Mei 2011 Mama's die hun 1e kindje krijgen of Zouden krijgen

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Mams85, 8 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Haha, nou zo erg is mn vriend er ook niet mee bezig hoor.
    Mijn placenta ligt achter en je voelt de kleine dus heel goed. En je kunt het zelfs zien.
    Daar houd mn vriend zich dan mee bezig, maar de rest... Boekje lezen, zover krijg ik hem niet hoor.
    Enja weet je het gaat toch nooit zoals het in de boekjes gaat. Hij moet gewoon een week vrij nemen als de kraamhulp er is, dan kan zij alles leren en weet mn vriend precies wat hij moet doen ;).

Ik verdiep mezelf er eigenlijk ook niet veel in, zou echt niet weten hoe je een bedje op moet maken haha. Ik weet dat het laag moet maar verder?! Geen idee.
    Komt vast allemaal goed. We laten alles over ons heenkomen:)

Wij hebben trouwens nog steeds geen naam gevonden, om gek van te worden!!

2. sunnyqueen21

sunnyqueen21 Fanatiek lid

18 feb 2009
    4.277
    1
    38
    verzorgende IG
    Friesland
    Goedemorgen dames,

Heb van het weekend wel mee gelezen, maar niet zo veel zin om te reageren en had ook weinig te melden eigenlijk. Bij vriendlief en mij komt momenteel even de stress van de babykamer naar boven. Het schiet nu aardig op. Volgende week komt het glasvezelbehang er op en wordt het gesausd en daarna wordt de radiator geplaatst en het laminaat gelegd. Dan is het zo goed als af. Alleen vriendlief is al sinds eind december elk vrij uurtje dat hij heeft met de babykamer bezig en dat begint zijn tol te eisen. Hij gaf gisteren aan dat hij ook wel weer eens gewoon met mij een avondje op de bank wil zitten. Nou proberen we dat minimaal 1 keer in de week zowieso te doen, maar we merken gewoon aan elkaar dat we er aan toe zijn dat die verbouwing achter de rug is. Dan kunnen we beiden ook nog even lekker van elkaar genieten en goed uitrusten voordat die kleine er is. Tuurlijk heeft hij straks ontzettend eer van zijn werk, want hij heeft uiteindelijk alles op het behangen na zelf gedaan. En dat vind ik echt heel knap als je weet dat er dus eerst helemaal geen slaapkamer was, maar een kale overloop. Gisteren heeft vriendlief als verrassing omdat hij even niet verder kon met de babykamer de ladekast en het ledikant vast in elkaar gezet. Goh wat wordt het allemaal mooi. Ben er echt superblij mee.

Hier is vriendlief wel regelmatig met de baby bezig. Hij pakt regelmatig mijn 9 maandendagboek er bij om even te lezen wat er deze week allemaal gebeurd in mijn buik en in de avond maakt hij vaak even contact met de kleine door met zijn hoofd op mijn buik te liggen. Dan praat hij even en wordt er flink tegen zijn hoofd aan geduwd. In de ochtend is de kleine ook vaak actief en dan legt vriendlief zijn arm om me heen met zijn hand op mijn buik en dan begint die kleine uk van ons ook spontaan tegen zijn arm te schoppen. Ik heb mijn placenta ook aan de voorkant liggen, maar de baby is inmiddels zo krachtig en actief dat hij/zij daar doorheen te voelen is. Ik merk vooral de laatste dagn dat het ook zichtbaar is. Dan beweegt mijn buik echt op en neer. Of ik heb mijn handen op mijn buik om te leunen en dan wordt die ineens omhoog geduwd. Heel grappig gezicht is dat.

Bedje opmaken heb ik me laatst even in verdiept om te weten wat ik allemaal precies in huis moest hebben en hoe veel. Gewoon via ''google''. En die vriendin van mij die in januari is bevallen heeft mij ook even laten zien hoe zij het doet en daarnaast was de kraamzorg hier voor de intake en die vertelde dat ik het bedje wel mocht opmaken, maar dat zij het dan toch willen zien of je het goed hebt gedaan en dus desnoods overnieuw doen. Dus ik zit er niet over in dat het verkeerd gaat.

Geboortekaartjes zijn al gereserveerd en besteld dus zodra de kleine er is kunnen de laatste gegevens worden verstuurd en dan worden ze diezelfde dag nog verstuurd naar ons. Moeten alleen nog even alle adressen op van die stickers laten uit printen.

Meeste babyspul hebben we nu ook wel. Zijn nog wel wat dingetjes, maar we konden ook van alles van een oom en tante krijgen van vriendlief dus die eerst maar even aan de mouw trekken wat ze nog voor ons hebben.

