan 't worden ben... :(

Tot zo ver het geklaag. Vandaag 30 weken!! :)

Fijne dag iedereen!

(En wat die buikjes betreft, ik heb een behoorlijk ronde buik en ik krijg een meisje :) )

5. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    mamasandra, 30 weken!! Nog 10 te gaan (nouja 12 kan ook, maar we gaan uit van 10;))

Hopelijk geen zieke mamasandra!!

6. MamaSandra

MamaSandra Actief lid

@xd, hoe dan ook vliegt de tijd enorm :) Het meeste kijk ik nog uit naar het begin van m'n verlof (wat nog 6 weken duurt!!!) want met al die drukte lukt t me gewoon niet om echt van m'n zwangerschap te genieten.
    Morgen ga ik eens met m'n manager praten en hoop ik geregeld te krijgen dat ik iedere week tot m'n verlof een dag vrij mag nemen. En het 6 weken van te voren met verlof gaan zit op het moment ook in m'n achterhoofd...

7. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    @ mamasandra, ja ik zit met precies hetzelfde in mijn hoofd!
    Ik wil iedere woensdag vrij nemen. Dit was zelfs voorgesteld door collega's maar nu moet ik wachten op mijn vervanger... Hopelijk kan ze snel beginnen en ik mooi vrij nemen!

Ik merk ook hoor dat je toch minder kunt genieten als je druk aan het werken bent.

8. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    @ Bamboepen, ik zie dat je meeleest!
    Al even niks gehoord, hoe is het met je?

9. MamaSandra

MamaSandra Actief lid

@xd, het liefst zou ik ook op woensdag vrij zijn. Lekker midden op de week. Alleen mijn vervanger is er alleen op ma, wo en do-ochtend. Dus die momenten moet ik zeker aanwezig zijn. Dus dan is het dinsdag of vrijdag. En dan nog is t de vraag of ik m'n manager zo ver krijg. In tijden van maandafsluiting is vrij nemen not done. Maarja, als hij echt moeilijk gaat doen dan ga ik me gewoon ziek melden.

Het is hier sowieso chaos op m'n werk. Ik werk 40 uur, mijn vervanger 20 uur. Tijdens mijn verlof gaat een collega met pensioen en die moet ze ook vervangen. En volgens mij had ik ook verteld over die collega die in het ziekenhuis ligt, die is ook nog maaaanden uit de roulatie, dus die moet ook vervangen worden. Hoe ze dat allemaal voor zich zien vraag ik me af. Maar ik ga het niet meer mijn probleem maken. Ik kan niet meer doen dan m'n best... :)

10. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Nou je moet lekker aan jezelf denken, dat doet een bedrijf ook:)
    Het is idd niet jou probleem als er straks niet genoeg vervanging is, daar kan jij niks aan doen!

Ik hoop dat mijn vervanger snel kan beginnen, dan neem ik iedere woensdag vrij. Breekt idd de week een beetje op.

11. sunnyqueen21

sunnyqueen21 Fanatiek lid

18 feb 2009
    4.277
    1
    38
    verzorgende IG
    Friesland
    Goedemorgen/middag dames,

@zustertje, ja alles rustig hier. Gelukkig weinig krampen als ik maar rustig aan doe. Baal alleen dat ik nu dus niet mee kan doen aan de vriendeloterij morgen, maar dat leek me gewoon niet verstandig. Het is voor ons een best lange rit daar heen en ben je daar de hele middag en avond. Ik kan niet even zeggen ik wil even liggen ofzo... dus mijn moeder moest ff een ander zoeken.

@ Xd, grappig he als de baby draait. Dat voelt heel appart vind ik. En leuk dat je vriend zo'n knal kreeg dat maakt het voor hem ook nog echter. Wij doen standaard elke avond als we op bed liggen even een onderonsje tussen de pappa en de kleine. Dan gaat hij met zijn hoofd/oor op mijn buik liggen en krijgt vrijwel direct flinke trappen er tegen aan of voelt de baby dan draaien. Ik zie dan ook regelmatig zijn hoofd flink omhoog veren als die kleine daar eens goed tegen aan schopt.

@ MamaSandra, gefeliciteerd met je 30 weken. Jeetje gaat snel he... Rustig aan op je werk. Laat je niet gek maken!

Nou meiden werkse vandaag. Ik had normaal ook moeten werken vandaag, maar zit nu dus verplicht thuis. Maar daar geniet ik dan ook maar even lekker van en ik ga maar eens verder met mijn creatieve project BABYKAMER!! Ik ben schilderijtjes aan het schilderen met figuurtjes van winnie the pooh er op. HEb al 3 kleine af. Die heb ik namelijk al eens gemaakt voordat ik zwanger was. Toen had ik dat idee al voor als ik ooit zwanger mocht zijn. En nu nog 1 kleine er bij en dan nog een schilderij die een slag groter is. En ik kan er lekker bij zitten dus doe ik rustig aan hahaha!! Als jullie benieuwd zijn dan hoor ik het wel dan post ik ff wat foto's.

