Mei 2011 Mama's die hun 1e kindje krijgen of Zouden krijgen

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Mams85, 8 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Hoi dames,

Hier weer druk druk druk haha..
    Net gewerkt.
    Weekend met mn opa en oma was gezellig.
    Gisteren heeft mn vriend samen met mn broertje de meubels in elkaar gezet en het is zo gaaf geworden! We gaan ze niet meer verven, nu het 1x staat is de kleur toch mooi :)

@ mamasandra, wat een gave kamer!! Die muurschildering heb je echt mooi gemaakt zeg.

Ik ga ook proberen fotos van het kamertje te maken, maar wij hebben echt een minikamertje haha en de meubels zijn vrij groot. Ik schrok er een beetje van, dus ik hoop dat ik er een foto van kan maken.

Over 10 min komen ze van de kraamzorg. En daarna ga ik even bij Ikea een matras halen want die missen we nog.
    En dan lekker de rest van de dag rommelen op de babykamer, wat ben ik blij dat alles staat:D

Die steken herken ik nog niet, wel voel ik zo nu en dan van onderen wat, maar ik denk dar de baby misschien al wat aan het zakken is?

xxx

2. sunnyqueen21

sunnyqueen21 Fanatiek lid

18 feb 2009
    4.277
    1
    38
    verzorgende IG
    Friesland
    @Mammasandra, WAUW echt super mooi geworden het kamertje!!! Nu kan ik al helemaal niet meer wachten tot die van ons klaar is. De babykamer is inmiddels behangen... ze zijn nu nog met het trapsgat bezig!!! Die is wat lastiger!!

@steken van onderen, als je het niet vertrouwt dan je VK bellen natuurlijk, maar wat ik begrepen heb heeft dit te maken met het indalen van de kleine!

Liefs

3. intra4

intra4 Niet meer actief

XD ik ben erg benieuwd naar de foto's!
    Je had mijn foto's ook gezien toen via de mail toch? Nou dat is ook een heel klein kamertje ;)
    En toch niet verven, hihihi! Scheelt weer!

MamaSandra : goed dat je thuis gaat werken en anders zoals jezelf zei direkt met verlof!

4. zustertje

zustertje Niet meer actief

Meiden hier een drukke dag gehad!
    Ze zouden morgen vroeg alle babyspullen komen brengen maar ze belden om 17.30 of ze al konden komen nu staat de huiskamer vol dozen enz Ben helemaal hyper haha
    Als mijn man zo thuis is lekker alles in elkaar zetten kan echt niet wachten!

Morgen ochtend ben ik vrij en kom ik kletsen met jullie!

Mooie foto's en die muurschildering ben er echt verliefd op!! Echt heel mooi dat je zo iets kan maken!

5. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    @ Poekie, ja had jullie kamertje ook gezien maar denk dat ons kamertje nog kleiner is;)
    Ik ga binnenkort even fotos maken!

Krijg ik net een mail van prenatal dat ze vanaf woensdag 15 - 20% korting geven op alles. Hebben we net de kinderwagen gekocht. Zouden we daarmee terug kunnen? Scheelt toch ongeveer 150-200 euro!!
    Baal er van zeg.

@ zustertje, leuk he.. Ik was ook helemaal hyper toen ze de spullen gebracht hadden. En ik werd nog meer hyper toen alles in elkaar stond hahaha

6. intra4

intra4 Niet meer actief

XD : ik zou het in ieder geval aangeven bij de Prenatal!
    You never know ;)

7. anouchka0902

anouchka0902 Bekend lid

19 mei 2010
    586
    0
    0
    ziekenverzorgende/ persoonlijk begeleider
    overijssel
    @ Zustertje: Ja leuk he als alles er is.....veel plezier met inruimen:D

@ Mama sandra: Idd....aan jezelf en je kindje denken hoor, dat is het allerbelangrijkste!

@ XD: Het was idd netjes geweest van de prenatal als ze het gemeld hadden van de actie....hun weten de acties vaak echt wel ruim van te voren. Je kunt op zijn minst informeren van hoe en wat. Voor hetzelfde geldt zijn ze heel toegankelijk en steken jullie 150 euri in de pocket:D

Ff ego......vanmorgen op controle bleek het hartje erg onregelmatig te zijn, varierend van 180 tot 110 slagen. Hij bleef alleen vrij lang in de 180 hangen. Hoog mag wel maar niet te lang:( Dus doorverwezen naar het ziekenhuis voor een CTG, uiteindelijk 1 uur aan de CTG gelegen omdat ze elke keer onder de doptone wegschoot. En ze willen een half uur aan 1 stuk kunnen registreren. Ze was ook hyperactief met schoppen etc. Toen wachten op de uitslag, bleek dat de gyn en de VK van het ziekenhuis drie bevallingen aan het leiden waren dus ik wordt vanavond nog gebelt door de gyn. Ze denken aan het jogging foetus syndroom. Een erg druk en actief kindje. Afwachten dus nu even.........:(

8. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    @ anouchka, ik moest even googlen want ik kende die term niet.
    Maar dat was wel even schrikken dan? Voor zover ik het op internet lees is het niet iets om je zorgen om te maken.
    Hopelijk bellen ze snel, dan heb je duidelijkheid!!

