Mei 2011 Mama's die hun 1e kindje krijgen of Zouden krijgen

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Mams85, 8 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zustertje

zustertje Niet meer actief

En ben je al thuis? Of zit je nog op je werk? Ik hoop het van niet want het is veel te mooi weer om te werken ;)

2. MamaSandra

MamaSandra Actief lid

@zustertje, ben om 16u naar huis gegaan en heb nog een uurtje lekker van t weer kunnen genieten! :) nu even koken en de rest van de avond ook lekker rustig aan doen!

3. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    @ Zustertje, nou de spuit viel reuze mee!
    Eerst bloedprikken en toen de rhesusspuit, word in je bovenbeen gezet. Ik heb gelukkig geen schrik van naalden, het enige gekke is dat de vloeistof wat dikker is dus je voelt het een beetje lopen.
    Maar verder niks aan het handje:)

@ Poekie, ik heb ook zon uitgebreid pakket, jij zat ook bij vgz toch? Ik mag iig meer uren. weet ook nog niet hoe en wat.

Volgensmij scheelt het met de luiers hoelang ze erin kunnen. 1 vriendin van me dat kindje heeft een maand de kleinste maat gehad. Ander vriendinnetje haar kindje is even oud en die zit er nu al 2 weken langer in... Vind het ook lastig.

Ik kreeg de bonnen vandaag binnen, dus ga binnenkort ook vast wat inslaan:)

Ik heb vanmiddag een lekkere salade gegeten op terras. Zat in het zonnetje, was 18 graden echt heerlijk!!
    Daarna nog even wezen shoppen, heb een blazertje gekocht (minder werken is NIET goed voor je portemonnee:)).

Nu net thuis en om 7 uur moet ik alweer paraat staan voor zwgym! Heb gelukkig laat gegeten vanmiddag dus ik eet na de gym wel weer.

4. intra4

intra4 Niet meer actief

XD : ik ben inderdaad ookbij VGZ. En ik heb het nagekeken en wij krijgen 12 uur extra kraamzorg. Ook wordt alles vergoed verder.
    Nou dan betaal ik niet voor niets elke maand zoveel premie ;)

Zo net heel de slaapkamer op z'n kop gezet. Bed omgedraaid en overal stofgezogen. Nachtkastjes afgenomen. EN een sidetable in de slaapkamer erbij gezet. Is volgens papieren vd kraamzorg handig om spullen op te zetten straks tijdens verzorgen.

Nu (met harde buik) op d bank.
    Fijne avond meiden!!

5. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    @ poekie, goed aan de poets geweest. Nu rustig aan met de harde buik!

Ik ben net terug van zwgym, merk dat mn benen wat zwaar zijn van de spuit omdat ik nu wat oefeningen moest doen..

6. intra4

intra4 Niet meer actief

XD : vind je de zwgym leuk?

7. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Uhh mwah valt mee.. Wilde het eerst allemaal niet doen.
    En moet me soms ook erg inhouden om niet iedereen uit te lachen:p
    Vandaag moesten we met de heupen van voor naar achteren bewegen.. Iedereen heel serieus die move steeds maken en wat gaat er dan door mijn hoofd??
    Hey op deze manier is het allemaal begonnen hahahaha...
    Opzich is het wel een gezellig groepje en ik ben wat in beweging. Maar echt geweldig vind ik het niet hoor:)

8. intra4

intra4 Niet meer actief

XD : dat heb ik dus echt net zo met de yoga!

9. Dominoo

Dominoo Bekend lid

30 aug 2010
    521
    0
    0
    NULL
    Zuid-Holland
    Hoi meiden!

ook ik wordt een mei-mama (als alles goed gaat) en vind het leuk om me hier aan te sluiten :)
    Nu in mijn 33e week (ben 1 mei uitgerekend) en deze week is de laatste werkweek. Heerlijk, want de vermoeidheid neemt met de dag toe :)
    Ik was even benieuwd of jullie je collega's iets leuks geven als jullie met verlof gaan? Ik vind een kaartje zo klein.. dacht aan een symbolisch kadootje voor in de koffiekamer ofzo. maar weet nog niet echt wat. Iemand ideetjes?
    Volgende week maandag komt de kraamzorg. Iemand nog tips om me voor te bereiden??

Greetz Dominoo

10. Caelis

Caelis Actief lid

30 dec 2010
    142
    0
    0
    Vlaardingen
    Hier maar weer een zeer vroeg op de ochtend-update:

@ Dominoo: welkom in ons clubje! Heel gezellig hier :)

@ alle zwgym dames: ik moet dat nog steeds doen, heb me nog niet eens aangemeld...hoop dat ik niet te laat ben, en zo ja...mwa..

