En dit is de ladekast die we als commode gaan gebruiken! Deze heeft vriendin van me in het wit en ik was op slag verliefd op die kast. Wij wouden ook geen echte commode omdat als het kindje ouder is deze kast nog steeds gebruikt kan worden als kledingkast. En we de opstaande rand van een commodekast een beetje onzin vonden omdat de kast toch tegen de muur staat en je je kind toch nooit alleen laat liggen op de kast. Vaak zijn mooie commode kasten ook wel wat duurder en kan er minder in. Dus hebben we voor een ladekast gekozen! Liefs Bekijk bijlage 135464
Mooie spullen Sunny! Wij hebben ook een ladekast vd Ikea als commode. Ik moet nog 4 weken werken trouwens tot verlof. Eigenlijk 5 maar heb 1 week vakantie opgenomen voor de tijd.
Bedankt, wij zijn zelf ook erg blij met de kast en het ledikant. Ik kan niet wachten tot de baykamer af is en de spullen er in kunnen. Dan laat ik jullie natuurlijk foto's van ons kamertje zien! Ik heb deze week vakantie en moet daarna nog officieel 5 weken werken tot mijn verlof.... d.w.z. ''als'' ik weer mag werken van de gyn! Liefs
Nou Sunny, ik zeg jij hebt verlof!! Ik moet woe naar de VK,en ga even zeggen dat ik het echt niet meer trek. Ik weet dat ze mij hier op mn werk weg willen hebben. Ik ga straks niet meer fulltime werken en dr moet hier iemand fulltime zitten. Dus heb nu al het gevoel dat ze me wegkijken. 40 uur is me nu sowieso teveel en vrij nemen mag ik niet. Dus dan speel ik het wel zo. Ben er onderhand klaar mee. Rotbedrijf (zo dat is eruit)
Goedemiddag meiden, Hier een drukke week en weekend gehad was helemaal op en heb vannacht heel slecht geslapen en rot gedroomd haha gaat goed Vanmorgen al weer gewerkt en toen ik thuis kwam gelijk de was buiten gehangen en alle ramen gezeemd en ik denk dat ik zo de tuin nog even ga doen en daarna op de fiets naar het postkantoor. Om 17.30 moet ik weer gaan werken tot 22.00 en morgen vroeg gaat de wekker weer om 06.30 omdat ik om 07.30 weer moet werken Komt allemaal goed zeker met dit SUPER lekkere WEER!!! Ik zag leuke meubels langskomen! Mijn zwager is een koof aan het maken voor de babykamer (wij hebben een heel oud huis en de verwarmingsbuizen zitten gewoon buiten de muur) en daar komt een mooi houten koof rond heen. Dan alleen nog het vloertje erin en dan kunnen de meubels komen kan bijna niet wachten! Wanneer moeten jullie weer voor controle? Ik 18 maart en krijg dan ook een injectie omdat ik o- als bloedgroep heb. Ik kom straks weer buurten ga nog even wat doen in huis.
Zustertje, last van nesteldrang?? Ik mag woensdag weer op controle! Heerlijk weer he, zit ik dan binnen haha... Nouja het ziet er wel lekker uit natuurlijk
Hier is de kraamzorg geweest. We hadden de afspraak om 13.30 staan maar ze was er al om 13.15. Ze vroeg of het niet erg was dat ze wat te vroeg was. Dat vond ik dan wel weer netjes. Verder waren we er zo doorheen. Ze gaf toch wel aan dat het belangrijk was dat ons bed verhoogd kwam te staan. Ze zei dat ik het ntuurlijk kon treffen met een kraamverzorgster dat die het helemaal geen probleem vond, maar ik kon volgens haar ook iemand treffen die rugklachten had en niet van plan was om dan zo laag te werken. Begrijpelijk, want ik weet hoe belangrijk dat is om die dingen op werkhoogte te hebben. Ik dach ook dat het voornamelijk met het bed verschonen te maken had, maar aangezien ik borstvoeding ga geven zal de kraamzorg daarbij vast ook eens moeten helpen en de controles natuurlijk.... dus moet ik viendlief toch maar even vragen om die klossen op te halen en anders maar bierkratten er onder hahah! Het was een kort maar krachtig gesprek. Ze gaf me een papier met arbovoorwaarden, paar punten waren belangrijk de rest moest ik echt met een korreltje zout nemen. Taken van de kraamzorg: - Moeder en kind 1e prioriteit - wc en douche elke dag schoon i.v.m. infectiegevaar Dat