Mei 2011 mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Monika, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sunnyqueen21

sunnyqueen21 Fanatiek lid

18 feb 2009
    4.277
    1
    38
    verzorgende IG
    Friesland
    Ik moet hier even op inhaken... Sorry dat ik misschien nou even fel reageer... heb ook wat last van de hormonen. Maar ik heb nooit gezegd dat elke 8 ponder of 9 ponder in maat 68 past meteen. Ik heb alleen maar aan gegeven dat ik 3 weken te laat geboren ben en een dikke 8 ponder was en meteen al in maat 68 pas. En voor flowertje... de maten zijn nog steeds hetzelfde als vroeger! Een andere baby van 8 pond kan best in 50 passen, maar ik paste daar niet in. Daarom zeg ik het verschilt echt per baby!

En de opmerking met: Of je moet het niet erg vinden om te werken met de mouwen opgerold... begrijp ik niet helemaal.... Ik heb toch niet gezegd dat ik alleen maar setjes koop in maat 68.... omdat ik zelf een grote baby was.... Nee elke baby is verschillend dus ik houd er gewoon rekening mee dat onze baby toch eerst 50/56 nodig zal hebben en koop dus ook setjes in die maat. Maar verder wordt er overal ook aan geraden om vast een paar setjes maat 62/68 te hebben.

Excuses als dit bericht wat fel of boos overkomt dit is niet zo bedoeld... Maar mijn hormonen namen even een loopje met me en het zat me toch dwars dat mijn bericht verkeerd begrepen werd. En de opmerking van flowertje vond ik gewoon raar, want de maten zijn nog steeds hetzelfde als toen. En dan zeggen dat 68 voor een 8 ponder wel erg groot is... Nee voor mij dus niet... Voor mij was 56 te klein. Dus gewicht zegt echt niet alles. Lengte heeft er ook mee te maken.

*irritatiemodus uit*

Liefs

2. flowertje

flowertje VIP lid

8 jun 2007
    10.165
    0
    0
    Zwaag
    Als je nou van die knaagende hormonen hebt mischien kan je dan beter niet reageren want ik bedoel het niet raar....!!
    Maar het was oik gewoon een grapje van die maten hahahahaa maar gelukkig.zie ik de lol er wel in hihihih dus adem in adem uit en houd die hormonen in bedwang hahahahhaa en uuh dit was grappig bedoelt hoor

3. sunnyqueen21

sunnyqueen21 Fanatiek lid

18 feb 2009
    4.277
    1
    38
    verzorgende IG
    Friesland
    flowertje het was niet zo bot bedoeld sorry, maar dit topic is er toch om alle leuke dingen op kwijt te kunnen en daarnaast de minder leuke dingen dus als ik mijn opvliegende hormonen hier kwijt wil dan mag dat toch gewoon?
    Verder geen hard feelings hoor ben weer wat gekalmeerd.

Liefs

4. flowertje

flowertje VIP lid

8 jun 2007
    10.165
    0
    0
    Zwaag
    Natuurlijk mag dat maar dan moet je ook begeijoen dat mensen er wat over zeggen he acte reactie er zijn hier namelijk meer meiden met vliegende hormonen hahahaahhahahah e

5. flowertje

flowertje VIP lid

8 jun 2007
    10.165
    0
    0
    Zwaag
    Sunny niet druk maken hahahahah mijn hormonen zijn ook heeel erg irriteer me overal aan grrrr hahahhahahaha erg eigenlijk he

6. winniethepoeh

winniethepoeh Niet meer actief

MAg ik hier ook mee komen kletsen??????

Ik ben op 29 mei uitgerekend en jawel laat ik nu zelf net op die dag jarig zijn!!!!!

Hebben vandaag een 2e echo gehad. Zo ontzettend mooi om te zien! Een heel klein ienieminie mensje in wording die drk aan het spartelen was... Zo gaaf!

Ik zal ff kijken of ik de echo foto's kan plaatsen, maar moet ze eerst ff bewerken/afsnijden anders kan iedereen m;n naam zien...

