Mei 2011 mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Monika, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. liset

liset Actief lid

2 aug 2006
    223
    0
    0
    noord-holland
    Ik heb hem de 13e. Heel handig man was erbij met de afspraak maken. Maar nu heeft hij het toch te druk. Dus nu gaat mijn moeder maar mee en de jongens dus ook. Kunnen het wel op dvd laten zetten dus kan papa thuis nog kijken

2. flowertje

flowertje VIP lid

8 jun 2007
    10.165
    0
    0
    Zwaag
    oke jij was het hahahahaha

liset de 13
    binna de 14
    flowertje de 15

3. aukje83

aukje83 Bekend lid

18 aug 2008
    888
    0
    0
    Laborant KNF
    Ik heb de 20 weken echo, de 11de! Nog minder dan 2 dagen, spannend. Stiekem denk ik wel dat alles goed zit, maar toch nog wel een gezonde spanning.

Liset is stuur jou even een PB'tje!

4. aukje83

aukje83 Bekend lid

18 aug 2008
    888
    0
    0
    Laborant KNF
    Goed bezig Meedje, wat raar trouwens dat het zolang moet duren! En dan vooral met deze kou. Onze ketel ging vorig jaar stuk, maar toen kwamen ze dezelfde dag of een dag later.

Hoe gaat het met je Pake? Ik zal je binnenkort weer even mailen over de wieg.

5. meedje

meedje Niet meer actief

20 weken echo

Aukje de 11e
    liset de 13
    binna de 14
    flowertje de 15
    Meedje de 17e

@aukje, Pake gaat stabiel slecht. Doe maar rustig aan wat betreft wiegje, je bent nergens toe verplicht hoor! Ik hoor het wel!
    Ketel doet het nog steeds!!! Inmiddels 20 graden hier en gloei helemaal!

6. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Nog even en ik ben terug! Hoop dat alles goed met jullie gaat :D
    Tot zaterdag meiden!!

7. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Ik de 29ste ;) en de 14de hebben wij een pretecho! Oh wat heb ik er zin in :D We hebben een pakket met 2 pretecho's. Eentje doen we dus met 18 weken en eentje met 30 weken :D

8. flowertje

flowertje VIP lid

8 jun 2007
    10.165
    0
    0
    Zwaag
    Bloemmmmm is het leuk op huwlijksreis waar ben je eigenlijk hahaahaha

9. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    @bloem dat hebben wij ook. alleen wj met 25 weken. omdat we waarschijnlijk of eigelijk eis ik dat later in de zw toch nog wel echo's krijgen ivm de groei van het kindje

10. aukje83

aukje83 Bekend lid

18 aug 2008
    888
    0
    0
    Laborant KNF
    Meedje; we willen de wieg nog steeds hoor, is hier alleen de laatste tijd zo hectisch druk dat het wat moeilijk plannen is, maar voor april komen we hem vast halen, haha. Gelukkig doet je verwarming het weer (en nog..).

Nog niets van Guusje gehoord??

11. Sanny76

Sanny76 Fanatiek lid

4 feb 2010
    1.912
    0
    0
    Medewerker Educatie bij het Gemeentearchief in Den
    Leiden
    Hoii!!

Ik leef nog en schrijf heus nog steeds mee, alleen was op een meerdaagse conferentie in Rotterdam en moest daardoor vandaag op werk zoveel werkmail checken en andere dingen doen dat ik niet tussendoor even kon spieken! Heb nu maar een paar pagina's teruggelezen en wil zo echt gaan slapen...

Net voor het eerst naar zwangerschapsyoga geweest. Was echt supergezellig en leuk! We waren met 7 nieuwelingen in één keer, want dit is de laatste cursus die deze juf gaat geven i.v.m. een verhuizing. Voel wel m'n spieren nu, haha!

Heb even het 20-weken-echo lijstje gekopieerd:
    20 weken echo

Aukje de 11e
    liset de 13
    binna de 14
    flowertje de 15
    Meedje de 17e
    Sanny76 de 17e

Leuk Meedje: tegelijk!!

Sorry dat ik verder nergens op reageer. Hopelijk kan ik morgen op werk tussendoor af en toe spieken. Dan hoef ik niet alle pagina's in één keer te lezen 's avonds, want da's best veel altijd!
    Slaap lekker allemaal en fijn dagje morgen!

12. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    Goeimorgen meiden

Wil jullie een fijne dag wensen
    Ik gaat sraks naae het werk en dan vanavond
    Naar de verjaardag van me ouders druke en lang dag ben bennieuwd of ik het vol hou

13. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Goede morgen meiden!

