Goedemorgen allemaal. Ik wil ook snel mijn babytje voelen hoor Pffffff ik was gisteren zooooo moe. Ik lag er al rond 18 uur in. Ik zou een dutje doen. En ik werd wakker rond 9 uur, maar ik was zo moe dat ik weer ben gaan slapen. En nu ben ik pas sinds een uurtje wakker. Langer dan 12 uur geslapen! Vandaag vrij,dus lekker aanrommelen
Goedemorgen meiden, Jeee bijna weekend Vanmorgen lekker relaxed wakker geworden met vriendlief want hij moest op cursus dus hoefde pas iets later weg. En de slimmerd had zijn wekker om half 7 gezet terwijl hij om kwart voor 8 weg moest ( hij kan hoe wonderbaarlijk ook zichzelf in orde maken voor werk binnen een half uur.. ) hij stond om kwart voor 7 op en stond om 7 uur al aangekleed hahaha.. Dus toen zei ik: Jippie we hebben nog 3 knuffelkwartieren! En toen zijn we maar samen gaan douchen want ik had een trekkend gevoel bij mn muts en schaambot wat enooooooooorm irritant is! Kortom: heerlijk om zo wakker te worden Babywinkels; Babyplanet is echt een flut winkel. Hier in Breda superklein en dat personeel is echt niet vriendelijk. Maar wat ik begrijp is dat de formule van babyplanet! Babydump is echt superleuk en vriendelijk personeel. Alleen vonden wij de kamertjes vrij prijzig. En hier (tilburg)zit ook nog een Van Asten babystore, ook een goede winkel En Ikea is natuurlijk ook super haha Voor de rest: Ik ben echt tot rust gekomen gisteren naar schoonmoeder geweest en even gepraat.. We hopen dat ze het nu eindelijk begrijpt.. Zal later vandaag nog wel effe wat uitgebreider vertellen in het schoonmoeder klaagmuur topic, voor de geïnteresseerden.
Goedemorgen allemaal! Even ego, maar heb een vraagje. Misschien dat iemand hier dit ook heeft gehad of herkent.. Ik heb sinds gisteravond ene continu gevoel in mn buik. Tis geen kramp geen steken, maar soort van druk en af en toe komt er een gevoeletje voorbij zon beetje op navelhoogte en tja dat gevoeletje kan ik moeilijk omschrijven.. Is dit oprekking van de baarmoeder? Zijn het darmen? Of is het een seintje dat ik een winterslaap moet houden? Wordt er een beetje onzeker van namelijk.
meimamma kun je het gevoelletje iets beter omschrijven (krampachtig/druk of ??) werkze voor de dames die gaan werken... goedemorgen wish.. lekker gewerkt??? ow troetel ik hoop dat het doordringt bij je schoonmoeder... hoop ook dat ze het dan volhoudt!! ga zo in je nadere topic lezen... wij hadden hier een Duimeland winkel in het centrum.. was ook een superwinkel maar die is helaas weg... wow la palma een beetje winterslaap gehouden?? lekker hoor!! je hebt het gewoon nodig gehad.... veel plezier met aanrommelen vandaag!! wish en bloem jullie lopen weer gelijk hoor ow guusje heel erg vervelend dat je hormonen opspelen!! toen ik net zwanger was was ik super tegendraads... ging echt overal tegenin (vandaar dat ik nu ook Toos Werkeloos ben ) sterkte met je hormoontjes!! hmm ik las van de week ergens dat mn baarmoeder nu ongeveer een cm of 2/3 onder mn navel moet zitten... dinsdagavond lagen we in bed en ik voelde weer alsof er iets langs mn buik aan het schuiven was.. manlief kon het ook voelen!!! gisteravond was het ook weer alsof er iets aan de binnenkant van mn buik aan het schuiven was.. weer op dezelfde plek (links onder mn navel) de dochter van mn (paranormale) vriendin vroeg vorige week vrijdag of ze mocht voelen.. en die pakte ook meteen die plek vast... (dat meiske is ook paranormaal)... zij is er ook heilig van overtuigd dat het een dochter wordt hoe is het weer bij jullie??? gisteravond heel erg waaien en regen.. nu alleen nog heel erg waaien.. licht zonnetje.. maar ik ga de hond uitlaten want ik vind het ineens erg veranderen en lijkt wel of er regen aankomt...
