Och mams het was niet de bedoeling om jou te kwetsen ik bedoelde dat over het algemeen. Dat als iemand mijn buikie wilde zien dat ze kunnen kijken. Sorry mams.
Hoi meiden! Net terug van mijn echo! Het hartje klopte flink, dus dat is mooi. Hmm, de echokerel was een bulgaar, dus in het Engels, hij mag wel wat vakjargon in het NL gaan leren vind ik. Vragen als: ziet je baarmoeder er altijd zo uit, stellen niet echt gerust . En hij zei maar steeds: it's very small, it's very small...pffff! Toen een inwendige echo en was alles beter te zien. Ik ben een week (!) teruggezet, naar 7 weken en 4 dagen. Wel gek want ik heb dmv temp volgens mij duidelijk mijn ei gehad! Over 4 weken nu nieuwe echo, dan kunnen ze goed zien hoe het groeit. Volgens de beste man: don't worry, dus dat doen we dan ook maar niet Ukkie doet het !
Gatsiedarrie...niks aan zo'n bulgaar die engels lult Maarrrrrrr gelukkig zag het er goed uit en dat is het belangrijkste!!!
Yvon, jij ook een goede echo, fijn meid! Was jij nou degene die het verteld had van de zwangerschap en vervolgens het contract niet verlengd werd? Dus nog twee weken werken en dan heb je even geen baan? Pfff, wel balen hoor, vooral nu je toch die zekerheid wil denk ik. Succes op het uitzendbureau! Mamadolly, kleintje van 14 maanden en zwanger zijn combineren is best heftig af en toe, ik geloof je zo! Wel leuk dat er zometeen maar weinig tijd tussen je twee kindjes zit. La Palma, ja hoor, ik snurk gewoon vrolijk verder 's avonds op de bank . Die vent van mij moet niet klagen hoor, het is óf 's avonds ongezellig, óf de hele dag daarna, haha! De frequentie van controles bij onze is vk is: Tot 20 weken iedere 5 weken Vanaf 20 weken iedere 4 weken Vanaf 30 weken iedere 3 weken Vanaf 36 weken iedere 2 weken Vanaf 38 weken iedere week Helaas nu nog 1 echo en dan de pas weer de 20 weken echo. Dan is het gedaan met het kleintje bespieken (als alles goed gaat) Maar ik denk dat we nog wel voor een pretecho gaan. Mutsevluts, begrijpelijke reden hoor, netjes dat je sowieo meldt dat je hier minder zult zijn. Geniet van je zwangerschap! Troetelbeer, hey, een mede dutterd! De bank is ook mijn beste vriendje rond die tijd. CM, succes vanmiddag en geniet ervan. Ow ik lees nu dat je al geweest bent. Een Bulgaarse echoscopist? Haha, dat is wel heel apart. Maar fijn dat Uk het doet, dat is het aller aller belangrijkst! Pally, leuk da je zus zo fijn reageerde. Hier weten de meeste familieleden en close vrienden het al. Blijft leuk om te vertellen, al is de reactie bij de derde bijna standaard: was het wel gepland?? (wat doet dat er nou toe vraag ik me dan af) Wish, hoe is het met jou? Moet je alweer de nachdiensten in? Wat doe je dan voor werk als ik vragen mag?
@Wings; ik moet nu nog 1 avonddienst en dan dinsdag pas de nacht weer in voor 8 nachten haha valt wel mee hoor als ik eenmaal in het ritme zit. Ik werk in een verzgingshuis als verzorgende-IG.