Liefs

12. MamaSandra

MamaSandra Actief lid

@sunny, leuk dat je aan 't schilderen bent :) Ik ben wel benieuwd naar het resultaat! :)
    Ook leuk om te weten dat ik hier niet de enige ben met creatieve babykamer projecten :) Zelf vind ik het heerlijk om creabea bezig te kunnen zijn als ik toch wat wil doen, maar het ook rustig aan moet doen...

Hier naast kantoor zijn ze aan het heien en ik zit het laatste half uur echt te trillen op m'n stoel. Dacht eerst nog van, "schopt de kleine nu zo hard dat ik er helemaal van op en neer ga?"

13. sunnyqueen21

18 feb 2009
    4.277
    1
    38
    verzorgende IG
    Friesland
  14. sunnyqueen21

18 feb 2009
    4.277
    1
    38
    verzorgende IG
    Friesland
  15. sunnyqueen21

18 feb 2009
    4.277
    1
    38
    verzorgende IG
    Friesland
    en Iejoor!

Bekijk bijlage 134147

Hier komt dan nog 1 bij van hetzelfde formaat met Winnie the pooh er op en dan nog 1 schilderij die een slag groter is met hen alle 4 er op als groep!

Liefs

16. MamaSandra

MamaSandra Actief lid

@sunny, echt super mooi zeg! Echt heel leuk :) Krijg er ook zin van om te gaan schilderen!

17. Banne77

Banne77 Fanatiek lid

18 nov 2009
    1.113
    0
    0
    Arnhem
    @SQ, mooi gedaan zeg die schilderijtjes!! Ik zou er inderdaad maar van genieten nu je thuis zit. Balen dat je niet naar de vriendenloterij kan, maar inderdaad jou gezondheid en die van de kleine gaat voor..

@Xd & Mamasandra, ik vind ook dat je het gevoel hebt minder te kunnen genieten als je veel werkt (40 uur). Ik baal daar wel eens van, de hele week werken, in het weekend best veel huishouden en dan nog je rust pakken tussendoor.
    Ik zou graag 6 weken van te voren stoppen maar aan de andere kant heb ik die 2 weken veel liever na de bevalling! Deze week moet ik gelukkig nog maar 1,5 dag! Donderdagmiddag en vrijdag lekker vrij gelukkig..

@All, vandaag weer bij de vk geweest. Mijn man heeft voor het eerst met zijn oor op mijn buik het hartje van onze kleine meid gehoord! Zo leuk! Verder was alles weer goed! 2 kilo aangekomen deze keer, dus het gaat nu harder!
    Ik moet alleen op het werk wat rustiger aan doen, omdat ik toch wel wat hardere buiken heb aan het eind van de dag. Het is nog geen voetbal in m'n buik maar het is volgens de vk wel teken dat ik het rustiger aan moet doen. Eens kijken hoe ik dat kan gaan regelen. Ik heb geen idee hoe ik rustiger aan kan doen achter m'n bureau?! Extra pauze nemen?

18. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Goedemorgen!

@ Sunny, sow dat kun jij goed!! Mooie schilderijtjes:)
    @ Banne, fijn dat alles goed was bij de VK. Wat leuk dat je man het hartje zo kan horen!!

Hier ook die harde buiken en ik moet ook rustiger aan doen. Op kantoor, hoe doe je dat idd als je achter een bureau zit? Ik dacht ook misschien extra pauze, maarja dat lost niks op. Dan zit ik nog, of lopen. Wat bij mij helpt is een half uurtje liggen. Maar om hier nou op mn werk te gaan liggen?? ;)

19. MamaSandra

MamaSandra Actief lid

Goedemorgen! (nog even... bijna weer 12 uur :) )

@Banne, mooi dat alles weer goed was bij de vk. En leuk dat je man zo het hartje kan horen. Mijn vriend heeft dat ook een paar keer geprobeerd maar nog niks gehoord. Hij voelt er ook niet heel veel omdat ze savonds als we samen op bed liggen toch heel rustig is. Maar de paar keren dat ze tegen zn hand aan trapte waren toch wel hard en heel leuk :)

@xd, ik ken het dillemma, zit ook alleen achter mn bureau dus je zou zeggen dat je 't niet rustiger kan doen qua werk. (Hoewel de stressniveau's hier de laatste tijd toch vrij hoog liggen). Hoe dan ook, ik verlang toch steeds vaker naar een middagdutje, wat jij zegt, even liggen helpt het beste!

Hier heb ik het iig geregeld dat ik vanaf nu iedere vrijdag vrij ben!! :) Dat moet vast helpen!

20. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Ooh wat fijn iedere vrijdag vrij!!
    Lekker lang weekend:)

Mijn vervangster begint 21 maart. Tot die tijd mag ik dus geen vrij nemen. Maar het is goed, als ik niet vrij krijg dan neem ik het wel:p

Deel Deze Pagina