Mei 2011 Mama's die hun 1e kindje krijgen of Zouden krijgen

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Mams85, 8 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anouchka0902

anouchka0902 Bekend lid

19 mei 2010
    586
    0
    0
    ziekenverzorgende/ persoonlijk begeleider
    overijssel
    @ XD: dat wordt lastig kiezen denk uit die mappen.......vaak staat er zoveel in. Hebben jullie iets in gedachte wat je wil?

@ Zustertje: werk ze!

2. intra4

intra4 Niet meer actief

Ja ik ga ook voor optie 2!

Hier heerlijk genoten van m'n vrije middag.
    Heb niets gedaan. Hihi

Vluchttas ga ik dit weekend al klaar zetten.
    Ga zaterdag de laatste spullen hiervoor aanschaffen.
    Als ik het nu niet doe blijf ik het misschien uitstellen en zal je zien ben ik straks te laat.

Zustertje : werkse voor straks.

MamaSandra : zat je wel in de goede bus?

3. MamaSandra

MamaSandra Actief lid

@poekie, daar twijfelde ik eerst ook over, maar t was toch de goede gelukkig. Hij was binnendoor gereden ipv over de snelweg. Ik ben iig thuis gekomen...

4. intra4

intra4 Niet meer actief

Hahaha gelukkig maar!

5. Banne77

Banne77 Fanatiek lid

18 nov 2009
    1.113
    0
    0
    Arnhem
    Even snel, want ik duik zo m'n bedje in!

@XD, ik vind het een leuke naam! Apart en toch normaal uitspreekbaar! Ik spreek onze naam ook steeds uit als ik in m'n eentje in de auto zit bijvoorbeeld. Dan klets ik wat tegen de kleine en noem ik haar ook bij naam. Daardoor wen je er echt aan en is je kleintje binnen no-time een echt Julan!:D
    Wat ik ook leuk vond was op internet voorbeeld geboortekaartjes en dan onze naam erin zetten! Kijken hoe dat staat... haha

@Caelis, mij lijkt optie 2 ook het mooist.

Nog 1 dag werken en dan gelukkig weer weekend! Dit keer een rustig weekend, we hebben niks gepland! Heerlijk! En dan hoef ik nog maar 6 weken te werken! Jeeeeejjjj wat kijk ik daar naar uit!

6. Dominoo

Dominoo Bekend lid

30 aug 2010
    521
    0
    0
    NULL
    Zuid-Holland
    Hoi meiden,
    ik moest ineens zo hard lachen net: ik zag ons zwangere vrouwen allemaal ineens overal waar we komen op zo'n matje zitten: in de bus, op de bank voor tv, aan de eettafel, uit eten... voor als de vliezen breken. Wel goede tip overigens, maar hilarisch om te zien volgens mij :)
    Ik zet mijn vluchttas eind deze week klaar. Heb nu bijna alles gekocht. Warme sokken staat er ook vaak bij, omdat je koude voeten schijnt te kunnen krijgen tijdens de bevalling. En wat kleingeld voor de parkeerautomaten bij het ziekenhuis. Jaja, we moeten overal op voorbereid zijn.

Ik ben nog even benieuwd wie er allemaal voor kraambezoek gaan en wie een kraamfeest geven?>?

Ik kreeg nog een tip van een pas-bevallen vriendinnetje: zet op het kaartje dat papa ook na 21 of 22 uur naar bed gaat. Zij heeft serieus kraambezoek gehad die bleef zitten tot 23 uur!!!! :(

Ik ga lekker slapen. Zondag mijn laatste avonddienst. Dan lekker verloffen :) Iemand nog leuke tips om te gaan doen tijdens verlof?

7. intra4

intra4 Niet meer actief

Goedemorgen!

***vandaag 33 weken zwanger***

(ga zo bijlezen en reageren - ben nu op mn werk)

8. zustertje

zustertje Niet meer actief

Goedemorgen meiden!

Alles goed hier? Alles rustig in de buikjes? Hier wel hoor alleen de kleine ligt heel erg in de weg als ik buk heel erg vervelend maar ja het hoort erbij :D
    Als ik straks thuis ben van de verloskundige kom ik gezellig kletsen heb niet zo heel veel plannen vandaag.
    Eind van de middag ga ik naar goede vrienden toe (manlief komt daar uit zijn werk ook heen) en dan gaan we gezellig gourmetten.

Tot straks! En voor degene die moeten werken WERKSE!

