Mei 2011 Mama's die hun 1e kindje krijgen of Zouden krijgen

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Mams85, 8 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Caelis

Caelis Actief lid

30 dec 2010
    142
    0
    0
    Vlaardingen
    hoi hoi dames, hier ook weer een update van mij.

Inderdaad heerlijk weer geweest de laatste paar dagen, maar ben te moe geweest om er ook echt van te genieten....Ik ben nog steeds slaap aan het inhalen van de kiespijn vorige week...blij dat dat nu over is :)

Dat van die collega/familie/vrienden/etc die niet zwanger kunnen worden is inderdaad een vervelende situatie....ik heb dat ook met een bevriend (ouder) stel wat een tijd geprobeerd heeft met ivf behandelingen....lukte bij haar steeds maar niet, het innestelen wilde niet....had voornamelijk met de leeftijd te maken, ze is bijna 45....vond het ook wel moeilijk om hun te vertellen dat ik zwanger was, juist omdat zij het net definitief opgegeven hebben....Maar gewoon proberen normaal te blijven doen, en enthousiast blijven, want te veel rekening houden met hun gevoelens is juist veel ongemakkelijker voor ze, dat zeiden ze in ieder geval tegen mij.

Ik ben deze week begonnen met baby-kleertjes wassen, lekkere nieuw wasmiddel en wasverzachter gekocht speciaal voor de kleertjes, het ruikt zo heerlijk in huis nu! Persil sensitive en Robijn babyzacht..hmmm :D
    Wij hebben geen droger, dus ik doe ook alles strijken om het lekker zacht te maken. Hebben jullie ook zo'n problemen met die hydrofiel luiers zacht krijgen? Die krengen voelen zo stug aan....maar ja, ze zijn pas 1x gewassen en gestreken....ik geloof dat ze zachter worden naarmate ze vaker gewassen zijn.
    Ik ben echt werkelijk ALLES aan het wassen wat in aanraking gaat komen met de baby: slabbetjes, waskussenhoezen, kruikenzakken, echt alles :p

2. zustertje

zustertje Niet meer actief

Goedemorgen meiden!

Ik ben heerlijk aan het genieten van het vrij zijn en van poetsen/opruimen :D
    Vanmorgen al om 06.00 wakker en om 07.45 was ik al aan het poetsen bovenverdieping is al klaar ga nu de ramen aan de buitenkant zemen en daarna binnen en nog wat opruimen en dan ben ik voor vandaag helemaal klaar HEERLIJK zonnen op mijn ligstoel in de tuin met wat tijdschriften erbij.

Wat gaan jullie vandaag allemaal doen?

3. MamaSandra

MamaSandra Actief lid

Goedemorgen dames! Ik ben echt jaloers op alle dames die nu vrij zijn en zo van het lekkere weer kunnen genieten. Morgen begint voor mij het weekend maar is het ook meteen minder weer :(
    Maar goed, nog een dagje werken en dan weer lang weekend!

Vanochtend controle bij de vk gehad. De kleine ligt weer met het hoofdje naar boven en ook heel hoog. Dat verklaard het volle gevoel een beetje :p Alles was wel weer goed. En over 2 weken heb ik een nieuwe afspraak en dan maken ze meteen een echo om te kijken hoe ze dan ligt. Ik hoop dat ze weer draait voor die tijd!

Wat zijn jullie allemaal al actief met kleertjes wassen! Ik denk dat ik daar ook maar eens aan ga beginnen. (Zeg ik terwijl er nog 3 manden schone was in de kamer staan om gevouwen te worden...)

@zustertje, mooi dat het kamertje opschiet! Lekker gevoel is dat he? Ik was laatst helemaal van slag toen ik realiseerde dat ik er eigenlijk nog maar weinig aan hoef te doen. Daar ben je dan maaaanden mee bezig en ineens is het af :O Zal dit weekend wel eens een foto posten.

4. sunnyqueen21

sunnyqueen21 Fanatiek lid

18 feb 2009
    4.277
    1
    38
    verzorgende IG
    Friesland
    @ Caelis, babykleertjes mogen niet gewassen worden met wasverzachter i.v.m allergische reactie van je kindje daar op. En hydrofiele luiers kun je beter niet strijken want dan nemen ze niet meer goed vocht op!

