Mei 2011 Mama's die hun 1e kindje krijgen of Zouden krijgen

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Mams85, 8 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dominoo

Dominoo Bekend lid

30 aug 2010
    521
    0
    0
    NULL
    Zuid-Holland
    klopt het trouwens dat je hydrofiele luiers ook niet moet strijken, omdat het de vochtopname kan tegengaan?
    gr Dominoo

2. MamaSandra

MamaSandra Actief lid

Goedemorgen dames!

Goh wat vervelend dat jullie allemaal zo veel misselijk zijn! Daar heb ik gelukkig geen last van (was na de eerste 3 maanden voorbij). Gisteren had ik wel de hele dag heel veel last van maagzuur. Heb zo het gevoel dat die kleine dus nog steeds niet goed ligt...

De hik heeft die van mij ook heel veel. Nu ook :)

Goh, en wat leuks doen vandaag. Technisch gezien moet ik een halve dag werken. M'n laptop staat aan, maar 't is rustig. En zo mag t van mij wel blijven :p
    Ben ondertussen een beetje aan m'n website aan het werken en tussendoor een beetje aan het opruimen, dus niet heel erg spannend allemaal.

3. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Je website? Wat voor website heb je dan?:)

Hoeveel uren gaan jullie eigenlijk na je verlof werken?

@ Dominoo, ik beken eerlijk dat ik niks strijk (ik HAAT strijken haha).

4. MamaSandra

MamaSandra Actief lid

@Dominoo, het is idd heel schraal weer. Ik heb begrepen dat het morgen wat beter zou worden, daar hoop ik op :)

Het is minder dat je zo weinig energie hebt. Doe maar lekker rustig aan! En een wandeling is ook alleen maar goed natuurlijk (maar niet te lang he :p).

En wat die hydrofielluiers betreft, dat heb ik ook gehoord ja. Maar zeker weten doe ik t ook niet.

5. MamaSandra

MamaSandra Actief lid

@xd, ow ik ben een beetje creabea (zoals jullie vast al wel eens gemerkt hebben :p) en ik probeer al een tijdje een website te maken waar ik al m'n foto's, schilderijen en tekeningen op zet enzo. Maar het is echt een hoop werk dus het vlot niet echt.

6. anouchka0902

anouchka0902 Bekend lid

19 mei 2010
    586
    0
    0
    ziekenverzorgende/ persoonlijk begeleider
    overijssel
    @ Sandra: wat leuk zeg, zo'n website! En jij ook bijna verlof he?:D

Wat vervelend voor diegene die misselijk zijn:x

@ XD: hele mooi foto's hoor:)

@ Ego: heel even klagen: ik ben het zo zat aan het worden, voel me zo lomp. Begrijp me niet verkeerd, maar zal blij zijn als het geboren is. Herkennen jullie dit gevoel?? Slapen was ook bagger afgelopen nacht:(

7. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Wat leuk! Je moet er werk van maken joh. Die muurschildering, als je dat bij andere thuis kunt doen. Ik weet zeker dat je klanten krijgt:)

8. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    @ Anouchka, ja ik ken het! Ben er sowieso wel helemaal klaar voor:) Beeb mag komen van mij, alleen jammer dat ik nog maar op 33 weken zit.
    Maar alles gaat wat in de weg zitten enz he...

9. MamaSandra

MamaSandra Actief lid

Ow ik ken het helemaal! Hier zit m'n buik ook de hele tijd in de weg. Wil van alles maar na 15 minuten ben ik weer helemaal op. Voel me ook behoorlijk lomp! Kan amper m'n sokken aantrekken en m'n vriend moet m'n teennagels knippen...

