Mei 2011 mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Monika, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    @must dar lijkt me dan een slim iedee naar je zo in ene zo moe zijn had het laatst ook

@sunny. Tja de ene kan heel pang werken
    Ander niet en denk dat het beter is nu aan de bel te treken dan te laat

2. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.556
    529
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Pfftt... ben in conclaaf met de zorgverzekeraar. Ik had vorige week toch gemeld dat ik in aanmerking kwam voor Nederlandse Kraamzorg. Dit was me althans telefonisch medegedeeld. In de tussentijd hadden ze mijn vraag ook per mail beantwoord..... en daar staat dus in dat ik me maar moet melden bij de Duitse Krankenkasse omdat ik daar sta aangemeld.

Ook na wat heen en weer mailen blijven ze er bij dat ik contact moet zoeken met de AOK (mn Duitse zorgverzekeraar)

Nu werkt stiefdochter gelukkig bij VGZ op het callcenter, dus heb mijn vraag maar eens aan haar voorgelegd, hoe het nu zat met zorgvraag etc wanneer je in NL werkt en in D woont.
    Kort door de bocht: ik mag dus gewoon in beide landen zorg vragen en dat wordt ook gewoon vanuit de basisverzekering vergoed!

Maar ja aangezien Duitsland het principe van Kraamzorg überhaupt niet kent, hoef ik de vraag daar ook niet neer te leggen!!! Dus ik zal mijn zorgverzekeraar maar eens om de oren gaan slaan met de gegevens die ik van stiefje heb gehad. Kijken hoe ze dan reageren. Desnoods bel ik zelf nog wel eens met CVZ, hoe het nu precies zit.

3. Rianne80

Rianne80 Fanatiek lid

20 jul 2008
    1.338
    0
    0
    Lelystad
    Muts, klinisch verloskundige is in het ziekenhuis, ik loop bij de gyn en dit is een zijspoor om kosten te besparen? Gyn's te ontlasten? Iets nieuws in ieder geval...

Sunny, harde buiken moet niet constant nee, dan moet je rustiger aan doen! Ik heb vorige keer vanaf 24 weken thuis op de bank geleefd tot de geboorte met constante harde buiken, niet grappig... Ook niet gevaarlijk maar wel een teken van je lichaam!
    Ik voelde me ook al snel "zo'n zeikerd" maar je zal het jezelf nooit vergeven als je kindje wat gebeurd omdat jij niet voor jezelf op komt omdat het "overdreven" lijkt!

Ze hadden me in het ziekenhuis trouwens ook getest op toxoplasmose en daar ben ik dus niet immuniteit voor, dat had ik echt wel gedacht... Geen biefstuk voor mij dus, balen...

4. meedje

meedje Niet meer actief

Hallo dames,
    Even heel ego en kort door de bocht. Ik ben vrij vandaag en heb besloten om Nu in de auto te stappen en naar Fontana te gaan. Mijn bekken doen enorm veel zeer en heb even een rust momentje nodig na de zoveelste nacht slecht slapen...
    Dus een fijne dag en succes! Waarschijnlijk meld ik me morgen pas weer..;)

5. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.556
    529
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ha Marieke geniet dan maar lekker van Fontana. Evt een lekkere massage regelen? Dan ben je helemaal lekker ontspannen. Ik vond het in ieder geval heerlijk die massage

Zo nog een half uurtje werken en dan verdwijn ik richting huis en ziekenhuis. Heb gezegd dat ik zou proberen evt nog voor 5 uur in het ziekenhuis te zijn, zodat dokter evt nog eerder naar huis zou kunnen :D
    Ben wel nieuwsgierig hoor en een tikkeltje gespannen....stiekum dus toch wel. Hoefde me nergens zorgen om te maken volgens de arts, maar ja.... stiekum maak je je toch onbewust wel een beetje druk.

