Mei 2011 Mama's die hun 1e kindje krijgen of Zouden krijgen

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Mams85, 8 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Caelis

Caelis Actief lid

30 dec 2010
    142
    0
    0
    Vlaardingen
    Hoi dames,

@ inlegkruisjes: die draag ik ook al weken, tegen de afscheiding. Anders wordt je onderbroek zo snel vies, en het stinkt :/ Kan je beter paar keer per dag zo'n inlegkruisje vervangen :p

gisteren wezen shoppen met mijn moeder, we waren aan het eind van de dag allebei helemaal gesloopt. Ze wordt dit jaar 70, en loopt met een rollator (alhoewel ze best zonder kan hoor). Dat was best handig, konden we om de beurt gaan zitten op dat ding als we moe waren :D

Ze is hier ook blijven slapen, omdat mijn mannetje een weekendje naar Groningen is voor een "booze-night" met zijn vrienden...de laatste keer dat ie mag, hehe. Hij wilde perse dat mams kwam babysitten op me, voor het geval er wat zou gebeuren....
    Nou had mijn moeder eindelijk ook de kans om de beeb goed te kunnen voelen bewegen, want meestal als ie bewoog als ik bij hun op visiste was, dan stopte hij direct met bewegen op het moment dat een van mijn ouders het wilde voelen...alsof zo'n kleine het weet, he? Ik zie hem al denken "Oe...die ken ik niet zo goed...ik zal me maar heeeeel stil houden en vooral NIET bewegen..."

Dus gisteren lagen we in bed, beeb begon weer vrolijk alle kanten op te draaien, wat ie altijd doet zodra ik horizontaal ga, dus ik leg mijn moeder d'r hand op mijn buik. De beeb gaf gelijk een schop, zegt ze "Oh, bah!"!! ze schrok zich wezenloos, en trok gelijk d'r hand weg! Ik moest zo lachen :D Ze heeft dat soort dingen namelijk nooit echt gevoeld...
    Met mij heeft ze 6 maanden in het ziekenhuis gelegen aan infusen, medicijnen, etc, en uiteindelijk ben ik met 8 maanden met een keizersnee gehaald. Een normale zwangerschap heeft ze dus nooit meegemaakt.
    Nou durft ze mijn buik niet meer aan te raken :p

2. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    haha wat grappig. Ik heb zon broertje die mn buik niet aan durft te raken.
    Gisteren bij mn ouders en mn broertje zat naast me... De kleine had de hik dus ik zei tegen mn broertje voel dan..
    Nee hoor hoeft niet zegt ie. Ik zo vind je dat niet leuk dan? Nah weet ik niet zegt ie. Ik zei durf je niet ofzo? Uhh haha ja ik vind dat maar eng zegt ie (stoere jongen van 19:p). Watje haha.

Wel handig shoppen met een rolator:D
    Zou ik ook wel kunnen gebruiken om zo nu en dan ff te zitten, alleen is mijn moeder 47 dus ziet er een beetje gek uit dan hihi.

3. Caelis

Caelis Actief lid

30 dec 2010
    142
    0
    0
    Vlaardingen
    Hehe, ja, mijn moeder was 38 toen ze mij kreeg, ik ben nu zelf 31 (bijna 32!! O_0).

Toen ze de eerste keer zwanger was (toen was ze 36) van een jongen, is het ook allemaal niet goed gegaan, en lag ze ook 3 maanden in het ziekenhuis. Op het laatste moment is toen het kindje overleden in de baarmoeder, maar het moest er toch uit....dus met weeënopwekkers heeft ze dus wel een jongetje gebaard. Ik weet niet of ze die ooit heeft mogen zien, volgens mij niet. Dat heeft haar toen heel erg aangegrepen, heeft nog een paar maanden op de afgesloten afdeling gelegen (pschyiatrie).

Toen ze van mij zwanger werd is ze dus veel eerder opgenomen en scherp in de gaten gehouden. Toen ik dus met een keizersnee werd gehaald, hebbe de dokters gezegd dat een volgende zwangerschap te gevaarlijk was, voor haar én kind, kon haar haar leven kosten.....dus toen is ze meteen na de keizersnee gesteriliseerd....

Ze is zelf de oudste van 10 broers en zussen en heeft altijd een groot gezin gewild...maar uiteindelijk dus alleen ikke.
    Nu dus wel leuk voor haar dat ik een jongen krijg, kan ze dat toch ook meemaken :D

Ben wel heel blij dat het bij mij allemaal zo goed gaat....

4. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Jeetje wat heftig voor je moeder!!
    Gelukkig dat jij hier geen last van hebt.