Zo dat is mijn bijdrage voor vandaag! Vanmiddag even met mijn leidinggevende bellen. Die werkt momenteel ook maar halve dagen omdat ze pas geleden flink ziek is geweest dus die is vanmiddag pas te bereiken.

Liefs

3. zustertje

zustertje Niet meer actief

Goedemorgen meiden!

Ik dacht dat ik vanmorgen vrij was maar dat bleek niet zo te zijn kwam ik gisteren achter ;)
    Ga eerst even huishouden doen en kom dan straks reageren!

Liefs

4. MamaSandra

MamaSandra Actief lid

@xd, ja over het algemeen laat ik t ook maar gewoon over me heen komen hoor. Afgelopen weekend heb ik dan al wel het bedje opgemaakt en ik voelde me een behoorlijke kluns moet ik zeggen. Ik weet dus dat het kort moet, vanaf het voeteneind tot schouderhoogte, maarja, kan nu alleen maar gokken natuurlijk :S Daarnaast kreeg ik het allemaal niet mooi recht, dus ik m'n vriend erbij geroepen, hebben we met z'n tweeen het bedje op staan maken :p Maar daar mag de kraamhulp me dus ook nog wat in leren :p En ik heb het idd ook maar opgemaakt onder het mom van, dit ga ik nog wel 10x doen voor de kleine geboren is... :p

@sq, jullie zijn zo te lezen ook behoorlijk druk met de babykamer. Jullie hebben er ook een hoop werk aan zeg. Het zal zeker heel prettig zijn als het uiteindelijk achter de rug is!

Wat het bewegen van de kleine betreft, ze is altijd het actiefst als ik op m'n werk ben... Dan beweegt m'n buik ook allemaal en schopt ze zelfs zo hard dat het pijn kan doen. Het is me ook opgevallen dat ze in het weekend juist heel rustig is, of beweeglijk is op andere momenten dan door de week. Vraag toch af of dit komt doordat m'n eigen ritme in het weekend anders is.

5. intra4

intra4 Niet meer actief

Goedemiddag dames!
    Hier ook met frisse tegenzin op het werk.
    Gister verjaardag gevierd. Alleen voor wat familie.
    Volgend jaar weer utigebreid ;)

Mijn mannetje weet er aardig wat van hoor qua bevalling/zwangerschap.
    Hij is zich nu aan het verdiepen in wat we allemaal mee moeten nemen naar het ziekenhuis. hihihihi
    Ik heb zo'n vermoeden dat hij het liefst heeft dat ik de tas nu al klaar zet! hahaha

XD : Naar Gooische Vrouwen geweest! Leuk! Wil ik ook nog heen!
    Enne...ben je naar huis gegaan vanmiddag???

Lees dat jullie nu allemaal toch aardig aan het opschieten zijn qua kamertjes enzo.
    Hier is alles helemaal klaar en af. Moet alleen nog kleertjes wassen.

Zustertje : Wat een tegenvaller dat je toch moet werken vandaag.

Uhh...verder weet ik het even niet meer :)

6. intra4

intra4 Niet meer actief

Dames nog een tip : Aanbiedingen

Veel baby-aanbiedingen voor weinig centjes ;)

7. sunnyqueen21

18 feb 2009
    4.277
    1
    38
    verzorgende IG
    Friesland
    Zo net even met mijn leidinggevende gebeld. Ik heb een voorstel gedaan wat mijn Gyn en VK als advies hadden gegeven. En daar ging mijn leidinggevende direct mee akkoord. Ik ga nu tot mijn verlof proberen te werken op maandag, woensdag en vrijdag van 10.00 tot 13.00 dus 3 uurtjes. Ze zei meteen als het niet gaat dan moest ik het direct zeggen en er mee ophouden. Dus ze was heel meelevend. Kan ik in ieder geval nog even mijn collega's zien tot mijn verlof en ben ik nog een beetje onder de mensen.

Liefs

8. zustertje

@MamaSandra Ook weer lekker aan het werk? Ik ben al weer een poosje thuis maar die frisse tegenzin ken ik niet ik ga altijd met heel veel plezier naar mijn werk toe al zie ik ook heel erg uit naar mijn verlof.
    Heerlijk vrij zijn en lekker rommelen in huis kan ik ook super van genieten.
    Wanneer moet je weer op controle?

@Xd24 Jij ook al met tegenzin op het werk haha. gisteren lekker uit eten geweest altijd erg fijn en die film gaan wij ook kijken ben zo benieuwd!
    Ben erg benieuwd naar je kamertje!

@SQ Jullie ook lekker bezig met het kamertje erg leuk werk! Ik heb net de laatste kleertjes en spullen gewassen en die hangen nu heerlijk in de zon te drogen. In mijn verlof ik denk de 2 de week van mei ga ik alles nog een keer wassen en in de kasten leggen/hangen
    Fijn dat het zo geregeld is op je werk geeft denk ik wel veel rust!