Goedemiddag dames,

Even ego, want moet zo weg naar vriendin!
    Ik werd vanochtend voor het eerst wakker met korstjes op mijn rechtertiet. Ik hb vannacht dus voor het eerst melk gelekt. Niet meer dan een paar druppels denk ik, want verder was het bed niet nat ofzo! Grappig tot nu toe nog helemaal niet gehad!

Liefs

5. intra4

intra4 Niet meer actief

Goedemiddag!

Ik heb gehoord dat als je de kleertjes niet in de droger doet dan moet je wel strijken. Don't aso me why. Iets met bacteriën.

Ik werk nog maar tot volgende week vrijdag EN alleen sochtends!

Ga zo ff van het zonnetje genieten.

Jullie weten dat je niet te lang in de zon mag liggen ivm zwangerschapsmasker!?

6. MamaSandra

MamaSandra Actief lid

Dat van die wasverzachter had ik ook al ergens gelezen ja. Dat je hydrofielluiers beter niet kunt strijken wist ik dan weer niet. Zo leer je hier nog wat :)

@poekie, voor jou begint t dan ook op te schieten zeg. Ik moet nog 2 weken, in totaal 8 daagjes. En dat zal denk ik ook wel voorbij vliegen.

Nog een uurtje en dan mag ik weer naar huis! Heb 't wel weer gehad. Het was gelukkig geen stressvolle week, alleen is m'n zin gewoon totaal weg. Heb thuis een hoop dingen die ik veeeel liever doe :p

7. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Hoi dames,

Ik ben zo druk de laatste tijd, denk je het met halve dagen rustig aan te kunnen doen. Nou dus niet, heb het veel drukker haha...
    Vandaag niet fit, snot en snot verkouden. Heb 2 uurtjes net op bed gelegen had zon buikrampen. Denk niks met de baby maar gewoon mn darmen ofzo. Het is nu weer weg getrokkken gelukkig.

Vanochtend hebben ze de meubels geleverd, EINDELIJK!!!
    Nu nog laten schilderen en dan kan alles in elkaar en hebben wij ook alles klaar.
    Gisteren hebben we een kinderwagen gekregen. We waren smiddags even bij babydump en prenatal en daar zagen we een limited edition staan van bugaboo. Echt een stoere, helemaal van spijkerstof!
    We vonden die zo gaaf, en we kregen een kinderwagen van mn schoonouders dus die hadden we meteen gebeld. En toen hebben we deze gekocht. Konden hem meteen meenemen dus deze staat nu ook al in de kamer, ben er trots op haha:D

Jullie hebben het allemaal maar druk met wassen zeg:)
    Ik doe dat als we alles klaar hebben. Dan kan ik het ook meteen in de kast doen. Ben zo blij als alles klaar is!

Mamasandra, nu nog 2 weken werken. Lekker he, ik ook. Morgen nog een halve dag en dan nog 2 weekjes. Jippiieee:D

@ Sunny, ik heb sinds een week een lekkende linkertiet;)
    Werd laatst wakker en had een vlek in mn shirt. Niet over nagedacht, volgende dag weer. Dacht verrek, het begint haha..
    En nou stond ik laatst in de douche en toen kwamen er wat druppeltjes uit, best gelige melk. Ik schrok, dacht iiehhkkk melk!!

8. intra4

intra4 Niet meer actief

Lekkende tieten hier!!!! Hahahahaha
    Ik heb nog geen lekkers.... hihihi

9. MamaSandra

MamaSandra Actief lid

Weekend!!! :D Ow ben er weer aan toe hoor. Heb echt zin om morgen hier thuis een beetje aan te rommelen, op te ruimen en poetsen, en tussendoor verder met m'n brei/haakwerk :D Ik begin behoorlijk burgerlijk te klinken zeg...

@xd, mooi dat jullie meubeltjes er zijn! Hopelijk gaat dat schilderen ook vlot. Dan kunnen jullie echt van het kamertje gaan genieten :) (En kun je ook beginnen met kleertjes wassen... :p ) En mooi dat jullie ook een kinderwagen hebben! Die van ons is ook gesponsord... En hij staat heel mooi te pronken midden in de hal.

@sunny, ik merkte laatst ook dat ik korstjes had op m'n tepel. Vond het heel raar maar had niet de link gelegd naar lekkende melk. Weet ik dat ook weer :)

10. zustertje

Jullie hebben geluk met nu pas lekkende borsten ik heb het al vanaf 14 weken dag en nacht :$ :D

Hier ook veel te druk morgen hoop ik op jullie te reageren ;)
    fijne avond allemaal!

11. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    @ mamasandra, heerlijk morgen vrij!! Ik nog een halve dag:)
    Wat voor kinderwagen hebben jullie?

Mn broertje (19) had gisteren de kinderwagen gezien hij zei zo: vet hippe moeder hoor!
    Haha vond ik wel leuk om te horen:)
    Zie me ook al helemaal lopen!

De meubels zijn zo gaaf wat ik nu kan zien, alleen jammer van de kleur hopelijk is het snel klaar. Ben echt zo blij met alle spulletjes!

@ zustertje, vanaf week 14 al ja?? Lastig lijkt me...

Nu lig ik lekker op de bank en ik kom er aan niet meer af vanavond:)

12. intra4

intra4 Niet meer actief

XD : wij hebben de maxi cosi Mura 4. Kleur Buffalow Brown.
    Moet je maar ff Google-en ;)

Hier morgen een 1/2 dagje werken en dan ook weekend!

13. MamaSandra

MamaSandra Actief lid

@poekie en xd, wij hebben ook de mura 4 maar dan total black. Op het autostoeltje en diverse accessoires na, die zijn in purple blossom :)

14. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Ohja die is ook leuk!!

Had ik verteld dat wij het hemeltje en een sloop voor het aankleedkussen hebben laten maken??
    Hier een foto:) hemeltje heb ik nog geen foto van..

15. zustertje

Goedemorgen meiden!

Hier weer erg vroeg wakker ik dacht vannacht dat het al een uurtje of 4 was maar het bleek nog maar 00.55 te zijn echt zwaar irri de nachten duren zo lang voor mij maar ja is niet anders.
    Vanaf 06.00 echt niet meer geslapen.

@Poekie heb jij nu al verlof of ga je door tot de 36 weken? Jullie hebben ook een mooie wagen heb je hem al thuis?

@Kinderwagens komen erg mooie voorbij wij hebben de bugaboo en dan in grijs/off white zijn er echt super blij mee dinsdag wordt hij bezorgd!

@Xd24 wat een super gaaf waskussenhoes heeft iemand dat voor jou gemaakt?
    ben benieuwd naar je hemeltje! Leuke reactie van je broertje mijn zusje is even oud als jou broertje grappig.

@MamaSandra Jullie wagen en kleur stond ook op mijn lijstje maar mijn man vond het helemaal niks (wat ik echt niet verwacht had) die moest en zou de bugaboo hebben daar was ik echt een paar dagen van van slag haha ik had nooit verwacht dat hij die wilde hebben.

Ik ga zo nog even een pak laminaat terug brengen hebben we over en even bij the sting wat hempjes halen die zijn heel lang en zitten heerlijk over je buik heen echt een aanrader en kosten 9,95 p.s. geen geld vind ik.

Wat gaan jullie vandaag allemaal doen?

16. sunnyqueen21

sunnyqueen21 Fanatiek lid

18 feb 2009
    4.277
    1
    38
    verzorgende IG
    Friesland
    Goedemorgen dames,

Ik zag een mooi aankleedkussenhoes voorbij komen. Echt gaaf!

Wij hebben een mutsy Urban Rider/ Free rider. Die hebben we voor 35 euro op de kop getikt via marktplaats. Ziet er nog super uit. Oudere mensen verkochten deze. Die hadden ze gebruikt voor de kleinkinderen en die waren nu groot genoeg en nu stond die wagen hun in de weg en wouden ze er wel vanaf voor een klein bedrag. Nou ik zei 35 euro is geen geld voor een kinderwagen dus die is van ons. Ze had zelfs de bekleding gewassen voor me!

Om 09.40 weer naar de gyn. Weer even gluren naar kleine uk en daarna door naar mijn werk voor 3 uurtjes. Vanmiddag even rustig aan doen thuis en dan als vriendlief thuis komt gaan we de stad nog even in. Hij moet nieuwe schoenen en nieuwe voetbalschoenen en ik heb babykleertjes bij de hema besteld dus die halen we dan ook op. Daarna naar de Karwei om glasvezelbehang, laminaat en verf!!!! Volgende week komt dat er allemaal in en dan is het kamertje (eindelijk) klaar!!!!!!!!!!!!

Fijne dag dames!!

Liefs

17. intra4

intra4 Niet meer actief

Goedemorgen dames!