Wat dat betreft mag de kleine ook wel komen hoor. Moet alleen hier nog wat meer voorbereid hebben. Wil donderdag de klossen gaan halen voor onder mn bed en ook de laatste spullen voor in m'n ziekenhuistas. Zal t fijn vinden als alles gewoon klaar is en ik kan ontspannen tot het zover is... :)

En het verlof duurt niet lang meer nee. Moet t/m donderdag nog halve dagen thuis werken. Wat niet heel veel voorstelt. Maar zal blij zijn als ik donderdag mn laptop kan afsluiten en achter in de kast kan opbergen :)

10. anouchka0902

anouchka0902 Bekend lid

19 mei 2010
    586
    0
    0
    overijssel
    Haha, van die teennagels...zo herkenbaar! Ik ga donderdag nog even mijn teennagels laten doen:D Ik heb altijd acrylnagels omdat ik vredelijk nagelbijt en zij doet ook teennagels met acryl....zo mooi! Dus dat laat ik nog ff doen, gelijk slipperklaar daarna!
    Ik ga zo even de slaapkamer een goede beurt geven en doe gelijk het zeiltje in bed. de nesteldrang is hier lichtelijk aanwezig haha! Het MOET gewoon klaar van mezelf. Komende zaterdag gaan we even lekker een weekje naar Sneek toe, even uitrusten!

11. Dominoo

Dominoo Bekend lid

30 aug 2010
    521
    0
    0
    NULL
    Zuid-Holland
    Oh, ik durfde het eigenlijk niet toe te geven, maar nu ik dit lees denk ik: JA! Ik ben het best wel zat. Het wordt zwaarder. Ik heb het er echt voor over hoor. Maar het idee dat het max nog 6 weken kan duren... pffff....

Zo, even gemopperd :)

12. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Lekker een weekendje Sneek:)
    Ik wil voor de bevalling ook nog een weekendje samen weg, alleen mn vriend moet naar school op zaterdag dus ben bang dat het niet gaat lukken... Misschien valt het een x uit.

@ Dominoo, 6 weken max. hier nog 9 max!! Pff haha

13. intra4

intra4 Niet meer actief

Hydrofiele luiers 'moet' je alleen strijken als je ze niet in de droger doet. Dat is wat ik heb gehoord.

Ben nog steeds misselijk. En heel moe.
    Ik ben het net als jullie duidelijk ook zat ;)

Ik heb gister m'n ziekenhuistas ingepakt. Ook het koffertje voor de kleine. Hihihi!
    Als ik vd week (morgen?) m'n bed ga verschonen ga ik dat zeiltje erin leggen.

Ga straks ook nog naar de kapper!
    Haar knippen (puntjes) en verven.
    Je moet er straks toch goed uit zien op de kraamfotos! Hahaha

14. MamaSandra

MamaSandra Actief lid

Een weekendje nog weg met z'n tweeen lijkt me ook lekker, maar dat zit er waarschijnlijk niet meer in.

@poekie, minder dat je nog steeds misselijk bent. Ook maar lekker rustig aan doen. Ja dat koffertje voor de kleine inpakken vind ik nog wat. Ik heb namelijk geen idee wat ik de kleine als eerste aan zou willen trekken. Weten jullie dat wel? Ik ben in staat om de halve kleerkast in die koffer te gooien en ter plekke te kijken wat het leukst is :p

En de kapper ga ik binnenkort ook nog naartoe. Je hebt helemaal gelijk! Al die foto's die er gemaakt gaan worden. En als je haar maar goed zit...

15. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
  16. anouchka0902

anouchka0902 Bekend lid

19 mei 2010
    586
    0
    0
    overijssel
    Het gezegde: De laatste loodjes wegen het zwaarst gaat hier wel op!!! Grappig om te lezen dat de meeste het dus wel denken. Vaak tegenover de buitenwereld doe ik me ook wel wat beter voor, straks vinden ze je gelijk een zeikerd;) Of krijg je opmerkingen als; Je hebt er toch zelf voor gekozen......

