Mei 2011 mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Monika, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. torrach le

torrach le Fanatiek lid

30 okt 2008
    4.435
    1
    0
    ow trouwens la palma.. hoofdpijn is bijna weg... af en toe een zeurend zweempje... en heeeeeeeeeeel erg moe maar ja als ja snachts minimaal 2 keer wakker wordt is dat ook niet zo gek....

ow en troetel een trouwtip voor je: zorg dat je alles vast hebt gelegd voordat je de kaarten verstuurd haha... ik had alles voor elkaar en de kaarten via vistaprint gemaakt.. al eens met manlief gehad over een cafeetje van een vriendin of het daar misschien kon (geen reactie gekregen)... en echt een dag nadat ik de kaarten had verstuurd zegt ie: misschien wil nikki wel iets voor ons betekenen... grrr :x kon ik de kaarten veranderen en opnieuw versturen!!!

2. La Palma

La Palma Fanatiek lid

24 mei 2010
    2.721
    2
    0
    NULL
    NULL

Er is helaas niet altijd plek in asielzoekerscentra en dan worden die mensen in de gevangenis gedumpt en hebben geen extra ' vrijheden ' maar worden net als andere criminelen behandelt in de gevangenis. Daarbij, of iemand nou net in Nederland is of niet, we weten allemaal NIET wat de voorgeschiedenis is van zo iemand. Misschien was die man/ vrouw wel aan het vechten voor zijn of haar leven en is gevlucht. Dus om dan er zo'n oordeel op los te laten alsof die mensen ' makkelijk ' aan een huis komen vind ik zwak persoonlijk.

Wie weet is zo iemand gevlucht en heeft allerlei vreselijke idngen meegemaakt en wordt uit eigen land verbannen. Zou jij het leuk vinden als je dan ineens in een ander land MOET gaan wonen?
    Ik persoonlijk niet hoor.
    Ik geloof namelijk niet, dat iemand op Schiphol aankomt en gelijk een huis krijgt aangeboden.

Ik werk op een middelbare school. Dus ongeveer 12/13/14. En sterk dat ze zijn :(
    PRecies, laten ze lekker zelf met elkaar vechten, ik hou mijn handen en mijn baby ervan af hahahahaha

3. La Palma

La Palma Fanatiek lid

24 mei 2010
    2.721
    2
    0
    NULL
    NULL

Neeee, dat is balen zeg .. MOest je niet huilen? hahahaha ik moest om dat soort dingen wel huilen hoor net voor de bruiloft hahahaah

4. La Palma

La Palma Fanatiek lid

24 mei 2010
    2.721
    2
    0
    NULL
    NULL
    Ik voel me trouwens niet persoonlijk aangevallen hoor, ik heb gewoon altijd de behoefte me in te zetten voor de zwakkere / minder bedeelden in deze samenleving. :)

5. torrach le

torrach le Fanatiek lid

30 okt 2008
    4.435
    1
    0
    hihi la palma ja huilen van woede!!! :X:X:X:X
    ow wat was ik boos... ik had het al aangegeven voordat ik de kaarten ging maken en echt de dag na het versturen van de kaarten het "aanbieden"... gelukkig ben ik een knutselmuts :D

6. aukje83

aukje83 Bekend lid

18 aug 2008
    888
    0
    0
    Laborant KNF
    Pfff meiden... wie geeft me even een flinke schop onder de kont.
    Ik heb vandaag vrij, L.yanne naar de opvang gebracht zodat ik veel kon doen in huis vandaag maar ik kom maar niet met mijn snotkop van de bank. Blegh, en zo ziek ben ik nu ook weer niet, haha!

7. mammienes

mammienes Actief lid

10 mrt 2010
    370
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey ladies,

Ben ook een trouwe meelezer hoor, al gaan jullie echt behoorlijk snel! ik heb ook niet echt tijd om te reageren enz, ik lees altijd ff snel de laatste 2 pagina's:)
    Heb ieder geval een hoop verhalen zien langskomen..en het interresantste vind ik natuurlijk de geslachtsecho's! er worden veel jongens verwacht heh in mei?!

Ik heb morgen mijn ''geslachts'' echo, wel helemaal in Purmerend maar die is de enige in de ''buurt'' die met 16 weken een echo doet. Ben dan 15 weken en 6 dagen..maar ja dat ene dagje..
    Iemand ervaring met Marja Schouten in Purmerend??? ben zoooooo benieuwd!

