hihi manlief zou juist willen dat ik hem dan besprong... onenigheid of niet.... maarja ik zou het na een flinke onenigheid ook niet doen!!! boek heb ik nog nooit van gehoord... ben beetje aan het speuren voor strax als ik nix meer kan of nergens zin meer in heb.... weltrusten wish!!!
@ all, bedankt voor de reacties, dit was een opname van toen ik bij de vk was. Manlief kon niet mee en had het daarom opgenomen.. @ geslacht vertellen: Wij hebben de afspraak gemaakt dat niemand het mag weten, dus helaas ook niet hier... Zelf hoef ik niet te weten wat het wordt, manlief wel. Dus toen de afspraak gemaakt dat we het dan aan niemand gaan vertellen. @ Marjan, Komt me erg bekend voor van de harde buiken Misschien dat ik morgen na het werk nog even naar Fontana ga, werk in Winschoten, dus kan ik beter gelijk uit het werk die kant op en daarna lekker naar huis. Nog een vraagje, zijn jullie van oorsprong Fries?(vanwege heit...) @ flowertje: gefeliciteerd met je 17 weken!! Hier: Ga zo even achter sinterklaaskadootjes aan, vieren we met wat familie. Het zal volgend jaar wel echt leuk worden! straks even met de hondjes van mijn ouders op stap en vandaag lekker rustig aan doen.
goedemorgen! Muts mijn moeder en vader mogen het wel weten maar mijn schoonouders niet, maar daar hebben ze het zelf naar gemaakt. Bij mijn eerdere zwangerschappen wisten zij het al rond de 7 weken ivm met de miskramen en elke keer had zij het doorverteld!! dus daarom wil ik niet dat ze het weet. Gister heb ik de echo gehad en toen dacht de gyneacoloog te zien wat het is, en toen ik thuis was ging gelijk iedereen vanalles vragen erover! toen had ik wel zoiets van ow dit is echt lastig! er zijn bij ons in de familie echt van die figuren die je helemaal uit horen of ervoor zorgen dat je je verspreekt! echt zielig eigenlijk! ik hoop maar dat mijn vriend zich niet verspreekt want die is zo handig altijd hahah! Mei mama ik las een stukje op internet dat je wel moet opletten met een elektrische tweedehandskolf omdat de melk in de moter niet schoongemaakt kan worden en daardoor kunnen schimmels en bacterien ontstaan. Met een borstkolf kopen wacht ik tot na de bevalling. Flowertje 17 weken alweer! gaat hard! Ik werd vannacht ook steeds wakker van plopjes/trillingen in mijn buik! maar weet echt niet of dit de baby al kan zijn. De baby was wel super beweeglijk op de echo, maar of ik dit nu al kan voelen dat weet ik niet.. Marjanneke ik heb dat ook als ik een hoogtepunt heb gehad krijg ik een soort van harde bal in mijn buik?! maar dat duurt bij mij niet zo lang. dat heb ik ook als ik s ochtends in bed lig en ik moet plassen. Hier gister al om 9 uur naar bed gegaan en vanmorgen uitgeslapen tot 9 uur was helemaal versleten! Vandaag ga ik maar eens schoonmaken in huis en weer boodschappen doen.. Fijne dag vandaag!!
Ja dat is toch even gemakkelijker vanuit Winschoten. Scheelt je toch weer qua reistijd enzo. Ja klopt wij zijn allebeide zo Fries als maar kan, dus thuis wordt ook gewoon lekker Fries gekletst.... Duits en Nederlands komt dan straks vanzelf wel.
blegh faith wat vervelend dat je schoonmoeder haar mond niet kan houden... mijn schoonmoeder ook niet hoor want die klept ook alles door en dat is ook de voornaamste reden dat ik niet wil dat zij het weet.. die probeert zelfs met mn schoonzus over mij te roddelen!! die plopjes zijn van het vruchtwater dat knapt... is dus wel van de baby oehja die harde bal als je smorgens wakker wordt... verschrikkelijk!!! zo het is hier droog.. ik ga ff de hond uit laten... denk meteen ff richting zeeman lopen voor wat sint inpakpapier enzo
Ja het is 20 minuutjes naar winschoten, dus kan dan lekker in 1 keer door. Heerlijk Fries kletsen! Ik spreek het zelf een klein beetje(moeder Fries, vader Gronings, zou een rare mengelmoes worden...) maar versta het prima. Mijn neefje werd compleet Fries opgevoed, kwam toen in Groningen wonen en de buurman kwam langs en zei wat tegen hem in het gronings zegt mijn neefje tegen mijn oom: heit deze man spreekt engels(in het Fries dan...)
ik moet ook de hond nog uitlaten, het regent hier heel hard! die hond van mij ligt nog lekker te slapen onder der fleece dekentje hahah.