@ XD: Leuk hoor die kleertjes:D:D Zo schattig dat kleine spul

17. sunnyqueen21

sunnyqueen21 Fanatiek lid

18 feb 2009
    4.277
    1
    38
    verzorgende IG
    Friesland
    Goedemorgen dames,

Ik vind het ook steeds zwaarder worden hoor. Buik neemt toch steeds meer ruimte in waardoor laarzen/schoenen aantrekken een stuk moeilijker en vermoeiender is. Veel minder enrgie en toch ook vaak dat de buik in de weg zit. Hier mogen we inderdaad klagen, maar vind het nog steeds ook wel weer heel erg leuk om zwanger te mogen zijn. Zoals vanochtend dan legt vriendlief zijn arm om me heen vlak voordat hij naar zijn werk moet en dan wordt de kleine altijd wakker en begint dan tegen zijn arm aan te schoppen om goedemorgen te zeggen en dan vind ik het juist weer heel fijn, maar inderdaad de laatste loodjes is een gezegde wat helemaal waar is, want we willen allemaal weten hoe onze kleine er uit ziet en we willen het vastpakken. En daarnaast nemen de kwaaltjes toe. Dus het is heel normaal eigenlijk dat iedereen het nu wel zo'n beetje gehad heeft.

@Hydrofiele luiers. Mij is altijd verteld dat als je ze strijkt de vochtopname wordt verminderd en aangezien je hydrofiele luiers gebruikt voor afdrogen en in bed voor lekken en spugen is dat niet handig. Maar ik moet bekennen dat ik helemaal niks strijk, want heb er een hekel aan. Ook heb ik de hydrofiele doeken gewoon in de droger gedaan en daarna dus gewoon op gevouwen.
    Maar het is net wat je voorkeur heeft, want sommige vinden het gewoon veel mooier als die dingen mooi gestreken zijn. Mij kan dat persoonlijk niet zoveel schelen!

1e pakje voor de kleine... is hier al bekend. Ik ga binnenkort alle babykleertjes uit wassen en dan komt dat pakje in de tas. Ik had 3 complete setjes in maat 50/56 en vroeg toen aan vriendlief welke het ging worden. En we kozen beide voor dezelfde.

Het is hier echt pokkeweer. Ik heb vanochtend nadat vriendlief weg was nog heel diep geslapen, maar ben wakker geworden met het gevoel dat er een bulldozer over me heen is gereden!!

Liefs

18. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    @ Sunny, ik denk precies zo als jij over het strijken. Ik heb mn strijkplank al weken in de garage staan omdat ik deze toch niet gebruik.
    Heb m nu weer binnen gezet. Dacht als de kraamhulp zich verveelt, kan ze mooi strijken hahaha gemeen van mij:)

Mijn vriend had gisterenavond in bed weer onderonsjes met de kleine. Zo schattig vind ik dat. Als hij dat doet word ik op 1 of andere manier helemaal gek op m:)
    Had echt nooit verwacht dat hij het ook zo superleuk zou vinden!

19. sunnyqueen21

sunnyqueen21 Fanatiek lid

18 feb 2009
    4.277
    1
    38
    verzorgende IG
    Friesland
    ja die onderonsjes kan ik ook zo van genieten!!! Vanochtend zei ik tegen vriendlief voordat hij uit bed moest: Ik hou van je en hij zei ik ook van jou! En toen kreeg hij een tik tegen zijn hand aan van de kleine en toen zei hij: Ja en ook van jou! hahahaa Dat is echt een gevoel van intiem geluk op dat moment. Dat voelt zo heerlijk! En 's avonds gaat vriendlief regelmatig met zijn hoofd op mijn buik liggen en praat dan tegen de kleine. Zoals: Doe je wel een beetje rustig aan met mamma en niet te hard schoppen, maar wel lekker veel!!! Nou dan smelt ik hoor!!!

Liefs

20. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Ja heerlijk he...
    Gisteren lag mn vriend onder de dekens:
    Hallo ... (naam) papa hier, hallo joehoe, wakker worden hoor je me? Papa hier. hallo ... ik ben je papa.
    Dan moet ik echt zo hard lachen, maar hou me in want anders stopt ie. Vind het zo schattig:)
    Stiekem hebben alle mannen een klein hartje he :D

Deel Deze Pagina