Mei 2011 Mama's die hun 1e kindje krijgen of Zouden krijgen

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Mams85, 8 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. intra4

intra4 Niet meer actief

Oh bah moet tot 17.00u werken vandaag. Ben moe joh!
    Ga na het werk denk ik ff plat. Mag m'n man koken.

Heb zin in morgen! Er gaat geen wekker! en ik ga de laatste spullen halen om m'n ziekenhuistas klaar te zetten. SPANNEND!

2. sunnyqueen21

sunnyqueen21 Fanatiek lid

18 feb 2009
    4.277
    1
    38
    verzorgende IG
    Friesland
    Goedemiddag dames,

Weer aan het werk geweest vandaag 3 uurtjes. Daarna nog even snel wat in de stad gehaald en ik ben nu kapot en kruip zo lekker mijn bed in!

Ik moet in het ziekenhuis bevallen vawege factor 5 Leiden. Is een bloedstollingfactor waardoor mijn bloed sneller stolt dan bij mensen die het niet hebben. Ik heb dus meer kans op trombose tijdens de zwangerschap (daarvoor loop ik dus bij de gyn en niet bij de VK) En meer kans op trombose vooraal in het kraambed. Ik moet dan ook in het kraambed een aantal weken antistolling prikjes gebruiken. Dat is de enige reden waarom ik in het ziekenhuis moet bevallen. Voor de rest is het hetzelfde als poliklinisch bevallen, want als het met mij en de kleine goed gaat, mag ik gewoon naar huis. Die prikjes kan ik gewoon zelf doen (weet vanuit mijn opleiding en werk precies hoe het moet).

Baby beweegt hier regelmatig. Vooral als ik rustig op de bank zit of op bed lig. Op de bank had ik laatst de afstandsbediening op mijn buik liggen. Die ging me toch tekeer. Vriendlief moest ontzettend lachen toen hij in de gaten kreeg dat het de baby is.

Ik ga lekker slapen doei meiden!

Liefs

3. intra4

intra4 Niet meer actief

Kalm aan en slaapse Sunny!

4. anouchka0902

anouchka0902 Bekend lid

19 mei 2010
    586
    0
    0
    ziekenverzorgende/ persoonlijk begeleider
    overijssel
    @ sunny: oke, factor 5 dat ken ik, mijn moeder heeft het ook. Ik ben er toen op getest maar heb het niet.
    Hopelijk heb je lekker uitgerust!

5. sunnyqueen21

18 feb 2009
    4.277
    1
    38
    verzorgende IG
    Friesland
    Ja mijn tante (zus van mijn vader) die heeft echt al ontzettend vaak een trombose been gehad dus die is toen daarop getest en bleek dat dus te hebben. Toen werden alle broers en zussen getest en bleek dat mijn vader het ook heeft. Hij heeft echter nog nooit geen problemen gehad gelukkig. Toen was al bekend dat als ik aan de pil wou in mijn puber leeftijd dat ik eerst moest testen. Dus ik ging naar de huisarts voor de pil en kreeg eerst een formulier mee om bloed te laten prikken en ja hoor ik heb het ook. Toen mocht ik dus niet aan de pil omdat dat de kans op trombose ook weer verhoogd. Ik mocht wel aan de nuvaring omdat daar veel minder hormonen in zitten. Dus ik weet al mooi wat jaren dat ik het heb. Heb er gelukkig verder geen last van en nog nooit problemen gehad gelukkig, maar ik moet dus bij elke zwangerschap onder controle van de gyn. Maar dat vind ik niet erg, want krijg dus elke controle een echo en ik wordt goed in de gaten gehouden!

Liefs

6. sunnyqueen21

18 feb 2009
    4.277
    1
    38
    verzorgende IG
    Friesland
    Ik heb lekker geslapen trouwens, maar krijg nu steeds vaker last van maagzuur en daar ben ik niet zo blij mee!

Heb vanmiddag uit mijn werk weg ook mijn kraampakket op gehaald. Of zoals velen het ook wel noemen HORROR pakket. Ach ik ben er niet van geschrokken. Ondanks dat dit onze eerste is wist ik wel dat ik zulke grote verbanden kon verwachten!

Liefs

7. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Goedemorgen,

@ Sunny, wel fijn dat je dan zo goed onder controle blijft. En het heeft nog voordelen ook... Je ziet de kleine vaak:D

Hier gisteren feestje van mn werk gehad. Was erg leuk! Jort Kelder was er ook, hij ging een kleine toespraak houden. En die was echt leuk.. Ik vind het altijd een beetje een balletje haha maar heb echt gelachen om wat hij allemaal zei:)

Rond 23.00 naar huis gegaan samen met een collega, ik was kapot van het staan en lopen. Merk nu toch dat het allemaal zwaarder aan het worden is.
    Vandaag het huis een beetje aan kant maken en verder rustig aan.