@Poekie79 Nog van harte met je verjaardag leuke kado's gekregen? Ik ben 26 april jarig en vier het nog voor iedereen. Zaterdag voor mijn verjaardag komt mijn familie en vrienden die van ver komen (die blijven allemaal een hele dag altijd super gezellig!)
    En de dag zelf voor de familie en vrienden die in de buurt wonen.
    en het was geen tegenvaller hoor dat ik moest werken vind mijn werk echt super leuk anders zou ik er ook gelijk mee stoppen.
    Aanbiedingen heb ik ook gezien van de Wibra maar heb niks meer nodig haha.

Hier al weer van alles gedaan het eten voor vanavond staat ook al kant en klaar lekkere zuurkool stamppot met worst hoef ik het om 18.00 alleen maar even op te bakken.

Morgen over 2 weken komen ze alle spullen brengen kan echt niet wachten heb er zoveel zin in!

Ik ga zo eerst nog even een rondje fietsen en nog wat boodschappen doen wat gaan jullie vanmiddag allemaal nog doen?
    Aanstaande vrijdag moet ik weer naar de verloskundige en krijg ik de injectie omdat ik 0- als bloedgroep heb en volgens mij moet ik ook weer gaan bloedprikken :)

9. intra4

intra4 Niet meer actief

Ik zit hier tot 17.00u op het werk :(

10. MamaSandra

MamaSandra Actief lid

@zustertje, de tegenzin voor m'n werk komt er niet door dat ik m'n werk niet leuk vindt, integendeel! Het is nu alleen lichamelijk behoorlijk zwaar geworden en dat breekt me toch behoorlijk op. Daarnaast heb ik een baan met veel deadlines en merk ik dat ik de laatste tijd niet echt stressbestendig meer ben.
    Daarnaast heb ik thuis nog genoeg dingen te doen en voor te bereiden waar ik veeeeeel meer zin in heb :)

Vanmiddag heb ik nog een meeting (al weer een paar achter de rug) en ik ben van plan om daarna naar huis te gaan. Vanavond zwangerschapscursus dus dan wil ik niet te laat thuis zijn.

@sq, fijn dat je nog wat kan gaan werken maar dat je het wel lekker rustig aan kunt doen!

@poekie, goh die bevalling, dat is idd ook wel handig als m'n vriend daar eens wat over leest... Volgens mij weet hij anders niet wat hem overkomt.

11. intra4

intra4 Niet meer actief

zustertje : Wij hebben zo'n partneravond gehad van onze zwangerschaps-cursus! Daar hebben de mannen ook een hoop geleerd. Ook wanneer ze de VK moeten gaan bellen.
    Wat zijn wee-en, enz.enz.
    Hij vond het leerzaam! (al wou hij eerst absoluut niet mee!)

Ben net gebeld door kraamzorg!
    Die komt morgenmiddag langs. Ben benieuwd.....
    Ben in ieder geval morgenmiddag nu lekker vrij! JIPPIE!

Sunny : Inderdaad fijn dat je nog paar uurtjes kan werken.

12. zustertje

@Poekie ik denk dat je de verkeerde bedoelt ;)

Kraamzorg komt hier pas met 34/35 weken volgens mij nog tijd zat om vragen te bedenken :)

@MamaSandra Ik heb lichamelijk een zware baan maar gaat allemaal nog super en hoop het nog 6 weken vol te houden en dan heb ik er 35 volgemaakt zonder ziek te melden of dat het niet ging wel een erg fijn idee.
    Maar stel het gaat echt niet meer laat ik dat op mijn werk wel weten natuurlijk kindje gaat voor het werk.

Schoonzusje kwam hier net nog even langs uit haar werk even 3 kwartier gezellig zitten kletsen.
    Manlief is over een half uurtje ook weer gezellig thuis.

13. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Hier de hele middag op reep geweest:)
    Even een cadeautje voor een vriendin haar dochtertje gekocht, en drna heb ik daar tot half5 gezeten.
    Toen snel eten gehaald en net gekookt en gegeten!

Ik moet ook die spuit gaan halen, morgen... Ik heb O-negatief.
    Als het goed is moet dan ook bij de bevalling de navelstreng naar het zh gebracht worden ter controle.
    Mijn schoonmoeder gaat morgen mee en daarna gaan we gezellig lunchen en shoppen (goh nu ik alles lees, ik werk halve dagen om rustig aan te doen;)).

