Mei 2011 Mama's die hun 1e kindje krijgen of Zouden krijgen

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Mams85, 8 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaSandra

MamaSandra Actief lid

Wat is het hier rustig zeg vandaag! Jullie zitten zeker allemaal in het zonnetje? Zou ik ook doen hoor :p

@anouchka, vervelend zeg dat je oor dichtzit! Hopelijk kunnen ze je helpen. En neuspray is idd not done als je zwanger bent. Was een paar maanden geleden behoorlijk verkouden en heb ook zoutoplossing geprobeerd, maar dat hielp natuurlijk voor geen meter!

2. intra4

intra4 Niet meer actief

MamaSandra : Heerlijk dat jullie zo genoten hebben gister.
    Wel ff met je neus op de feiten gedrukt bij de verschoonkamer..hahahaha..vieze poepluierlucht!

Ik heb sinds gister mn kussen omhoog gedaan en heb vanacht redelijk goed geslapen.
    Wat betreft brandend maagzuur: melk en vanillevla helpt nog steeds niet. Wil eigenlijk niet aan de rennies. Heb een hekel aan medicijnachtige dingen. Kijk wel ff of ik het kan trekken zonder.

Nog 2 weken werken en dan gaat mijn verlof in! Jippie!
    Dames die nu al verlof hebben: Veel plezier!

Ik moet vandaag tot 17.00u werken. Oh en ben zo moe......pffff, maar ik kan helaas niet eerder weg.
    Morgenmiddag wel vrij denk ik! JIPPIE!

3. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Hoi dames,

Druk ochtendje gehad hier. Mijn vervangster is vandaag begonnen dus kon niet zp'en;)
    Moet haar inleren, en zo is daar geen onderdeel van haha (voor mij wel natuurlijk hihi;)).

Nu ben ik thuis, zo even iets eten en dan wat in de tuin rommelen denk ik. Die ziet er niet meer uit...
    Verder lekker genieten van het mooie weer.
    Ik moet nog 3 weekjes werken en dan gaat mijn verlof in:D jippie heb er echt zin in!!

4. anouchka0902

anouchka0902 Bekend lid

19 mei 2010
    586
    0
    0
    ziekenverzorgende/ persoonlijk begeleider
    overijssel
    Nou, ben bij de Ha geweest; er zit geen propje in oor maar wel vocht achter trommelvlies. Zit totaal geen trilling meer in....heb nu toch een neusspray gekregn. Wat blijkt deze mag je dus WEL hebben als je zwanger bent, overigens wel 1 week...niet langer. Hadden ze me ook wel eerder mogen vertellen:x
    Idd....zo'n zoutoplossing werkt totaal niet.

5. MamaSandra

MamaSandra Actief lid

@poekie, toch vervelend dat de zuivel niet helpt. Misschien dat er iets is in je eetpatroon waardoor je er last van hebt? Hou je van kruidig eten, of bijv, ui/knoflook? Ook frisdrank en chocola veroorzaken maagzuur. Als je er op let dat je die dingen minder of niet consumeert dan wordt het misschien ook minder? Het heeft bij mij iig veel geholpen!

@xd, mooi dat je vervanger is begonnen. Dan kun je helemaal af gaan bouwen! :) En ik ben wel jaloers hoor dat je lekker in de tuin aan het werk kan. Ik kan niet wachten!

@anouchka, ze zullen toch wel voorzichtig zijn met neusspray als je zwanger bent, maar mooi dat je er nu iig een hebt die je wel mag gebruiken. Hadden ze idd wel eerder mogen vertellen. Nu hopen dat je oor snel open gaat.

Zo, nog 1,5 en dan zit de maandag er weer op. Vanavond naar de zw-cursus. Heb er wel zin in. Vandaag krijgen we puf-les :p Zal vast weer hilarisch worden!

6. intra4

intra4 Niet meer actief

MamaSandra : de dingen die jij opnoemt eet ik zo goed als niet.
    Geen pittig/gekruid eten, chocolade eet ik zo goed als niet.
    Ach ja .... hopelijk zakt het snel zodra het kindje indaalt.

Veel plezier vanavond met puffen ;)

Anouchka : Hopelijk helpt dit kuurtje je!
    Hadden ze inderdaad wel eerder mogen zeggen...maar ja beter nu dan helemaal niet. Positief blijven!

XD: Leuk he mensen inwerken..pfff. Ik heb dat heel de maand januari moeten doen. Verschrikkelijk!

Hier nog 2 weekjes werken en dan verlof!
    Oooooooooh komt echt dichtbij.

