Mei 2011 Mama's die hun 1e kindje krijgen of Zouden krijgen

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Mams85, 8 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sunnyqueen21

sunnyqueen21 Fanatiek lid

18 feb 2009
    4.277
    1
    38
    verzorgende IG
    Friesland
    Goedemorgen

Mijn plannen voor vandaag:

- straks bij de voetbalwedstrijd van vriendlief kijken.
    - vanmiddag even stofzuigen
    - monchoutaart maken voor morgen (krijgen visite)
    - wasje draaien

En natuurlijk van het lekkere weer genieten!

Liefs

2. intra4

intra4 Niet meer actief

Klinkt goed Sunny!
    Mooi weer is het zeker!!!!!

3. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Ha dames,

Hier al een drukke ochtend achter de rug!
    Mn vriend is weer naar school. Ik heb net via marktplaats een maxicosi cabrio gekocht. Voor maar 30 euro en hij ziet er als nieuw uit:D Ben helemaal happy. Nu hebben we echt alles.

Verder al het hele huis gezogen. De badkamer gepoetst. En een stang gekocht voor in de kledingkast voor de baby. Zat geen hang gedeelte in en de kast is echt groot dus heb er net zelf een stang in gemaakt en alle kleertjes op maat en soort gehangen (haha, echt zo niks voor mij?! Zou het nesteldrang zijn?).

Nu ga ik even wat eten en zometeen komt mijn vader. Wij hebben in de badkamer geen stopcontact en de babykamer was onze waskamer. Daar stond de droger enz maar die staat nu op de badkamer. Nog steeds met een verlengsnoer, niet handig dus.
    Dus mn vader komt even kijken wat hij nodig heeft en gaat dan het stopcontact maken!

Verder weinig plannen maar ik verveel me niet met dit heerlijke weer:D

4. MamaSandra

MamaSandra Actief lid

Goedemiddag dames!
    Ik ben hier ook al druk bezig geweest. Vanochtend hebben we een loungeset gehaald bij de gamma (was in de aanbieding) en ik wil al zolang zoiets hebben en deze was nog wel betaalbaar. En nu met dit heerlijke weer is t natuurlijk t perfecte moment!

Dadelijk gaan we nog naar het tuincentrum om wat planten en potten te halen. We wonen hier pas en de tuin is nog niet echt mijn ding dus een beetje opfleuren kan geen kwaad :) Dus eigenlijk ben ik hier vooral ook van 't weer aan 't genieten!

@xd, goede deal die maxicosi cabrio! En wel prettig om alles te hebben. Wij hebben het autostoeltje ook al meerdere keren in de auto gedaan, gewoon om te oefenen :) (Niet dat we staan te klunsen terwijl de kleine er in zit).

Dat gedoe met de waskamer ken ik. Op onze babykamer zat de wasmachine aansluiting en die hebben we in de garage aan moeten leggen. Was ook nog een hele klus. Maar wel fijn dat je vader het zo af komt maken :)

Fijne middag nog dames en geniet van 't weer!

5. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    @ mamasandra, en de loungeset al goed in kunnen zitten? Mooi weertje vandaag!

@ hier, stopcontacten zijn gemaakt. Nieuw lichtknopje (we hadden echt zon ouderwetse nog met een touwtje;)).
    Badkamer is echt 10x niks, moeten we altijd nog een x verbouwen maar komt er nooit van.
    Heb vanmiddag meteen een douchegordijn gekocht, dus het ziet er weer wat nieuwer uit.

De stang hangt in de kledingkast met alle kleertjes eraan!
    Heb vanmiddag nog een doos open gemaakt met babyspullen. Ik heb gewoon nu al 6 speentjes haha, veel te veel!

Nu ga ik lekker slapen!

xxx

6. Dominoo

Dominoo Bekend lid

30 aug 2010
    521
    0
    0
    NULL
    Zuid-Holland
    Hoi lieve dames,

even een kort berichtje.
    Ik kan helaas weinig reageren, want heb weer onwijs veel last van mijn handen.:x
    En daarbij wil ik toch even kwijt dat ik enorm meeleef met iedereen in alphen aan den rijn. Woon er zelf ook, het is echt vreselijk...:(

gr Dominoo

7. intra4

intra4 Niet meer actief

oh wat vreselijk wat daar gister is gebeurd!!!!
    ik ben er gister gewoon heel ziek van geworden. wat beangstigend!

