Mei 2011 Mama's die hun 1e kindje krijgen of Zouden krijgen

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Mams85, 8 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    @ Zustertje, jeetje 2 uur. Hopelijk slaap je nog wat!

@ Mamasandra, oke bij jou dus ook geen urine! Bij mij is mn bloed idd ook steeds goed. Dus ik geloof het ook wel:)

@ hier, vannacht wel gewoon geslapen maar ik ben moe!! Pff, lig al bijna met mn hoofd op mn toetsenbord;)

2. intra4

intra4 Niet meer actief

Goedemorgen!

XD : normaal testen ze bij mij ook m'n urine niet hoor.
    Maar omdat ik gister (en eergister) zo misselijk enzo was en bij de VK een hoge bloeddruk had gingen ze dus m'n urine testen.

Ben net een uur uit bed en voel me wel al wat beter.
    Alleen erg moe. Das irritant! Hahaha!

Straks even boodschapjes doen.

Ik kan sinds kort niet zo veel meer eten.
    Zit snel vol. Heb ook vooral zin in gezonde dingen.
    Het moet niet gekker worden....

3. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Ik ben ook gezonder aan het eten. Eet echt nooit fruit, en heb net een appel naar binnengewerkt;)
    Zou dat ook moeder natuur zijn haha...
    Normaal eet ik savonds altijd chippies enz, ik geef er nu niet zoveel meer om.

Lekker rustig aan doen Poekie:)

4. sunnyqueen21

sunnyqueen21 Fanatiek lid

18 feb 2009
    4.277
    1
    38
    verzorgende IG
    Friesland
    @Poekie, dat is inderdaad even schrikken zeg. Gelukkig valt het mee. Doe maar lekker rustig aan.

@urine, wordt bij mij ook niet standaard naar gekeken hoor. Alleen toen ik die nacht in het ziekenhuis moest blijven hebben ze mijn urine gecheckt op evenutele blaasontsteking. Verder geen gekke dingen. Ik heb 2 keer bloed moeten prikken. In het begin van de zwangerschap en toen ik 29 weken was ongeveer en verder wordt er elke keer naar mijn bloeddruk gekeken, maar die is iedere keer keurig...

Ik heb vandaag mijn werk afgebeld. Had gisteren al wat last van mijn buik en vandaag ook snel harde buiken en heel erg moe dus ik heb maar even een extra rustdagje in gelast.

Wat betreft snel vol zitten dat heb ik ook hoor, maar dit schijnt te komen omdat die kleine vrij hoog zit rond deze termijn en daardoor heeft je maag ook minder ruimte, waardoor je sneller een voller gevoel hebt!

Liefs

5. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Heel goed Sunny, aan jezelf en de kleine denken:)

6. sunnyqueen21

18 feb 2009
    4.277
    1
    38
    verzorgende IG
    Friesland
    de kleine heeft de hik en dat voel ik ter hoogte van mijn ribben.... En dan ineens zakt het weer en voel ik het beneden in mijn buik!!! Gisteravond op bed was mijn buik lekker aan het golven en toen zag vriendlief het ook eens heel duidelijk... meestal als hij kijkt dan houd de kleine op, maar deze keer gelukkig niet!

Gisteren was die kleine dus de hele dag ontzettend rustig dus ik maakte me al wat zorgen. Vriendlief komt thuis en ging aardappels schillen en vraagt hoe het met de kleine is. Ik zeggen dat ik hem/haar sinds vanmorgen niet meer gevoeld heb... Dus vriendlief zegt, nou dan voel ik zometeen wel even, nou hij had het nog niet gezegd of die kleine begint ineens te schoppen als een wilde.... Ik zei lekker is dat jij bent thuis en dan begint hij/zij weer!!!

Liefs

7. Dominoo

Dominoo Bekend lid

30 aug 2010
    521
    0
    0
    NULL
    Zuid-Holland

8. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    @ sunny, wat leuk. Lijkt wel of de kleine je vriend herkent:D

@ hier, lekker middagje gehad. Met vriendin en dr babytje gewandeld in het zonnetje. Hmmm

9. Caelis

Caelis Actief lid

30 dec 2010
    142
    0
    0
    Vlaardingen
    Hoi allemaal,

@ urine: ik moet ook elke controle een potje meenemen, voor de suiker en eiwitten, maar tot nu toe is het steeds goed geweest.

Ben vandaag echt helemaal gesloopt...