7. anouchka0902

anouchka0902 Bekend lid

19 mei 2010
    586
    0
    0
    overijssel
    @ Poeki: Ohhhh heerlijk he dat je kunt aftellen:D Het weer zal alleen nog maar beter wordt denk ik dus dat zit wel goed.
    Idd, vaak als het kindje indaalt verdwijnt het maagzuur ook. Moet zeggen dat het hier de laatste dagen goed gaat ermee, behalve met chocolade.........moet zeggen dat dat een ontzettende aantrekkingskracht op me heeft;)

@ Mama sandra: puf ze vanaaaf:D

8. zustertje

zustertje Niet meer actief

Goedemiddag meiden!

Wat een heerlijk weertje he echt genieten! Vanmorgen gewerkt en vanmiddag wasjes buiten gehangen en weer opgeruimd en heerlijk tijdschriften gelezen in de zon :D
    Nog 4 en halve week en dan heerlijk verlof zie er echt naar uit al gaat het werken nog super goed!
    7 april mogen we ons kindje weer gaan bekijken ben zo benieuwd! Deze week gaat de vloer in de babykamer en morgen over een week krijgen we alle spullen!!!! Kan echt niet wachten! :D:D

Ik ben nu aan het koken kom misschien vanavond nog even reageren op jullie!

En anders morgen middag pas

Denk aan jezelf en je kindje!

9. intra4

intra4 Niet meer actief

Goedemorgen dames!

Hoe gaat het met jullie?

Hier gaat alles goed. Vanmiddag lekker vrij!

10. sunnyqueen21

sunnyqueen21 Fanatiek lid

18 feb 2009
    4.277
    1
    38
    verzorgende IG
    Friesland
    Goedemorgen dames,

Met mij en de kleine gaat het prima hoor! We genieten van het mooie lente weer!! Krijg er de kriebels van. Maandag komt het glasvezelbehang in de babykamer en dinsdag en woensdag gaat vriendlief de boel sausen. Dan kan daarna het laminaat er in!!!! Jippie!!!!!! Nu schiet het echt op!

Gister best wel confronterend op het werk. Ik was daar dus 3 uurtjes en ging toen naar mijn eigen woning zeg maar met 6 bewoners. Daar zit mijn andere collega die dus net zwanger is ook. Konden we mooi bij kletsen, maar die andere collega die dus net een curretage heeft gehad die was die dag ook aan het werk en vroeg ook hoe het met me was. Dus ik zei gaat zijn gangetje... maar ik klapte gewoon dicht... Wist gewoon niet goed wat ik tegen haar moest zeggen. Ik kan het verdriet zo goed zien en voelen in haar ogen. Helemaal omdat zij nu nog de enige is waar bij het niet wil lukken! Ik vind dat zo moeilijk.... is voor haar zo confronterend om dan ons zwanger (en mijn buik al helemaal) te zien. We kunnen haar daarin niet ontzien en dat wil ze ook niet, maar ik voel toch dat verdriet als ik haar zie!

Hoe is het verder met iedereen?

Liefs

11. anouchka0902

anouchka0902 Bekend lid

19 mei 2010
    586
    0
    0
    overijssel
    Hier ook lekker aan het genieten van het weer en verlof! Ben de kleertjes etc aan het uitwassen:D

@ Sunny: Heel moeilijk is zo'n situatie, ik weet dan vaak ook niet wat ik moet zeggen. Je kunt haar verdriet ook niet wegnemen. het is oneerlijk verdeeld in de wereld soms:(

12. sunnyqueen21

18 feb 2009
    4.277
    1
    38
    verzorgende IG
    Friesland
  13. sunnyqueen21

18 feb 2009
    4.277
    1
    38
    verzorgende IG
    Friesland
  14. intra4

intra4 Niet meer actief

Mooie buikfotos Sunny!

15. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Goedemorgen dames,

Hier ben ik weer een xtje. Ik heb sinds deze week op mn werk iemand naast me zitten die ik moet inleren voor tijdens mijn verlof. Dus dan kan ik niet zp'en:(
    Heb dr nu ergens achter een andere pc gedropt hihi...
    Verder thuis ook heel druk.

Gisteren zwcursus gehad, en ze gingen alles uitleggen over de bevalling. En ik heb dr nog geen moment tegenop gezien. Maar gisteren kwam het ff bij me binnen... Ik dacht oohjeej help, moet ik dat doen???
    Maargoed, het moet toch. Dus ik denk er maar gewoon niet teveel over na:)

@ Sunny, lastige situatie met je collega. Maar ik denk dat het voor haar ook fijner is als jullie niet stoppen met kletsen als zij binnen komt bv.
    Ik kon ook niet zomaar zwanger worden en net toen we wilden starten met de mmm werden mn 2 beste vriendinnetjes zwanger.
    Natuurlijk was ik superblij voor ze, maar toch je gaat denken shit dat gaat zomaar en bij ons waarschijnlijk niet...
    1 vriendinnetje durfde er ook niks over te zeggen, dat had ik in de gaten. Dus heb toen tegen haar gezegd dat ik het fijner vind dat ze er voluit over praat dan dat ze haar mond houd om mij geen pijn te doen.
    Pijn doet het toch, maar denk dat het voor jou collega pijnlijker is om er niet over te praten.
    Toch is dat moeilijk he...

