Mei 2011 Mama's die hun 1e kindje krijgen of Zouden krijgen

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Mams85, 8 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anouchka0902

anouchka0902 Bekend lid

19 mei 2010
    586
    0
    0
    ziekenverzorgende/ persoonlijk begeleider
    overijssel
    @ Mannen: heel herkenbaar haha!!! Die van mij is net zo......wij krijgen dus een meisje en laatste zei hij al: Als ze 15 is en ze wil uit breng en haal ik haar op haha! Hoezo beschermend;)
    Ben soms best benieuwd hoe hij tijdens de bevalling zal zijn......

Ook hier is het pokkeweer:x Wel lekker om te poetsen nu....heb de gordijnen van boven nu in de machine zitten:D
    Vanavond hebben we de laatste les met onze hond en dan vrijdag het examen. Ben benieuwd:)

2. Dominoo

Dominoo Bekend lid

30 aug 2010
    521
    0
    0
    NULL
    Zuid-Holland
    Hihi.... ik zit hier met tranen in mijn ogen de lieve verhaaltjes te lezen van de mannen :)
    Ja, zwanger zijn is echt super bijzonder!!!

3. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Ja he daar kunnen de klachten niet tegenop!!

Ik zit hier op mn werk trouwens al de hele ochtend te internetten. Woepsie, over 10 minuten ga ik weer naar huis hihi..

4. sunnyqueen21

sunnyqueen21 Fanatiek lid

18 feb 2009
    4.277
    1
    38
    verzorgende IG
    Friesland
    Ik zei laatst tegen vriendlief als het nou een meisje is dan heb jij nog heel wat te stellen later met de vriendjes die ze gaat krijgen en dat ze op stap wil. Toen zei hij: Ow maar dan ga ik gewoon met haar mee om haar in de gaten te houden hahahahahaah! Heerlijk toch die mannen. Ze hebben inderdaad allemaal een klein hartje!!!

@Xd geweldig filmpje op hyves trouwens. Ik heb pas sinds 2 weken ongeveer dat de kleine de hik heeft. Daarvoor heb ik het nog nooit gevoeld eigenlijk. Maar 2 weken terug toen zat vriendlief met zijn hoofd op mijn buik te luisterene n voelen en toen voelden we dus een regelmatige tik steeds. Dus ik zei meteen en tegelijk met vriendlief: Volgens mij heeft de kleine de hik. En sindsdien voel ik het regelmatig. Duurt soms ook best wel lang (5 min). Ik hoop dan maar dat het niet vervelend voelt voor de kleine, want vind het zelf altijd vervelend als ik de hik heb. En laatst was vriendlief bij voetbal geweest en had een paar biertjes op en toen lagen we op bed en toen had die kleine weer de hik dus ik moest lachen en zei: Hij/zij zuipt al net zo veel als pappa hhahahaha!

Liefs

5. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Ja hier duurt de hik ook lang soms hoor. Vind het ook zielig, maar het schijnt wel goed te zijn voor de ontwikkeling, straks met ademhalen enz. Heb ik van horen zeggen;)

Cool filmpje he, toevallig draait ie ook nog een x wat je heel goed ziet. Dat was echt toeval:)

Filmpje op zp zetten gaat niet of wel?

6. sunnyqueen21

sunnyqueen21 Fanatiek lid

18 feb 2009
    4.277
    1
    38
    verzorgende IG
    Friesland
    volgens mij niet, maar dat weet ik ook niet zeker. Ja ziet er heel cool uit als ze draaien he!!

En inderdaad het is wel goed voor de werking van de longen dat ze de hik hebben.

Liefs

7. zustertje

zustertje Niet meer actief

Hoi meiden!

Hier weer druk,druk! Over 3 kwartier is de kraamzorg hier ben benieuwd wat ze te melden hebben :D
    Daarna kom ik kletsen!

De hik is zo grappig! ik voel het denk ik vanaf de 27 weken ongeveer en dan een stuk of 4/5 keer op een dag.

8. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    En hoe ging het met de kraamzorg zustertje?

9. zustertje

@Anouchka vervelend dat je het zo beu bent! hopelijk wordt je geduld niet teveel op de proef gesteld.

@Dominoo Jij ook heel veel suc6 de komende weken hopelijk hoef jij ook niet te lang meer te wachten.

@XD24 zou fijn zijn als jullie nog even weg kunnen! wij gaan als het goed is de eerste week van mei nog met de hele familie naar midden Frankrijk (6 uurtjes rijden) ik hoop zo dat wij nog mee kunnen lijkt me zo lekker nog even weg voor de kleine komt. Super leuke kleertjes!

@Poekie ik strijk geen hydrofiele luiers vind ik echt onzinnig. Ik ga over 2 weken mijn haar ook weer laten doen heerlijk! en misschien nog een keer net voor de bevalling.

@SQ Sterkte met de laatste loodjes!

