Mei 2011 Mama's die hun 1e kindje krijgen of Zouden krijgen

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Mams85, 8 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Gefeliciteerd Poekie, 31 toch?? (31 weken en 31 jaar was het, vandaar dat ik het nog weet;))
    Ga je iets leuks doen vandaag?

@Zustertje en SQ, ik was niet degene die niet meer in mn schoenen kon he... Dat is Banne:)
    Ik pas (nog) in al mijn schoenen:)

@ SQ, hopelijk is alles goed bij de controle. Vind je het nu niet steeds spannender door wat je nu allemaal gehad hebt?

@ Mamasandra fijn he die harde trappen.
    Ik heb ooit bovenin zown pijn, voelt precies zo als wanneer je rent en je steek in je zij krijgt (je milt). Dus dat zei ik gisteren precies zo tegen de verloskunidge... Ze zei weet je waar je milt zit als je zwanger bent? Uuh nee, nog op dezelfde plek dacht ik:)
    Ze zei die zit nu bovenin en waarschijnlijk raakt de baby mijn milt heel vaak waardoor ik dat oooh zo fijne gevoel krijg:D
    Ach ja, niks ergs dus en zolang ik weet dat het de kleine is kan ik het wel hebben hihi

2. sunnyqueen21

sunnyqueen21 Fanatiek lid

18 feb 2009
    4.277
    1
    38
    verzorgende IG
    Friesland
    Sorry Xd ik bedoelde banne inderdaad!!!

@poekie Van harte gefeliciteerd met je verjaardag!!!!

Ik vind de controles niet spannender nee.. tot nog toe is elke controle nog prima geweest dus maak me er niet druk over. Die kleine doet het steeds ontzettend goed dus daar blijf ik op vertrouwen!!

Liefs

3. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Maakt niet uit hoor Sunny.

Is ook goed dat je zo positief bent!! En alles is iedere x goed, dus zal nu vast ook weer zijn!

4. MamaSandra

MamaSandra Actief lid

@Poekie, Van Harte Gefeliciteerd!!! Geniet er van! Ga je het nog grootst vieren?

5. intra4

intra4 Niet meer actief

Nee ben 32 geworden en morgen ben ik 32 weken ;)

Nee vier het niet het echt. Vandaag gewoon aan het werk en vanavond met z'n 2-en thuis. Van het weekend komt er familie maar heel klein.
    Volgend jaar weer groots ;)

Ik voel die kleine vaak schoppen als ik achter mn bureau zit... en dan voel ik echt dat ik ff goed rechtop moet gaan zitten.
    hihihihi

6. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Ohja het was 32 weken:)
    Lekker he dat geschop!!

7. intra4

intra4 Niet meer actief

Ja vind het wel fijn. Toch een teken van leven zeg maar....

8. MamaSandra

MamaSandra Actief lid

Ja dat geschop ken ik. Heb ook steeds het gevoel dat ze me probeert te zeggen dat ik anders moet zitten. (Of dat ik niet zulke saaien dingen moet doen... :p )

Wat verjaardag betreft weet ik nog niet hoe ik die van mij ga vieren dit jaar. Ben zelf in juni jarig en m'n vriend in mei en we doen het altijd samen. Maarja, de kans is er dat de kleine zelfs op de verjaardag van mn vriend geboren wordt... Dus het hangt allemaal van de kleine af hoe we t dit jaar gaan doen :)

9. zustertje

zustertje Niet meer actief

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag!

10. intra4

intra4 Niet meer actief

Herkenbaar! :D

11. Caelis

Caelis Actief lid

30 dec 2010
    142
    0
    0
    Vlaardingen
    @ Poekie: Gefeliciteerd!!

Dat slechte slapen is ook voor mij heel herkenbaar, komt voornamelijk door het vele plassen (~4x per nacht) en de rugpijn + niet lekker liggen. Het gekke is echter wel dat ik in het 2e trimester veel meer slaap nodig leek te hebben, of in ieder geval langer in bed bleef liggen...ik werd dan pas rond 11.00 uur of 11.30 wakker (tja, werkeloos...) terwijl ik nu om 08.30 al naast mijn bed sta. Maar zoals ik al eerder aangaf, ik moet dan wel om 16.00 uur ofzo even een uurtje plat.

Het inkopen is niks van gekomen...wel weer opgeschoten met de babykamer. Beide rolgordijntjes hangen, geeft gelijk zo'n ander gezicht! Zo nog even de rotzooi stofzuigen die we gemaakt hebben, en dan een poging doen de resterende verf spetters van het laminaat af te poetsen. Ik denk dat ik vanavond de kommode op zijn plek kan schuiven :D en wie weet heeft vriendlief dan vanavond ook nog energie genoeg over om de garderobe van de baby in elkaar te zetten.

Woont iemand van jullie toevallig ook nog een beetje in de buurt van Rotterdam?

