Mei 2011 Mama's die hun 1e kindje krijgen of Zouden krijgen

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Mams85, 8 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sunnyqueen21

sunnyqueen21 Fanatiek lid

18 feb 2009
    4.277
    1
    38
    verzorgende IG
    Friesland
    Zo ik ben weer goed gekeurd door de gyn. Kleine ligt mooi op het gemiddelde qua groei dus gaat allemaal prima. Over 2 en een halve week naar de klinische vk en dan gaan we even praten over eventuele pijnstilling tijdens de bevalling en allerlei andere dingetjes die dan van belang zijn! Bevallingsplan zeg maar!!

En de kleine ligt dus al mooi met het hoofdje naar beneden en volgens de gyn nemen ze rond deze termijn hun definitieve positie in dus hoogstwaarschijnlijk bljft hij/zij zo liggen. Dus dat is helemaal mooi!

Kleur van de babykamer houden we neutraal. Gewoon creme. We weten het geslacht namelijk niet. Verder wil ik het aankleden met rode accessoires omdat je dat bij ons in de huiskamer ook weer terug vind. Rood vind ik ook een mooie kleur wat voor beide geslachten kan. De muren houden we licht omdat je het kamertje anders onnodig klein maakt.
    Zodra het volgende week klaar is plaat ik natuurlijk even foto's van het eindresultaat!

Liefs

2. intra4

intra4 Niet meer actief

Wij hebben trouwens ook geen thema in de kamer.
    Witte meubeltjes en wat roze accesoires.

Was net bezig met de enveloppen voor de geboortekaartjes.
    Ik had alle adressen op stickervel geprint. Alle stickers opgeplakt en alle postzegels er op geplakt. Goed bezig he !!!! hahaha

3. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Hoi dames,

Jullie kletsen wat af zeg;)
    Sinds ik halve dagen werk ben ik met 100 dingen tegelijk bezig haha...
    Nu weekend, dan nog 2 weken en dan verlof! Jippiiieeee:D
    Gaaf aankleedkussen, hebben we idd laten maken.
    Die kleur grijs hebben we ook op 1 muur, de rest is wit en de meubels ook wit. Ga het verder aankleden met zilvere dingetjes.

De bugaboo in het wit is mooi! Goed schoon te houden, vriendin van me heeft die ook.
    Wij hebben nu de bugaboo met spijkerstof, ik vind t zo stoer:D

@sunny, fijn dat alles goed is met de kleine!! Een bevallingsplan begin ik niet aan. Ik wil niks plannen van te voren haha, laat het allemaal op me af komen:)

@ poekie, gefeliciteerd met de 34 weken! Tijd vliegt joh... Voor mn gevoel ben ik net zwanger. Maar we zijn al aan het aftellen!

Mijn pake en beppe (opa en oma) logeren dit weekend bij mn ouders, wonen in friesland wij in brabant. Ze wilden mij nog zien met een dikke buik hihi..

Xxx

4. zustertje

zustertje Niet meer actief

Nog een paar dagen en dan komen ze alles brengen heb er zoveel zin in :D:D:D

Net kwam de schilder langs die gaat over 2 weken de buitenboel helemaal schilderen dus dan is het helemaal klaar voor de kleine komt ben ik zo blij mee!!!

Mijn lieve man is over 10 min thuis en over een uurtje komen onze beste vrienden lekker eten en gezellig avondje hebben :)
    geniet van jullie avond en tot morgen!

5. anouchka0902

anouchka0902 Bekend lid

19 mei 2010
    586
    0
    0
    ziekenverzorgende/ persoonlijk begeleider
    overijssel
    @ Sunny: fijn dat alles goed was met de beeb! En fijn dat hij/zij al goed ligt:D

@ Zustertje: fijne avond met jullie vrienden!