Intake was erg gezellig en erg duidelijk komt helemaal goed en ze vond ons kamertje zo leuk haha als het helemaal klaar is krijgen jullie foto's te zien hoor!
    Ik ben het zwanger zijn nog helemaal niet beu vind het veel te snel gaan allemaal al kan ik ook niet wachten om de kleine vast te houden hoor.
    Maar ik heb echt niks te klagen werken gaat nog goed (bukken wel wat minder maar ach het hoort erbij en mijn clienten zijn erg behulpzaam in hoeverre dat mogelijk is :p)
    Ik ga er vanuit dat ik zeker nog 10 weken moet en vind het helemaal niet erg.

10. Caelis

Caelis Actief lid

30 dec 2010
    142
    0
    0
    Vlaardingen
    Hallo allemaal!

Hier heeft de kleine ook vaak de hik, toch wel 3x per dag, en dan best lang, soms wel 15-20 minuten. Ik merk dan ook dat hij het na een minuut of 10 ook wel zat is en boos wordt, dan gaat ie ineens heel erg liggen woelen en draaien, en schoppen, en dan moet ik toch wel stiekem lachen ;)

Mijn vriend is best wel gesloten met gevoelens tonen, misschien omdat ie engels is :p Maar hij legt nu wel veel vaker zijn hand op mijn buik als ik zeg dat de kleine ligt te schoppen. En als hij wat biertjes op heeft, dan is hij wat makkelijker met gevoelens tonen en uitspreken. Zo zijn we zondag uit eten geweest naar de Griek, omdat het waarschijnlijk de laatste keer zal zijn zonder dat we een oppas nodig hebben, en hij had toen al wat biertjes op, legt ie ineens zijn arm om me heen en zegt heel lief: "ik wordt nu heel vaak eerder wakker 's ochtends, en dan lig ik naar je te kijken en dan besef ik hoe gelukkig ik ben, en dat jij mijn meisje bent, en dat we een gezinnetje gaan hebben, en we een mooie toekomst tegemoet gaan..." Nou, ik zat bijna te huilen daar in het restaurant :)

Over het zat zijn, JA! Ik ben het ook wel zat nu...morgen ben ik 35 weken, maar die buik zit zo in de weg, en als ik eens een dag te veel heb gedaan wordt dat gelijk de volgende dag afgestraft met extra veel harde buiken en geen energie.... Kon gisteren ook weer helemaal niks...afwas laten staan, was laten staan, niet gekookt, was helemaal niet happy, gewoon futloos. Vandaag ging het gelukkig beter, heb de was gedraaid en de afwas gedaan.

Er is nou zoveel wat ik niet meer kan....:
    -afwas...moet ik in etappes doen. Ik kan niet langer dan 5-10 minuutjes achter elkaar achter dat aanrecht staan, dan gaat mijn rug zeer doen.
    -stofzuigen....dat kan ik echt niet meer...kost teveel kracht en binnen een minuut doet mijn rug pijn...dus mijn vriend doet al weken het huis stofzuigen.
    -koken....zelfde als met de afwas...lang staan kan ik niet, dus of mijn vriend kookt, of ik zit op een buro-stoel in de keuken
    -strijken....ook weer dat staan....ik zit achter de strijkplank....maar ik heb een pesthekel aan strijken...ik heb alleen alle babykleertjes, dekentjes, lakentjes, etc gedaan, omdat wij geen droger hebben.
    -sokken aandoen....ik moet me in alle bochten wringen om die krengen aan te krijgen, dus meestal doet mijn vriend dat
    -broek aandoen.....staand gaat dus niet heh, ik moet op het randje van het bed zitten voordat ik mijn onderbroek/broek aan kan doen.
    -scheren...vergeet het maar....heb al gebedeld of mijn vriend binnenkort mijn benen/etc kan scheren.
    -lopen...het is dat het moet, en goed is om te doen voor de bevalling, maar na 5-10 minuutjes lopen moet ik pauze nemen....pijn in mijn rug, benen, billenstreek, steken in de schaamstreek. Korte stukjes dus, en de volgende dag wordt het afgestraft.

@ hydrofiele luiers strijken: het idee erachter is dat als je ze in de droger doet de vezels in de stof uitzetten en ze dus nog beter vocht opnemen, en lekker zacht worden. (stoom)strijken brengt juist weer vocht in, in de doek, dus dan is de doek al enigszins "verzadigd" met vocht, maar volgens mij is het lariekoek dat het strijken het vochtopname gehalte 'verminderd'. Als je ze strijkt (omdat je geen droger hebt bv, zoals wij) dat krijg je hetzelfde effect als met een droger, de vezels zetten uit, ze worden zachter (niet direct) en ze zijn mooi glad. Dat beetje vocht wat erin komt als je een stoomstrijkijzer gebruit is allang weer verdampt tegen de tijd dat je ze echt gaat gebruiken.

