whahaha ja troetel das waar ook.. ik was jullie verbouwing van de badkamer/toilet ff vergeten enne als jullie al een datum in gedachten hebben zou ik er niet vanaf stappen... ook niet omdat het dan makkelijker is met erkenning enzo!!!! misschien gaat ie wel met oud en nieuw voor je op de knieen.. heeft die van mij ook gedaan... wij hadden altijd een nummer van doe maar als ons nummer.. die zette hij dus op met alle visite maar toen kwam het er niet van... toen iedereen weg was stond ie met mn zoontje te smoezen in de keuken en ze kwamen de keuken uit en hij viel op zn knie... mn zoontje deed spontaan mee!!! (het smoezen was dus dat ie van mn zoontje wou weten of het mocht...) pff ben na aanleiding van de genodigden op de bruiloft en de rest van de fam een lijst aan het maken voor de geboortekaartjes..... best nog wel moeilijk wie wel en wie niet aangezien manlief een grote fam heeft die we nooit zien (sommige namen komen voorbij en dan denk ik echt "wie??")... en dan nog kennissen, bekenden enzo.....
HAha nee idd Muts, we willen er ook niet echt vanaf wijken. Plus het is wel mooi, dan is ukkie toch al ruim een jaar als het goed is dusja Toch bekruipt het gevoel me af en toe wel is omdat we nu niks geregeld hebben. Wil vriendlief niet teveel ermee belasten omdat hij zo is van nou dan gaan we morgen nog kijken voor een partnerschap. Maarja dan is heel de romantiek eraf en dan het aanzoek ook weg. Plus die prachtige datum is dan niet 'onze datum.. Ik moet het gewoon maar eens van me af zetten denk ik. Kan er niet over uit dat ik er geen controle over heb haha.. Op deze manier kunnen we sparen voor een superbruiloft
Het kindje wordt erkend. Maar er is idd geen samenlevingscontract of partnerschap. Hebben samen wel een koophuis, dus volgens mij is het zo dat als er iets met hem gebeurt. De kleine als eerste zijn deel erft? En dit dus bij mij terecht komt. We hebben er wel over nagedacht.. Maar de hypotheek was ong. op zijn top afgesloten toen en 500 voor een contractje vonden wij een beetje onzin. Aangezien dit enkel een 'wettelijke' betekenis zou hebben. Er zouden voor ons geen 'samenwoon afspraken' etc in komen want dat is overbodig voor ons ( snap dat velen misschien zoiets hebben van waarom.. Maar dat is onze keus).. We waren toen nog niet uberlang samen dus hadden nog geen concrete trouwplannen, wel trouwwensen. Maarja doordat je daarover moet praten dwing je je partner toch zo ongeveer om na te denken over een aanzoek.. Dat vond ik echt vreselijk.. Want de spontaniteit is er dan (voor mijn gevoel) een stuk af.. Nu wil ik er verder niet over praten met hem omdat ik zoals eerder vermeld weet dat hij een aanzoek heeft gepland. En wij hebben allebei zoiets van tja die 500 euro stoppen we liever in een huwelijk of in de kamer v.d. kleine. Die hebben we namelijk niet zomaar liggen. Dus tegen de tijd dat die gespaard is is het al mei.. Wil niet fel overkomen hoor meid, maar besprak net iets in een andere topic.. En toen deed ik kennelijk iets wat niet mocht.. Sta er echt stomverbaasd van want deed niks verkeerd.. Zit nog een beetje met mn mond open naar het beeldscherm te gapen
Je komt niet fel over hoor...was alleen benieuwd hoe jullie dingen regelen dan.Wij zitten nl ook nog te kijken hoe we dingen moeten regelen...sowieso erkennen voor 6 maanden zwangerschap. Maar voor de rest?? Trouwen iig niet hahaha
Hahaha nee ik denk zet het er effe bij Ik mag hier niet neerzetten waarom ik dacht dat ik fel overkwam.. Dus dat is niet zo handig.. Hmm ingewikkeld word dit hahaha.. Maar in ieder geval.. Ik heb ook getwijfeld, maar we gaan binnenkort iig alvast de kleine erkennen voor de geboorte En tja wat betreft het huis en eigendommen, die twijfel was er ook al voor de kleine bij ons.. Omdat we geen goede band met sommige familieleden(evt. erfgenamen) hebben.. Maar volgens mij komt de kleine boven al die erfgenamen te staan mocht er iets met zijn papa gebeuren, dus dan is het allemaal anders.. Maar ik ga het niet navragen bij de notaris ofzo.. Want die proberen je altijd over te halen hahaha ff wat eten zoeken
Als je kind erkend is dan heeft het gewoon wettelijk recht op zijn kindsdeel mocht een van jullie iets overkomen.