Las ook over schoonmonsters hahaha, tis vervelend als je er zo een hebt maar voor de meelezer is het best vermakelijk;)

En over woningbouw gesproken en urgentie :s vriendin van mij woont met 2 kids bij haar moeder in huis op 1 kamer en tis inderdaad erg moeilijk om een woning te kunnen krijgen, hier is de gemiddelde wachttijd ongeveer 6 jaar! echt belachelijk.

Nou ga zo ff langs een vriend die gisteravond papa is geworden van een meisje, liggen nu nog in het ziekenhuis maar heb een ongelooflijk schattig roze kaartje gekocht met poeperige roze zokjes in de enveloppe gepropt dus die ga ik ff bij hun in de brievenbus droppen.

Nou ik lees nog heel vaak mee ( elke dag wel even ) en zal morgen wel ff een berichtje droppen wat het geslacht is ;)

Groetjess

8. La Palma

La Palma Fanatiek lid

24 mei 2010
    2.721
    2
    0
    NULL
    NULL
    Mmm. k voelde de baby draaien net.. EN nu is het aan de rechterkant iets harder. Zou dat het hoofdje kunnen zijn?

9. Troetelbeer90

Troetelbeer90 Fanatiek lid

11 okt 2010
    2.756
    0
    0
    Noord-Brabant
    Goedemorgen meiden!!

Heb het 20 wkn lijstje gekopieerd (weet niet of ik de meest recente heb gekopieerd dus verbeter me als ik t verkeerd doe;))

20 weken echo

december 2010:
    Aukje de 11e
    liset de 13
    binna de 14
    flowertje de 15
    Meedje de 17e
    Sanny76 de 17e
    La Palma de 21e
    Mutsevluts de 21e
    Mlyn82 de 22ste
    Rianne80 de 27e
    Wish30 de 30e

januari 2011:
    Troetelbeer de 3e
    Monika de 4de

En dan de rest!

@la palma; denk dat ik de baby nog niet gevoeld heb maar weet het niet zo hoe het zou moeten voelen. Ik leef ook echt naar elke controle toe. Het is voor mij heeeel onwerkelijk. Heb in het begin heel erg het gevoel gehad dat het ´mis zou gaan´ kan het niet echt plaatsen waarom enzo. Heel vreemd.
    Maar toch was elke keer alles goed dus begin ik het steeds meer te geloven. Maar wil toch ook wel gauw die kleine voelen dan ben ik nog zekerder haha.

@muts; bedankt voor je trouwtip haha. Maar voorlopig staat het huwelijk nog niet echt voor de deur hoor. Daar gaan we volgend jaar na de kraamtijd eens voor kijken. Het komende halfjaar lekker fantaseren en nadenken en rondneuzen maar verder nog niks.

10. Wish30

Wish30 Fanatiek lid

11 jul 2008
    2.543
    0
    0
    ziekenverzorgende
    utrecht
    @Palma; ik moet vanavond nog 1 avondje werken en dan ruim een week vrij jippieeee

Ik kan me flowertje dr gedachten heel goed voorstellen hoor.Er is in Nederland nog zoveel slecht geregeld en als je dan ziet wat er soms gedaan wordt voor "buitenlanders"dan baal je.Aan de andere kant gebeuren er ook schofterige dingen wbt de asielzoekers.Jaaaarenlang wachten op toestemming en noem maar op.

Hier ook geen ideale situatie: we wonen in een huisje met maar 1 slaapkamer pfff maar we zetten deze maand ons huis te koop en maar hopen op een wonder dat het voor mei verkocht is.Anders babytje voorlopig maar ff bij ons op de slaapkamer....tis niet anders

11. Bamboepen

Bamboepen Lid

9 dec 2010
    81
    0
    0
    Heumen (vlakbij Nijm
    Nou je naam is La Palma, en omdat ze eerder zei 'in dat geval ben ik ook een buitenlander' en dan met je naam La Palma dacht ik dat je daar vandaan kwam ;) (eiland van de canarische eilanden voor de mensen die het niet weten)
    Maar je bent dus gewoon Nederlands dus dat is dan niet van toepassing ;)

Ik denk persoonlijk dat mensen die tegenwoordig urgentie krijgen dat ook echt wel nodig hebben, het is ECHT niet zo makkelijk meer.. Hier krijg je alleen urgentie als je buiten jou schuld om geen woning hebt, en echt nergens anders terecht kunt.. Inderdaad, bij zwangerschap krijg je dus geen urgentie meer.. (mijn moeder vroeger wel toen ze zwanger was van mij trouwens, tegenwoordig niet)
    Maar snap wel dat het frustrerend is om bij je ouders te moeten wonen voor Flower, maarja aan alles komt een eind en er komt een keer een huisje.. Dan maar even doorbijten, 't is niet anders!