12. Caelis

Caelis Actief lid

30 dec 2010
    142
    0
    0
    Vlaardingen
    Oh ja, bijna vergeten, heeft de kleine bij jullie ook ineens zo vaak de hik? De afgelopen 2 weken is dat ineens begonnen, en de afgelopen 3-4 dagen lijkt hij het wel 2-3x per dag te hebben. Zo grappig, dat regelmatige "geklop"...het lijkt dan ook wel in mijn hele buik door te galmen, en hij wordt dan ook gelijk heel actief, alsof anders liggen helpt om van die hik af te komen....soms gaat ie wel 20 minuten door met hikken ^^

13. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Ja dat hikken, de laatste dagen echt heel erg. Een paar x per dag. Vind het soms gewoon zielig haha, vind de hik zelf nooit fijn en als ik dan denk hoe klein de baby is vind ik het zielig. Schijnt wel goed te zijn voor de ademhaling ofzo, weet niet meer precies wat:)

Caelis, jullie schieten al aardig op met het kamertje:) werk je eigenlijk niet?
    @ hier, vrije middag en ik moet dus rustig aan doen.... Tja dat zou moeten. Het het eten al voorbereid, heb alle was weggewerkt en het de kledingkast van mn vriend binnenstebuiten gekeerd;)
    Allemaal mooie stapeltjes gedaan en zelf alles op kleur. Dat boeit me normaal dus niks, nesteldrang? ;)

14. sunnyqueen21

18 feb 2009
    4.277
    1
    38
    verzorgende IG
    Friesland
    Nou ff klagen hoor! Wat een vreselijke kille gynaecoloog was dit zeg! Ik had dit keer niet mijn eigen omdat deze voor de hele week al vol stond gepland en moest dus naar een andere. Dit zal straks nog wel vaker voorkomen omdat we natuurlijk steeds vaker op controle moeten komen. Afijn ik had nu dus een vrouwelijke gyn en alleen haar uistraling was al om van te bibberen. Ik uitleggen waarom we extra controle hadden en waarom mijn gyn het zo belangrijk vond dat ik na een week alweer moest komen... Nou het was net of was ik tegen een muur aan het praten. Dinsdagavond heeft de Vk in het ziekenhuis nog tegen me gezegd dat ik door die harde buiken meer rust moet nemen omdat het anders wel over kan slaan in weeen. Dus dat meld ik nu weer. Zegt ze doodleuk, ach harde buiken horen er ook wel een beetje bij...... PARDON.... ik heb toch niet voor niks een nacht in het ziekenhuis gelegen... dat doe ik toch niet voor mijn plezier. Vervolgens even echo... nou niet meer dan 20 sec. heeft ze gekeken. Hoofdje ligt mooi beneden hartje doet het prima. Alles is in orde. Toen kon ik wel weer gaan..... Ze heeft niet eens inwendig een echo gemaakt terwijl mijn eigen gyn dat de vorige keer juist belangrijk vond om naar de baarmoederhals te kijken..... pffff. Ik mocht een nieuwe afspraak maken over 2 weken bij mijn eigen gyn weer. Nou gelukkig maar.... Ik ben gewoon helemaal van de kaart door dit mens.... Ik kom toch niet voor niks voor een extra controle en zij doet het af of is het niks.... Nou gelukkig dacht vriendlief er hetzelfde als mij over dus het lag niet alleen aan mij!

Liefs

15. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Jeetje wat een botte gyn, tja harde buiken komen vaak voor. Maar hallo jij hebt met harde buiken en weeen in het zh gelegen dat is toch wel ff iets anders als een gewone harde buik!
    In het begin liepen wij ook nog in het zh, maar vond dat niks. Krijg altijd het idee dat ze het daar als routine zien. Terwijl iedere baby juist weer een wonder is!!

16. sunnyqueen21

18 feb 2009
    4.277
    1
    38
    verzorgende IG
    Friesland
    Nou gelukkig heb ik dat gevoel niet bij mijn eigen gyn. Dat is een man en die is juist wel erg geinteresseerd en behandelt mij wel als een patient met een wonder in haar buik wat de beste zorg moet krijgen die ze kunnen bieden. En toen ik in het ziekenhuis lag met die krampen (overigens heb ik geen weeen gehad) had ik ook weer een mannelijke gyn en die was ook heel warm en begaan. Mijn eigen gyn heeft deze extra controle juist aan gevraagd omdat hij geen dingen over het hoofd wil zien omdat met deze termijn zo'n kleintje nog zo fragiel is. Dus wat dat betreft voel ik me juist wel weer heel erg op mijn plek daar en goed naar mij geluisterd, maar deze vrouwelijk gyn vond ik gewoon erg tegen vallen!

Liefs

17. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Ja dat is wel fijn dat je dat met je eigen gyn wel hebt, toch wel belangrijk!!
    Ik bedoelde ook eigenlijk krampen, niet weeen:)
    Hopelijk krijg je dan vanaf nu alleen je eigen gyn en niet weer zon omgeintresseerde..