6. sunnyqueen21

18 feb 2009
    4.277
    1
    38
    verzorgende IG
    Friesland
    @XD24, bevallingsplan klinkt groter dan dat het is hoor. Het is meer voor de VK en de gyn in het ziekenhuis van belang wat ik eventueel voor pijnstilling wil. Die mogelijkheden worden nu vast door genomen zodat ik daar op dat moment niet nog eens heel uitgebreid over hoef na te denken. En verder wil ik graag aan geven dat mijn vent heel graag het kindje wil opvangen en aan mij wil geven zodra het geboren is. Die mogelijkheid is er namelijk. En ze gaat me wat dingen vertellen over borstvoeding. Dus dat is het eigenlijk. Ik ben zelf namelijk ook helemaal niet van te voren de boel aan het uitstippelen. Dat heeft totaal geen zin omdat je niet weet hoe het allemaal loopt. Ik laat het verder ook allemaal op mij af komen, maar dit is iets wat de gynaecoloog en de VK gewoon belangrijk vinden om te bespreken van te voren!

Liefs

7. intra4

intra4 Niet meer actief

Goedemorgen dames!

Wil jullie allemaal een heeeeeeeeeel fijn weekend wensen!
    Helaas is hier in het oosten van NL het weer wat minder nu... grijs en beetje regenachtig.

8. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Goedemorgen,

Hier in het zuiden is het ook grijs... Jammer jammer, maar er kan nog veel veranderen;)
    Ik was vandaag om 4.15 wakker, erg prettig. Maar niet heus.

Lig nu in bed tv te kijken met een boterham en een kopje thee:)

Mn moeder komt straks met haar collega onze meubels bekijken, die collega heeft een cursus meubels opknappen gedaan en die gaat misschien vanmiddag beginnen met de meubels te schildderen. Ben zo blij als het klaar is. Dan kan ik alles opruimen en lekker rommelen:D

@sunny, dat valt idd mee. Je hoort ooit mensen die alles van begin tot eind uitstippelen.
    Ik weet eigenlijk niet eens wat ik moet verwachten, laat het op me afkomen:) maar dat doe jij dus ook! Wat leuk dat je vriend de kleine op wil vangen. Over zulke dingen hebben wij het helemaal niet gehad.
    Het enige wat mn vriend steeds zegt is dat ie het allemaal niet wil zien;) hij kan echt niet tegen bloed en enge dingen haha..
    Denk dat ze meer zorgen om hem hebben dan om mij;)
    Nee grapje, geloof niet dat hij de bevalling wil missen:)

9. MamaSandra

MamaSandra Actief lid

Goedemorgen!! Ja hier is het weer ook minder :( Vind het wel jammer want ik had wel zin om lekker in de tuin rond te rommelen.
    Achja, nog genoeg andere dingen te doen!

@thema kinderkamer, dat hebben wij ook niet echt. Dat wilde ik ook niet. Het is gewoon een schattige meisjeskamer geworden :p Misschien is het nog meer het thema bloemetjes, maar dat komt natuurlijk vooral door de bloesemboom! Ik zal vandaag als ik wat heb opgeruimd eens een paar foto's maken en plaatsen.

Fijn weekend allemaal!

10. sunnyqueen21

18 feb 2009
    4.277
    1
    38
    verzorgende IG
    Friesland
    @Xd hahaha mijn vriend is juist bang dat hij ook maar iets mist van de bevalling. Die wil echt overal bij zijn als het kan. Hij vind het allemaal reuze interressant volgens mij.

En verklaar mij maar voor gek, maar ik kijk echt steeds meer uit naar de bevalling. Ik weet dat het pijn doet en dat de bevalling zelf geen prettige ervaring zal zijn, maar toch kijk ik er niet tegen op. Ik ben namelijk heel erg benieuwd hoe het straks allemaal gaat beginnen. Of mijn vliezen breken of dat ik gewoon weeen ga krijgen en hoe het dan verder allemaal gaat en natuurlijk het eindresultaat: Ons wondertje in onze armen. Klinkt misschien heel vreemd, maar ik kan eigenlijk haast niet meer wachten tot het zover is!

Liefs

11. intra4

intra4 Niet meer actief

Hoi meiden!
    Sunny: ik zie op dit moment ook wel uit naar de bevalling.
    Wanneer gaat het gebeuren, hoe ziet ze eruit, enz.enz.

