Mei 2011 mama's!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Ladydi85, 19 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. minniemouse25

minniemouse25 VIP lid

31 okt 2009
    5.712
    68
    48
    Vrouw
    disneyworld
    ik ga denk ik pas meedoen met MvM als ik de eerste echo heb gehad met 7 weken. en dat is zeker niet ego bedoeld maar ik heb ze al een keer af moeten bellen ivm mk en wil dat eigenlijk niet nog een keer...

@flowertje: tuurlijk trekken we elkaar erdoorheen!!!

2. flowertje

flowertje VIP lid

8 jun 2007
    10.165
    0
    0
    Zwaag
    Ik zit nu te wachten op mijn afspraak maar pff voel me zo niet lekker licht in me hoofd blegh heb ook nog niks gegeten omdat het er gewoon niet ingaat bah ...
    Me buik is ook erg gevoelig en maak me nog steeds zo een zorgen maar dat zak wel tot de echo zo blijven zit er ook gewoon even doorheen :(

3. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Jomi, wat leuk dat je meedoet. De consulente komt hier volgende week woensdag. Wordt de tweede keer dat ik mee ga doen.
    Voor jou ook?

flowertje, doe het rustig aan meid. We kunnen alleen maar afwachten...

4. JoMi

JoMi Fanatiek lid

4 okt 2008
    3.338
    0
    36
    Voor mij de 1e x, bij mijn vorige zwangerschap had ik zelf nog een huisje en woonde ik dus op 2 adressen. Ook reed ik toen nog taxi en werkte ik heel onregelmatig, ook weekend en avonddiensten en mijn oma is toen nog overleden. Dus heb er toen voor gekozen om het niet te doen.

Nu doe ik mee, omdat ik fulltime moeder ben (werk dus helemaal niet meer). Ik help alleen mee op ons bedrijf als het nodig is. Ook is mijn as schoonzus vorig jaar zwanger geworden met behulp van Pregnyl. Met het hsg van ons maken ze pregnyl en ik vind dus nu dat ik het gewoon wel een beetje verplicht ben voor mijzelf. Ik gun iedereen een kindje en dan is dit het minste wat ik kan doen.

5. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.555
    528
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    nee hoor, hier nog een kantoormiepje hoor :D

6. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.555
    528
    113
    Vrouw
    Duitsland
    Gisteren ook de bekende blauwe kannen gekregen. Heb gekozen voor het serviesje. Had van de vorige keer nog het boek liggen en had het bestekje toen gehad. Ook hier het mooie fotolijstje omdat ik in principe de volledige periode mee mag/kan doen.

Kleding: vorige week donderdag zat mijn paardrijbroek zelfs al strak.... donderdag en zaterdag nog gedragen, maar ik ga mn stretchjeans maar weer opsnorren... die had ik al gecustomized bij de vorige zwangerschap :D

Buikje: vriendlief zei vanmorgen al dat mn buikje zo zichtbaar was in de broek die ik nu draag.... ach een wijd bloesje er overheen... weg buikje :p

Wel/niet onzekerder: net als de vorige zwangerschap ook nu nog niet echt klachten, buiten de vermoeidheid en wat ongipijn, maar ben me wel bewuster van de mogelijkheid dat het fout zou kunnen gaan. Niet dat ik continue loop te broekloeren ofzo, maar het gaat wel door mn hoofdje.
    Zal blij zijn als de echo volgende week vrijdag goed is.

7. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    he meis. ik persoonlijk zou het niet doen. omdat het dan toch langer binnen blijft. maar tip de inlekruisjes van kotex zijn fijner omdat ze zachter zijn en minder van plasick dus beter qua iriteren. ik kan geen tampon in (kan er gewoon niet mee omgaan doet altijd zeer) en heb alle soorte inlegkruisjes en maandverband gehad ;)

8. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Jomi, kan me voorstellen dat het je vorige keer even te veel was.
    Ja ik vind het ook mooi om mee te doen, wat je zegt, met ons hcg maken ze andere mensen gelukkig! Wij spoelen het anders toch maar door de plee...

Hopmarjanneke, zo, jij hebt al vroeg een echo dan! Loop je bij de gyn?

9. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    Sorry dat ik even niet op de rest rageer maar ben kapot druke ochtend gehad en ga dus even op de bank liggen

10. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    ♥Zwangerschaps lijst Mei 2011 mama’s ♥

Datum Naam 1/2/3/... de kindje Voeding Thuis/Ziekenhuis Jongen/Meisje

27 april Koeky 2de kindje - fv - ziekenhuis - geen idee
    30 april LadyDi85 (24) 2de kindje - bv - ziekenhuis
    30 april Binna (27 ) 2de kindje - fv - ziekenhuis (verplicht)
    30 april Sunnie (26) 1ste kindje - bv
    30 april Joyce 2e kindje - bv/fv? - thuis
    30 april Hannes (31) 1e kindje - hopelijk bv - thuis
    1 mei JoMi 2de kindje - bv - ziekenhuis (verplicht) - meisje
    1 mei Yl 1e Kindje
    1 mei foofer (28 ) 1e kindje - bv - denk ziekenhuis
    1 mei Aukje (26) 2de kindje - bv - hopelijk thuis
    2 mei Senna (30) 1e kindje
    2 mei Rieanne 2e kindje-hopelijk bv-waarschijnlijk ziekenhuis
    2 mei Hopmarjanneke (36) = Marjan 2e kindje - bv - ziekenhuis (verplicht in Dtl)
    3 mei Yvonne 2de kindje - bv/fv?- ziekenhuis
    3 mei Flowertje 2de kindje
    4 mei Nen 1e kindje
    4 mei MiKiJa 1e kindje
    4 mei Ilona2802 1e kindje - bv - ziekenhuis - geen ide
    e
    4 mei bl00m 1e kindje - bv - thuis - geen idee
    4 mei bjlover(31) 2e kindje - Ziekenhuis verplicht
    5 mei Saona (31) 2de kindje - bv - thuis
    5 mei Meedje(25) 1e kindje- poging bv- denk ziekenhuis- ?
    5 mei Pally (25) 1e kindje-bv-ziekenhuis
    5 mei Typje ( 24) 1e Kindje-bv-denk thuis?
    6 mei Mama079 2de kindje-bv-ziekenhuis (verplicht)
    6 mei Bianca752e kindje - fv- ziekenhuis (verplicht)
    7 mei minniemouse25 (25) 1e kindje -bv- ziekenhuis (verplicht)
    8 mei Yes 2e kindje -bv- ziekenhuis

Hier nog even de verkorte lijst. ga hem nu ook zo bij ons daatje zetten hier dus

http://www.zwangerschapspagina.nl/bevallingslijst-forum/227945-bevallingslijst-mei-2011-mamas.html

11. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    Afspraken lijst
    31-08 JoMi afspraak Moeders voor Moeders
    01-09 Sunnie afspraak Moeders voor Moeders
    10-9 Joyce 1e afspraak vk + echo
    10-9 Marjan 1e afspraak FrauenArtzt (FA) + echo (vroeg)
    13-9 Saona vroege termijn (6 wkn) echo
    14-9 flowertje intake vk
    15-9 senna intake gyn+echo (7w2d)
    15-9 Hannes intake vk
    16-9 flowertje echo
    17-9 Typje 1 echo ZH
    20-9 Sunnie 1e afspraak vk
    20-9 bianca75 1e afspraak vk
    20-9 Nen 1e echo zh (7,5 weken)
    20-9 Meedje 1e echo(7,4 weken)
    21-9 JoMi termijnecho zkh (8,2 weken)
    21-9 Bianca75 1e echo (8 wken)
    21-9 Ilona2802 1e echo (7,6 weken)
    21-9 Aukje intake + echo vk.
    22-9 LadyDi 1e afspraak vk + echo
    22-9 Saona 1e afspraak vk.
    22-9 Bjlover 1e afspraak
    23-9 JoMi 1e afspraak vk (intake)
    23-9 Yvonne 1e afspraak vk (intake)
    24-9 bl00m echo gyneacoloog (8 weken)
    27-9 Binna 1e afspraak vk (intake)
    27-9 Pally Echo vk (8,4 wk)
    27-9 Rieanne intake vk (9wkn)
    27-9 yes intake vk
    30-9 Binna echo (9,5 wk)
    30-9 Pally Intake vk
    5-10 Rieanne 1e echo 10wkn 1dag
    6-10 Foofer 1e afspraak VK (intake)
    7-10 Hannes ee echo (10,5 wk)
    19-10 Ilona2802 1e afspraak VK (intake)

Ik heb de afspraken die gewees zijn er af gehaald

12. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.555
    528
    113
    Vrouw
    Duitsland
    Nee ik woon in Duitsland en daar loopt alles net even iets anders als hier. Toen ik vorige week belde was de eerste vraag "Wie heeft de zwangerschap vastgesteld of waar is dat gebeurd?" ;)
    Nou gewoon thuis met een zwangerschapstest hoor....