Hebben het vanavond aan 2 van onze oma's verteld. En die waren superenthousiast.. Echt zo lief om tezien. Zondag gaan we nog naar mijn oma, en ik denk dat die ook superblij zal zijn. Ze is 87 en wil heeeeel graag overgrootmoeder worden.

Zal nu me bedje maar ff gaan opzoeken. Is alweer te laat geworden.

7. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    nee dat is zeker niet hetzelfde!!!
    aspirine werkt bloedverdunnend en paracetamol niet.
    maar heel veel mensen gebruiken die namen door elkaar hoor! geeft niks!

edit: oh ik zie dat ik spuit 11 ben :D

8. La Palma

La Palma Fanatiek lid

24 mei 2010
    2.721
    2
    0
    NULL
    NULL
    Goedemorgen allemaal.

Welkom winnie & gefeliciteerd. WOw @ je onderschrift

Ik ben weer opgestaan met hoofdpijn dus k ga maar weer aan de paracetamol :( Bedankt voor de tips ladies, komt goed.

9. snoopy1e

snoopy1e Lid

29 okt 2010
    5
    0
    0
    Duitsland
    #2169 snoopy1e, 30 okt 2010
    Laatst bewerkt: 30 okt 2010
    Hey Meiden!!

Wat een super ontvangst :)

Wat betreft de hormonen kan ik niet echt meepraten tenzij ik boos ben. Dat houd op dit moment in dat ik echt bloed kan ruiken en vuur kan spuwen. Haha :)

En mijn eierstok, dit zou te maken hebben met de hormonen en tussen de 3 en 4 maanden zou die weer terug krimpen tot z'n orginele vormaat. Ik hoop het maar, ben het nu wel zat.

Vanacht weer heerlijk geslapen afgezien van een gefrustreerde kat die aan mn hoofd zeurt. De arme stakker mag er niet uit van de dierenarts omdat meneer weer eens moest vechten met de buurkat. Heeft nu z'n achterboot in het verband.

Aankomende dinsdag moet ik om 10.30 weer bij de Frauwenartz zijn voor controle en daarna door naar NL. We hebben een commode via marktplaats gekocht. Beetje een brocante idee alleen moet ie opnieuw geschilderd worden.

@ Winnie VAN HARTE GEFELICITEERD!!!!!

xx

10. meimamma

meimamma Fanatiek lid

Goedemorgen dames.

FIjn weekend allemaal.
    WInnie welkom en wat bijzonder dat je op je verjaardag bent uitgerekend.

Ik heb vanmiddag verjaardag van mij oma...
    Ook even een mooie echo laten zien.

11. Rianne80

Rianne80 Fanatiek lid

20 jul 2008
    1.338
    0
    0
    Lelystad
    Bloemmm, hoe was de chips! Hopelijk genieten na zo'n tijd! :D

Meimamma, mijn eetlust is van vraatzuchtig nu weer naar redelijk normaal, ik merk dat ik na de lunch meer vreettrek heb dan 's avonds...

Asperine/Paracetamol, ik heb ook best veel hoofdpijn maar meer door mijn schouders/nek denk ik (veel werken achter de pc...) en ik slik nog wel dagelijks bloedverdunners (asperine dus ;)) maar soms is paracetamol erbij onvermijdelijk...

Maatjes, ja officieel is 44 voor te vroeg geboren kindjes maar mijn zonen waren met 35 en 36 weken ook maar 44 en 45 cm... Ietje te vroeg maar toch erg klein, alles kan! Dus ik koop ook een 44 romper en pakje, je zal het maar nodig hebben... Ik heb gewoon van alles wat, van 44 t/m 68 :D

BAS, mooie uk! Super!

Sunnyqueen, je mag je best uitspreken hoor, goed dat je dat doet! En zeker is elke baby anders, je moet (moet niks natuurlijk) gewoon voorbereid zijn op alles en ervaringen van jezelf of anderen hier delen geeft een goed beeld van de verschillen die er zijn! ;)

Winniethepoeh, welkom! Nog een op-de-valreep-mei-mama!

12. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    @rianne: is er een speciale reden dat je bloedverdunners moet slikken?

13. Sunnie

Sunnie Actief lid

14 jul 2010
    474
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemorgen meimama's,

Vandaag is voor mij het eerste trimester officieel over.. Nog maar 2 te gaan, wat gaat het toch snel.

