Mei 2011 mama's!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Ladydi85, 19 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yvon81

Yvon81 Actief lid

22 apr 2009
    406
    0
    0
    Oirschot
    Wij willen het zeker weten bij de 20 weken echo. Het maakt mij niet uit of het een jongen of een meisje wordt. ALs het een meisje wordt heb ik van alles 1 en een jongen is weer heel leuk met het samen ravotten enzo... Al doen meiden dat ook wel hihi Ik speelde ook altijd buiten met mijn broers haha.

Ik voel me verder heel goed!! Nog nergens last van. 2 van mijn vriendinnen zijn ook zwanger het verschil is 4 weken en van de andere 8 dus dat is echt heel leuk!!

Kan echt niet wachten tot de eerste echo over 4 weken. Ben pas echt gerust als ik het hartje zie kloppen.

Lfs Yvonne

2. Ladydi85

Ladydi85 Niet meer actief

Wat leuk!! Een vriendin van mij is nu 26 (of 27?) weken zwanger, dus dat is wel een heel groot verschil. Met een andere vriendin heb ik het er al maanden over dat we zo graag allebei een kindje wilden, maar dat onze mannen dat nog niet wilden. Nou gaat zij over een paar weken trouwen en daarna gaan ze er ook voor. Ze weten nog niet dat wij al wel een kindje verwachten, ik denk dat ik 't haar binnenkort maar wel ga vertellen. En hopen dat zij ook zo snel zwanger zijn, kunnen we er samen van genieten. Dat willen we allebei zo graag! :)

3. senna999

senna999 Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.815
    1
    0
    de meeste van mijn vriendinnen hebben al kinderen of zijn net bevallen van de eerste. ik heb nog 1 vriendin die bezig is maar die slikt clomid omdat ze pcos heeft. dus die zou nog kunnen , zou wel geweldig zijn als we samen zwanger zouden zijn.

ga zo even de hond uitlaten en dan weer naar mn werk.
    heb toch besloten dat ik volgende week de gyn bel voor een afspraak en dan over 3 weken.

4. Nen87

Nen87 VIP lid

17 sep 2008
    6.469
    10
    38
    Haha ik heb nu al het idee dat ik berichten mis omdat het zo snel gaat hier :D

@ foofer, mijn vriend zou heel graag eerst een meisje willen. Maar dat zou niet betekenen dat hij niet blij is met een jongetje. Mij maakt het niet uit eigenlijk, als het maar gezond is :) We willen wel graag weten wat het wordt! Ik denk dat we het dan ook wel zullen vertellen, want vroeg of laat gaat 1 van ons zich anders toch verspreken.

@ yvon, wat leuk zeg dat je ook twee zwangere vriendinnen hebt! Ik heb 1 zwangere vriendin, maar die is bijna 37 weken dus lang samen zwangeren zit er niet in ;)

5. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.550
    526
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Mijn vriendin is nu dik 22 weken ofzo, in ieder geval half december uitgerekend. Dus ja, dat is ook niet zo heel erg lang samen zwanger enzo. Anderen hebben al lang en breed kinderen met of zonder medische hulp.

6. Nen87

Nen87 VIP lid

17 sep 2008
    6.469
    10
    38
    Die zwangere vriendin ken ik nog niet zo lang, dus kent ook mijn andere vrienden uit de kring nog niet echt. Maar van de rest van mijn vriendenkring ben ik denk ik de eerste die zwanger is.. Van 1 vriendin weet ik wel dat ze aan het proberen zijn. Zij heeft helaas in april een miskraam gehad.

7. Pinguïns

Pinguïns Niet meer actief

Hoi meiden,
    Hihi wat een gezelligheid hier!

Wij willen ook heel graag weten wat het zal gaan worden.
    Ik heb op 16 oktober een afspraak met Drs. Elvin Papa in Amsterdam gemaakt voor een pretecho.
    Die kan het al met 15 weken zien!
    Ik ben nogla nieuwsgierig aangelegd hahaha.

Ik heb een lichte voorkeur voor een meisje, maar bovenal hoop ik dat het ons gegund wordt om een gezond kindje te krijgen, dus een jongetje vind ik ook heel erg leuk!

Mijn schoonzus is moeder van een jongetje en een meisje en daar hebben we al heel veel spullen gekregen, dus we hoeven alleen nog maar een babykamer en een box en dan zijn we al compleet (erg he?)
    We hebben vooral veel kleertjes gekregen, echt super leuk!

Mijn andere schoonzus heeft een meisje en die heeft ook nog van alles voor ons liggen, maar ze wil wachten met geven tot we een keer goed zwanger zijn.
    Hihi weet zij veel dat ik alweer zwanger ben!

Bij mij weten mijn ouders, schoonouders en werkgever het al.
    Ik werk op een ballonvaartcentrum en dat is af en toe best zwaar werk, maar hij vond het super leuk!

8. Nen87

Nen87 VIP lid

17 sep 2008
    6.469
    10
    38
    @ Ilona, wat leuk dat je nu al een datum hebt voor de pretecho! Maar op 16 oktober zijn we toch net iets verder dan 11 weken? Wel super zeg dat je zoveel spullen kunt krijgen! :)

9. Pinguïns

16 oktober zijn we denk ik al bijna 16 weekjes ofzo?