Zo, mijn kleine ventje ligt lekker te dutten in zijn bedje en mijn dochter leeft zich uit op de cd van Piet Piraat Dus nu kan mama even lekker ongestoord forummen. Ik heb net heerlijk gezondigd, haha. Er lag bij de bakker een zeer aantrekkelijke Bosche Bol naar me te roepen (eet mij, eet mij, jullie kennen het vast wel, haha) Die heb ik net gedeeld met mijn dochter (mama een beetje meer dan zij) en hij was Overheerlijk! Jummie, heb echt genoten zeg. Ben er nu een beetje misselijk van, maar hij was het waard Morgen met de kindjes naar de kermis, ik heb er nu al zin in. Raphaël is er nog nooit geweest, Dianthe vind het geweldig. Mag ze een suikerspin, dat is nauurlijk helemaal hét als je 3.5 jaar oud bent! Daarna mag ze bij oma logeren, hebben mijn man en ik ook een lekkere rustige zondagochtend. Raf slaapt namelijk altijd uit! Jullie nog leuke plannen van het weekend?
8 nachten Mijn hemel, ik word al moe als ik er aan denk, haha! Verzorgende is wel een mooi beroep lijkt mij. Als ik alles nog een keer mocht doen was ik ook de verzorging ingegaan.
Ja wish kan er niets aan doen maar die buik groeit en groeit maar. Terwijl ik minder ga wegen cool he. Pally trouwens wat leuk dat je zusje zo leuk reageerde. Fijn Cm dat je echo goed is hopelijk heb je de volgende keer een nederlandse echoscopist. Yvon hopelijk heb je snel ander werk. Wish ik weet niet hoe het zit maar ik zou het eens nakijken hoe het zit met nachtdiensten en zwanger zijn want dat schijnt niet bevordelijk te zijn voor een zwangere vrouw en violgens mij mogen ze je het ook niet verplichten. magic mm lekker maar veel te machtig hihi
Heeee Guusje, zal ik je eens wat vertellen? 13 mei is WEL op een vrijdag, hahahaa! Nou ja, ik vind dat dat geluk brengt hoor!
Ja ik doe het ook. Ik vind het ook wel helpen, het is niet over, en 's avonds kan ik nauwelijks eten en moet ik om 19 uur plat omdat het dan heel erg wordt. Maar het helpt zeker wel. Ben vandaag gestopt met emesafene want ik had het idee dat ik er inmiddels alleen maar misselijker van werd, ging ook bijna overgeven bij het innemen en dat kan de bedoeling niet zijn. Het gaat al de hele dag best goed.
Heeeeee Chaartje! Wat ontzettend fijn om je hier te zien! Ik ben zo blij voor je dat een tweede zwangerschap je gegund is! Zal voor je duimen dat het dit keer helemaal goed gaat. We hebben het bij de sept 2008 mama's regelmatig over je, niemand is je vergeten hoor! En Levi al helemaal niet, die vergeten we nooit meer. Heel veel sterkte en kracht voor deze zwangerschap gewenst! XXX
@CM, hmm das minder een bulgaar...tenminste dat lijkt me zo. Als je nu echt iets specifieks wilt vragen en slecht engels kan....dan heb je toch wel een probleem. @Bas, Wauw! wat een mooi buikje al. Hier ook wel een buikje, maar nog geen foto`s. @wish, succes vanavond nog. Ohhh lady`s had ik me net toch wat. Ik heb 3 collega`s van me (heb er ook maar 3) verteld dat ik zwanger ben, aangezien ik nogal eens naar het toilet moet ivm met misselijkheid. MAAR ik had er bij verteld dat het stilgehouden moest worden tot ZEKER de 2e echo. (en die hebben we eindelijk a.s. dinsdag) Komt net de directeur binnen en die feliciteerd me met een big smile met m`n nieuwe a.s. moederschap Ik snapte er helemaal niets van... Tot onze bedrijfsleider me net met een rood hoofd verteld dat hij wegens omstandigheden niet anders kon dan dit te vertellen aan meneer de directeur...grrrrrr Dus heb hem ook maar ff heel vriendelijk (maar met vuurspugende ogen) verteld dat hij moet begrijpen dat ik voortaan niet zomaar iets meer vertel omdat hij het vertrouwen wel beschaamd zo. En dat hij zoiets voortaan dient te overleggen met mij...