18. Caelis

Caelis Actief lid

30 dec 2010
    142
    0
    0
    Vlaardingen
    Tjonge, toch wel vervelend dat die gyn zo ongeinteresseerd leek...beetje overwerkt misschien? Fijn dat je volgende keer weer je eigen gyn hebt, dan kan je ook aan hem vertellen hoe de behandeling van die vrouw tegenviel. Doe maar lekker rustig aan hoor.

@ XD: nee, ik werk op het moment niet, ben (helaas) werkeloos... Ik heb 3 jaar voor een bedrijf gewerkt, en toen het aankwam op een vast contract kon dat ineens niet, dus per 1 augustus vorig jaar was ik ineens werkeloos. Werd me ook pas 1 maand van tevoren verteld :(
    De maand augustus dus lekker vakantie gevierd, en genieten van al die vrije tijd, en toen de maand erop kwam ik er dus ineens achter dat ik zwanger was (was niet gepland). Paar dagen daarna begon bij mij de misselijkheid, en daar heb ik 4 maanden flink last van gehad (hele dagen misselijk, 4-5x per dag overgeven). Gelukkig had ik een begripvolle werkcoach bij het UWV, dus ik had vrijstelling van de sollicitatie-plicht. En nu met 7 maanden heeft het sowieso geen zin om werk te zoeken, niemand die je wil hebben, en over een maand gaat de zwangerschapsverlof in. Dan kan ik mijn ww-uitkering (70% van laatst verdiende loon) omzetten in een WAZO-uitkering (zwangerschapsuitkering= 100% van laatst verdiende loon). Nadat de zwangerschapsverlof voorbij is, krijg ik nog mijn restantje ww, en hopelijk heb ik dan daarna tegen die tijd wel weer werk ;)
    Vind het op zich niet zo'n ramp hoor, werkeloos zijn. Was een opluchting tijdens de zwangerschap met al die zwangerschapskwaaltjes, en met mijn ww en mijn vriend zijn baan is het wel te doen ) alhoewel geen vetpot).

19. MamaSandra

MamaSandra Actief lid

Goedemorgen dames! Vandaag lekker genieten van mijn vrije dag! :)
    Tegelijk met m'n vriend opgestaan en nu zo eerst wat huishoudelijke klusjes doen (op m'n gemakje...).

@sq, vervelend zeg die gyn. Het lijkt me sowieso dat juist als je een patient van iemand anders overneemt dat je meer interesse toont omdat je minder bekend bent met de geschiedenis. Maar wie ben ik?
    Het is iig wel fijn dat je je eigen gyn wel prettig vindt. Ik voel me zelf ook heel erg op m'n gemak bij m'n eigen gyn en dat vind ik toch erg belangrijk. Ergens vind ik het gewoon bijna jammer dat ik weer gewoon via de vk loop nu. Daar zie je iedere controle toch weer iemand anders en echt een bepaalde band opbouwen doe je dan ook niet. Nu zijn ze allemaal heel aardig en altijd geinteresseerd dus ik heb verder niks te klagen hoor.
    Doe het iig maar lekker rustig aan en hopen maar dat je voortaan weer bij je eigen gyn terecht kunt.

@caelis, het slechte slapen komt bij mij ook gedeeltelijk door het veel naar de wc moeten. En als ik dan eenmaal m'n bed uit ben geweest kan ik maar weer moeilijk een goede houding vinden en in slaap vallen. Heel vervelend.
    Ik woon zelf trouwens niet heel dicht bij R'dam, maar echt ver is het ook niet (lekker duidelijk he? :p). In Utrecht woon je gewoon lekker centraal :)
    En wat de hik betreft, die van mij heeft daar de laatste week ook echt veel last van gehad. Een keer 'snachts waardoor ik ook niet kon slapen. Maar het schijnt idd goed te zijn.

Fijne dag iedereen!

20. intra4

intra4 Niet meer actief

Goedemorgen dames!

*VANDAAG BEN IK 32 WEKEN ZWANGER*

Las vervelend verhaal over een stomme gyn.
    Gelukkig straks weer je eigen... zou daar wel een klacht over indienen!

MamaSandra : Geniet lekker van je vrije dag vandaag meid!!!

Caelis: Fijn dat zo'n begripvolle coach had. En hopelijk vind je straks na de bevalling wat leuks qua werk.
    Welke branche zat je in?

Ik werd vanacht om half 4 wakker met een ontzettende harde buik en ik had het gevoel alsof on meisje helemaal boven bij m'n ribben/longen lag te drukken.
    Ik ben even opgestaan en daarna weer gaan liggen...en ademhalings-oefeningen gedaan om goed te ontspannen...en toen zakte het langzaam (heeeeeeel langzaam!) weg.
    Ze was wel enorm aan het bewegen.

Deel Deze Pagina