Mei 2011 Mama's die hun 1e kindje krijgen of Zouden krijgen

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Mams85, 8 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zustertje

zustertje Niet meer actief

Goedemiddag meiden!

Ik heb nog geen verlof hoor duurt nog 3 weken waarvan ik er nog 2 moet werken en 1 is een vakantie week en dan pas begint mijn verlof met 36 weken ;)
    Ik had het er net met collega's over en die zeiden volgens mij ben jij de eerste zwangere in ons team die zich tot nu toe nooit ziek gemeld heeft. We hebben het even nagekeken en heb me nooit afgemeld ik zei al dan verdien ik zeker wel een bonus (tegen mijn manager) maar daar deed hij jammer genoeg niet aan :D

Laatste dagen weinig meegekletst ik ga het weer proberen hoor haha maar vaak komt er van alles tussendoor ;)

Wat gaan jullie vanavond eten? Wij paste met tonijn en pesto,ui en courget en een tomaten salade (lekker en makkelijk)

2. intra4

intra4 Niet meer actief

Zustertje : jammer dat je baas niet toehapt op die bonus. Hahaha

Wij hebben kip, sla en aardappelkroketjes gegeten.

3. sunnyqueen21

sunnyqueen21 Fanatiek lid

18 feb 2009
    4.277
    1
    38
    verzorgende IG
    Friesland
    Ik heb vanmiddag dus gedoucht en toen kreeg ik spontaan last van nesteldrang dus ik riep naar mijn ventje of hij me de kalkreiniger en een schuurspons wou geven en heb dus alle tegels van de douche schoon gemaakt onder het douchen! Het blinkt weer!!! Hoezo beetje erg last van nesteldrang... Ik zou even relaxed douchen whahhahaha!

Wij hebben net aardappelen met witlof (met sausje) en een kipschnitzel op!

Liefs

4. MamaSandra

MamaSandra Actief lid

Goedemorgen dames! Wat was t gisteren lekker weer he?
    Heb er alleen niet de hele middag van kunnen genieten. Het viel me gisteren namelijk de hele ochtend al op dat ik witte vlokken in m'n urine had zitten. Ik me meteen zorgen maken en uiteindelijk toch maar even de vk gebeld. Die zei dat ik maar even langs moest komen en heeft toen geconstateerd dat het geen vruchtwater is. Maar omdat ik ook een opmerking had gemaakt dat de kleine zo weinig beweegt de laatste dagen (waar ik me zelf nog geen zorgen over maakte) heeft ze me doorgestuurd naar t ziekenhuis voor een ctg. Ik meteen m'n vriend van z'n werk gebeld omdat hij me naar 't ziekenhuis moest rijden. En wat werd ik nerveus van die ctg zeg. Dan vertelt de vk daar dat het hartje tussen de 120 en 160 moet zitten, nou ze zat mooi rond de 140 dus ik denk, mooi alles is goed. Zakt dat ding even helemaal onder de 120 dus ik schrik me helemaal rot en even later ging hij boven de 170. Maar dat bleek allemaal juist heel goed te zijn. Ze heeft ook nog een echo gemaakt en naar de hoeveelheid vruchtwater gekeken en naar de navelstreng en dat was allemaal goed.
    En op de echo zagen we de kleine ook bewegen, alleen doordat ze al heel diep ligt (ja, ze is goed aan het indalen! :) ) en omdat m'n placenta aan de voorkant ligt voel ik het gewoon veel minder.
    Maar alles is dus goed met de kleine :)

Zo dit is nog een heel verhaal geworden zeg.

Vandaag komt m'n moeder langs dus ik ga proberen nog wat van het huishouden in te halen wat gisteren is blijven liggen...

5. intra4

intra4 Niet meer actief

MamaSandra gelukkig gaat alles goed met jou en de kleine!
    Ik lag vorige week ook aan zo'n ctg.

Vandaag is het weer stukken minder mooi.
    Lig nu nog in bed!!!! Ga zo lekker douchen. Verder geen concrete plannen. Behalve dat ik vanmiddag naar de VK moet.

6. sunnyqueen21

18 feb 2009
    4.277
    1
    38
    verzorgende IG
    Friesland
    Hallo dames,