@ iedereen: kon gisteren bij de tandarts terecht, niet mijn eigen, die was er niet, maar de andere die in de zelfde praktijk zit, was zo blij. Helaas is het allemaal niet zo best gegaan, ben 3x geweest gisteren. 1e keer kon hij alleen even kijken hoe het zat, zware ontsteking natuurlijk, hij kon niet eens in de buurt van die kies komen zonder dat ik tegen het plafond zat. Wel een schat van een man, veel leuker dan mijn eigen tandarts. Noemde me liefkozend "bollie" en zat ook regelmatig tegen mijn buik te kletsen :) Maar ja, hij heeft gedeeltelijk ook gyn gestudeerd en is vader van 6 kinderen, dus daar zal het wel aan liggen....

Omdat het spoed was allemaal, moest ik tussen de reguliere afspraken door geholpen worden, dus hij vroeg of ik na 2 uurtjes terug kon komen, dan was er wat meer tijd om wat meer handelingen te doen. Heb hem zowat gesmeekt of ik dan wel voor de tussentijd een verdoving kon krijgen...dat kon, dus spuit erin, en even een uurtje heerlijk niks gevoeld en wat kunnen eten. Met de bus naar het winkelcentrum, uurtje daar in het zonnetje rondgedwaald, bij de Hans Textiel een schattig corduroy jasje met capuchon en een flanellen "houthakkers" overhemd met lange mouwen gehaald. Maatje 68, dus komt dan goed uit voor de herfst.

Na een uur werkte de verdoving al niet meer, dus begon weer lekker te bonzen. Ik terug naar de tandarts...bus kwam pas na 30 minuten, net gemist, dus ben gaan lopen. Was net te ver en te veel voor me....moest plassen, harde buiken onderweg, dus regelmatig even stoppen.

Eenmaal daar kon ik even 15 minuten uitrusten. Terug in de behandelkamer had ie alle zwangere-vrouwen spulletjes al klaar gelegd...moest plat gaan liggen, maar omdat dat eigenlijk niet mag enzo, kreeg ik een kussentje onder mijn billen geschoven waar ik half op moet liggen zodat mijn stuitje omhoog kwam, en ik half gedraaid in die stoel lag...zeer oncomfortabel mag ik wel zeggen, maar noodzakelijk. Verder moest er een rontgenfoto gemaakt worden, dus kreeg ik een loden schort over me heen (woog als lood! gek he :p) ter bescherming van de baby. Daarna kon ik wee 15 minuten wachten terwijl hij tussendoor een reguliere afspraak deed. Nou, weer 2 nieuwe verdovingen, vulling eruit, gemopper op mijn andere tandarts die blijkbaar iets niet goed had gedaan, schoongemaakt, uitboren, nieuw watje erin, nieuwe noodvulling erbovenop. ik voelde toch allemaal niks, heerlijk die verdovingen!
    Blij naar huis met de bus, wilde gaan slapen, raakt de verdoving uitgewerkt, komt de pijn in alle hevigheid, zo niet erger, weer terug! Dus weer gebeld, of dat normaal was....nee, dat was het niet...of ik gelijk terug kon komen....zag het niet zitten weer dat roteind naar de bushalte te moeten lopen, dus moed verzameld en op de fiets gegaan.

Noodvulling eraf, nieuw watje erin, meer kon hij niet doen voor me. Heb nog gevraagd-gesmeekt om een nieuwe verdoving, maar dat kon hij niet doen omdat ik er al zo veel had gehad. Ik moest het thuis met een paracetamolletje doen :( Blijkbaar drukt de ontsteking tegen de vulling aan, en dat doet ontzettend pijn. Nu dat die noodvulling eraf is, en de kies dus eigenlijk open ligt zou de pijn na 3 uur moeten zakken.

Nou je ziet het, ik zit hier weer in alle vroegte op...die pijn is er nog steeds...weer geen oog dicht gedaan....heb gek van de pijn vanacht dat watje met een pincet eruit gepriegeld in de hoop dat dat zou helpen, maar nee hoor.... straks dus weer bellen, maar ben bang dat hij weinig voor me kan doen...die ontsteking moet genezen....misschien dat hij in overleg met de huisarts/vk me een ander soort antibiotica kan voorschrijven, hij zei dat dat wel bestond voor zwangere vrouwen.

Een heel verhaal dus weer, maar ben blij dat ik het hier kan delen, en het neemt wat tijd in beslag om alles te typen, dus ben ik weer wat dichter bij de "ochtend"...

PS. straks om 10.00 uur komt de kraamzorg voor het intake gesprek...gelukkig heeft vriendlief gisteren de afwas gedaan, en het hele huis gestofzuigd. Mijn nesteldrang om de boel aan kant te hebben voordat ze komt wordt even overschaduwd door de pijn en zelfmedelijden :( Ze doet het er maar mee...