Meedje, ja gehoord, geruststellend he dat geluid Mutsevluts, ik snap dat je man zou zeggen dat je het hier dan ook niet moet vertellen... Als dit forum besloten was was het misschien wat anders maar nu... Leuk he van die soort discussies hihihi Hopmarjanneke, harde buik na een hoogtepunt is normaal inderdaad, mischien is je bm geschrokken en hield het daarom lang aan? hahahaha nee even serieus, iedereen is anders dus als het bij jou telkens zo lang zou duren is het weer normaal, toch? Misschien is het anders bij een tweede zwangerschap voor jou. Heb hier nog nooit op een tijdsduur gelet... Gister hartje gehoord, fijn om te horen maar ik had beebje ook al stiekem gevoeld dus wist dat het goed was Verder saai zo'n afspraak bij een klinisch verloskundige, ben toch erg gewend aan beebje spieken bij een afspraak! 27 december weer, dan 19 weken!
eeehm wat is het verschil tussen een klinisch vk en een gewone vk???? lekker hoor dat je het hartje hebt gehoord!!! owja heerlijk die discussies... hihi wil gewoon jullie mening weten... enne als ik het van manlief mag vertellen wordt het toch op hyves en niet hier ivm meelezers..... zo net met de hond naar het winkelcentrumpje hier geweest... ging helemaal super!! ze was wel enthousiast met alle mensen (vergeten dat er ook markt is ) maar verder goed geluisterd en ook naast me blijven lopen!!! ik had haar aan het fietsenrek vastgemaakt en ik zag toen ik bij de kassa stond een klein meisje op haar aflopen.. vader beetje in paniek, kind stond echt zo te kijken van "ze doet nix" en die maffe hond van ons is dus helemaal dol op kids en gaf haar een heel lief klein kusje op der wang *verliefde smiley*... gelukkig vader ook niet meer in paniek en ik helemaal trots dat ze zo rustig deed
Hallo meiden, Ik heb even een vraagje over harde buiken. Ik heb dus regelmatig op mijn werk en vooral als ik thuis kom uit mijn werk een keiharde buik. Ik werk in de zorg en hoor van meerdere meiden dat ik dan eigenlijk te veel doe. En dat ik er moet denken dat dat niet te vaak gebeurt. Wat zeggen jullie? Ik weet ook niet of ze dit nou een harde buik noemen, maar zoals ik het voel is mijn buik dan echt keihard ook al ter hoogte van mijn navel bijna. Liefs
sunny ik denk dat je dan wat rustiger aan moet doen, ik merk wel als ik veel doe dat ik dan een beetje een trekkerig gevoel in mijn buik en rug krijg als ik dan even ga liggen of rustiger aan doe gaat het over.
Ja dat zou ik ook zeggen Sunny. Ik merkte het tijdens mijn vakantie begin november, wanneer ik dan twee keer de trap op en neer was "gerend" met spullen cq om vriendlief te helpen met de verbouwing, dan trok het bij mij ook helemaal!!!! Dus zeker naar je lichaam luisteren meid en rustiger aan doen!!! In ieder geval proberen minder te sjouwen etc.
ja maar ik kan niet rustiger aan doen op mijn werk. Ik werk in de zorg op een woongroep met 6 bewoners en daar sta ik alleen. Dus moet ze wel allemaal zelf op bed brengen... Waarbij ik dus ook regelmatig door de knieen moet of benen het bed in moet tillen!!! Liefs
@sunnyQ tja meis meer om je zelf en je beeb denken rustiger aan doen je buik geeft aan dat het te veel is. ik heb ook wel eens dan is iets gespanner dan merk ik gewoon me buik is moe. tja dat vele tillen het helpt niet. eigelijk mag ja van af 20 weken nog maar 5 x per dag 5 kilo tillen tja dat is in de meeste beroepen niet te doen. ik werk in de kinderopvang daar zijn maar weinig kindern 5 kilo en 5 x is helemaal weinig met al 4 standaard verschoningen van de grootste kids. baby's gaan in hun eigen tempo. Dus zou zeggen hou in je achterhoofd mag dat tillen kijken wat er lukt en voel ik me buik zegt me lichaam stop dit is een fijne link Arbo-advies.nl - Zwangerschap
Je mag het eisen. en je kan ook zeggen of rustiger aan of ik stop want ik heb harde buiken. ja sorry ik ben wat hard daar in maar je kindje is nu onwijs belangrijk
Ja daar hebben jullie ook absoluut gelijk in en collega zei dat ook... ze zei als jij je kindje verliest dan vinden je collega's dat natuurlijk heel naar, maar hun leven gaat wel gewoon door.... dus laat je werk en je collega's nooit voor je kindje gaan. Ik heb morgen gesprek met leidinggevende en dan bespreek ik wel met haar dat het fysiek te zwaar wordt. Ik bel zo ook ff met de afdeling gyneacologie om te vragen wat zij er van zeggen. pfff voel me zo'n zeikerd... ik ben nog niet eens 14 weken.... Liefs
ben het helemaal met de andere dames eens!!! dacht dat ik net al gepost had maar die is dus niet aangekomen (denk dat ik vergeten ben op het knopje reageren te drukken want ik had haast) pfff dames ben zoooo moe.. stortte net op het schoolplein ff helemaal in... gewoon zo ineens doodmoe... kga nu dus lekker bank liggen ipv de was te doen...