16. MamaSandra

MamaSandra Actief lid

Goedemiddag dames! Wat een weer he? Toch jammer dat ik moet werken. Heb het ook behoorlijk warm moet ik zeggen en m'n steeds krapper wordende schoenen helpen niet...

@sunny, mooie buikfoto's! Ik moet er van de week ook weer een paar maken! :)
    En het is idd een lastige situatie met je collega. Kan me voorstellen dat ze het zelf prettiger zal vinden als je er gewoon over praat enzo. De sfeer wordt anders veel ongemakkelijker natuurlijk.
    Zelf heb ik die situatie een beetje met m'n oom en tante die echt al jaaaaaren bezig zijn geweest en het nu definitief hebben opgegeven ivm hun leeftijd. Die durfde ik niet te vertellen dat ik zwanger was en ik merkte dat ik het ook heel voorzichtig vertelde in de hoop dat ze t niet zouden horen :S

@xd, weer lekker vrij vanmiddag? Heerlijk weer is 't zeg, geniet ervan! En ik had dat van de week ook bij mij zw cursus, dat ik me begon te realiseren dat die bevalling ook moet gebeuren...

17. zustertje

zustertje Niet meer actief

Goedemiddag meiden,

Ik verwaarloos jullie heel erg maar heb het zo druk! Gisterenavond hebben we de ondervloer in de kleine zijn kamertje gelegd.
    Vanavond komt mijn broer om samen met mijn man de laminaat vloer te leggen maar dat is niet meer nodig want mijn man en ik hebben gisterenavond laat SAMEN de hele vloer gelegd :):D
    Het is echt SUPER gaaf geworden. Vanavond nog even de plakplintjes ertegen aan en dan is het kamertje af!
    Dinsdag komen alle spullen kan bijna niet wachten.

Ik ga nu genieten van 3 dagen VRIJ! En er zijn abnormaal veel zieken maar ik ga NIET extra werken ga heerlijk genieten en dat neemt niemand mij af :D
    Ga nu verder met mijn nesteldrang neigingen misschien tot straks!

18. sunnyqueen21

18 feb 2009
    4.277
    1
    38
    verzorgende IG
    Friesland
    Nou het slechte slapen is hier toe geslagen. Ik Krijg nu regelmatig last van maagzuur op het moment dat ik op bed ga liggen. Ik heb wel rennies, maar probeer dat toch op 1 of andere manier zo lang mogelijk uit te stellen. Heb vannacht met een extra kussen onder mijn hoofd geslapen, dat hielp wel tegen het maagzuur, maar ik lag echt niet prettig. Kreeg last van mijn nek van dat hoge liggen. En ik heb last van rusteloze voeten.... Ach jah de laatste loodjes zijn officieel in gegaan he dus het hoort er bij!!! Net even 3 uurtjes gewerkt en ik zou vanmiddag lekker op bed, maar het zonnetje is ook wel erg fijn dus misschien kruip ik lekker in de zon en doe ik daar even mijn oogjes dicht!

Liefs

19. intra4

intra4 Niet meer actief

Sunny: wat jij omschrijft over hoe je je voel heb ik net zo.
    Zullen inderdaad de wel bekende "laatste loodjes" zijn.

Ik ben vanmorgen bij VK geweest en we zijn weer helemaal goed gekeurd.
    Voel me wel heel moe..maar kan slecht slapen m
    Ben ook steeds misselijk en wat licht in m'n hoofd.
    Doe maar rustig aan.

Zustertje heeft lekker paar dagen vrij! Geniet ervan.
    Krijgen we fotos te zien van je kamertje?

XD is nog bezig met collega inwerken.

MamaSandra dikke voeten? Hihi

Straks in ons verlof gaan we lekker allemaal aan de slippers!!!

20. anouchka0902

anouchka0902 Bekend lid

19 mei 2010
    586
    0
    0
    overijssel
    @ Sunny: mooie buik hoor!

@ poeki: fijn dat de controle weer goed was:D altijd fijn

@ Zustertje: leuk he om met het kamertje bezig te zijn....het inrichten is nog veel leuker.

Ik ga zodadelijk naar Gooische vrouwen.....ben zo benieuwd! de serie vond ik al helemaal top dus ben benieuwd naar de film!
    Vanmorgen de intake van de kraamzorg gehad; we krijgen 49 uur verdeeld over 8 dagen.

Trouwens, dat gevoel over bavallen herken ik wel......ik denk ook af en toe: Jaaaaaaa....het moet er ook nog uit:( Haha! Probeer me er maar niet al te druk over te maken

Deel Deze Pagina