Zo kan het verschillen he, vind dat altijd wel grappig. Mijn oma is nl afgelopen december 70 geworden :D
    Maar bij ons waren ze allemaal jong. Oma's begin 20. Mijn moeder was net 22 en mijn vader 23 toen ze mij kregen. En ik ben 25 nu, dus ook nog wel redelijk jong.

5. intra4

intra4 Niet meer actief

Caelis wat leuk dat je bent wezen shoppen met je moeder.
    Hahahaha en ze is nu bang van je buik.
    Mijn moeder is ook haar 1e kindje verloren. Met 20 weken ofzo geloof ik. Mijn moeder is overigens 56 jaar. Ik ben 32.

XD jij heb zeker ook weer voetbal opstaan? Wij wel. Haha!

6. anouchka0902

anouchka0902 Bekend lid

19 mei 2010
    586
    0
    0
    ziekenverzorgende/ persoonlijk begeleider
    overijssel
    @ Caelis: idd heftig voor je moeder hoor.

@ inlegkruisjes: ja dat zijn sinds enkele weken ook mijn beste vrienden.........je voelt je zo smerig als je zo nat wordt:( ik plas goed uit maar vaak komen er toch nog een aantal druppels na die tijd.

De weerverwachting blijft goed he voor de komende week:D wat vreselijk om verlof te hebben:p
    Morgen weer op controle naar de VK en dinsdag een groei-echo, ze gaan dan het gewicht bepalen. Ben benieuwd..........wel heb ik enorm veel vruchtwater, dus dat wordt dweilen:$
    morgen de klossen maar eens ophalen voor onder het bed.

7. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Nou ik moet eerlijk bekennen dat wij heeeeerlijk op terras zitten... Maar mn vriend houd het voetbal goed in de gaten haha
    Tv staat hierbinnen wel aan:)

Xxx

8. anouchka0902

anouchka0902 Bekend lid

19 mei 2010
    586
    0
    0
    overijssel
    Hier wordt de voetbal ook gevolgt........:D

Hebben jullie trouwens nog rare eetgewoonten sinds de zwangrschap??? Ik ben helemaal verslaafd aan cola flesjes van haribo:D

9. intra4

intra4 Niet meer actief

XD : Meid dan heb je het goed voor elkaar zo lekker op terras!

Anouchka: Ik heb 1 gekke gewoonte. Ik dronk vroeger - voordat ik zwanger was - altijd cola light.
    Dat lust ik nu niet meer. Verder geen gekke dingen.

We gaan straks pizza bestellen.

Merk wel dat ik steeds minder honger heb. Eet veel minder dan voorheen.

10. Dominoo

Dominoo Bekend lid

30 aug 2010
    521
    0
    0
    NULL
    Zuid-Holland
    hoi meiden,
    jeetje er is weer veel geschreven :)

@ inlegkruisjes: deze heb ik altijd al nodig. ik ben altijd beetje verbaasd en bezorgd als anderen dat niet hebben. Maar ik adviseer om dit 's nachts niet te doen hoor. Dit verstoort je zuurgraad enorm. vanaf 37 weken moet je toch je matje in bed leggen, dus kun je de kleur van eventueel vruchtwater makkelijk checken :)

XD: blij dat er niets aan de hand is!!

Gevoel bij je vagina heb ik niet, maar inderdaad wel gehoord dat dit kan. Lijkt me niet prettig. Sterke als je dit hebt.

vandaag ben ik 38 weken. Maar volgens mij nog niet echt ingedaald en voel nog niets.. kan zomaar nog 4 weken duren dus. Wel lekker hoog bed met die klossen. Maar dat matje is echt niet lekker: zweten en kraken in bed. Als je het over sex hebt... haha dat is dan nu écht afgelopen... of dan toch maar de keukentafel ;) geintje

11. intra4

intra4 Niet meer actief

Dat matje leg ik niet meer in bed. Wat een k.l.o.t.e ding.

12. MamaSandra

MamaSandra Actief lid

Goedemorgen dames! Wat is het weekend weer voorbij gevlogen zeg! Heb ook geen tijd gehad om ergens op te reageren. Even een inhaalactie... :)

@matje, sinds gisteren staat mijn bed op klossen en ligt het matje ook in mn bed. En om nu te zeggen dat ik goed heb geslapen... Maar ik denk dat ik de hoogte van t bed t ergste vindt. Ben gewoon bang nu om uit bed te vallen ofzo (moet 's nachts toch vaak naar de wc en ik zie mezelf dan toch half slapend een verkeerde inschatting maken...)

@inlegkruisjes, die heb ik de laatste tijd ook hard nodig. Het schijnt er allemaal bij te horen...