9. anouchka0902

anouchka0902 Bekend lid

19 mei 2010
    586
    0
    0
    overijssel
    @ Zustertje: succes bij de vk......ik mag zo ook:D Dat bukken ken ik....is idd een naar gevoel:(
    Mmmm....gourmetten lekker!

Wij gaan straks bezig met de woonkamer....ivm box neerzetten. Gelijk de boel even anders neerzetten:D

10. anouchka0902

anouchka0902 Bekend lid

19 mei 2010
    586
    0
    0
    overijssel
    @ Poekie: Joehoeeee 33 weken:D:D:D Het einde is in zicht.

@ All: waar gaan jullie trouwens bevallen? Zhk of thuis? ff nieuwschierig naar;)

11. intra4

intra4 Niet meer actief

Wij gaan naar het ziekenhuis (Hotel).

12. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Goedemorgen,

Hier een vrije dag. Vanavond hebben we een groot feest van mn werk voor alle klanten en daar moet ik bij zijn. Beetje glimlachen enz;)
    Dus hoefde vandaag niet naar kantoor want dat zou ik niet volhouden!
    Dus vanavond rond 19.00 ben ik op t feest hoop niet dat het tot in de late uurtjes gaat duren.
    Ze hebben we groot uitgepakt ben benieuwd hoe het is.

Ik wil thuis bevallen, alleen mn vriend wil het ziekenhuis haha.. Maargoed ik moet het doen en niet hij dus de keus is aan mij toch:)

@zustertje, lekker gourmetten!! Hier een altijd drukke baby.. Ik voel m echt zoveel bewegen dat ik de vorige x bij de vk gevraagd heb of het wel normaal is hahaha...
    Ze zei dat mijn baarmoeder heel dicht op mn buikwand ligt en daardoor voel ik schijnbaar alles zo goed.
    Ik was al bang voor een adhd'er;) haha

Tips voor wat te doen in je verlof??? Uuhh ik ben nu halve dagen gaan werken en verveel me al stierlijk;) dus die andere weken thuis... Ik heb ook geen idee wat ik moet doen haha

13. intra4

intra4 Niet meer actief

XD: Lekker om nu overdag vrij te zijn. Veel plezier alvast vanavond!

Ik voel ons kindje juist heel weinig bewegen. Volgens mij is ze erg rustig en ik heb ook nog eens mn placenta aan de voorkant liggen.

Tips voor je verlof... ik wou dat ik ze had.
    Ben bang dat ik me ook ga vervelen.......
    Ga in ieder geval een leuke serie op dvd in huis halen zodat ik lekker op de bank kan liggen en dvd's kan kijken.

En we moeten elkaar hier ofzo maar beetje de dag door praten..hahahahaha

Ik geloof dat de meeste hier niet dichtbij hun ouders wonen. Toch? Dus daar kunnen we ook niet op de koffie komen tijdens verlof. hihihi

14. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Mijn ouders wonen wel vlakbij, maar die werken beide haha... Alleen dinsdag is mn moeder vrij. Dus die dinsdag ga ik haar lekker stalken:p

15. MamaSandra

MamaSandra Actief lid

Goedemorgen dames! Ik heb net de intake van het kraambureau achter de rug :) Ze had nog een hoop tips die ik hier ook al voorbij had zien komen (toch handig zo'n forum) en heeft ook het kraamdossier enzo achtergelaten. Het komt zo toch wel dichtbij zeg...

@bevallen: ik ben er nog steeds niet helemaal over uit en ik denk dat het een last minute beslissing gaat worden. Maar als alles goed gaat denk ik dat het een thuisbevalling gaat worden.

@verlof, qua tips kom ik niet veel verder dan creabea zijn. Doe net als ik en ga een deken breien :p Dat houdt je wel bezig... Daarnaast hoop ik dat het snel mooi weer wordt, want lekker in het zonnetje met een goed boek dat zal mij ook prima bevallen!

@kraambezoek, wij gaan geen kraamfeest geven iig. Maar ik moet nog wel een beetje nadenken hoe we het bezoek gaan inregelen. Daar gaan we toch vaste tijden enzo voor afspreken.

