@ bianca75, gefeliciteerd en welkom hier!! ik wens je een hele fijne zwangerschap toe   @ foofer, haha wat heb je een leuke avatar! Hier alleen s morgens een beetje weeiig gevoel op de maag, maar als ik gegeten heb gaat dat meestal wel weer over. Wel enorm rommelende darmen! Had net een bespreking met mijn docent en schaamde me rot zoals mn buik tekeer ging....   @ senna, kan me voorstellen dat het voor jou ook een zeer spannende tijd is tot de eerste echo. Ik duim voor je dat alles goed is! Ik drink helemaal geen melk. Vind dat zooooo vies! Ben er vroeger allergisch voor geweest en vanaf die tijd lust ik het al niet. Ik drink wel yoghi en eet yoghurt.   @ lady, wat vervelend zeg dat je kleine man zo vreselijk aan het huilen was!! (hihi ik dacht eerst even dat jij huilbuien had gehad )   @ pally, gefeliciteerd en welkom!!! Fijne zwangerschap toegewenst   @ all, gisteren nog tot laat bezig geweest met mijn scriptie maar op een gegeven moment lukte het niet meer. Mijn docent wil nu kijken of ik het weekend er ook nog voor kan gebruiken. Hij wil graag dat ik met een hoog cijfer de verdediging in ga Mag ik ook even mn test van vanmorgen spammen? Is weer een stukje onzekerheid weg  
@ Bianca en Pally, gefeliciteerd!! @ Senna; heftig zeg dat je er dan achter komt dat het kleintje niet meer leeft. Is ook mijn grootste angst nu al probeer ik er niet aan te denken. Duim voor je dat het deze keer allemaal goed verloopt! @ nen succes met afstuderen! Zware periode of niet? Doe je het voltijd? Hier: Ben snotverkouden. Gister naar de kno arts geweest en het is een virusinfect waar hij niets aan mag doen nu ik zwanger ben. Moet het uitzieken en kan wel 3 weken nog duren. Ben ik er totaal 6 weken mee onder de pannen. Deel van de keelklachten komt door maagzuur, daar heb ik wel wat voor gekregen(terwijl ik naar mijn idee geen maagzuur heb) zal nu eerst eens kijken of dat echt wel mag tijdens zwangerschap Vanmorgen de een na laatste test gedaan, en dikke streep, kan nog niet zeggen een echte knaltest, maar heel veel donkerder dan eerder Nu lekker ontbijtje doen en dan aanlummelen vandaag. Dat je je zo misselijk kan voelen....
@ meedje, ja het is een voltijd studie. Maar over een paar dagen ben ik student-af haha. Volgende week vrijdag heb ik een selectiedag voor een baan! Zou mooi zijn als ik die krijg. Wat vervelend zeg dat je niks kunt doen aan die infectie nu je zwanger bent. Ik hoop dat je gauw opknapt! Fijn dat ook bij jou de test een stuk donkerder was Het schijnt dat sommigen ook gewoon geen knalstreep krijgen! Ben jij al zo ontzettend misselijk? @ flowertje, haha lekker in de war hier
@ nen Heerlijk gevoel he! Bijna student af!! Voor mij ook nog maar 1,5 jaar geleden. Heb nog geen vaste baan, begin 20 september met een nieuwe baan, jaar contract met de intentie tot vast. Weet jij zo of zwangerschap een reden is om tijdelijk contract niet om te zetten naar een vast contract? en heb je met een jaarcontract ook recht op verlof? En misselijk, echt wel! Eten staat voor me, maar doe momenteel aan eet ontwijkend gedrag(terwijl ik flink overgewicht heb en normaal geen problemen heb met eten)
Dank jullie wel dames. Ik hoop dat ik me hier snel thuis zal voelen. misselijk ben ik (nog) niet. maar wel een rommelende buik en dat ik "op tijd" honger heb. heb wel al contact gehad met mijn vk (woont achter me), maar zit nu op mijn werk, dus ik moet even m'n tel in de gaten houden. Ik werk 3 dagen en ben ook nog te vinden bij de juni mama's... Kan 't nog niet vatten, heb ook vannacht slecht geslapen. Zeker omdat we al behoorlijk lang bezig zijn.