Brr ben weer aan mijn boodschappenlijst bezig maar ben echt inspiratieloos wat betreft avondeten de laatste tijd ( zwangerschapskwaaltje??).. Het normale eten is niet 'goed genoeg' meer naar mn zin en ik wil variatie, fantasie en toch niet te duur.. Het weer hier is vreemd, stilte voor de storm vermoed ik. De lucht is erg licht en er schijnt een zonnetje in de verte. Maar verwacht dat de storm weer oplaait straks, het waait nog wel flink.. Ennnn ik heb weer honger en weet niet wat k moe eten.. handugggg
Meimamma, ik heb dat ook, een continu gevoel, niet drukkend maar toch ook wel, lastig te omschrijven, het is best irritant maar ik heb het idee dat dat inderdaad de groei van je baarmoeder is, gek ik zit dan te denken, was dat andere keren ook zo? Ja vast, weet het niet meer hahaha Mutsevluts, met 20 weken is je baarmoeder ten hoogte van je navel dus kan kloppen dat je er nu ergens onder zit hoor Troetel, inspiratieloos eten, dat ken ik, ik weet het soms ook niet meer en dan heeft de supermarkt van die handige blaadjes/boekjes waar ik doorheen blader en scheur er hier en daar wat uit (is meestal niet te duur namelijk) en bewaar ik voor inspiratieloze momenten!
ow troetel ik weet precies wat je bedoeld.... gelukkig heb ik een schoonzus die af en toe een idee opwerpt... vorige week stond ze een quiche te maken... nou dat heb ik afgelopen maandag ook gedaan.. ipv gehakt heb ik spekblokjes gedaan rostirondjes erbij en klaar... owja natuurlijk ook een goed gevulde sla erbij (sla met veel dressing, zilveruitjes, appel, augurk, tomaatjes, komkommer...) haha rianne ik heb het ook hoor.. dan denk ik echt.. hmm was dat toen ook zo maar ik merk nu al dat het heel anders was... toen had ik heel erg last van bandenpijn en nu is het dus een soort van harde buik... (buik die aangespannen word) hmm ik zat net op wehkamp te kijken voor positieshirts.. had ik een leuke gevonden was ie uitverkocht.. zie ik net een banner hier op zp voorbij komen en kan ik m gewoon bestellen... uiteraard gedaan!!
Haaai meiden ik was gisteren zooo moee vanmorgen me wekken gezet want romy moest naar schiol heb ik de wekker uit gezet ben ik verder gaan slapen wauw ge maar was optijd oo school jeej verder gisteren eel trekkende gevoel bij me buik en mutsie ik voel het zelfde als jou eb steeds aan de linker kant onder me navel het zijn niet me darmen weet het zeker want voel het niet altijd hahh
nee flower ik weet ook zeker dat het mn darmen niet zijn want die zitten verderop in mn zij... zo en nu schoonmoeder ophalen....