@xd, geniet lekker van je vrije dag. Leuk zo'n feestavond! Zou wel voor een middagdutje gaan als ik jou was :p

@poekie, mijn ouders wonen ook niet om de hoek dus op de koffie gaan gaat niet echt. Mijn moeder werkt parttime en heeft wel zin om af en toe een dagje langs te komen. Kunnen we lekker samen creabea zijn :)

De kleine in mijn buik heeft iedere dag een paar drukke buien. Het is niet echt dat ze trapt maar m'n buik is dan toch volop in beweging dat ik me afvraag wat ze aan het doen is :p Het begint me wel op te vallen dat ze in het weekend op andere momenten in beweging is dan als ik werk. Vind ik toch wel grappig :)

16. zustertje

zustertje Niet meer actief

Daar ben ik weer helemaal lek gespoten :D:D
    eerst moest ze bloedprikken en daarna kreeg ik de beruchte prik in mijn bovenbeen.
    Het was wel een beetje een gemene spuit maar we waren gezellig aan het kletsen :)
    Over 2 weken mogen we een echo maken om te kijken hoe groot/klein het kindje is erg fijn om hij/zij weer even te zien.

Bloeddruk was ook netjes en hartje klopte mooi stevig en snel al schopte hij weer direct tegen dat ding aan zo grappig dat is vastte prik ;)

Mijn ouders en schoonouders wonen wel in de buurt (8 en 14 km) en mijn beste vriendin woont 12km hier vandaan en die werkt af en toe maar dus daar kan ik ook vaak mee afspreken ik ga me echt niet vervelen hoor haha dat doe ik echt NOOIT!

17. intra4

intra4 Niet meer actief

Mijn ouders wonen op 1,5uur rijden bij mij vandaan.
    De meeste vriendinnen werken gewoon als ik straks verlof heb.
    Ik denk dat we gewoon vooral moeten relaxen. Goed uitrusten! Das heel belangrijk!

MamaSandra ik zou dat niet op een last-minute aan laten komen hoor zo'n bevalling. Is voor jezelf en voor andere niet fijn niet te weten wat jij wilt. Ook je kraamzorg/verloskundige willen denk ik vooraf weten wat jouw wensen zijn.

Ik heb een geboorteplan geschreven - i.o.v. mijn verloskundige.
    Heb hier een linkje voor degene die hem ook wil invullen :
    http://www.knov.nl/docs/uploads/geboorteplan.pdf

zustertje fijn dat je over 2 weken mag kijken (echo)!!!!

Wij mogen woensdag weer kijken!!!!!!
    Heb haar al 13 weken niet gezien!

18. MamaSandra

MamaSandra Actief lid

@poekie, ik heb het al zowel met de kraamzorg als verloskundige besproken en zij maken er helemaal geen probleem van. Zij vinden het juist heel goed. Ik voel me er ook absoluut niet prettig bij om nu al een definitieve beslissing te moeten maken, zeker als je niet eens weet hoe alles gaat lopen. Van mezelf ben ik een enorme controlfreak en als ik nu met plannen ga werken dan ga ik mezelf (en anderen) alleen maar in de weg zitten.
    Ik zorg gewoon dat ik ben voorbereid op beide. En zoals ik al aangaf, in eerste instantie ga ik uit van een thuisbevalling. En iedereen heeft recht om op het laatste moment nog te beslissen om naar het ziekenhuis te gaan. Dat koffertje moet je sowieso klaar hebben staan dus ik zie het probleem eerlijk gezegd niet zo.

19. intra4

intra4 Niet meer actief

MamaSandra : Oh nou als ze er beiden geen probleem van maken is het helemaal goed toch! ;)

Controlfreak + bevalling is volgens mij een zeer lastige combinatie...... hihihi Je weet nooit hoe een bevalling gaat verlopen.

Ik vind het heel eng. Zie er beetjet tegenop, maar ja het moet er toch uit, hahaha
    Zit nu sinds een paar dagen echt na te denken over alles.
    Het komt tenslotte steeds dichterbij nu.

20. MamaSandra

MamaSandra Actief lid

Ja idd, controlfreak + bevalling gaat niet echt samen. Daarom heb ik het er al heel vroeg met m'n verloskundige over gehad en zij raadde me toen ook aan om de opties gewoon open te houden en op het moment zelf kijken waar ik me het prettigste bij voel. En het hangt er idd helemaal vanaf hoe alles gaat verlopen.
    Ik zorg er gewoon voor dat alles voorbereid is wat er moet gebeuren en dan laat ik het maar over me heen komen.

Maar eng is het zeker en die tijd vliegt maar voorbij...

Deel Deze Pagina