zijn de vaste taken en daarnaast mogen wij aangeven wat we nog meer willen dat ze doet en dat mag van alles zijn. Zoals: - stofzuigen - awassen - de was doen - eten klaarzetten en/of koken! Nou dat vind ik toch behoorlijk wat. als het niet klikt met de kraamverzorgster dan moet ik dat direct door geven dan krijg ik iemand anders! Ik moest toch wel echt 2 kruiken hebben, want als ik meteen thuis kom met de kleine kan de temperatuur van die kleine nog wel zakken naar 35 graden en dan heb je echt 2 kruiken nodig om die temperatuur omhoog te krijgen. Nou ik koop er 1 en dan leen ik wel 1 van mijn vriendin. Liefs
Het belangrijkste vind ik ook de zorg voor moeder en kind. Ze hoeft echt ons eten niet klaar te maken enzo. Mijn man is dan ook 3 weken vrij n Hebben jullie ook wel eens van die gekke vragen? Ik vraag mezelf bijvoorbeeld wel eens af of een baby elke dag poept. Hahahaha. Hoeveel luiers gebruik je gemiddeld per dag. Dat soort vragen dus ... hihihi. Goh dus je moet toch 2 kruiken hebben. Ik dacht die in mei ook niet nodig te hebben.
Luiers vooral in de eerste weken toch zoveel als dat je voeding geeft, want je verschoont je kind voor of na elke voeding. Dus dan moet je toch al gauw 8 tot 10 luiers rekenen per dag. Ik dacht in mei ook genoeg te hebben aan 1 kruik, maar niet dus. Gekke vragen horen er zeker bj, helemaal omdat dit voor ons allemaal het eerste kindje wordt. Poepen is toch wel belangrijk en moet ook genoteerd worden in de map die je krijgt van de kraamzorg. Die kijkt naar de hoeveelheid natte luiers en of een baby vaak genoeg poept. Hier kunnen ze uit op maken of het kindje genoeg voeding krijgt en de nieren en darmpjes goed werken. Liefs
Hey meiden, het lijkt wel of ik de laatste tijd zo druk ben of te weinig energie heb om elke dag te reageren hier... Het liefst zou ik ook gezellig op m'n werk meekletsen maar dat gaat helaas niet. Wij hebben afgelopen vrijdag alle spullen geleverd gekregen! De nieuwe bank zit en ligt heerlijk! Wat een verschil met onze vorige! De meubels voor de babykamer zijn hartstikke mooi! Alleen het ledikantje was een probleem! Die moesten we zelf nog in elkaar zetten. Geen probleem natuurlijk, dat hebben we al zo vaak gedaan. Er zitten 2 lades onder en er moest aan iedere kant van de lade een metalen rails geschroefd worden. Wat blijkt, de kopjes van de schroefjes die erbij zitten zijn net te klein voor het gat in de rails wat geschroefd moet worden! Dus we hebben ze er wel in geschroefd maar dan niet in het midden zodat het in ieder geval vast blijft zitten. De 1e lade ging goed en bij de 2e is het "hout" gespleten! Dus daar kunnen we niks meer mee. Het middenschot tussen de lades moest aan ieder kant een rails. De schroeven die erbij zaten moesten in hetzelfde gat aan iedere kant 1. Zijn die schroeven te lang waardoor ze tegen elkaar aankomen en de rails dus niet vast zitten! En ook die plank is gespleten! De rest van de meubels zit heel stevig en goed in elkaar! En waren ook makkelijk in elkaar te zetten. De kledingkast staat in ieder geval en de kleertjes en dergelijke hangen erin! Helemaal super! Oja, en de "handvaten" van de lades van de commode hadden ook de verkeerde schroefjes, ook te klein voor het gat! Aankomende vrijdag moeten we terug met al die dingen en wordt het als het goed is vervangen! Gelukkig! Hebben jullie trouwens een sluier boven het bedje?? We hadden er een gekocht maar eigenlijk vind ik deze niet zo mooi staan, hij is toch te wit bij onze meubels.. Hier komt de kraamzorg 15 maart langs, ik ben benieuwd. Wij hebben wel 2 kruiken maar bij de prenatal hebben ze al aangegeven dat als we ze niet gebruiken we ze gewoon terug kunnen brengen! @Sunnyqueen, mooie meubels! Vooral de kast lijkt me erg praktisch! Wij hebben ook een commode met 3 lades, en geen opstaande rand?! Die heb ik eigenlijk nog nooit gezien...