Goeiemorgen! Ben lekker naar werk gewaaid, hahaha. Troetel, gezellig zo'n knuffel 3 kwartier!! Ik ben trouwens ook zo'n typ dat er maar een half uur over doet van opstaan tot de deur uit, haha. Is wel haasten, maar het lukt normaal wel! Helaas gooit m'n rug nu af en toe roet in het eten, waardoor ik mijn jarenlange partoon nu moet doorbreken, grrrr... meimama: ik weet niet precies welk gevoel je bedoelt, maar ik had de afgelopen dagen een gevoel alsof m'n hele buik wat gespannen was ofzo. Ik kon ook niet lekker meer op m'n buik liggen. (nu weer wel) Het is nu weggetrokken, maar het voelde heel vol aan ofzo. Is dat een beetje wat jij ook voelt? positiekleding: ik heb gisteren alles gepast wat ik besteld had, maar van de broeken had ik veel te grote maten besteld, whaha. alleen een joggingbroek zit heel goed (fijn voor sporten en dansen, (en bankhangen, hihi) want m'n ouwe werd toch wel wat strak) Van de mamalicious spijkerbroeken had ik veel te grote maten besteld! Ik had in de skinny gekeken die ik aanhad en dat was 31-34, maar die zit vrij strak natuurlijk, dus ik dacht: laat ik maar 32-34 nemen, dan past het wel. Nou, het leek wel of ik een veel te grote regenborek aan had, hahaha. M'n vriend vroeg al of ik ging vissen! Het leek net zo'n broek waarmee je midden in het water kunt gaan stan... Maar even terugsturen en andere maten bestellen dus. Uiteindelijk heb ik van de 15 dingen alleen een blouse/tuniekding, twee nachthemden (gewoon een grote maat gekozen) de joggingbroek en een truitje gehouden. De rest moet allemaal terug, boehoee... Hm... ik ga maar eens iets nuttigs doen hier op werk, anders voel ik me een beetje schuldig. Groetjes!!
Goedemorgen meiden! Troetelbeer fijn dat je met je schoonmoeder hebt gesproken! hopen dat ze het nu begrijpt! Sanny jammer dat je de verkeerde maten had besteld, normaal weet ik mijn maten wel maar nu ik positiekleding moet kopen moet ik ook nog even kijken hoe alle maten vallen, ik had een hele lekkere mamalicious zwarte skinny broek, en nog een grijze skinny broek bij wehkamp en die zaten gelukkig gelijk goed, maar meestal bestel ik gelijk meerdere maten maar die waren allemaal uitverkocht, dus ik had geluk! mei mama dat gevoel herken ik ook niet, wel heb ik steeds een drukkend gevoel op mijn onderkant/anus weet ook echt niet wat dat is?!
voor de dames die al een kleine hebben; hoe voelt het als je je baby voor het eerst voelt bewegen? is dat net als rommelende darmen ofzo?? ik heb nml zo nu en dan het gevoel alsof er iets verschuift van binnen. zou dat het zijn?
@senna: dat zou kunnen! Ik voelde mijn dochter ook met 16 weken maar dat was echt heeeeeeeel af en toe. De meeste voelen de baby bij de eerste pas bij 20-22 weken. Het meeste gerommel is toch darmen (ookal willen we allemaal wat anders haha).
Goedemorgen dames, Goede vriendin van is zwanger van de eerste en voelde haar kindje al met 15 weken en haar vriend kon het ook voelen. Dit is tijdens een echo nog eens bevestigd aangezien ze een heel beweegelijk kindje hebben... Dus de eerste kan je ook eerder voelen dan 20 weken. Dit zal uiteraard per kind en per buik verschillen omdat het ook te maken heeft met de ligging van de placenta. Vandaag nog 1 late dienst en dan ben ik weer een hele week vrij. Heerlijk bijtanken weer. Liefs
Senna, ja het lijkt inderdaad op darmplopjes achtige dingen (fladderen van vlindertje, knikkertje dat rolt in je buik een stukje, er zijn vele beschijvingen) maar dan veel lager in je buik, je twijfeld een tijdje over het gevoel omdat je het niet zeker weet maar meestal zit je wel goed, helemaal als je stil ligt in bed bijvoorbeeld en heel bewust gaat voelen kan je het verschil wel herkennen! Ik kan niet wachten, vorige keer voelde ik het met 13 weken voor het eerst (bij mijn eerste pas met 18 ofzo).
Morgen alweer 15 weken. We zitten bijna op de helft. VOordat je het weet houden we allemaal ons babytje vast. En lekker wandelen in het mei zonnetje.
dan denk ik toch dat het de beeb was. voelde het vanochtend toen ik rustig in bed lag en het was echt heel laag. placenta ligt aan de achterkant en mn baarmoeder ligt helemaal voorover gekanteld dus het zou goed kunnen..