Dus nu heb ik volgende week vrijdag (6+4 wk) een intake met echo en een uitstrijkje. Pas als de echo positief is, gaan ze een "Mutterpass" aanleggen met al mijn gegevens (incl gewicht, bloeddruk etc) en gaan ze verdere testen doen, zoals urine etc.

Moet wel zeggen dat de Frauenartzt dus eigenlijk wel een gyneacoloog is, maar toch anders ;)

13. pally

pally Niet meer actief

Hey Meiden,
    Even een vraagje je kan toch pas mee doen met moeders voor moeders vanaf 6 weken??? Ik heb hier namelijk het boekje liggen. Zie hier dat er al meiden begonnen zijn.
    De vorige keer moest ik helaas afbellen van wegen mijn mk. Dus ik bel pas volgende week.

14. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.555
    528
    113
    Vrouw
    Duitsland
    In eerste instantie kreeg ik gisteren ook te horen dat ik al direct mee kon doen, maar heb nu wel de afspraak dat ik in principe pas start als ik 6 weken ben.

15. JoMi

JoMi Fanatiek lid

4 okt 2008
    3.338
    0
    36
    Ik mocht vandaag gelijk al meedoen en vandaag ben ik 5,2 weken. Dus denk niet dat het veel uitmaakt, ze zag gelijk hier lijntje verschijnen en dus geen probleem.

16. meedje

meedje Niet meer actief

Hey
    Heb me net ook aangemeld voor MvM, Zal binnenkort wel gebeld worden wanneer ze langs komen.
    Zal waarschijnlijk pas met 7wk 4 dagen gaan beginnen, ivm vakantie. Maar toch..

Verder hier alles rustig, vriendlief zit ziek thuis dus is wel gezellig.
    Misselijkheid is stuk minder, wel iets gevoelige borsten en wat moe. Maar verder voel ik me goed... Toch wel eng.
    Over een paar weken gaan we gezellig samen naar babywinkel. Kijken wat we mooi vinden aan kinderkamer enzo. Vind het allemaal wel behoorlijk prijzig...

Nou las ik iets over een wiegje en een ledikantje... Kan de kleine ook gelijk in een ledikantje?Of is het nodig om een wiegje te hebben?
    (kan me iets voorstellen met temperatuurregeling)

17. Superano

Superano Actief lid

26 aug 2010
    153
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo meiden,

Ik meld mij hier ook voorzichtig... Zondag heb ik namelijk positief getest; dit zou voor mij betekenen dat ik rond 7 mei 2011 ben uitgerekend... en dan hoor ik hier dus thuis!! Maar ik moet er wel gelijk bij zeggen dat ik deze website regelmatig lees en bekijk, maar nadat ik alles heb gelezen vaak geen tijd meer heb om uitgebreid te reageren... Dus we zien wel hoe het hier gaat verlopen!

Jullie allemaal natuurlijk 'GEFELICITEERD MET JULLIE ZWANGERSCHAP!!!'

Ik zal me ook nog even kort voorstellen: mijn naam is Superano (wat staat voor Superanoniem...) Ik blijf graag anoniem; niet voor jullie of zo, maar ik vind het niet echt fijn dat vrienden of familie mijn verhalen hier zouden kunnen gaan lezen... Mijn zwangerschap is ook nog een geheim voor iedereen en dat houd ik graag nog even zo.
    Ik ben 23 jaar, inmiddels ruim 3 jaar getrouwd en ik ben al mama van een ontzettend lief en mooi meisje die begin augustus 2 jaar is geworden.
    Binna en Ilona zijn al 'bekenden' voor me! Gezellig om met jullie hier te gaan kletsen!

Dit was mijn eerste berichtje bij dit topic! Hopelijk volgen er nog veel mooie en leuke berichten van mij... ik vind het toch allemaal wel erg spannend...

Groetjes, Superano

18. flowertje

flowertje VIP lid

8 jun 2007
    10.165
    0
    0
    Zwaag
    meiden ik moest en zou nog een cb doen met hoeveel weken je zwanger bent op 4.2 weken deed ik zo test en toen zei die 1-2

en nu kijk naar hieronder

Bekijk bijlage 98333

19. Pinguïns

Pinguïns Niet meer actief

Mooie flowertje!
    Die van mij gaf vanmorgen nog 2-3 aan.
    Maar dat klopt ook wel :D
    Nu genieten he!!!

Superano, jaaaaaaa wat leuk dat je hier ook komt kletsen, welkom en nogmaals van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!!!

20. minniemouse25

minniemouse25 VIP lid

31 okt 2009
    5.712
    68
    48
    Vrouw
    disneyworld
    jeej flowertje wat goed!

superano: jeeeej nog iemand die op 7 mei is uitgerekend!

Deel Deze Pagina