9. anouchka0902

anouchka0902 Bekend lid

19 mei 2010
    586
    0
    0
    overijssel
    @ XD: Ja was wel even schrikken......maar idd als het dit is, is het volkomen onschuldig. Je ziet het ook vaak an het eind van een zwangerschap. Mijn man had ook ff gegoogeld en die had op een gegeven momengt een site waar opstond dat het kindje ht dan eigenlijk zat is in de buik......hopen dat dat niet klopt;) zou wel erg vroeg zijn dan. Ben zeer benieuwd of de gyn me niet vergeet met bellen maar goed wacht rustig af.;)

10. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Nou das niet te hopen dat hij jullie vergeet:)
    Snap dat je schrikt.
    Voel je ook dat de kleine heel druk is?
    Ons kleintje is namelijk echt superdruk, en nou ik wat g heb lopen neuzen op google ga ik haast denken dat hij het ook heeft;)
    Oke XD, stoppen met lezen!!

Las net ergens dat je het moet zien als een soort joggen, dus de baby is gewoon aan het rennen.
    Misschien is het gewoon een sportief typje;)
    Dat de telefoon maar snel gaat!

11. anouchka0902

anouchka0902 Bekend lid

19 mei 2010
    586
    0
    0
    overijssel
    @ XD: Ja haha ik heb ook al visioenen van zo'n kind wat rondjes rent in mijn buik. Ik merk wel dat ze erg actief is......dat is ze eigenlijk nooit echt geweest. Dat is het enige vreemde eraan vindt ik. vraag me ook af wat voor werkdagen die gyn heeft......gezien de tijd nu:(

12. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Anders bel je zelf even daarheen?
    Ze snappen daar ook wel dat je zit te wachten. Wie weet kunnen ze al een antwoord geven.

13. anouchka0902

anouchka0902 Bekend lid

19 mei 2010
    586
    0
    0
    overijssel
    Nou, de gyn belde net; de CTG was in orde, de uitschieters naar boven duidt erop dat het kindje het prima naar de zin heeft. Het gaat erom dat de basislijn goed is ( rond de 140 p/m)
    Gevraagt waarom het kindje nu ineens zo druk was, dit was nl nooit zo extreem: de bewegingen worden krachtiger en je ziet dit vaker rond de 33 weken aldus gyn. Het wordt alleen nog maar meer zei ze;)
    Ben helemaal gerustgesteld!:D

14. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Gelukkig, goed nieuws!!

Ohjeej is dat echt dat het vanaf week 33 meer gaat worden? Dan bereid ik me vast voor op blauwe plekken en gekneusde ribben;)

15. MamaSandra

MamaSandra Actief lid

Goedemorgen dames!
    @anouchka, mooi dat alles goed is! Een hele geruststelling!

Ik heb gistermiddag en avond toch behoorlijk last gehad van m'n buik. Ben er 's nachts ook een paar keer wakker van geworden. Leek af en toe wel kramp :S Maarja, zolang het niet terug blijft komen en ik de kleine goed voel bewegen ga ik me nog maar niet te veel zorgen maken.
    Ik heb wel besloten om me vandaag ziek te gaan melden. Genoeg is genoeg. Dus ik zit nu te wachten tot het 8 uur is en ik kan gaan bellen. Hoop alleen dat m'n manager een beetje goed reageert want volgens mij gaat hij er niet heel blij mee zijn. Pech hoor, nu ga ik aan mezelf en m'n kindje denken!

16. MamaSandra

MamaSandra Actief lid

Zo, ik heb me ziek gemeld! M'n manager was gelukkig heel begripvol. Ik heb wel afgesproken om deze week, ws donderdag, nog een ochtend langs te komen om definitief alles over te dragen wat ik nog heb liggen. Mss dat ik volgende week nog ter ondersteuning iets doe vanuit huis, maar ik ga het nu dus een stuk rustiger aan doen :)

17. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Goedemorgen,

Goed dat je je ziek hebt gemeld mamasandra! Goed aan jezelf en je kleintje denken.
    Het kunnen ook oefenweeen zijn wat je voelt, het einde is in zicht nl:)

Ik ga vanmiddag naar prenetal met de bon van de kinderwagen. Ik wil ook de korting hebben die ze vanaf morgen op alles geven. Anders breng ik m terug en koop ik een nieuwe hahaha

Xxx

18. MamaSandra

MamaSandra Actief lid

@xd, ja ik heb zelf ook t idee dat t indalingsweeen of oefenweeen kunnen zijn, of dat ik gewoon te druk ben. Hoe dan ook, het wordt hoog tijd dat ik het wat rustiger aan ga doen! :)

Voel me nu iig heeeeerlijk. Bad was lekker ontspannen en dan schijnt nu het zonnetje ook zo lekker.
    Heb alleen een beetje last van nesteldrang en zou het liefst de hele keuken en badkamer gaan schrobben. Maar vandaag is een rustdag, dus ik ga helemaal niks doen!

En succes bij de prenatal vanmiddag! Het is goed dat je op je strepen gaat staan! Het gaat tenslotte toch om een hoop geld.

19. intra4

intra4 Niet meer actief

Goedemorgen!
    Wel bijgelezen maar er is niet veel blijven hangen..... sorry.

Ben nu op m'n werk, maar ben vanmiddag vrij!
    Kom vanmiddag nog wel even terug hier op zp.

*doei*

20. sunnyqueen21

sunnyqueen21 Fanatiek lid

18 feb 2009
    4.277
    1
    38
    verzorgende IG
    Friesland
    Ik kom alleen even goedemiddag zeggen en iedereen een fijne dag wensen en tegen mammasandra zeggen dat je dat goed gedaan hebt om je ziek te melden. Jij en je kindje komen op de eerste plek nu!!!

Liefs

Deel Deze Pagina