Nou ik ben weer terug van de Vk hoor. Alles was prima in orde. Ik kreeg een formulier van haar mee om thuis in te vullen. Een soort geboorteplan. Hier kan ik bepaalde wensen op aangeven. Zoals welke pijnstelling ik eventueel zou willen, in welke houding ik bevallen wil. Wie ik er bij wil hebben of juist niet! Ze gaf ook duidelijk aan dat ik het niet perse in hoef te vullen als ik ik zoiets heb van ik zie het allemaal wel, maar de ruimte is er om mijn wensen aan te geven. De volgende keer lever ik hem dan weer in, dan scannen zij het in de computer en zodra ik daar dan aan het bevallen ben dan printen ze het uit zodat ze het bij de hand hebbben. Bloeddruk was weer netjes 110/70 en ik heb gevraagd hoe het met indalen zit en gebroken vliezen. Vroeger was het inderdaad zo dat je na de 37e week meteen moest liggen als je vliezen braken en het kindje was nog niet ingedaald. Dan werd je ook per ambulance vervoerd naar het ziekenhuis. Tegenwoordig is dat niet meer zo behalve als het kindje echt verkeerd ligt (overdwars of in stuit) Als hij/zij al wel met het hoofdje naar beneden ligt en er als het ware boven je bekken hangt dan valt het wel mee. Wel is het dan raadzaam om zo snel mogelijk naar het ziekenhuis te komen, maar je hoeft niet plat te liggen. Dus dat is ook weer duidelijk. Toen heeft ze even gevoeld hoe de kleine ligt. Nou met het koppie nog steeds naar beneden! En tegen mijn bekken aan. Hij/zij ligt nog niet vast in mijn bekken, maar heeft de daling dus al wel in gezet en daar komen waarschijnlijk die krampen en harde buiken vandaan die ik de laatste dagen had. Hartslag van de baby was ook perfect. En over 2 weken mag ik weer naar dezelfde VK. Dus 26 april! Ondanks dat ik dus onder controle van de gyn sta, heb ik toch ook wel veel met de vk te maken en heb tot nu toe haar elke keer nog getroffen. 1 keer tijdens een ctg een ander gehad. Maar verder altijd dezelfde en vind het echt een tof mens. Ze riep me ook niet eens bij Mw. + achternaam uit de wachtkamer, maar ze wenkte me en zij kom maar hoor met zo'n blik van daar ben je weer we hebben elkaar afgelopen donderdag nog gezien! Echt heel vriendelijk en het gevoel of ben je daar op de koffie ofzo hahahha! En we hebben even besproken welke mogelijkheden er tot pijnstilling zijn en dat is dus een ruggenprik of een morfinepompje wat via het infuus gaat zeg maar. Dan krijg ik een kastje met een knopje in mijn hand en dat haalt dan de scherpe randjes er van af. Is erg fijne pijnstilling alleen als je het al geeft terwijl je nog maar 2 cm ontsluiting hebt dan is het effect bij 4 cm ontsluiting helemaal weg dan werkt het niet meer. Dus vaak geven ze dat pas als je rond de 6 a 7 cm zit omdat het dan bijvoorbeeld niet vordert of omdat je uitgeput raakt. Dit spreekt me erg aan. Ik heb wel meteen gezegd dat ik in eerste instantie gewoon zonder pijnstilling wil zien hoe ver ik kom. Ruggenprik geven ze maar tot 6 of 7 cm ontsluiting omdat je namelijk de weeen helemaal niet voelt als je een ruggenprik hebt. Dat is natuurlijk wel fijn, maar zodra je mag persen dan gooien ze dat ding omlaag zodat je weer helemaal bij bent en goed mee kan persen. Maar ruggenprik daar ben ik wat huiverig voor dus dat is echt een laatste optie voor mij.

Liefs

7. intra4

intra4 Niet meer actief

Sunny zo'n geboorteplan heb ik ook ingevuld!

Wij zijn vanmiddag ook weer goed gekeurd door VK.
    Ons meisje was ook ingedaald en lag (volgens mij?) al in m'n bekken!

8. intra4

intra4 Niet meer actief

Goede morgen!

9. MamaSandra

MamaSandra Actief lid

Goedemorgen!! :)
    Wat schijnt het zonnetje weer vrolijk vandaag!

@geboorteplan, die heb ik vorige week ook meegekregen van de vk om in te vullen. Daar ga ik zo eens even naar kijken.

@poekie & sunny, mooi dat alles weer goed was bij de vk. En ook dat de kleintjes goedliggen en aan het indalen zijn :)
    Hier ligt ze ook goed en is ze ook aan het indalen maar zit ze ook nog niet vast in het bekken.

Gisteren is m'n moeder langs geweest en heb ik een kinderstoel van haar gekregen (die we samen zijn gaan uitzoeken) :) Ze had ook een tasje met allemaal babykleertjes bij van winnie de poeh. Heel schattig! :)

Vandaag staat voor mij op de planning; babykleertjes wassen!!

Fijne dag iedereen :)

10. sunnyqueen21

18 feb 2009
    4.277
    1
    38
    verzorgende IG
    Friesland
    Goedemorgen!!!

Het lijkt een mooie dag te worden als ik zo naar buiten kijk. Ik vertrek zo voor de laatste keer naar mijn werk. Daarna heb ik dan ook eindelijk VERLOF!!!!! Ik heb een kaart voor mijn collega's geschreven en een chocolade cake gebakken voor ze. Ben benieuwd of ze het lekker vinden!

Liefs

11. intra4

intra4 Niet meer actief

MamaSandra : Oeeehh kleertjes wassen.Leuk! Hangen al die kleine kleertjes straks aan de waslijn. Dat is zo schattig om te zien!
    Lief van je moeder dat je een kinderstoel heb gekregen. Wat voor eentje?

Kinderstoel hebben wij nog niet aangeschaft. Daar kunnen ze voorlopig toch nog niet inzitten en dan staat'ie me alleen maar in de weg EN ik weet niet welke we willen...hahaha

Sunny: Leuk!!! Na vandaag officieel verlof!!!!!!
    En cake zullen ze vast waarderen! Lekker!