La Palma jij ook gefeliciteerd.

14. Sunnie

Sunnie Actief lid

14 jul 2010
    474
    0
    0
    NULL
    NULL
    afspraken lijst mei 2011 mamma's:

29-10-10: Stampertje23 1e echo + intake
    02-11-10: mamadolly 3e controle/echo
    02-11-10: Poekie : naar verloskundige (hopelijk echo?!)
    03-11-10: meimamma 2de afspraak gyn=> echo??
    04-11-10: GuusjeB 2de afspraak VK; hartje beluisteren.
    05-11-10: Hop_marjanneke (Marjan) controle Frauenartzt
    09-11-10: Troetelbeer90 2e echo+ controle VK
    09-11-10: Typje Vk
    09-11-10: Binna echo geslachts bepalend
    09-11-10: Yule echo nekplooimeting
    09-11-10: WOndertje69 echo en controle gyn
    12-11-10: CM1978 2e echo
    15-11-10: Chaartje79 termijn echo en controle gyn
    15-11-10: Yule vk
    16-11-10: mutsevluts vk
    16-11-10: Monika gyn + als het goed is 2e echo
    18-11-10: Wish30 2e afspraak vk
    18-11-10: Typje Pretecho
    18-11-10: Bianca75 afsrpaak vk
    18-11-10: Sunnyqueen21 controle Gyn
    22-11-10: Binna Vk
    22-11-10: Rianne80 klinische verloskundige zkh
    22-11-10: Bas1759 Gyn 15w3d echo
    23-11-10: Marjan aanvullende controle echo ziekenhuis
    30-11-10: Wondertje69 intake en echo vk
    13-12-10: liset 20 weken echo
    14-12-10: Binna 20 wk echo
    20-12-10 : Poekie 20 wkn echo
    20-12-10: Sunnie 20 weken echo

15. La Palma

La Palma Fanatiek lid

24 mei 2010
    2.721
    2
    0
    NULL
    NULL
    Hey SUnnie. Ik zag je naam en dacht: O jaaa, we zijn door het eerste trimester heen. Ergens toch wel een opluchtig he?! :D

Rianne: Ik ben ook wel benieuwd naar die verdunners. Hoef je niet te vertellen natuurlijk maar vragen mag toch? :D

16. Sunnie

Sunnie Actief lid

14 jul 2010
    474
    0
    0
    NULL
    NULL
    Een hele opluchting. Eerste hobbel overwonnen ;)

17. pally

pally Niet meer actief

Meiden die ook door het 1e trimester heen zijn:

Gefeliciteerd!!!! :D:D:D

18. wondertje69

13 feb 2009
    25
    0
    0
    Hé winnie, van harte welkom bij de meimamma's!!! Gezellig!!
    En wat bijzonder dat je op je verjaardag bent uitgerekend!!

Hoe kan het trouwens dat jij de 29ste uitgerekend bent en al ruim 10 weken zwanger bent? Ik ben namelijk de 30ste uitgerekend en "pas" 9 weken en 5 dagen zwanger.

19. La Palma

La Palma Fanatiek lid

24 mei 2010
    2.721
    2
    0
    NULL
    NULL
    Thank you! :D

Trouwens, mag ik even boos doen? Gisteren was ik naar zo'n prikpoli geweest omdat ik natuurlijk bloed moet prikken voor het zwanger zijn! Ik weet ( en ik heb vaak bloed moeten prikken ) dat ik heerlijke aders heb :) Mensen die op de prikpoli werken zijn altijd zo gelukkig als ik kom met mijn ' smakelijke en prikbare adertjes '

Dus ik natuurlijk weer mijn arm uitgestoken en het ging eigelijk wel goed. Nu een dag later BLAUW! Dit heb ik nog nooit meegemaakt. Het is natuurlijk niet erg, want het doet geen pijn, maar toch wilde ik even klagen!!!

20. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    @la palma: dan hebben ze door de ader heengeprikt of het is niet goed afgedrukt daarna. Kan gebeuren... maar wel heel irritant zo'n blauwe arm. Ik heb dat ook vaak, moeilijke aders.

Deel Deze Pagina