Ik vind mijn werk trouwens ook leuk hoor! En ik zit er niet echt met tegenzin maar meer wat Mamasandra zegt... Ik kan thuis nog zoveel doen. En dat doe ik nu even liever als werken;)

28 maart komt de kraamzorg bij ons op bezoek. Ben ook erg benieuwd.
    Trouwens, vandaag al weer 30 weken!!! op naar de laatste loodjes:D

14. Caelis

Caelis Actief lid

30 dec 2010
    142
    0
    0
    Vlaardingen
    jeetje, weer een hoop te lezen :)

De aanbiedingen bij de wibra heb ik ook gezien, ik ga denk ik 2 boxkleden halen, die kunnen dan onder mijn dure boxkleed van babydump, dan ligt die kleine straks wat zachter, en heb ik een reserve als er 1 in de was moet. Hoef ik ook geen boxmatras te halen...
    De molton onderleggers haal ik dan ook gelijk.

Gisteren naar de Prenatal geweest om mijn blije doos te halen. Vond hem eigenlijk flink tegenvallen...had veel meer verwacht...
    Ook gelijk 2 lakentjes, een dekentje, nog een waskussenhoes, een badje, schaartje en kammetje/borsteltje gekocht, dus dat kan ook van het lijstje afgestreept worden.

Ja, mijn vriend is ook helemaal niet zo bezig met de kleine. Hij hoort in de categorie mannen voor wie het pas "echt" is als de kleine er is.
    Heb hem echt moeten dwingen om op internet en paar boeken uit te zoeken die hij wel wil lezen, dus die gaan we dan bestellen. Ook heb ik hem verteld dat hij ook zelf dingen moet gaan uitzoeken, en er niet zomaar van moet uitgaan dat ik alles wel opzoek en leer, en dat dan allemaal maar fijn aan hem kan gaan uitleggen...hij moet zelf ook wat inzet tonen! Dus heeft ie braaf wat sites zitten lezen :p

Woensdag-ochtend komt de kraamzorg langs voor de intake, ben benieuwd !

Sinds gisteren ook enorme kiespijn :( De tandarts gebeld, maar kan pas donderdag-ochtend terecht. Pijn is bijna niet te harden...zit al aan de max dosis van 6 paracetamol voor vandaag...denk dat er een stukje van de vulling is afgebroken, en dat het allemaal lekker ontstoken is nu... Zit em nu al te knijpen voor donderdag, want ben niet zo'n held met de tandarts .....

15. intra4

intra4 Niet meer actief

Hoi. Hier al heel de avond misselijk, moe en lusteloos.
    Zit mezelf in de weg. Ga zo maar naar bed denk ik.

16. sunnyqueen21

18 feb 2009
    4.277
    1
    38
    verzorgende IG
    Friesland
    @Poekie, vervelend meid rustig aan en maar lekker proberen te slapen. Hopelijk is het morgen beter!

17. Caelis

Caelis Actief lid

30 dec 2010
    142
    0
    0
    Vlaardingen
    Nog helemaal niet geslapen, zo'n pijn....nog 3,5 uur dan kan ik de tandarts bellen, dit trek ik niet tot donderdag. Liggen huilen van de pijn :(

18. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Caelis, tandarts al kunnen bereiken?? Wat erg zon pijn!

@Poekie, hoe voel je je vandaag?

19. MamaSandra

MamaSandra Actief lid

Goedemorgen dames!

@caelis, al een afspraak kunnen maken bij de tandarts? Hopelijk kun je alsnog snel terecht!

@poekie, hoe voel je je vandaag?

Gisteren heb ik naar mijn idee een veel te drukke dag gehad. Aan het eind van de dag was mijn stapel met dingen die ik moet doen 2x zo groot als toen ik 's ochtends begon. Wordt er een beetje moedeloos van. Had ook behoorlijk last van harde buiken.
    's Avonds heb ik mezelf toch naar de zwangerschapscursus gesleept en ik ben heel blij dat ik dat gedaan heb. Was heeeel ontspannend en ik voelde me achteraf een stuk beter!

Uiteindelijk heb ik vannacht niet heel denderend geslapen en zit ik weer ontzettend suf te zijn op m'n werk... Hopelijk is het vandaag wat rustiger :)

Hoe gaat het verder met iedereen?

20. intra4

intra4 Niet meer actief

Goedemorgen meiden!
    Voel me al weer beter als gister. Heb alleen een rare pijn in mn buik. Bovenin. Net of m'n velletje te strak is daar. Of alsof er een blauwe plek zit... weet niet...gek gevoel.
    Vandaag maar lekker een 1/2 dagje werken. Om 12.00u vrij!

Dames die slecht slapen > Misschien savonds voor jullie naar bed gaan eens een thee'tje drinken van Zonnature "Goede Nachtrust".

Caelis : Tandarts al bereikt???

Deel Deze Pagina