@meedje, eetontwijkend gedrag is hier ook ineens flink aanwezig. Sinds vanochtend krijg ik niets meer gegeten. Wel heb ik onwijs zin in snoepjes, maar daar ga ik maar niet aan beginnen, dan is de zak zo leeg @nen: pfoe, spannend hoor! En slopend ook... Ik had mijn laatste stage en afstuderen in de eerste maanden van mijn vorige zwangerschap. Vond het erg zwaar. Maar ook super om op tijd afgestudeerd te zijn @all: ik moet nou verdorie toch echt eens aan het werk!! Zit alleen maar te dromen hahaha Oh en hebben jullie al last van hormonen? Ik wist gisteravond echt niet wat ik met mezelf aan moest. En mijn vriend ook niet. Hij zei: ik hoop dat dit soort avonden niet vaak komen, want ik ben ze nu al zat. Nou, lekker dan, steun van je mannetje is toch wel handig lijkt me. Hij wilde graag van me weten hoe hij moet reageren, zodat hij niets meer fout kan doen en ik niet meer chaggie hoef te zijn. Goh, als 't zo simpel was
Hoi meiden! Wow, mooie testjes hoor Ik zal die van mij van vanmorgen ook effies neerzetten: Bekijk bijlage 97271 Ik vind deze nog niet zo heel donker, de stijging gaat minder hard dan in mijn eerste 2 zwangerschappen. Ben wel benieuwd waar dat door komt....
Omdat elke zwangerschap anders is, denk ik... Maar ze worden wel donkerder, dat is duidelijk te zien. Super hoor!!
Okee dankjewel Ik had in mijn andere zwangerschappen dat ze snel donkerder werden, maar dat is beide keren mis gegaan. Hopelijk is dit dan een voorbode dat het nu eens goed mag gaan! Zou echt super zijn, dat is mijn allergrootste wens!
@Nen haha dank je Succes met de laatste loodjes, kan veel stress met zich meebrengen. Maar daar heb ik je tot nu toe nog niet over horen klagen dus dat gaat goed! @Ilona hmm bij mij zijn ze ook heel snel donkerder geworden, ik hoop niet dat dat een slecht teken is.. Ga van het weekend nog een keer testen En dat blijf ik 1x per week of 2 weken zo doen tot m'n afspraak. In Amerika zijn die testjes maar $1!! @Ladydi ja ontzettend! Heb gisteravond en eergisteravond moeten huilen om een liedje en om wat mijn zus zei over de eerste echo. Ging echt nergens over en kon m'n tranen gewoon niet inhouden! Pff hier nog een middagje werken, ben even niet meer gemotiveerd
Hey, Mag ik vragen wat voor werk jullie doen? Ik weet eigenlijks niet wat ik moet doen. Ik werk in de zorg als VIGér, zou ik het wel gelijk moeten vertellen aan de leidinggevende of nog even wachten. Ivm de bacterien etc
@ typje Ik werk als verpleegkundige, heb eerst in een ziekenhuis gewerkt en ga 20 september aan de slag als coordinerend wijkverpleegkundige. Ik vertel het met 12 weken, dan heb ik voor mezelf wat meer zekerheid. Qua bacterien hoef je je niet zoveel zorgen te maken. Bij ontlasting, urine en rare wonden even hanschoenen aandoen. Niet bij MRSA, TBC of hepatitis besmette mensen in de buurt komen(alhoewel ik in de eerste paar weken ook de zorg had voor een MRSA patient(wel in isolatie)) Uitkijken met huisdieren(ontlasting daar van) en verder hoeft een griepje o.i.d niet uit te maken. Waar werk je als ik vragen mag?