Vanaf mijn werk wil ik jullie laten weten dat wij gisteren de hartslag van ons kindje hebben gehoord! :) Ben zo ontzettend blij en opgelucht! Binnen 5 seconden was er een prachtige hartslag van 140 te horen!

Vk vertelde me wel dat mijn bloedgroep Resus negatief is....:( Betekent dat ik extra bloed moet geven en spuiten krijg, omdat er een kans is dat ons kindje een andere bloedgroep heeft en dan kan mijn lichaam ons ukkie gaan afstoten. De kans is heel erg klein, ze houden alles in de gaten. Vk heeft me gelijk weer gerustgesteld.

Joepie! Ons ukkie doet het super!!!!:):):)

14. Monika

Monika VIP lid

12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    He guusje wat fijn dat je het hartje ook gehoord hebt nu.
    Wel balen dat je spuiten gaat krijgen.

15. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    Ahhhh. Vergeet ik het bijna. Jeeee ben gewoon 20 wk

16. meedje

meedje Niet meer actief

Gefeliciteerd Guusje!!
    Wat betreft de rhesusfactor, dat valt mee, tenzij er bloedcontact optreed tijdens de bevalling, dan kun je antistoffen aanmaken tegen een positief kindje. Maar dat heeft alleen gevolgen voor je volgende kindje.
    Dat is hoe het mij is uitgelegd en hoe ik het me herinner vanuit de opleiding

17. meedje

meedje Niet meer actief

Bloedgroep en rhesusfactor:

Een bloedgroep kan A, B, O of AB zijn. De rhesusfactor is positief of negatief, oftewel u bezit de rhesusfactor wel of niet. Wanneer de rhesusfactor negatief is wordt rond de 30e week nogmaals bloed afgenomen om te kijken of er antistoffen zijn aangemaakt. Dit kan gebeuren wanneer uw bloed in aanraking komt met het bloed van een ander die rhesus positief is, bijv bloed van de baby of door een bloedtransfusie. De kans hierop is uiterst klein.

Normaliter is er geen bloedcontact tussen kind en moeder, maar soms kan dit wel voorkomen door bijvoorbeeld een val op de buik of tijdens de bevalling. Wanneer er antistoffen worden gemaakt heeft dit kind er meestal geen last van, maar een eventueel volgend kind kan hier wel problemen door krijgen wanneer we hier niks aan doen. Om dit te voorkomen wordt er aan alle vrouwen die nog geen levend kind hebben, rond 30 weken zwangerschap anti D toegediend. Anti D zijn donor-antistoffen die ervoor zorgen dat, wanneer er in de weken na toediening hiervan bloedcontact is tussen moeder en kind, de moeder zelf geen antistoffen aan gaat maken.

Direct na de bevalling wordt er bij rhesus negatieve vrouwen wat bloed van het kind uit de navelstreng gehaald . Hieruit wordt de bloedgroep van het kind bepaald. Wanneer het kind ook rhesus negatief is, dan hoeft er niks te gebeuren.

Is het kind rhesus positief, dan krijgt iedere moeder die rhesus negatief is binnen 24 (maximaal 48) uur nog een dosis anti D toegediend zodat zij niet alsnog antistoffen aan kan gaan maken als gevolg van eventueel bloedcontact met het kind tijdens de bevalling.

Even van internet geplukt:D

18. Wish30

Wish30 Fanatiek lid

11 jul 2008
    2.543
    0
    0
    ziekenverzorgende
    utrecht
    Goedemorgen meiden!

Guusje wat fijn dat je nu eindelijk ook het hartje gehoord hebt!!!:D

19. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    @Guusje. Wat super. En heb er wel vaker van gehoord krijg je gewoon bij de bevaling een prik

20. La Palma

La Palma Fanatiek lid

24 mei 2010
    2.721
    2
    0
    NULL
    NULL
    Goedemorgen allemaal.

Hoe gaat het hier? Ik heb nog niet alles gelezen, maar ik ben vandaag vrij dus ik zie wel wat k kan inhalen.

Woensdag echt een rotdag gehad:( 2 leerlingen waren aan het vechten en wat doe ik met mijn stomme kop? Juist ertussen gaan staan. Zucht. Het is goed afgelopen, maar toen ik in de lerarenkamer kwam, had ik pas het besef dat het ook anders had kunnen aflopen. Nou ik heb wel een uur lopen janken daar. En ik kon nie tstoppen ROT HORMONEN hahahaha.
    Het lijkt ook wel alsof mijn buikkie deze week een groeispurtje heeft gehad.

Gaat gigantisch hard nu

20 weken echo

Aukje de 11e
    liset de 13
    binna de 14
    flowertje de 15
    Meedje de 17e
    Sanny76 de 17e
    La Palma de 21e

Deel Deze Pagina