Lig nu nog in bed met de laptop, ik loop achter met goede tijden dus die ga ik nu even inhalen met een boterham en een kopje thee:D

8. MamaSandra

MamaSandra Actief lid

Goedemorgen!

@xd, mooi dat het feest leuk was! Maar kan me wel voorstellen dat het ook zwaar is nu. Blijf idd nog maar even lekker in bed liggen :p

Hier is m'n vriend al aan 't rond rommelen. Eerst naar de milieustraat (al dat karton van de meubeltjes e.d. wegbrengen) en daarna gaat ie meteen boodschappen doen (dat trek ik dus echt niet meer!).

Vanmiddag gaan we een stoel halen voor in de babykamer en een plank voor boven de commode. Als het goed is wordt vandaag ook een lamp bezorgd die ik besteld had voor in de babykamer.
    En volgende week komt het rolgordijn, dus zo begint langzaam aan 't kamertje toch steeds meer af te komen :)

Gisteren heb ik me al bezig gehouden met het huishouden, dus nu tot m'n vriend terug is heb ik lekker even tijd voor mezelf :)

Ow en dan begint het zonnetje nog te schijnen ook, helemaal mooi!

9. intra4

intra4 Niet meer actief

Wat een heerlijk weertje he meiden!
    Jullie zijn er nu ook vast allemaal van aan het genieten.

Zo ik heb de eerste babywasjes gedraaid!!!! Hihihi leuk joh!

Xd fijn dat het feest geslaagd was.

Sandra lekker vooruitzicht dat het kamertje steeds verder af komt.

Ik heb trouwens sinds een weekje last v brandend maagzuur.
    Melk of vanillevla zou moeten werken maar tot dus ver nog niet helaas...

Sunny ik heb vandaag mooie slips gekocht voor die mooie grote kraamverbanden.

10. anouchka0902

anouchka0902 Bekend lid

19 mei 2010
    586
    0
    0
    overijssel
    @ Poeki: Ja lief he dat kleine spul wassen:D Ik wil dat volgende week ofzo doen

@ Sandra: fijn idee he dat het kamertje zo goed als af is

@ XD: fijn dat het feest een succes is.

Maagzuur: ken het......bij mij helpen rennies toch het beste
    Heerlijk weer idd.....vooral als je bijna verlof hebt:D wat dat betreft hebben we allemaal een mooie periode uitgekozen;)

11. intra4

intra4 Niet meer actief

Mag je Rennies als je zwanger ben?

12. sunnyqueen21

18 feb 2009
    4.277
    1
    38
    verzorgende IG
    Friesland
    ja je mag gewoon rennies als je zwanger bent hoor!

13. intra4

intra4 Niet meer actief

Bah hier weer slecht geslapen.
    Gister heel de middag en avond last van brandend maagzuur en vanacht was ik kotsmisselijk. Kleine was ik heel druk in m'n buik.

Nou eens kijken wat de dag vandaag brengt.
    Zonnetje schijnt in ieder geval heerlijk!

14. anouchka0902

anouchka0902 Bekend lid

19 mei 2010
    586
    0
    0
    overijssel
    Vervelend poeki.......is niks zo erg als slecht slapen. Ik zou anders toch eens rennies proberen als je er zoveel last van hebt. Ik heb het ook standaard 's avonds het maagzuur en neem voor het slapen 1 rennie in, helpt prima.

Hier ook heerlijk weer:D Vanavond nog even werken en dan VERLOF!!!!!!!!!:D:D

15. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Goedemorgen dames,

Ik kreeg geen melding meer dat er een nieuw bericht was, dacht even kijken waarom het zo stil is.. Maar er waren toch wat nieuwe berichten.. Apart..

Heerlijk dat weer he, mijn vriend had gisteren maar een half dagje school, dus we zijn smiddags even wat wezen wandelen en een ijsje gehaald bij de ijssalon! Hmm die is pas weer open en daar hebben ze zown lekker ijs!! Smullen:D

Dat maagzuur heb ik ook een beetje, vooral als ik op mn rug lig.
    Misschien helpt een extra kussen?
    En anders idd rennie, dat mag gewoon

@anouchka, oh heerlijk bijna verlof.
    Ik moet nog 3 weekjes werken! We hebben echt de perfecte periode uitgezocht.
    Straks als de baby er is ook, lekker veel naar buiten:)

Jullie plannen voor vandaag? Wij geen, denk lekker genieten van het mooie weer:)

Xxx

16. intra4

intra4 Niet meer actief

Voel me nu wel goed. Alleen trekkerig gevoel rondom m'n navel.
    Wat een rare kwaaltjes kan een zwangere vrouw hebben.... hahaha

Mijn man is in de tuin bezig. Straks moeten we m'n auto wegbrengen voor APK.
    Verder weet ik nog niet precies wat we gaan. Denk dat man-lief voetbal ga kijken vanmiddag.