@dominoo, 38 weken al joh. Dan gaat het echt snel zeg. Maar wat je zegt, t kan zo maar gebeuren, 't kan ook nog een maand duren...

@eetgewoontes, ik heb een sterke afkeer voor bepaald vlees gekregen (hoewel ik wel blij zal zijn als ik weer aan de filet american mag :p ) en ik eet veel meer vis dan voor ik zwanger was (en dat mag van mij wel blijven...) en ik drink ook veel meer melk dan voorheen. Maar echt rare dingen heb ik niet.

@caelis, wat heftig van je moeder zeg! Mijn schoonmoeder heeft ook dat soort zwangerschappen meegemaakt. Twee keer doodgeboren, en de derde -mijn vriend- heeft ze ook maanden in het ziekenhuis gelegen en m'n vriend is ook veel te vroeg geboren. Ze vertelde me dat ze pas bij 30 weken hoop begon te krijgen dat het misschien eens goed kon gaan. Hoe wij nu bezig zijn met de babykamer voorbereiden en alles dat heeft zij toen niet gedaan omdat 't de eerste keer veel te pijnlijk was om alles weer weg te doen. Dus m'n vriend was er al toen ze even snel meubeltjes moesten halen e.d.

Gisteren ben ik naar de verjaardag van m'n oma geweest. Dat was zeer waarschijnlijk de laatste keer dat ik m'n familie zag voordat de kleine wordt geboren. Ze wonen allemaal best ver weg.
    Er werd behoorlijk gespeculeerd wanneer ze geboren gaat worden... Volgens m'n moeder op 3 mei. Ben benieuwd, ze was ook overtuigd dat 't een jongetje zou zijn :p

Vandaag (en de rest van de week) gaat het heerlijk weer worden! Heb mezelf ook voorgenomen dat ik (op wat klein huishoudelijke klusjes na) vandaag niks ga doen! De hele middag staat gereserveerd om lekker buiten m'n boek te lezen...

Fijne dag iedereen!

13. intra4

intra4 Niet meer actief

Goedemorgen!

MamaSandra : Gek idee he dat je je familie de volgende keer pas weer zie als je mama bent!!!!!

Ik was laatst bij mn ouders op bezoek. Die wonen ook niet echt dichtbij. Toen zei ik : De volgende dat ik kom dan kom ik als mama!!!!

Mijn moeder belt me trouwens dus echt elke dag he!
    En als ik de telefoon niet snel genoeg aanneemt dan denkt ze dat ik aan het bevallen ben. Hahahahahaha

Ik moet straks even naar de fysio.
    Had vorige week last van mn arm. Alsof er een spier klem zat. Kon geen kracht meer zetten met mn hand. Arm deed zeer.
    Uiteraard heb ik er nu geen last van, maar goed..afspraak staat toch al en mn man wil dat ik toch even ga.

Verder geen plannen.
    Heb voor heel de week nog geen plannen staan.
    Ga proberen te geneten van het mooie weer!!!

Oh ja bij mij denken de meeste dat ik volgende week ga bevallen.... zal mij benieuwen!

14. sunnyqueen21

sunnyqueen21 Fanatiek lid

18 feb 2009
    4.277
    1
    38
    verzorgende IG
    Friesland
    Goedemiddag dames,

Wat is het weer prachtig weer he!!!
    Ik draag ook regelmatig inlegkruisjes hoor! Ik moet er alleen wel bij vertellen dat het eigenlijk niet goed is om ze zo vaak te dragen, maar ik kan ook niet onderbroeken blijven verwisselen. 's nachts draag ik trouwens niks. Wij slapen naakt dus dan gebruik ik ze zowieso niet. Dus alleen overdag en dan kan het 's nachts een beetje luchten whahaha! Vk zei dat vooral op het einde de afscheiding steeds meer wordt.... Dus het hoort er allemaal bij!

Ik leg het matje niet op bed trouwens. Ik waag de gok. Dat ding zweet en maakt herrie dus dat komt mijn nachtrust in de weg te staan.

Ik heb net de eerste kleertjes/rompertjes/sokjes en mutsjes in de wasmachine.... Alles wat in maat 50/56 is zeg maar. Wij weten niet wat het wordt dus het zijn redelijk neutrale kleuren of er zitten randjes aan die gekleurd zijn dus alles kon mooi bij elkaar! Dan kan het eerste setje straks ook mooi in de vluchttas dan is die bijna klaar!

Vanavond gaan vriendlief en ik eens even kijken naar het bevallingsformulier wat we hebben gekregen. Daar kunnen we dan wat specifieke wensen op zetten. Dan kan ik het formulier volgende week weer inleveren. En we gaan alvast een begin maken met alle adressen op te zoeken en in de computer op te slaan!