MamaSandra ik ben heel benieuwd naar hoe jullie kamertje er straks uit ziet met die prachtige bloesemboom!
    Krijgen toch wel foto's te zien????

XD : hoe is het gegaan met die vrouw die naar je meubeltjes kwam kijken?

Zo ik ben lekker weer wat babywasjes aan het draaien.
    Het beddengoed. Hopelijk gaat het goed. Ben bang dat de boel verkleurt ofzo, hahaha.
    Ben ondertussen "de gelukkige huisvrouw" aan het kijken.

Gaan jullie nog iets doen vandaag?
    Ik heb verder geen plannen.

12. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Goedemorgen!

@ Sunny, ik kijk ook uit naar de bevalling... Alleen moet zeggen dat ik meer uitkijk naar het moment dat de bevalling achter de rug is;)

@ Poekie, Ze is gisteren wezen kijken. We moeten de meubels in elkaar zetten en dan komt ze zaterdag alles schilderen.
    Vandaag komt mn broertje om mn vriend te helpen met alles in elkaar zettenn, denk dat dat aardig wat uurtjes in beslag gaat nemen ;)

Verder weinig plannen, mijn opa en oma logeren bij mn ouders en daar zijn we gisteren avond geweest. Denk dat ze vanmiddag hier komen.
    Zie mijn opa en oma maar heel weinig omdat ze ver weg wonen dus dat is altijd wel even gezellig!

13. anouchka0902

anouchka0902 Bekend lid

19 mei 2010
    586
    0
    0
    ziekenverzorgende/ persoonlijk begeleider
    overijssel
    Goedenmorgen dames!

Wat een lekker weer he gisteren? Heerlijk......eind van de week tegen de 20 graden aan:D
    Ook ik zie wel uit naar de bevalling.....ook benieuwd uiteraard en ook zoiets van; dan heb ik het maar gehad! Maar het lijkt me bijzonder.

@ Poeki: Zag oosten van het land staan..........hier ook uit het oosten:) ( nijverdal)

Zodadelijk naar de VK op controle.....altijd fijn om hartje te horen:D

14. sunnyqueen21

18 feb 2009
    4.277
    1
    38
    verzorgende IG
    Friesland
    Goedemorgen dames,

Vandaag komen mijn schoonvader en de tante van mijn vriend de babykamer met glasvezel behangen. Ik moet weer even 3 uurtjes op mijn werk aanwezig zijn van 10.00 tot 13.00 dus ben benieuwd hoe ver ze zijn als ik weer thuis ben. Verder druk weekend gehad. Zaterdag heb ik flink huis gehouden en ben daarna richting mijn moeder gegaan. In de avond lekker bakhangen met vriendlief en zondag moesten we er al weer vroeg uit, want een oom en tante van mijn vriend kwamen langs om een badje met standaard te brengen. 's middags heb ik op internet een box besteld dus die wordt deze week ook geleverd. Dan hebben we eigenlijk alles wel voor de baby. Moet dan alleen nog een boxkleed en een slaapzak in de kleine maat. Heb nu 1, maar die is 70 cm, en volgens mijn moeder was hij er nog wel kleiner dus ik moet nog even op zoek. En dan nog een mobile voor boven de box, maar ik denk dat ik daar even mee wacht. We krijgen vast ook nog van alles van de kraamvisite dus even wachten wat daar bij zit!
    Gistermiddag kwamen schoonouders nog even langs. Schoonvader moest namelijk even het kamertje bekijken zodat hij precies wist wat er behangen moest worden aangezien vriendlief aan het werk is en ik ook even aan het werk ben straks. Gisteravond was ik blij dat ik op bed lag. Ik heb namelijk iedere keer steken in mijn zij. Gisteravond links en nu weer rechts. Heel irritant.

fijne dag iedereen!!