10. Nen87

Nen87 VIP lid

17 sep 2008
    6.469
    10
    38
  11. Pinguïns

O ja hihi oeps, 16 november staat ie in mijn agenda :D

12. Nen87

Nen87 VIP lid

17 sep 2008
    6.469
    10
    38
    Haha kijk ;)

13. Pinguïns

Haha oepsie, kan gebeuren :D

14. Nen87

Nen87 VIP lid

17 sep 2008
    6.469
    10
    38
    Ja natuurlijk :) Maar was sneu geweest als je écht in de veronderstelling was dat je dan 16 weken was en dat die afspraak dan misschien niet meer afgezegd kon worden ofzo..

15. Pinguïns

Ja precies haha.
    Nee gelukkig kan je daar wel cancellen, zelfs online!

16. Nen87

Nen87 VIP lid

17 sep 2008
    6.469
    10
    38
    Oh dat is wel handig! Ik moet me hier nog verdiepen in echobureaus waar we een mooie 3D echo zouden kunnen laten maken. Maarja, ik wacht eerst maar even op de eerste echo.

17. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.550
    526
    113
    Vrouw
    Duitsland
    ♥Zwangerschaps lijst Mei 2011 mama’s ♥

Datum Naam 1 2 3 de kindje Voeding Thuis/Ziekenhuis Jongen/Meisje

27 april Koeky 2de kindje - fv - ziekenhuis - geen idee
    30 april LadyDi85 (24) 2de kindje - bv - ziekenhuis
    30 april Binna (27 ) 2de kindje - fv - ziekenhuis (verplicht)
    30 april Sunnie (26) 1ste kindje - bv
    30 april Joyce 2e kindje - bv/fv? - thuis
    1 mei JoMi 2de kindje - bv - ziekenhuis (verplicht) - meisje
    1 mei Yl 1e Kindje
    1 mei foofer (28 ) 1e kindje - bv - denk ziekenhuis
    2 mei Senna (30) 1e kindje
    2 mei Rieanna 2e kindje
    2 mei Hopmarjanneke (36) = Marjan 2e kindje - bv - ziekenhuis (verplicht in Dtl)
    3 mei Yvonne 2de kindje - bv/fv?- ziekenhuis
    3 mei Flowertje 2de kindje
    4 mei Nen 1e kindje
    4 mei Ilona2802 1e kindje - bv - ziekenhuis - geen idee
    5 mei Saona (31) 2de kindje - bv - thuis

5 mei Meedje(25) 1e kindje- poging bv- denk ziekenhuis- ?
    6 mei Mama079 2de kindje-bv-ziekenhuis (verplicht)

Afspraken

27-08 Ladydi85 afspraak Moeders voor Moeders
    30-08 Marjan afspraak Moeder voor Moeders
    31-08 JoMi afspraak Moeders voor Moeders
    10-9 Joyce 1e afspraak vk + echo
    10-9 Marjan 1e afspraak FrauenArtzt (FA) + echo (vroeg)
    13-9 Saona vroege termijn (6 wkn) echo
    14-9 flowertje intake vk
    20-9 Sunnie 1e afspraak vk
    20-9 Nen 1e echo zh (7,5 weken)
    21-9 JoMi termijnecho zkh (8,2 weken)
    21-9 Ilona2802 1e echo (7,6 weken)
    22-9 LadyDi 1e afspraak vk + echo
    22-9 Saona 1e afspraak vk.
    23-9 JoMi 1e afspraak vk (intake)
    23-9 Yvonne 1e afspraak vk (intake)
    27-9 Binna 1e afspraak vk (intake)
    30-9 Binna echo (9,5 wk)
    6-10 Foofer 1e afspraak VK (intake)
    19-10 Ilona2802 1e afspraak VK (intake)

Afspraak gemaakt met de Frauenartzt voor een eerste afspraak. Wordt meteen een uitstrijkje gemaakt ivm baarmoederhalskanker (gebeurt in Dtl jaarlijks vanaf je 20e ittt NL iedere 5 jaar vanaf je 30e) en daarna een vroege echo. ben dan 6 weken en 4 dagen volgens mijn berekening

18. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.550
    526
    113
    Vrouw
    Duitsland
    Hey dames is het niet praktischer om een draadje maken waarin we alleen de afspraken en andere data vermelden... ik heb me net weer helemaal het leplazerus gezocht naar het datumlijstje. beetje zo'n zelfde draadje als bij de NOD-lijsten. Dus een draadje met alleen een lijst en een draadje om te kletsen. Lijkt me veel overzichtelijker.

* Voegt de daad bij het woord en gaat nieuw draadje maken*

Edit: linkje toegevoegd

http://www.zwangerschapspagina.nl/bevallingslijst-forum/227945-bevallingslijst-mei-2011-mamas.html#post8112805

19. Nen87

Nen87 VIP lid

17 sep 2008
    6.469
    10
    38
    @ marjan, goed idee! :)

20. Nen87

Nen87 VIP lid

17 sep 2008
    6.469
    10
    38
    Wat mag jij trouwens lekker snel al je echo :) Leuk hoor!

Deel Deze Pagina