12. Mlyn82

Mlyn82 Lid

11 mei 2010
    22
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik wil ook mijn baby voelen bewegen!! Ik heb volgens mij één keer de baby voelen kietelen en nu al een week niet meer... Vraag me af of het wel de baby was.

@ la palma: hoe voelt een draaiende baby? Te gek dat je al wat voelt bewegen!

13. La Palma

La Palma Fanatiek lid

24 mei 2010
    2.721
    2
    0
    NULL
    NULL
    Bamboe.. Oooo heerlijk. Nee woonde ik er maar! hihihi. Heerlijk hoor. Ik word gek van de kou ( nu al )
    Maar geweldig dat je daar straks een vakantie adresje hebt zeg :D

Mlyn: ja ik weet niet of het wel echt draaide, maar het voelde ineens heel ' druk ' van binnen. EN toen was het ineens hard aan de rechter kant. Dus ik heb maar zelf verzonnen dat het draaide hihihi
    En toen ik de baby voelde voor het eerst heb ik erna niets meer gevoeld een week. Tot overmaat van ramp zei de vk dus ooknog dat ik het waarschijnlijk zeer binnenkort niet ga voelen door die placenta, dus ik ging twijfelen. Maar nu voel ik hem/ haar iedere dag wel hoor :) Komt goed meid

14. aukje83

aukje83 Bekend lid

18 aug 2008
    888
    0
    0
    Laborant KNF
    Ik voel deze week de baby ook veel meer (voorliggende placenta) hij/zij maakt regelmatig een dansje op mijn blaas! Nu is het nog niet zo hard dat ik dan direct naar het toilet moet, dat komt vast over een paar weken weer!

15. Bamboepen

Bamboepen Lid

9 dec 2010
    81
    0
    0
    Heumen (vlakbij Nijm
    Wat fijn zeg dat jullie de baby al voelen! Ik ben nu 16.4 en 't is m'n 1e zwangerschap, dus ik heb geeeeeeen idee hoe 't moet voelen :p
    Vanmorgen dacht ik voor het eerst wat te voelen, soort plopje ofzo, maarja ik heb een angelsound en dat is wel heel leuk.. Want als je die gewoon op je buik zet, komt de baby er vanzelf naartoe gezwommen en hoor je hem dus ook draaien.. Echt leuk!

16. Rianne80

Rianne80 Fanatiek lid

20 jul 2008
    1.338
    0
    0
    Lelystad
    Aukje, nee nog niet opgeknapt, ik heb voor het eerst sinds mijn jeugd last van mijn oren, naast gewoon lamlendig voelen, ze zitten nu nog dicht en ik ben er vreselijk dizzy van, als ik mijn hoofd al draai ben ik duizelig, handig hoor... Duurt nu al meer dan een week... Gelukkig geen pijn meer aan maar toch...

Flowertje, je mag op je buik liggen zolang je het zelf lekker vind hoor, daar komt heis snel een einde aan ;)
    Ik heb in het verleden ervaring met urgentie aanvragen en dat krijg je zeker niet zomaar, ik woonde toen in dezelfde woonplaats als mijn moeder (was alleenstaand met kind, 21 jaar oud) en ze zeiden kortweg, dan ga je naar je moeder, dan heb je een dak boven je hoofd, geen reden tot urgentie dus...

17. aukje83

aukje83 Bekend lid

18 aug 2008
    888
    0
    0
    Laborant KNF
    Het begint met plopjes bamboepen, dus het zo heel goed kunnen zijn dat dat de baby was, als het goed is wordt het dan steeds meer en duidelijker.

Nu ga ik echt wat doen....

18. aukje83

aukje83 Bekend lid

18 aug 2008
    888
    0
    0
    Laborant KNF
    Rianne, wat balen! Duizeligheid is ook niet fijn, hopelijk wordt het snel weer beter. Heb je ook een kuurtje gehad? En oorpijn is echt heel gemeen.

19. Monika

Monika VIP lid

12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Ik heb gisteren voor de 2e keer een schopje gekregen. Tenminste daar leek het op. En dit keer gewoon overdag en niet als ik in mijn bed lig...

Nu weet ik zeker dat ik vorig weekend de kleine heb gevoeld.

20. flowertje

flowertje VIP lid

8 jun 2007
    10.165
    0
    0
    Zwaag
    Nu kunnen we een huis krikgen 590 inclusief swrvice kosten alleen verdient me vriend net te veel voor huuetoeslag zit ons ook echt niet mww

Deel Deze Pagina