6. flowertje

flowertje VIP lid

8 jun 2007
    10.165
    0
    0
    Zwaag
    Zo ben ik weer druk dagje gehad romy naar school enz ik heb iets heeel irritand heb overal jeuk wordt gekkkkkkkk helppppoo wordt gek van die jeukk billen benen rug hoofd gezicht armen alles

7. meimamma

meimamma Fanatiek lid

Hallo dames!!!

Dat jeuken ken ik. Helpt vaal wel als je je goed in smeerd met een huidolie of bodylotion. Je huid is waarschijnlijk te droog.

@Sunny: Ik werk ook in de zorg en heb ook weleens harde buik ook zon beetje op de plek die jij beschrijft, bij de navel.
    Ik ga dan even 5 minuutjes rustig zitten en dan neemt de druk af en voeld het weer wat prettiger aan.

Over die borstkolf. Tis een handmatige een Avent isis met een hoop rubbers en spenen, flesjes en een hoop dingetjes nieuw in apart verpakte verpakkingen.

En vinden jullie het ook een beetje "eng"om te sexen?
    Ik weet dat er niets mis kan gaan enzo en het zit ook tussen mn oren, maar ik ben na iedere keer bang voor een bloeding ofzo.
    En mn libido is nog niet helemaal op het voor-zwangerschapse-peil ;)

Bij die kolf kreeg ik ook nog een flessenwarmer van prenatal met zon verkleiner achtig ding erin.
    Hoppa weer wat voor bij de uitzet!

8. flowertje

flowertje VIP lid

8 jun 2007
    10.165
    0
    0
    Zwaag
    Neej denk niet dat het mindert als ik olie erop die dan krijg ik meer jeuk kan niet goed tegen olie

9. meimamma

meimamma Fanatiek lid

hmmm d8 dat het misschien droogte van je huid was dat je last van ie jeuk had;)

10. aukje83

aukje83 Bekend lid

18 aug 2008
    888
    0
    0
    Laborant KNF
    Over het sexen, dat levert hier nog steeds een bloedbad op... hoewel ik weet waarvan het komt, vind ik het niet meer fijn. Zodra ik of mijn man het bloed zie is de lust ook weg. Dus hier geen penetratie meer. Gelukkig denken mijn man en ik hier hetzelfde over en dus levert het geen discussie op.

Heb je jeuk over het gehele lichaam Flowertje, of alleen de buik? Als het over het het gehele lichaam zit, kan het met je lever te maken hebben. In dat geval zou ik even contact opnemen met je VK of gyn. Maar meestal is jeuk onschuldig hoor!

11. flowertje

flowertje VIP lid

8 jun 2007
    10.165
    0
    0
    Zwaag
    Ik heb overal jeuk armen benen buik hoofd gezicht echt hahaha

12. Wish30

Wish30 Fanatiek lid

11 jul 2008
    2.543
    0
    0
    ziekenverzorgende
    utrecht
    Hoi hoi allemaal:D

Flowertje jeuk kan ook gewoon door het weer komen.Het gaat vriezen...krijg ik ook jeuk van!

Aukje...vervelend dat bloedbad elke keer! Heb het 1x gehad en idd de lust is meteen weg:(Hoop voor je dat het snel overgaat.

Mutsie al beetje bijgekomen?

Marjanneke hoe was het bij de gyn?

Rianne balen he geen biefstuk...ik mis het ook zo!!

13. La Palma

La Palma Fanatiek lid

24 mei 2010
    2.721
    2
    0
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal. Hoe is het hier?

Ik ben na mijn werk gelijk gaan douchen, haartjes ook gewassen.. mmmm. Nu wacht ik op mijn man. Ik snak echt naar fruit! Dat is hij gaan halen. En ook avondeten.

Verder: Puistjes op mijn voorhoofd..
    En even een frustratie. Mijn schoonzus komt constant met allemaal namen. Erg leuk, dat meedenken, maar laat het aub aan ons over. Snappen jullie mij een beetje?