@mamadolly: zo hee da's niet netjes zeg! Als jij het stil wil houden! (mijn directeur had het aan de mededirecteur verteld maar ik vond het niet zo erg want die reageerde heel leuk) Verder zag ik nog wat meiden met een goeie echo: jeeeeeej! En een paar nieuwkomers! Welkom! Hier gaat het redelijk. Ben aan het koken en het ruikt zo lekker.... (curry met groenten en naanbrood). Ben alleen bang dat ik er weer een hele nacht maagzuur van krijg. Lig al een paar dagen met 2 kussens, dat helpt wel. Eten voor het opstaan helpt trouwens echt wel hoor meiden!!!
Dat is idd niet echt netjes te noemen en ik denk ook wel dat het redelijk was geweest als je dat zelf dinsdag had verteld of nog later dat mag je namelijk zelf weten. xxx joyce
Zoooo even bijgelezen vanaf de ochtend van 13 oktober (vanaf blz 59 ) 1979, nog even voor jou meid, wat erg! Sterkte! Opvang, er was een vraag hoe andere met meer kids dat geregeld hadden. Bij mijn oudste twee ben ik (of mijn man, tijdje ziektewet) altijd thuis geweest tot de basisschool, daarna werk gezocht en buitenschoolse opvang geregeld voor 3 dagen, dat werden er 2 toen ik zwanger was van de jongste en na zijn geboorte nog 1 waarin hij naar het kinderdagverblijf ging. Nu werk ik dus voor mezelf en gaan ze nog 1 dag naar het KDV en BSO en de jongste ook 1 dag naar oma, ik wilde nog een KDV dag erbij maar mijnlief wilde liever een andere oplossing voor die dag extra, wellicht wordt dat nog een keer een KDV dag als oma niet meer wil. Komdende baby wil ik langer thuis houden dan 12 weken, dat vond ik echt te klein voor het KDV, ik kon dat niet handelen en de kleinste ook niet goed. Ik denk dat ik dat pas invoer met 5 a 6 maanden, als het een lekkere stevige beeb is ipv een net nieuw hoopje mens Ik heb trouwens ook bewust gekozen voor een KDV met een babygroep (0 tot 1 jaar) daar zitten maar 9 kids op een groep en de groep van 0 tot 4 jaar zitten er 16!, dat vind ik veels te druk voor die hele kleintjes... La Palma, soorten weeen, ja er zijn er vele... Buikweeen Beenweeen Rugweeen Indalingsweeen Oefenweeen Ontsluitingsweeen Voorweeen Persweeen Need i say more? Mooie echo gehad gister, super meid en zes dagen vooruit, dat is een week kado joh! Flowertje, hartje gevonden met de angel sound, goed zo!!! Ik mag ook weer de 21ste ja, druke dag zo te lezen! Ik was even afwezig, internetmoe, werkmoe, geenzinmodus, ken je dat? Wish, 2e, 3e, 4e kind en bevallen, ik zie er super tegenop, ik heb alleen maar keizersnedes gehad en niet feiloos (niet goed werkende verdoving enz...) dus best traumatisch voor mij, als ik eraan denk wil ik al niet meer... Maarja, kids komen niet op een andere manier... Ik hoop gewoon goed met mijn gyn te kunnen bespreken hoe we paniekaanvallen kunnen voorkomen zodat ik niet weer platgespoten hoef te worden... Eerste keizersnede die ik ooit kreeg was trouwens super, niks aan de hand, bijna gezellig! Dus het kan zeker goed hoor! (dit even voor vooral de fist-time zwangeren ) Denise, welkom (nogmaals) alle berichtjes waren weg... Gefeliciteerd met je mooie echo! Sanny, hier een verroeste oma fiets van pak-hem-beet... 8 jaar oud... Met zitjes erop en nu eigenlijk officieel overleden (ook veel buiten gestaan) dus ik lees met je mee want wil een nieuwe voor mijn verjaardag (maart) maar wil denk ik wel een stoere omafiets, beetje retro ding en als het kan roze ofzo Mooie echo foto meid! Compleet zijn die mini's al he? Hopmarjanneke, jij ook zo lekker handig met de