MamaSandra : Wat leuk dat jullie een nieuwe lounge-set hebben gekocht. Hebben wij vorig jaar aangeschaft.
    hoop vanmiddag ff lekker in de zon te kunnen gaan zitten.
    Heb mn korte broek en tshirt al aan! hahahaha

XD: Jij bent ook weer flink bezig geweest in huis.

Ik voel me weer niet top fit. Weer moe en misselijk. Bah.
    Heb heel de zwangerschap onwijs weinig klachten gehad...en nu...

Nou meiden heel veel plezier en geniet van alles vandaag!

8. Caelis

Caelis Actief lid

30 dec 2010
    142
    0
    0
    Vlaardingen
    Goeiemorgen dames,

@ Dominoo: Veel sterkte daar in Alphen, wat eng dat je er vlakbij woont! Stel je voor dat jij daar toevallig net had gelopen...moet er niet aan denken!

@ XD: 6 speentjes! Ik sta nu op 4, maar de eerste 6-8 weken krijgt ie toch nog geen speen/flesje van me (tepel/speenverwarring voorkomen...geleerd op BV-cursus!)

@ Poekie: Sterkte vandaag met de misselijkheid :( Jammer dat je zo op het laatst allerlei klachtjes krijgt.

Hier bij ons: Gisteren weer te veel gedaan, alhoewel ik toch niet zoveel gelopen heb. Kon 's avonds echt niet meer lopen van de pijn overal.
    De pijn in het schaambot/laag in de vagina is bij mij nu sinds 2 dagen ook in volle gang, en dat maakt het lopen onwijs moeilijk. Zelfs omdraaien in bed doet daar behoorlijk pijn....vraag me af of zó veel pijn normaal is? Als ik stil zit/lig voel ik niks...maar o wee als ik beweeg!

Vriendlief gaat vissen vandaag, lekker van het weer genieten. Ik doe het rustig aan vandaag, ga niet mee. Ook de marathon in Rotterdam vandaag, dus naar mijn ouders of grootouders zit er ook niet in, alles is daar toch afgesloten, trams rijden anders, etc.

Oh ja, vannacht voor de eerste keer lekkende borsten gehad (denk ik)! Had niet verwacht dat ik er blij mee zou zijn :p
    Moest naar de wc, en had witte korstjes op beide tepels die ik er zo af kon vegen....begon me al zorgen te maken of het een slecht teken was dat ik nog niks had gezien bij mezelf...

Vraagje aan iedereen: Wie gaan er allemaal BV geven en wie denken sterk aan flesvoeding of een mix van de 2?

Ik ga volledig voor BV, mijn plan is om dat in ieder geval 6 maanden vol te houden.

9. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    @dominoo, sterkte. Wat een rotnieuws gisteren. Ik schrok me kapot. Het komt zo dichtbij, en jij komt nogg uit alphen ook! Dat is extra schrikken.

@ caelis, ik ga ook bv geven (als het wil lukken allemaal) maar ik denk eerder aan een paar weken. Moet straks weer werken en heb geen behoefte aan kolven haha, dan voel ik me zon koe;)

@ poekie, lekker in de korte broek:) ik kom net uit bed. Heb een x een goeie nacht gemaakt. Hoefde niet eens naar de wc!!

Als ik draai in mn slaap dan knakken mn bekken, niet normaal. Kan goed horen dat het allemaal wat weker aan het worden is.

Vandaag gaan wij lekker van het zonnetje genieten!

Xxx

10. intra4

intra4 Niet meer actief

Caelis wij gaan direkt voor flesvoeding.

Ik zit al 2 uur in de zon. Met m'n hoofd in de schaduw.
    Verveel me rot eigenlijk.
    Kan niet veel meer doen want dan hebben we gelijk weer last van harde buiken, enz.

11. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Balen poekie die harde buiken.

Ik zit nu op de scooter haha, wij hebben vorig jaar in de zomer zon retro ding gekocht. Ik durfde alleen steeds niet met die buik op zon ding;) ziet eruit hihi..
    Mn vriend wist me te overtuigen, over een paar weken kunnen we nooit meer samen toeren zei ie..

En eigenlijk is het best lekker!! Heb mn hoofd goed ingesmeerd, ik verkleur nu zo snel met die hormonen!!