Ik haat het wanneer mensen ongevraagd bemoeien. Ik heb namelijk niet om ideetjes/ inspiratie gevraagd. maar goed. zucht

14. Wish30

Wish30 Fanatiek lid

11 jul 2008
    2.543
    0
    0
    ziekenverzorgende
    utrecht
    Ja palma dat ken ik en ik vind het helemaal bloedirritant als ze namen noemen die ik evt in mn hoofd heb!! Dan lijkt het straks net of zij hem verzonnen hebben

15. torrach le

torrach le Fanatiek lid

30 okt 2008
    4.435
    1
    0
    flower heb je al gewoon zwitsal geprobeerd of kan je daar niet tegen??
    kan door het weer en je zwangerschap komen.. door de kou buiten en de warmte binnen wordt je huid geirriteerd en gaat jeuken...

pff ja echt vervelend la palma dat mee denken over namen.. hier gelukkig niet!!!
    dames gewoon duidelijk aangeven dat jullie dat zelf wel bedenken!!!

mwah niet echt bijgetrokken... net wel heerlijk warme douche genomen maar kom niet uit die dip... dus ga nu lekker op de bank liggen met een fleecedeken :D

meedje hoe was de sauna??

16. aukje83

aukje83 Bekend lid

18 aug 2008
    888
    0
    0
    Laborant KNF
    Oh LaPalma daar zou ik ook niet goed van worden! En als je dan toevallig een naam kiest die zij ooit heeft genoemd dan moet je dat ook nog je hele leven horen... Blegh!

Wish: Dat bloed is inderdaad vervelend, alleen is het nu alleen nog maar tijdens de sex, dus dat is al beter. Ik heb alleen de hoop een beetje ogegeven dat het nog overgaat deze zwangerschap...

17. Sanny76

Sanny76 Fanatiek lid

4 feb 2010
    1.912
    0
    0
    Medewerker Educatie bij het Gemeentearchief in Den
    Leiden
    #4077 Sanny76, 23 nov 2010
    Laatst bewerkt: 23 nov 2010
    Hoi, daar ben ik dan weer even.

Meedje, hopelijk heb je een fijne avond bij Fontana!!

Flower: wat irritant zeg, die jeuk! Zou niet weten waar het van komt...

Namentips: ja, inderdaad heel vervelend als mensen je daar ongevraagd mee gaan helpen. Ik vind het sowieso lastig hoor. Sommige mensen verzinnen heel originele/aparte namen, maar daar zijn wij niet zo van. Ik zit altijd heel voorzichtig af te tasten hoe hun eigen kinderen heten, zodat ik die niet als voorbeeld van een stomme naam noem, hihihi :)

En ik hoop heel erg dat er niet iemand die nét voor mij bevalt onze naam 'inpikt' haha. Dan is het net of je diegene na-aapt...

Harde buiken: ik weet eigenlijk niet zo goed hoe dat voelt. Heb soms wel last van steken 'van onderen' en dat is meestal als ik heb lopen sjouwen met dingen. Dan doe ik eventjes rustig aan en trekt het weer weg. Zijn misschien m'n banden ofzo?

Vanavond komt m'n vader de wieg brengen, zodat ik kan uitvogelen hoe de bekleding die m'n mams 34 jaar geleden heeft gemaakt in elkaar zit. Dan kunnen we ook het matrasje overtrekken op papier en daarmee naar een metrassenzaakje gaan. Weet niet meer wie de tip gaf, maar vind het een goed idee! (wist er nou ook iemand een winkel waar ze matrasjes maakten??)

Ok, ik ga even voor m'n farm zorgen (ja, hier nog een FV-verslaafde, hihi, level 79 al!)

Groetjes!

18. meimamma

meimamma Fanatiek lid

Tis trouwens ook rustig rond Bas...?

19. flowertje

flowertje VIP lid

8 jun 2007
    10.165
    0
    0
    Zwaag
    tralalalallalallalalalalalalal zing mee :p:p