verjaardagen op een kluitje? Hier is zoon nr 2 26 april jarig, manlief 5 mei en dit beebje komt met 38 weken (niet eerder hoop ik) en dan zitten we net na 5 mei... Zoon 1 en 3 schelen ook 6 dagen maar dan in juli, daar hebben we verjaardagen op de 20ste, 23ste, 25ste en 27ste... Guusje, even spannend maar een mooie echo, super! En je vergeet je uitgerekende datum nooit (ik niet iig) al is vrijdag de 13e wel nog specialer hihihi Poekie, kraamzorg moet je zelf regelen zover ik weet, iedereen heeft er recht op maar of je een eigen bijdrage moet betalen ligt aan hoe je verzekerd bent. Zustertje, gefeliciteerd! Is toch vaak voorgekomen hier, geen hartje met 6 weken + ... dagen, bij mij ook en is ook goed geweest daarna maar bij nog meer meiden! Aukje, de 12 weken gepasseerd, wat voelt dat ver weg voor mij nog... Joyce, jammer dat je helemaal gaat maar doe wat goed voor jou is meid en heel veel succes met je dubbele wonder! Mutsevluts, de ervaring hier met kraamhulp is alleen bij nr 3, daarvoor had ik er geen recht op (couveusekinderen en nazorg zat niet in mijn pakket). Ik heb er twee gehad in 10 dagen (verlening door keizersnede) en de eerste was een vrouw naar mijn hart, 25 jaar in het vak, no nonsens mens, was aanwezig maar viel niet op, voelde feiloos aan wat ze kon doen en niet bij ons, echt perfect! Daarna iemand die een beetje afwachtend was, niks voor mij, ik moet een regeltante hebben die niet te duidelijk aanwezig is. Ben benieuwd wat de volgende keer komt want de eerste dame werkt er niet meer (verhuisd) dus die kan ik niet vragen. Mooie echo gehad gister, super!!! Jammer dat je minder aanwezig gaat zijn, ik denk dat het lastig is om op iedereen en alles te reageren, dat lijkt me geen desinteresse en ik ervaar het ook niet als snel kritisch maar dat kan persoonlijk zijn natuurlijk. Chaartje, je hebt zeker lieve buren als ik het zo lees! Niemand mag overkomen wat je is overkomen met Levi (even uit mijn hoofd was dat zijn naam, excuses als ik ernaast zit...) en ik hoop voor mensen met een heftige geschiedenis altijd des te meer dat het goed mag gaan deze keer! Liset, wat ik mijn zonen mee geef naar school, fruitreep/eierkoek/banaan of iets in die trant, je kunnen vaak kiezen uit een aantal dingen en een beker met siroop. Ik zie ook kids lopen met rollen koekjes (van Prince ofzo, zitten er een stapeltje in) en weet ik veel wat nog meer, anderen met netjes fruit in een bakje (mijn kids eten fruit als ze uit school komen juist). Zakje met smoeltjes koekjes heb ik ook wel eens gedaan maar is zo duur in verhouding en er zit zoveel in dat zakje, net als sultana of liga, zit veels te veel in een verpakking voor die kids van mij. Schaamhaar, zodra ik het niet meer bij kan kan het mij niet meer schelen hoor of ben ik nou te simpel? Mijn vent komt no-way daar in de buurt met een scheermesje HAHAHA Yvon, ook een goeie echo, kan niet op hier met die echo's! Lastig om nu een nieuwe baan te moeten vinden, succes daarmee! BAS, Mutsie zei niet dat ze weg ging volgens mij? Mams, je moet ook niet eigenwijs doen en zwaar tillen! Je wordt dan onherroepelijk terug gefloten door je lijf! CM, Ukkie doet het, goed zo! Rare Bulgaar Mamadolly, oh dat is niet netjes zeg dat dat doorverteld is aan je directeur! Zeker niet iets dat ik zou waarderen! GRRRR Ik ben bij!!! jeetje wat een leesvoer, hebben jullie niks te doen ofzo
Nou vooruit dan ... Ik zal niiet meer zo eigenwijs zijn Mijn lichaam zegt zo ongeveer F*** You .. XMamsX