Hier vandaag 34 weken zwanger !!!!!!
    Volgende week vrijdag is m'n laatste dag en dan verlof!

SQ: Zo dat heb je goed gedaan met die kinderwagen! Das geen geld!

Veel plezier vandaag bij de gyn. Zwaai je ook even namens ons naar de kleine :D

Zustertje: Vervelend die korte nachten. Ik ondervind momenteel beetje hetzelfde probleem. Ben vaak wakker. Vanacht werd ik om 02.00u wakker en was echt klaar wakker. Had ook het idee dat het al echt ochtend was. Niet dus....
    Vandaag maar 1/2 dagje werken! :p

XD : Mooi dat aankleedkussen.
    Ben benieuwd naar het hemeltje!

MamaSandra : Leuk hebben we dezelfde kinderwagen.
    Bij ons staat'ie al paraat! hahaha

Ik heb nog geen plannen voor vanmiddag.
    Als ik me goed blijf voelen ga ik denk ik ff lekker de stad in.
    Effe rond neuzen.

18. anouchka0902

anouchka0902 Bekend lid

19 mei 2010
    586
    0
    0
    ziekenverzorgende/ persoonlijk begeleider
    overijssel
    Goedenmorgen dames!

Heel leuk de foto van de hoes voor het waskussen! Idd, laten maken?

Wij hebben de quinny buzz 3! Bevalt ons goed en hoorden er gooie verhalen over.

Hier nog steeds geen lekkende t**ten gehad;). Ben dr eigenlijk wel blij om.

Vervelend als de nachten zolang duren.....idd het slapen lijkt wel steeds minder te worden. Echt uitslapen zit er niet meer in.

19. MamaSandra

MamaSandra Actief lid

De maxicosi mura waren we allebei al wel snel uit dat we die wilden hebben. Alleen de kleur is nog een hele discussie geworden. Mijn vrienden wilde alles perse in het rood hebben (!). In de winkel heb ik keihard mijn veto uitgesproken en m'n zin doorgedreven muhahaha. Maar hij is er ook heel blij mee hoor :)

@poekie, gefeliciteerd met de 34 weken. Wat vliegt de tijd he?!

@sunny, dat is een goede deal die je hebt gemaakt met die kinderwagen zeg! Hoe was het bij de gyn? En veel plezier in de stad vanmiddag!

@xd, echt een heel mooi aankleedkussen! Ben ook heel benieuwd naar het hemeltje!

Ik ga vandaag eens wat opruimen/poetsen thuis. Lekker op mijn gemakje :) Heb verder geen plannen...

Fijne dag iedereen!

20. zustertje

@SQ Zo dat is echt een koopje jullie kinderkamer! Hoe was het bij de gyn? Wij mogen 7 april naar ons schatje gaan kijken ben zo benieuwd hoe hij/zij eruit ziet :-D
    Lekker klussen aan jullie kamertje! Wat voor kleuren worden het?

@poekie gefeliciteerd met je 34 weken! Gaat opschieten Lekker even de stad in ik ben net nog even geweest.

@Anouchka0902 Heerlijk dat je nog geen lekkage hebt ik ben het echt beu! Mijn nachten duren echt heel lang al lig ik echt heerlijk in mijn bed en hoef er ook niet uit om te plassen (terwijl ik 2 tot 3 glazen water drink 's nachts)

@MamaSandra Haha goed dat je je zin doorgedreven hebt haha.
    Wij hadden eerst de zwart/grijze bugaboo uitgekozen maar mijn man vond de aanvullende bekleding off white erg mooi toen we hem gingen bestellen (ik vond het erg besmettelijk maar je kunt het uitwassen dus toen vond ik het geen probleem)

hebben jullie een thema in de babykamer? Ik dacht dat we een neutrale kamer zouden maken (wit met grijs of zo)
    Tot mijn man op het idee kwam om een Hollandse kamer te maken en het is zo leuk geworden! Als het helemaal klaar is krijgen jullie foto's te zien.

Net even gewinkeld manlief zijn polo's van vorig jaar zijn niet allemaal even mooi meer dus ben even op jacht geweest naar nieuwe (5 nieuwe gekocht :D)
    Ben benieuwd of hij ze leuk vind anders gaan ze terug maar we hebben nogal dezelfde smaak dus dat komt wel goed.
    Ga nu even bouwval gekocht kijken :)

Deel Deze Pagina