12. intra4

intra4 Niet meer actief

XD: hahahaha wat gaaf op zo'n scooter!

13. sunnyqueen21

18 feb 2009
    4.277
    1
    38
    verzorgende IG
    Friesland
    Goedemiddag dames,

Nou mijn vriendinnetje en haar vriend met hun kleine ventje zijn net weg. Wat een heerlijk mannetje hebben ze. Ik had hem even op schoot en hij was zo mooi aan het lachen naar me en even ''praten''. Toen zei mijn vriendinnetje dat ik hem wel mocht verschonen als ik wou. Natuurlijk wou ik dat. Ik weet weliswaar nog wel hoe het moet omdat ik mijn broertje ook vaak genoeg verschoond heb, maar ja die is inmiddels ook bijna 12 jaar oud dus het was al weer even geleden. Maar het voelde of had ik het gisteren nog voor het laatst gedaan. Mijn vriendinnetje zei al dat dit een oefen/leenbaby was hahaha. Ach jah nog even dan kan ik onze eigen uk vast houden. Erg gezellig met elkaar buiten gezeten. Hun kleine heeft ook even geslapen in ons ledikantje. Dus die is alvast getest! Maar we zaten dus lekker buiten in het zonnetje en op een gegeven moment zegt mijn vriendinnetje jeetje je armen zijn al behoorlijk rood geworden.
    En toen dacht ow shit.... Helemaal niet ingesmeerd natuurlijk dus ben al aardig verkleurd in mijn gezicht en op mijn armen! Meteen daarna in gesmeerd en hoop dat het mee valt....

Liefs

14. sunnyqueen21

18 feb 2009
    4.277
    1
    38
    verzorgende IG
    Friesland
    Ik ga ook voor borstvoeding, maar ben wel zo nuchter in gesteld dat als het echt niet gaat of wil dan stappen we gewoon over op flesvoeding en ga ik niet eindeloos klooien met borstvoeding. En ik ga me dan ook niet schuldig voelen omdat het niet lukt of zo! Ik weet ook niet hoe lang, want dat is maar net hoe het allemaal gaat en hoe de kleine zich er bij voelt en ik... Ik zit er wel sterk aan te denken om te stoppen op het moment dat ik weer ga werken aangezien ik het kolven op mijn werk niet zo zie zitten, maar ik moet eerst maar eens zien hoe het gaat, want misschien vind ik het juist wel fijn en wil ik door gaan er mee!

Liefs

15. intra4

intra4 Niet meer actief

En XD weet je al wat je morgen op je 1e officiƫle verlofdag ga doen?

16. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Ik heb echt geen idee haha... Wat moet ik toch al die weken gaan doen?
    Wat doen jullie de hele dag:)
    Ben zo gewend om altijd te werke, maar het zal vast goedkomen. Als het zonnetje lekker schijnt vermaak ik me wel.

@ sunny, verbrand?? Ik merk echt dat ik door de hormonen veel sneller verkleur. Maar ben ook weer bang voor een masker dus smeer mn gezicht wel in!

Sunny, ik denk net zo als jij over bv. Lukt het niet dan niet, ga niet moeilijk doen. Wil het zo doen waar ik en de kleine me goed bij voelen. En kolven op mn werk... Nehh, dat is echt niks voor mij (mannenwereldje, dus voel me dan sowieso niet prettig)

Xxx

17. Caelis

Caelis Actief lid

30 dec 2010
    142
    0
    0
    Vlaardingen
    @ XD: Aangezien ik toch al sinds augustus werkeloos ben, ben ik er goed in geworden om de dag door te komen :p Maar de verveling slaat toch ook wel vaak toe hoor! Ik slaap meestal uit tot een uurtje of 9.00, op mijn gemakkie ontbijten en douchen. tijdens ontbijt neem ik standaard wat websites door (telegraaf, ZP-forum, email, Hyves, Facebook en wat blogs) om te kijken of er wat nieuws is. Na het douchen probeer ik minimaal 1 nuttig iets te doen (de was opzetten, was van de vorige dag opruimen, de afwas doen). Meestal heb ik wel wat TV-series die ik aan het downloaden ben, dus heb ik wel een aflevering of 2 om te kijken. Dan is het wel weer luchtijd...en ik ben gek op computer spelletjes, dus ik speel dan ook een uurtje of 2 een online spel (eerst World of Warcraft, nu Rift, voor evt. kenners). Dan wordt ik moe en ga ik een uurtje liggen. Tegen die tijd gs ik langzaam aan beginnen met rommelen in de keuken om het eten klaar te maken voor als mijn vriend uit zijn werk komt.