Fijna dag allemaal vandaag en geniet van het mooie weer!!!!!

17. zustertje

zustertje Niet meer actief

Meiden hier erg druk geweest afgelopen week 6 dagen van de 7 gewerkt ruim 7 overuren :-D
    Nu nog maandag,dinsdag en woensdag nog werken en dan lekker 3 dagen vrij lekker genieten!
    Morgen middag uit mijn werk kom ik kletsen
    Liefs

18. Dominoo

Dominoo Bekend lid

30 aug 2010
    521
    0
    0
    NULL
    Zuid-Holland
    Hoi dames,
    wat een heerlijk weertje was het vandaag! En inderdaad goed gepland dat we lekker met onze kleine naar buiten kunnen straks!
    Ik moet het even kwijt, want ben erg blij: vanavond mijn laatste avonddienst gehad, nu lekker met verlof! Ik zeg steeds: ik ben 16 weken vrij! haha, dat klinkt goed!
    Morgen komt de kraamverzorgster voor het gesprekje, maar ik moet me er niet al te druk om maken als ik jullie tips lees?! Vind het toch beetje spannend. Want heb nog niet heel erg goed op een rijtje wat ik nog moet doen en kopen. Naja. we zien het wel.
    Ik ga zo slapen. Morgen 1e dag verlof.

@ iedereen: zorg goed voor jezelf en de kleine in je buik. Nog even lekker genieten als dit kan en je gezondheid het toelaat.
    Liefs Dominoo

19. MamaSandra

MamaSandra Actief lid

Goedemorgen dames! Wat een lekker weer he? Toch jammer dat er ook gewerkt moet worden...

Gisteren hebben m'n vriend en ik lekker van 't weer genoten; we zien naar dierenpark amersfoort gegaan. Nog even genieten met z'n tweeen... Heerlijk weer, van bankje naar bankje, was goed vol te houden. In het begin was ik nog heel overtuigd tegen m'n vriend aan het vertellen dat we met de kleine dadelijk makkelijk een keer naar de dierentuin kunnen gaan, tot ik naar het toilet ging en de rijen bij de luierverschoontafels zag... (En de heerlijke weee lucht die er hing rook) en toen had ik zoiets van, "ow help!".

@poekie, dat trekkerige gevoel rond m'n navel herken ik! Bij mij is m'n navel niet naar buiten geplopt, maar het viel me op dat het niet veel meer scheelt. Heb de binnenkant van mn navel nog nooit zo goed kunnen bestuderen :p
    En wat dat brandend maagzuur betreft, ik heb ook rennies in huis gehaald toen de vanillevla en melk niet voldoende waren. Hoe dan ook eet ik m'n toetje gewoon wat later op de avond en let ik er op dat ik niet te gekruid eet. Wat ook helpt is een extra kussen onder je hoofd met slapen.

@anouchka & dominoo, als ik het goed begrijp hebben jullie nu verlof!! En dan meteen zo'n lekker weer! :) Geniet er van...

Wat het bezoek van de kraamzorg betreft, ik vond het ook allemaal heel erg meevallen, maar het blijft wel spannend. Het komt toch allemaal wel heel erg dichtbij zo...

20. anouchka0902

anouchka0902 Bekend lid

19 mei 2010
    586
    0
    0
    overijssel
    Hier idd verlof:D:D heerlijk!!! En idd gelijk mooi weer.......ben druk bezig met de badkamer ff een grote beurt aan het geven, hoef ik het alleen nog bij te houden. En zo werk ik alles af in huis, op mijn eigen tempo weliswaar;)
    Haha, inderdaad die navel is bij mij naar buiten geplopt nu....raar om te zien.
    Ik krijg woensdag de kraamzorg hier, zal mij benieuwen hoeveel uur. Vanmiddag even naar de huisarts, heb mijn linker oor al een week dichtzitten, was wel verkouden maar dat is nu over maar mijn oor nog niet open. Ze gaan even kijken of er een propje inzit. Zegt de assistente nog van ja maar je had ook neusspray moeten gebruiken, ik van ja maar ben zwanger en dan mag dat niet ( de zoutoplossing wel, die heb ik ook gebruikt maar helpt niet) Hopen dat ze me er vanaf kunnen helpen.

Deel Deze Pagina