Gisteravond de 1e avond borstvoedingscursus gehad, was reuze interessant! Vriend is ook meegegaan, ook al had ie helemaal geen zin. Ik had al tegen hem gezegd: je brengt me er naartoe en wandelt mee naar binnen, en als er geen andere mannen zijn, mag je weer gaan, als je me dan maar wel weer 2 uur later komt halen! Nou, hij had pech, want iedereen had haar partner mee! (waren in totaal 3 mannen bij). Maar geen spijt van gehad, want hij heeft er ook een hoop van geleerd, en hij snapte bijna alles ook nog (niet vergeten dat hij engels is, dus zijn NL is niet super)!

We hebben het hoe en waarom te horen gekregen, info over de hormonen die meespelen, hoe aan te leggen en hoe niet, en ook een fimpje gekeken van een bv-sessie close-up van een moeder die ook voor de allereerste keer bv moest geven, erg leuk allemaal. Volgende les (over 2 weken) krijgen we info over kolven, en nemen ze ook allerlei kolf-spul mee, ben benieuwd!

Maar dus wel laat geworden, was pas om 22.00 uur afgelopen, vannacht heel slecht geslapen, en vanochtend moest ik met het ov naar mijn opa en oma, want die gingen vandaag verhuizen van hun eigen woning naar het verzorgingstehuis, dus ik moest erbij zijn om alles in goede banen te leiden, de verhuizers aanwijzingen geven, en mijn oma in toom houden en zorgen dat ze niet in de weg liep van de verzorgers (is 91, maar doet het liefste alles zelf nog!). Na een 30-tal minuten heb ik ze meegenomen naar het verzorgingstehuis, zodat de verhuizers hun gang konden gaan (ze verhuizen naar de overkant van de singel), dus ik opa duwen in de rolstoel, nou, dat viel best tegen. In het verzorgingstehuis ook de hele dag op mijn benen gestaan, dus dat zal morgen wel afgestraft worden met harde buiken en rugpijn.

35 weken vandaag! Joepie!

10. Mams85

Mams85 Actief lid

8 okt 2010
    252
    0
    0
    A'maar
    Hoi allemaal,
    Hier ook weer eens een berichtje/update van mij.

@ Jullie allemaal, :D:D:D nog een paar weekjes meiden!
    Spannend hoor!

Hoe verloopt het allemaal? (geen puf om alles na te lezen haha :D)
    Staat er al iemand echt op knappen?
    Das niet te hopen natuurlijk!

Zijn jullie het al beu, het zwanger zijn?
    Hoor je vaak natuurlijk..

Ben benieuwd!

X Mams.

11. intra4

intra4 Niet meer actief

Heeeeej Mams!
    Hoe gaat ie met jou meid?

Hier gaat het wel goed.
    De meeste hier hebben toch wel last van "de laatste loodjes".
    Ik zelf ook!

Bah ben al weer vroeg wakker.
    Ben er net even snel uit gegaan voor een krentenbolletje en flesje drinken...en ben weer in bed gaan liggen.
    Het is toch nog veeeel te vroeg !

Gaan jullie nog iets leuks doen vandaag?
    Ik heb voor vandaag geen plannen. Is ook best lekker.

Caelis: goed dat je vriend is mee gegaan EN alles snapte.

12. MamaSandra

MamaSandra Actief lid

Goedemorgen dames! Voor mij vandaag het laatste halve dagje thuiswerken en dan begint het verlof echt! :) Dus om 12h gaat hier de laptop in de kast en dan raak ik die voorlopig niet meer aan!

Zit hier nu wel met frisse tegenzin m'n laatste rapportjes af te maken. Het zonnetje schijnt veel te lekker m'n keuken in en ik krijg zin om die weer even onder handen te nemen :)

Vanmiddag is m'n vriend vrij en gaan we even wat shoppen. Heb nog wat dingetjes nodig voor mijn ziekenhuistas o.a. en we gaan ook meteen klossen halen voor 't bed. En daarna heb ik een afspraak bij de vk met een liggingsecho. Ik hoop zo dat ze nu goed ligt *fingers crossed*!

@Dominoo, zoals je ziet is 't vandaag m'n laatste halve dagje. Eigenlijk zou ik deze (en vorige week) nog de hele week op kantoor werken, maar daar heb ik dus een stokje voor gestoken.

@poekie, je bent idd wel vroeg. Normaal sta ik op met m'n vriend maar die ging vroeger weg vanochtend dus ik ben lekker blijven liggen. Werd om 8h wakker toen de buurtkinderen naar school gingen...

@mams, alles goed? Hier heeft iedereen wel last van de laatste loodjes denk ik, zoals poekie zegt. Ik ben er iig een van!

Gisteren had ik trouwens enorm opgezwollen voeten! Hou zoveel vocht vast, niet grappig meer. Heb de hele dag veel water en brandnetel thee gedronken. Eigenlijk zou ik eens moeten gaan zwemmen, kijken of dat helpt. Nog meer hier die er zo last van hebben?

13. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Goedemorgen!

Hier de 1na laatste halve dag op mn werk:D

Leuk mamasandra vanmiddag shoppen! Ik heb denk ik alles al. Heb er geen lijstjes bij gehouden, daar doe ik niet aan. Als ik iets te kort kom als de kleine er is dan stuur ik mn moeder wel even naar de winkel:p

Vocht vasthouden heb ik niet heel erge last van, merk alleen dat als ik het wat warmer heb dat mn vingers wat dik aanvoelen. Zal ook vocht zijn. Maar als ik gewoon zit en niks geks doe heb ik daar geen last van.

Spannend de liggingsecho, ik duim voor je dat de kleine goed ligt!
    Wij hebben 18 april de liggingsecho, maar onze ligt met zn hoofd naar beneden dat kan ik echt goed voelen.

@ Caelis, je hebt het druk gehad zeg. Zijn je opa en oma nu helemaal over verhuisd?? Zijn op leeftijd joh, wat leuk. Ze zijn nog vrij goed dan als ik het zo hoor!

@ Mams, hey wat leuk een berichtje van je. Het is allemaal ietsje zwaarder aan het worden maar voor mij nog goed te doen!
    Hoe gaat het met jou??

14. intra4

intra4 Niet meer actief

Joepie! XD en MamaSandra hebben nu ook bijna verlof!!!!

Is het bij jullie ook zulk mooi weer?

15. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Ja de zon schijnt volop:) Maar zit nog binnen dus voel het niet haha...
    Maar nog 1,5 uur en dan kan ik zeggen hoe lekker het is;)

Gisteren was het hier echt warm, mn gezicht is zelfs een beetje rood!

16. MamaSandra

MamaSandra Actief lid

Ja echt heerlijk weer! Kan niet wachten om dadelijk lekker naar buiten te gaan! Komend weekend gaan we een loungeset halen zodat ik lekker buiten kan zitten als t mooi weer is :)

Zo ik heb mn werk af! En om 12h sluit ik mn laptop af om die de komende tijd niet meer aan te raken :) En dan heb ik echt verlof!! :D

17. Caelis

Caelis Actief lid

30 dec 2010
    142
    0
    0
    Vlaardingen
    Goeiemorgen dames!

Hier in Vlaardingen is het ook heerlijk weer, zometeen balkon deur open, kunnen de poezies naar buiten. Rond een uurtje of 13.00 staat de zon op mijn balkon, dus dan ga ik effe op het balkon prutsen. Moet mijn gaas-barriere nog afmaken die ik was begonnen (voor de katten). Oud spul wat op het balkon staat naar beneden slepen naar de container ga ik ook doen vandaag. En ik duik vandaag ook effe de kelder in om daar wat spul weg te gooien en te verplaatsen, want volgende week krijg ik wat spullen van mijn opa en oma (een grote witte kast die ze in hun keuken hadden staan, gaat mooi dienst doen als gereedschapskast/bergingkast daar beneden en ik krijg een hele zooi gereedschap wat van mijn opa was) en ik moet wel plek vrij maken....dus dan zie ik niet teveel zon daarbinnen....

Kijken jullie wel allemaal uit met de zonnemaskers?

18. sunnyqueen21

18 feb 2009
    4.277
    1
    38
    verzorgende IG
    Friesland
    @Mams, je mag bijna weer testen toch? Of ben je ongi geworden? Spannend hoor!!

Ja meiden het verlof nadert nu voor de meesten. Ik mag morgen en maandag en woensdag nog 3 uurtjes therapeutisch en dan kan ik ook van mijn verlof gaan genieten! Heb al helemaal wilde plannen!!! Wil de keukenkastjes opnieuw gaan ordenen en schoonmaken.... Hoezo nesteldrang whahahahaha!
    Vandaag een lekker dagje vrij. Nog ff lekker relaxen. Niks moet alles mag vandaag!!!

Liefs

19. Caelis

Caelis Actief lid

30 dec 2010
    142
    0
    0
    Vlaardingen
    nesteldrang + voorjaarsschoonmaakdrang + zonnetje = een gevaarlijke combinatie voor ons :p We zitten precies in de goeie periode!

20. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Ja ik let wel op voor een masker, maar de zon is zoooo lekker:D

Hier is de nesteldrang niet optimaal aanwezig haha, ik zit nog te wachten tot ik ook aan de keukenkastjes enz wil beginnen haha..
    Ik denk iedere x wel, ohja dit wil ik straks doen en dat wil ik doen. Maar als ik er dan sta denk ik hmm nee geen zin;)

Deel Deze Pagina