Oh ja, ik heb ook nog bij de Wibra 2 van die boxkleden gekocht. Lekker zacht en dik en dat voor 6 euro p/st. Kan er ook eentje naar mijn ouders voor in het campingbedje of voor op de grond als speelkleed.

11. intra4

intra4 Niet meer actief

Goedemorgen!!!

Dominoo : WELKOM!
    Wat betreft traktatie : ik trakteer op koeken.
    Denk van die roze met spikkels. (we krijgen een meisje)

Caelis : Sterkte meid....wat verschrikkelijk zoveel pijn!

12. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Goedemorgen!

@ Dominoo, welkom!! Gezellig dat je mee komt kletsen:)
    @ Caelis, aah bah klinkt echt niet fijn!! Hopelijk zakt de pijn nog wat!!

Traktatie, daar heb ik nog niet eens aan gedacht? Moet dat? haha

13. MamaSandra

MamaSandra Actief lid

@caelis, echt erg die pijn. Ik hoop voor je dat de onsteking snel zakt en je snel goed geholpen kunt worden.

@dominoo, welkom! Het is hier heel gezellig :)

@traktatie, heb er zelf ook nog niet echt over nagedacht, maar is natuurlijk wel leuk. En van die roze koeken met spikkels is wel een leuk idee!!

Ik heb vannacht weer ontzettend slecht geslapen. Bij het omdraaien in bed heb ik vannacht aan beide kanten van mn onderbuik iets pijnlijk verrekt. Durf me gewoon steeds minder te bewegen in bed :S
    En daarnaast heeft m'n vriend me nog onbewust wakker gemaakt! Hij praat altijd in zijn slaap en dat gemompel slaap ik normaal wel doorheen, maar vannacht maakte hij me letterlijk wakker: Hij riep "kijk nou, kijk nou, daar" alsof er wat aan de hand was, dat ik meteen rechtop in bed zat en vroeg wat er aan de hand was. Toen kwamen er hele verhalen uit die gewoon nergens op sloegen dat ik al snel doorkreeg dat hij sliep en lag te dromen. Maarja, toen was ik wel klaarwakker...

Hier vanochtend nog met m'n manager over m'n werkdruk gehad. Ik vind dat er gewoon te veel op m'n bord ligt, en bij blijft komen, en ik trek het gewoon niet meer. Dus ik dat verteld, reageert hij van "Je moet gewoon even doorbijten". Ik kon hem wel slaan!!
    Ben uiteindelijk gewoon in huilen uitgebarsten en dat had wat meer effect. Hopelijk dat t vanaf nu weer wat beter gaat... En anders ben ik na volgende week met verlof!

14. zustertje

zustertje Niet meer actief

Goedemorgen meiden!

Ik ben al vanaf 02.30 WAKKER :$:D Om 04.45 maar uit bed gegaan moest werken maar dat is pas om 07.00 weg.
    Gelukkig voel ik me heel goed en ben ik tot nu toe niet moe.

@Dominoo WELKOM Gezellig dat je mee komt kletsen!

@Caelis Pff schiet niet op met je kies! Hopelijk gaat het snel beter want al die pijn is niets

@xd24 Gisteren lekker gegeten op terras was echt super lekker weer! Veel vrij zijn is meestal niet goed voor de portemonnee haha
    Vandaag weer een half dagje?

@Poekie jij nog plannen voor vandaag?

15. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    @ mamasandra, ja hoor wat een opmerking je moet gewoon even doorbijten. Huilen werkt altijd;) Is je manager een man zeker?
    Gewoon stoppen als het niet meer gaat he!!

@ zustertje, ja voortaan iedere dag een halve dag t/m mijn verlof:) Nog 3,5 week te gaan!! JIIPPPIIEEE

Jeetje wat ben jij al lang wakker. Slaap je ook slecht?
    Ik slaap ook al niet geweldig meer.. Veel wakker, maargoed zal er allemaal wel bijhoren he..

16. intra4

intra4 Niet meer actief

Ik trek het gelukkig nog wel redelijk op m'n werk.
    Het enige ontzettende irritante is dat er bijna niets te doen is... en dan duren de dagen zooooooooooo lang.
    Nou had 1 collega gezegd dat ik af en toe gewoon smiddags lekker vrij moest nemen. Maar ik voel me dan zo bezwaard tegenover de rest vd collega's.
    Vandaag tot 17.00u ben ik bang. LEES: Tot 17.00u achter m'n bureau zitten en NIETS doen.....

MamaSandra: Vervelend dat je eerst moest huilen voordat ze eindelijk begrijpen hoe je je voelt.