Liefs

15. Dominoo

Dominoo Bekend lid

30 aug 2010
    521
    0
    0
    NULL
    Zuid-Holland
    Haha! Poekie en Sunnyqueen: die matjes, wat een ramp he?! Heerlijk jullie reactie :)

Wat een heftige verhalen trouwens van de zware en afgebroken zwangerschappen van jullie (schoon)moeders. Een bewoner op mijn werk vertelde dat ze de laatste week van haar zwangerschap 'het koud voelde' in haar buik en niets meer voelde. Toen bleek inderdaad het kindje dood te zijn.. de laatste week. Daar denk ik maar niet te veel over na...

Even ego: vandaag verloskundige; ik voelde het kindje een stuk minder vannacht en vanmorgen, maar maakte me er totaal niet druk om. Bleek de hartslag onwijs hoog te zijn en te blijven. Moest accuut naar het ziekenhuis voor een hartfilmpje. Best heel spannend! Maar alles bleek gelukkig goed te zijn. Ik moest lang wachten, werd toch wel nerveus hoor.
    Nu even lekker bijkomen. Ik heb maar even steunkousen van mijn werk gehaald. haha. lekker charmant. :p

Ik ben ook zó benieuwd wanneer we allemaal zullen bevallen :)
    Liefs van mij :)

16. anouchka0902

anouchka0902 Bekend lid

19 mei 2010
    586
    0
    0
    overijssel
    @ Dominoo: jeetje das idd ff spannend, gelukkig dat alles goed is. Fijn dat ze zo snel handelde.

@ Matje: hier ook 1 nacht op geslapen maar wat een k*t ding....kraken etc. Ik heb net de klossen opgehaald en de ondersteek. Kom ik weer, vraagt mijn man; Heb je een nieuwe pan gekocht???:D Eeeeh, nee schat, das voor de placenta;)

idd, het is heerlijk weer!!! Hier denken ook heel veel dat ik al snel zal bevallen omdat mijn buik ineens stukken lager hangt. We zullen zien.
    Vanmorgen was alles goed met controle. Morgen groei-echo, ben zeer benieuwd naar geschat gewicht.

17. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Hoi dames,

@ matje, alles zit nog in mn kraampakket en die blijft lekker dicht;)

Net liggingsecho gehad. Kindje ligt goed:) Hij was zo lieffff :D we moesten best lang wachten maar we waren de laatste dus mochten extra lang kijken. Nu ben ik nog nieuwsgieriger!!
    Steeds op zn handje aan het sabbelen, dan weer schoppen en heen en weer bewegen. Ohhw ik ben echt verliefd!

@ Dominoo, jeetje wat schrikken!! Gelukkig is alles goed met de kleine:)

18. anouchka0902

anouchka0902 Bekend lid

19 mei 2010
    586
    0
    0
    overijssel
    @ XD: fijn dat hij goed ligt:D Heerlijk he dat verliefde gevoel:)

19. intra4

intra4 Niet meer actief

Dominoo dat was ff spannend zeg op ziekenhuis.
    Gelukkig is alles goed!

Sunny heeft de 1e wasjes gedraaid. Leuk!!!!

Anouchka heeft een nieuwe pan, Hahahaha!

Ik moet woensdag weer naar de VK voor controle.

Heb voor morgen nog helemaal geen leuke plannen.
    Moet in ieder geval even wat was strijken.

20. sunnyqueen21

sunnyqueen21 Fanatiek lid

18 feb 2009
    4.277
    1
    38
    verzorgende IG
    Friesland
    @dominoo, ja dat is inderdaad even schrikken zeg. Gelukkig bleek alles uiteindelijk goed te zijn!

Nou het was het 2e wasje al hoor ;) Ik had paar weken terug namelijk de hydrofiele doeken en spuugdoekjes allemaal uitgewassen. Nu heb ik dus alle kleding/rompers in maat 50/56 uit gewassen + de sokjes en mutsjes. Nu alleen nog de kleding in de grotere maten, maar die hebben niet zo'n haast. Het eerste pakje voor de kleine zit in de ziekenhuistas. Morgen komt de geheugenkaart voor onze digitale fotocamera die ik besteld heb. Dan kan de digitale fotocamera ook in de tas. Dan hoef ik er alleen nog een flesje drinken en een pak sultana koekjes voor te kopen om er in te doen en dan is mijn ziekenhuistas helemaal klaar. Heb vandaag even lijstjes gemaakt met wat er nog moet gebeuren voor de bevalling en wat er na de bevalling moet gebeuren!

Liefs

Deel Deze Pagina