Mijn planning voor vandaag : Ik heb een wasmand vol met strijk liggen en die ga ik ff wegstrijken.
    Moet nog ff naar de Hema. Had een rompertje gekocht maar er blijkt een vlek in te zitten! Pff..moet ik weer terug dat haat ik.
    Verder nog paar kleine boodschapjes bij de supermarkt doen en verder heb ik nog geeeeen idee.
    Zonnetje schijnt hier ook heerlijk. Daar worden we blij van!

12. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Hoi dames,

Ik ben even afwezig geweest. Wat heb ik het druk in mn verlof zeg haha... Dat had ik niet verwacht:D
    Vandaag een dagje niks doen ingelast want ik heb een beetje last van mn buik, wat krampjes aan de zijkant. Dus doe even rustig aan:)

Dinsdag en woensdag ga ik met mn moeder naar Friesland toe. Bij beppe (oma) en de andere pake en beppe (opa en oma) op bezoek. Nu kan het nog:).
    Dan blijven we 1 nachtje slapen.

Gisteren hadden we partneravond bij zwgym, wat heb ik gelachen zeg.
    Mn vriend wilde echt niet mee.. Tot 5 min voor vertrek bleef ie maar roepen moet ik echt mee???
    UUH JAA!!!
    Achteraf vond hij het gelukkig intressant:) En hij heeft leren masseren, dus ik zei al oefen dit maar goed. De rest mag je vergeten:p en iedere avond even een herhaling natuurlijk hihi...

@ Sunny, lekker jij ook verlof!!
    @ Mamasandra, wat lief van je moeder:)

Zijn jullie ouders ook allemaal zo trots? Ik vind dat zo leuk om te zien, had nooit verwacht dat ze het zo leuk zouden vinden:D

Mn vriend is vanmiddag vrij, even kijken of we samen wat leuks kunnen doen:)

13. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    * lees in mn vorige post de eerste zin... rustdagje ingelast, en vervolgens de laatste zin...;) ik kan die rust echt niet pakken*

14. intra4

intra4 Niet meer actief

Zo lang je je goed voel moet je lekker leuke dingen doen meid!

Ik heb mn wasje weggestreken.
    Naar de Hema ga ik niet heb ik besloten. Ga vrijdag wel - dan moet ik toch naar de stad.
    Moet alleen nog boodschapjes doen vandaag. Verder geen plannen.
    Man is werken. Vrienden zijn aan het werk.
    M'n ouders wonen te ver weg....
    Ik weet nog niet wat ik verder ga doen. Verveel me gewoon een beetje. EN daar baal ik van. Had ik niet verwacht.....
    Vanavond naar zw-yoga.

15. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Ik verveel me ook hoor Poekie, iedereen is werken.
    Mijn ouders werken ook gewoon, die wonen wel in de buurt maar zijn dus niet thuis. Op dinsdag werkt mijn moeder niet dus heb dr gisteren lastig gevallen;)
    Waar woon je? Anders kom je hier maar, kunnen we samen vervelen haha;)

16. intra4

intra4 Niet meer actief

XD : Jij woont in Brabant en ik woon in Overijssel/ Twente.
    Jammer.... hahahaha

Ik vind het gewoon zo stom dat ik me verveel.

17. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Nou is niet gek, je bent niet gewend om altijd thuis te zijn he..
    Nog een paar weken en weet je wat je dan misschien wel denkt?? Verveelde ik me nog maar s;)

Overijssel is wel een beetje uit de buurt he hihi

18. intra4

intra4 Niet meer actief

Ja dat klopt ook. Heb altijd 40 uur gewerkt. Sporten/hobbie kan nu niet ivm zwangerschap.
    Ga zo boterhammetje eten en ff oogjes van de binnenkant bekijken. Ben lui (of moe?). hahahaha

XD : Succes vandaag. Gelukkig komt jouw mannetje vanmiddag thuis! Kun je iets leuks doen samen.
    Die van mij is morgen heel de dag thuis! Kijken of we iets leuks kunnen doen.

19. sunnyqueen21

18 feb 2009
    4.277
    1
    38
    verzorgende IG
    Friesland
    YESSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS!!!!!! VERLOFFFFFFF!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ow wat heerlijk..... Maar wat een vreemd idee zeg dat ik gewoon pas weer hoef te werken als ik mamma ben!!! Ze konden het kaartje en de cake zeker waarderen. Vanmiddag tijdens de overdracht zouden ze er even lekker van smullen. En met een aantal collega's zit ik wel te hyven dus houden we zowieso contact!! Tjah en dan wordt het ook nog zulk mooi weer. Dames wat hebben we dat goed gedaan. In mei een kindje krijgen. Echt wel 1 van de mooiste tijden van het jaar volgens mij. whahahaha

Liefs

20. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Jiipppiiee, lekker he sunny!
    nu heeft iedereen verlof toch??

@ dominoo, hoe is het met je trouwens. Na je berichtje van alpen hebben we niks meer gehoord.

Deel Deze Pagina