De laatste weken verveel ik me wel meer, want hiervoor waren er altijd nog wel dingetjes te doen om de babykamer gereed te krijgen, of de rest van het huis, maar dat is nu allemaal klaar :s
    Ben dus de laatste tijd druk geweest met de verhuizing van mijn grootouders, dus dat hield me ook wel aardig bezig.
    Ging ook nog wel eens kleine boodschap doen, maar zo ver kan ik nu niet meer lopen, tenzij ik me echt heel goed voel.

Boek lezen is ook een goed idee....of nu met dit weer een beetje in de tuin rommelen of op het balkon.

18. MamaSandra

MamaSandra Actief lid

Goedemorgen dames! Vanaf nu officieel verlof! Heerlijk gevoel :)
    Er moet voor m'n gevoel alleen nog heel veel gebeuren hier en ik heb er toch weinig puf meer voor. Dus alles maar lekker op m'n gemak!

Mezelf vervelen doe ik zeker niet. Heb nog een hoop boeken om te lezen en series om te kijken. Ben ook nog met m'n website bezig en ga nu tussendoor even een website maken voor de vader van m'n vriend. Daarnaast heb ik ook nog een hoop haak en breiwerk liggen en als ik me dan echt verveel kan ik altijd nog gaan tekenen ofzo. En dan natuurlijk nog het huishouden haha.

@borstvoeding, ik ben ook van plan het te gaan doen en dan kijken hoe het gaat. Lukt het niet ga ik ook niet moeilijk doen. Lukt het wel dan wil ik het toch een poos vol blijven houden. Kolven op m'n werk heb ik geen probleem mee. Nu helpt het wel dat een directe collega van mij vorige zomer is bevallen en ook kolft. Ze hebben een aparte ruimte geregeld waarvan je bij de receptie een sleutel kunt halen als je gaat kolven en ook een aparte koelkast.

@sunny, leuk dat je alvast even hebt kunnen oefenen :) In die babydozen zitten toch ook steeds luiers? Daar staat dan heel mooi op dat je 't alvast kunt proberen. M'n vriend en ik vroegen ons zelf steeds af hoe die mensen dat voor zich zien. Maar ik loop m'n vriend dus nog af en toe te pesten met zo'n grote knuffel of hij daarmee niet alvast even wil oefenen.

Vandaag gaat het weer lekker weer heb ik begrepen! Geniet er allemaal van en wel insmeren he :)

19. intra4

intra4 Niet meer actief

Goedemorgen!

MamaSandra heeft nu ook officieel verlof!

Jeetje meiden het gaat echt opschieten voor ons he.

Tja wat doe je in je verlof.
    Ligt er ook aan hoe je je voelt natuurlijk.
    Probeer wel elke dag 'iets' in huis te doen. Maar ons huis ligt er goed bij qua huishoudelijke taken.
    Verder als het mooi weer is moet je zeker (met mate) proberen daar van te genieten. Pas wel op voor zwangerschapsmasker!
    Ik heb nu een serie op dvd - 5 seizoenen die ik kan gaan kijken.
    Ga vandaag boodschapjes doen.
    Je kan bij familie / vrienden een kopje koffie drinken.
    Verder goed rusten want we hebben straks een grote taak voor de boeg!!!!!!!!

Dames, geniet in ieder geval van vandaag...want vandaag wordt het nog mooi weer en straks wordt het weer wat minder.

Morgen weer voor controle naar de VK.

20. sunnyqueen21

18 feb 2009
    4.277
    1
    38
    verzorgende IG
    Friesland
    Goedemorgen dames,

Volgens mij hebben de meesten nou verlof dacht ik zo!? Ik mag vandaag nog even naar mijn werk en woensdag nog! Daarna kan ik ook eindelijk uitrusten! Morgen ga ik even naar de kapper zodat mijn haar weer lekker makkelijk in model te krijgen is straks rond de bevalling en kraamtijd! Eerst even naar de klinisch vk morgen om dingen zoals de bevalling door te spreken... voor zover dat kan hahaha! Fijne dag dames!

Liefs

Deel Deze Pagina