Zustertje: Jij bent vroeg wakker! Succes vandaag ;)

17. MamaSandra

MamaSandra Actief lid

Tja, het is toch vervelend om aan een man duidelijk proberen te maken hoe je je voelt als zwangere vrouw. Hij maakte ook al zo'n opmerking dat hij ook wel merkt dat het extreem druk is en dat hij het daar ook zwaar mee heeft, maar hij vergeet even dat ik er ook zwanger bij ben.
    Maar goed, ik heb het ook wel dat ik me bezwaard voel tegenover m'n collega's en ik wil toch wel m'n best blijven doen. Maarja, toch naar m'n lichaam luisteren he...
    Ben wel blij dat ik nu weer wat werkzaamheden van me af heb kunnen schuiven, zo wordt de werkdruk toch wat minder, en dat in combinatie met minder uren werken, zo moet ik er voorlopig wel weer tegen kunnen :)

@poekie, wel vervelend dat jij niks te doen hebt. Dat is weer het andere uiterste natuurlijk. En op een gegeven moment heb je het internet natuurlijk ook uitgelezen... :)

18. intra4

intra4 Niet meer actief

MamaSandra : Ik hoop voor je dat je het nu redt qua werkdruk enzo!

Ja en wat je zegt...ik weet soms van gekkigheid niet meer waar ik heen moet surfen op internet.
    En je wordt echt moe/lui van niets doen joh.
    Ben zo blij als we 2,5 week verder zijn. Dan kan ik officieel met verlof!!!!!!!!!

19. sunnyqueen21

sunnyqueen21 Fanatiek lid

18 feb 2009
    4.277
    1
    38
    verzorgende IG
    Friesland
    Goedemiddag dames,

Sorry ik doe even ego vandaag, want heb van 10.00 tot 13.00 3 uurtjes therapeutisch gewerkt en de puf is er nu wel even uit. Ik moet wel zeggen dat het heel fijn was om mijn collega's weer te zien en ze zijn allemaal zo meelevend en zeggen ook als het niet gaat dan gaat het niet. Dit is wel fijn om te horen van ze. Ik vind het wel fijn dat ik tot mijn verlof zolang het goed gaat natuurlijk op deze manier nog even onder de mensen ben. Ik heb namelijk wel hele fijne collega's en ga ze ook echt wel missen in mijn verlofperiode!

Nou ben ik ook weer even op de hoogte wat er zoal gaande is en heb vandaag wel een vreselijk bericht over een collega van mij gehoord. Ik zal het even aan jullie uitleggen. Van al mijn collega's (allemaal vrouwen) zijn er 2 dames die al jaren bezig zijn om kinderen te krijgen. Dit met de nodige hormoonbehandelingen en ICSI pogingen. Zonder resultaat tot nog toe. Nou vertelde ik laatst al eens dat 1 van die collega's spontaan zwanger is geworden. Inmiddels heeft ze al 2 echo's gehad en is ze bijna 9 weken zwanger. Hartje klopt mooi en het ziet er allemaal goed uit. Na zoveel jaren hadden ze het op gegeven en vervolgens zijn ze spontaan zwanger! Wat een wonder. Die andere collega zou in april/mei weer met hormoonbehandelingen beginnen. Nou hoor ik vandaag dat zij na al die jaren bezig te zijn met hormoonbehandelingen ook spontaan zwanger was. Ik zeg was, want tijdens een echo blijkt dat het een leeg vruchtzakje is. Vorige week heeft ze een curretage gehad!!! Wat is de wereld dan hard zeg. Beide al jaren bezig, beide rond dezelfde tijd ''spontaan'' zwanger en bij de 1 is alles goed en bij de ander wordt het wonder wreed af gepakt. Dit maakt voor die andere collega de drempel nog hoger om haar blijde nieuws te vertellen natuurlijk. Daar wacht ze dus ook nog even mee tot ze ongeveer 13 weken is, maar dit is wel heel confronterend voor die andere collega. Ik besef me op zulke momenten nog eens even extra hoe gezegend wij zijn met dit wondertje in onze buik. Ik ben er even helemaal af door dit verhaal. Ik vind het zo vreselijk voor hun en gun hun zo ontzettend graag ook zo'n hummeltje in de buik. Ik moest dit gewoon even met jullie delen! Echt de tranen stonden in mijn ogen toen ik dit hoorde en toen ik klaar was met werken begon mijn collega die dus nu 9 weken zwanger is en die straalt van top tot teen natuurlijk. En ik ben zo blij voor hun dat het bij hun wel goed gaat.

Liefs

20. intra4

intra4 Niet meer actief

SQ: Ja het is echt een wonder hoor ..letterlijk en figuurlijk!

Deel Deze Pagina