Hi Banne! Wij hebben geen sluier boven het bedje. Schijnt nog gevaarlijk te zijn ook! Als het kindje er aan gaat trekken en hij/zij trekt het eraf kan het erin stikken. Bij een vriendin van mij is dat bijna gebeurd. Ze is gelukkig op tijd erachter gekomen dat het eraf getrokken was...die schrok zich rot toen ze op het kamertje kwam. Balen van het ledikantje!!!! Hopelijk is het snel opgelost. Jeetje zo te lezen zijn jullie allemaal al gecontacteerd door de kraamzorg. Ikke nie..... is pas vanaf week 32. Sunny: Krijg je een map waar je dat moet invullen? Grappig! Weet niet of ik jullie al eens gevraagd heb... maar ik heb de laatste 2 weken zo'n pijn in m'n *** (vagina). Gaat met de dag ook meer zeer doen. Soort zadelpijn. Morgen ff aangeven bij VK. Als ik zit en ik moet opstaan doet het echt pijn joh. Na een paar passen gaat het wat beter. Nog meer meiden daar last van?
Hey Poekie, nee ik heb daar geen last van.. Wel heb ik last van m'n bekken als ik teveel doe zoals afgelopen weekend. Als ik dan even gezeten heb is het helemaal stijf als ik weer opsta. en inderdaad na een paar passen gaat het wel weer.. Misschien heeft het toch ook daarmee te maken?!
Ja ik kreeg een map van de kraamzorg Poekie! Ik krijg 8 dagen lang kraamzorg. Gewoon de colledige uren, want ben aanvullend verzekerd voor Gezin dus krijg de hele eigen bijdrage weer terug. In die map/boek zitten dan ook bladzijdes met de dagen. van dag 1 tot dag 8 en dan nog dag 9 en 10 voor als je extra kraamzorg wil als je bijvoorbeeld een keizersnede krijgt. Per dag worden er gegeven over de baby genoteerd en over de moeder. Dus hoe laat je de baby voed, hoeveel plasluiers hij/zij heeft gehad. De temperatuur van de baby. Het gewicht natuurlijk. Daarnaast hoe jij je als mamma voelt en hoeveel bloedverlies je hebt en hoe het met je eventuele hechtingen gaat.. enz. Alles om een goed beeld te krijgen van hoe het met jou en de baby gaat zodat ze op tijd kunnen ingrijpen als er iets aan de hand is. Liefs
Veel plezier bij de VK! Wij krijgen wel een hemeltje boven het bedje. Maar een babytje ligt onderin het bedje en zo'n hemeltje staat aan de bovenkant van het bedje. Moet geen probleem zijn toch. @ Banne, gelukkig krijgen jullie nieuwe meubels!
Goedemorgen dames! Had gisteren geen tijd om mee te schrijven omdat ik m'n vervangster aan het inwerken was (en 's avonds naar de zwangerschapscursus) en ik zie dat ik een boel bij te lezen heb... @kraamzorg, ik heb ook nog niks gehoord en heb nog niet gekeken wanneer ze contact op zouden nemen. Vanavond niet vergeten even na te kijken. Toch wel belangrijk. Vind het sowieso heel wat, tijdens je kraamperiode een vreemde over de vloer. Ik ben nogal mensenschuw wat dat betreft. Ik hoop dat het een beetje zal klikken. @hemeltje, die hebben wij ook (nog) niet. Maar zit er wel over na te denken omdat ik het wel heel mooi vindt. En ik weet dat er idd risico is dat het babytje het lostrekt, maar zover ik weet ook pas als ze iets groter zijn zodat ze er ook bijkunnen. En daar moet je toch opletten als je zo'n ding ophangt. @banne, wat een gedoe zeg met dat ledikantje! Wordt er toch wel zenuwachtig van aangezien wij ook nog een in elkaar te zetten ledikantje in de gang hebben staan. En mijn vriend en ik hebben ervaring met het -knullig- in elkaar zetten van meubels @poekie, veel plezier bij de vk! Vandaag 31 weken!!