Maar betekent dat dan dat hij/zij meer recht heeft dan de ouders van vader/moeder ( dus opa en oma worden verstoten van de troon om het maar zo te zeggen??) Ja toch? want een kind/partner is eerste erfgenaam. Als die er niet is, is er pas vader of moeder van een volwassene om het maar zo te zeggen?? Liefs
Ja een kind heeft volgens mij meer rechten...krijgt sowieso zn kindsdeel. Maar hoe hebben jullie het geregeld als 1 van jullie iets overkomt met het huis? Kan de ander er dan blijven wonen?
We hebben allebei getekend. En als er 1 van de 2 overlijdt wordt er een groot deel v.d. hypotheek afgelost in een keer. Dus dan blijven de lasten over van ong. 2 tot 3 honderd per maand. Vooral voor mij, dan kan ik toch het huis houden. Alleen is het nu zo, dat als je niet gehuwd of gepartnerd bent of niks geregeld hebt. Zijn deel van het huis naar zijn erfgenamen gaat ( vader+moeder). Dan moet ik dus dat deel van hen 'kopen'. Als we getrouwd zouden zijn erf ik alles. Dus is het hele huis van mij. Maar nu ik zwanger ben, en zodra hij het erkend heeft. Is het volgens mij zijn kind. Dus al overlijdt hij zodra de kleine er nog niet is. Dan heeft de kleine volgens mij het eerste recht op het huis. Alleen weet ik niet hoe het zit als een kleine minderjarig is.. Volgens mij verliest hij/zij dan niet dit recht maar wordt het ondergebracht bij iemand.. maar wie?? dat weet ik niet..
hihi dit wilde ik net vragen want toen mijn moeder overleed bleef mijn vader met een behoorlijke hypotheek achter... ze hadden geen verzekering afgesloten dat de helft komt te vervallen als 1 er niet meer is (ivm hun leeftijd zou dat een heel hoog bedrag per maand zijn en ze waren toen allebei gezond)... welk topic dan troetel... nu maak je me nieuwschierig...
@troetelbeer: zo hee een hele verbouwing... ik zal maar niet opschrijven wat wij nog moeten doen. In het kort: -nog 100 dozen uitpakken nieuwe dingen die we nog moeten kopen: -buffetkast -bank -kast voor Raven haar kamer -lampen voor alle kamers -gordijnen overal
Haha muts.. Ja ik mag er hier niks over zeggen, krijg ik straks weer een waarschuwing joh.. Ik zit echt nog verbaasd.. Maargoed..
Dat is zo, mits je ergens minimaal een jaar werkt met een vast contract en je werkgever geen bedrijfsschade oploopt als jij minder gaat werken. (dat moet hij dan wel aannemelijk maken) Verzoek tot deeltijd werken altijd schriftelijk indienen, werkgever moet dan binnen een bepaalde tijd reageren, als ze dat niet doen is je verzoek automatisch gehonoreerd.
@ yule.. Haha oh.. Dan breng je mij ook nog op iets wat ik vergeten was: - Woonkamer omgooien. -Ons 150 kg ( of meer) wegende dressoir proberen te verkopen. - eetgedeelte en zitgedeelte omwisselen - nieuwe (buffet)kast kopen ipv dressoir - bovenstaande indelen - een mooie hoekbank vinden voor een koopje - onze bank verkopen hihihi Volgende week maar eens aan de VK vragen hoe het nou precies zit met verven binnenshuis. Want dan kunnen we alvast aan de slag