Sowieso strijk ik alle babykleertjes en alles waar de baby mee in aanraking gaat komen de eerste paar weken om de bacterien te doden. Maar als je een droger hebt hoeft dat niet.

Vanavond naar de 1e les van de 2-daagse borstvoedingscursus! Ben benieuwd....Ik heb nog steeds geen lekkende borsten, dus hoop niet dat ik me dan ergens zorgen over moet gaan maken.

11. intra4

intra4 Niet meer actief

Even een korte update. Ben net pas terug van VK.
    Ben namelijk voor de zekerheid door gestuurd naar ziekenhuis naar gyneacoloog. Hen allerlei onderzoeken gehad : ctg, urine, bloed, enz.
    Ze dachten misschien dat ik zwangerschapsvergiftiging had.
    Uiteindelijk was alles goed gelukkig.
    Lig nu wel helemaal doodop op de bank.

12. anouchka0902

anouchka0902 Bekend lid

19 mei 2010
    586
    0
    0
    ziekenverzorgende/ persoonlijk begeleider
    overijssel
    @ Caelis: wat lief van je vriend dat ie dat zegt:D Kan me indenken dat je bijna zat te huilen ( nu zullen de hormonen ook meespelen)

@ Poeki: Bah, wat schrikken ff of niet? Gelukkig dat alles goed is! Had je bepaalde symptonen dan dat ze daaraan dachten?

@ Zustertje: fijn dat de intake goed is gegaan. ben benieuwd naar je foto's van het kamertje

13. intra4

intra4 Niet meer actief

Ik zou inderdaad wat symptomen hebben : misselijk, hoge bloeddruk en ik had in 1e instantie wat eiwit in m'n urine.

14. Caelis

Caelis Actief lid

30 dec 2010
    142
    0
    0
    Vlaardingen
    @ poekie: dat is schrikken! Gelukkig is alles goed :)

15. MamaSandra

MamaSandra Actief lid

@poekie, ow dat is wel schrikken zeg! Maar het is wel goed dat ze je meteen goed onderzoeken. Rust maar lekker uit!

16. Dominoo

Dominoo Bekend lid

30 aug 2010
    521
    0
    0
    NULL
    Zuid-Holland
    @ Poekie: rust lekker uit! Ik schrik ervan. Had het niet verwacht joh! Hopelijk trekt je misselijkheid weer weg en voel je je morgen weer fit!

Ik heb vanavond het wiegje opgemaakt. Leuk!! Nu alleen nog een dekentje kopen. Wil mooie katoenen dekentjes, iemand een tip waar ik deze kan kopen? (Hema en prenatal ben ik al geweest)

17. zustertje

@Poekie wat een spanning ineens gelukkig viel het allemaal mee!

Hier ook net terug van de VK ze heeft 3 keer mijn bloeddruk gemeten eerste 2 keren was hij 140/90 :$ (anders altijd 115/70) En de 3de keer gelukkig 125/80 anders hadden we nog naar het ziekenhuis gemoeten :)
    Urine wordt elke controle nagekeken op eiwitten maar dat was allemaal netjes als ik meer klachten krijg moet ik bellen en waarschijnlijk moet ik vrijdag middag nog even op controle.

Vannacht was ik een poosje heel duizelig maar ben toch weer in slaap gevallen en vanavond voel ik me heel de tijd al licht in mijn hoofd maar heb voor de rest geen klachten gelukkig.
    En ze heeft ook niet gezegd dat ik niet mag werken ;)

Ik ga zo naar bed morgen weer werken
    Tot morgen meiden!

18. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    @ Poekie, dat is schrikken zeg!! Gelukkig is alles goed met de kleine en met jou:)

@ Caelis, aah wat lief dat hij dat zegt. Ik zou kei hard janken hihi

@ Urine, hoe weet je nou of daar teveel eiwitten in zitten?!
    Bij mij hebben ze nog nooit naar urine gevraagd...

19. zustertje

@xd24 Bij mijn verloskundige controleren ze elke keer je urine met een staafje erin en die slaat dan uit of niet (op suiker en eiwitten)
    Hun vinden dat prettig om altijd te controleren.

Ik ben al vanaf 02.00 wakker kan met geen mogelijkheid slapen :(
    Net wat gegeten en ga zo proberen nog even te slapen voor ik moet gaan werken.

20. MamaSandra

MamaSandra Actief lid

@zustertje, wat vervelend dat je zo slecht slaapt! Ik hoop voor je dat je nog hebt kunnen slapen. Sterkte met werken vandaag!

@urine, bij mij hebben ze dat ook nog niet gecontroleerd bij de vk. Maarja, m'n bloeddruk enzo is steeds goed en ik ben al wel op suiker getest en dat was ook goed, dus ik geloof 't wel :)

Ik zit nu thuis nog wat te werken. Wil m'n portie voor vandaag weer gedaan hebben, dan kan ik weer iets voor mezelf gaan doen :)

Deel Deze Pagina