Liefs

15. MamaSandra

MamaSandra Actief lid

Goedemorgen dames!! Het was gisteren idd heel mooi weer. Mooier dan ik verwacht had. Ben wel veel te actief geweest dit weekend. Er moet gewoon nog veel gebeuren in huis en ik dacht van, nu kan het nog. Maar het gaat allemaal toch maar moeizaam en het wordt meteen afgestraft. Wat dat betreft moet ik t nu toch echt rustiger aan gaan doen.

Afgelopen zaterdag had ik tijdens het lopen meerdere keren enorme pijnlijke steken in m'n vagina. Hebben jullie dat ook wel eens gehad? Ben meteen rustig aan gaan doen en toen had ik er geen last meer van. Nu kreeg ik het vanochtend alleen toen ik in de bus zat. Dus ik ga het toch maar in de gaten houden. Het is echt pijnlijk!! De kleine beweegt iig wel veel dus wat dat betreft maak ik me geen zorgen :)

Ik heb vanochtend met mn telefoon een paar foto's gemaakt van ons kamertje. Die zal ik zo eens posten.

@sunny, het schiet al behoorlijk op zo te horen! En wat spulletjes voor de baby betreft, ik heb ook zo goed als alles al op een aantal dingen na, eigenlijk hetzelfde wat jij noemt :)

@anouchka, veel plezier bij de vk!

@xd, mooi dat jullie meubeltjes zo snel geschilderd kunnen worden. Voor je t weet is jullie kamertje ook af :)
    En leuk dat je je opa en oma weer ziet. Ik ken het gevoel, zie die van mij ook niet vaak. Volgend weekend ga ik naar de ene opa en oma en als het allemaal goed gaat dan ga ik 17 april naar de andere. Dus dat is wel leuk :)

16. intra4

intra4 Niet meer actief

Goedemorgen dames!

Zo hier is mijn laatste week werken begonnen!
    Ik ga as.vrijdag om 12.00u met verlof!!!!!!!!!!!!!!!!!

MamaSandra ik ben benieuwd hoor naar de fotos..hihihi
    Die pijn ken ik. (denk ik)
    Volgens mijn VK is dat je schaambeen. Dat wordt week (zacht) zodat straks je kindje er makkelijk(er) doorheen kan.

SQ: Hopelijk kunnen ze mooi opschieten met behangen vandaag.
    Jij 3 uurtjes werken vandaag. Ik 4 uurtjes. van 13.00 tot 17.00u.

Anouchka : Oh fijn ja om hartje weer even te horen! Veel plezier bij de VK!

XD: Hoe was het met opa en oma?

17. MamaSandra

MamaSandra Actief lid

@poekie, heerlijk nog maar 1 weekje werken. Dat is nu echt aftellen! Laat het mooie weer maar komen :)

Wat die steken betreft, mooi dat je ze herkent. Maak me er ook niet echt zorgen om, maar ze zijn wel pijnlijk. Mocht het vaker gebeuren dan bel ik ook mn vk eens op.

Bijgaand een foto van het kamertje...

18. MamaSandra

MamaSandra Actief lid

En nog een foto...

19. intra4

intra4 Niet meer actief

MamaSandra : mooie foto's van het kamertje!!!!

Uhhh volgens mij is m'n Nesteldrang begonnen , Hahahaha
    Heb vanmorgen wasjes gedraaid, heb keukenkastjes schoongemaakt en opnieuw ingericht, vaatwasser in en uit geruimd.
    Hahahahahahaha !!!!
    Nu ff rustig zitten en broodje eten want ik moet vanmiddag nog werken.

20. MamaSandra

MamaSandra Actief lid

Ja Poekie, die nesteldrang is leuk maar idd ook rustig aan doen!

Ik ben onderweg naar huis, ga thuis verder "werken". Morgenvroeg met m'n manager samenzitten en de laatste werkzaamheden doorspreken en kijken wat ik thuis kan doen etc. En als t dan nog niet gaat ga ik per direct met verlof. M'n collega's vinden me volgens mij een flinke zeurpiet, maar hun gebrek aan begrip zorgen er juist voor dat ik er echt klaar mee ben...

Deel Deze Pagina