Mei 2011 mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Monika, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. senna999

senna999 Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.815
    1
    0
    tja die maten qua kleren... ik heb nu 1 setje van nijntje in maatje 56. heb ook gekeken voor rompertjes maar die had je zonder mouwen, lange mouwen, halve mouwen, ondersluiting, zijsluiting en ondersluiting... dus toen wist ik het niet meer, heb ze maar laten hangen en ga het ff navragen aan mn schoonzusje.
    denk dat ik nog een setje van maat 56 ga kopen, 2x setje van een maatje groter (60?) dan nog sokjes mutsje vestje/jasje en rompertjes.. denk dat we nog veel kleertjes gaan krijgen dus wil niet al te veel kopen.

2. Sunnie

Sunnie Actief lid

14 jul 2010
    474
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Leonieke ik hoorde ook over levertijden van 3 maanden. En rond die tijd zou ik toch wel enigszins de meubels willen hebben ;)

@Guusje
    Ik ben het helemaal met je eens. Het is lastig om alles te willen en doen want dan start je bijna failliet aan je eerste kindje. Sommige dingen zijn zo duur een honderdje hier, honderdje daar, op een gegeven moment is het op.

Ik ben nog niet uit over de pretecho. Het kan namelijk zo zijn dat ik straks iedere week (of 2 weken) op controle moet blijven door die antistoffen (hangt nog alles af van welke antistoffen ze vinden en hoe schadelijk ze zijn voor de kleine). Als dat zo is hoeft er geen pretecho meer want dan heb ik er genoeg. Het enige voordeel dan zou ik zo maar zeggen.

Vandaag samen met de papa een leuke dagje maken en er lekker op uit. Tot later.

3. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    wil het je ook best vertelen hoor. wij gaan in maart waarschijnlijk geen langen mouwen rompers nodig hebben is alleen voor alshet kout is.
    of je moet ze al aan doen met een korte mouwen shirt er over heen

zij sluiting is fijn voor in het begin maar ondersluiting heb je zo ie zo nodig voor als je de luier gaat verschonen

en qua mt mt 62 is echt nog te groot hoor. dat hebben de meeste kindjes pas na een paar maanden aan.

tis na de geboorte meer mt 50 of 56 of mt 50/56 een combi dus

4. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    Ik kan me jullie gevoel zo goed voor stellen dat had ik ook bij de eerst. en nu is het ook weer wennen aan al die kleine en nieuw dingen. verander toch nog veel met 2 jaar

5. senna999

senna999 Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.815
    1
    0
    oh haha, vond maatje 56 al kleine er uitzien, maar zal dan idd ook maat 50 gaan kopen, wat ienemienie is dat allemaal he..
    ben haast bang om iets te gaan breken bij het aankleden straks,dat is echt klein zeg!
    ok dan korte mouwtjes of lange mouwtjes met een tshirtje , tis me al iets duidelijker.

6. senna999

senna999 Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.815
    1
    0
    ja en dan die keus met de kinderwagens.. mn man snapt er helemaal niks van, reiswieg, buggy, maxicosi euhhhh haha moest er wel om lachen maar het is hem nu duidelijk. zegt ie in de winkel; zoek jij maar uit schat! ja dan is hij ervan af. mannen!

7. torrach le

torrach le Fanatiek lid

30 okt 2008
    4.435
    1
    0
    kun je nagaan hoe ik in de winkel stond na 6 jaar... :$

8. torrach le

torrach le Fanatiek lid

30 okt 2008
    4.435
    1
    0
    voor de dames die het willen heb ik een lijst in excel gemaakt met wat je zo ongeveer allemaal nodig hebt... deze lijst heb ik samengesteld met een vriendin toen we op internet allerlei lijsten tegenkwamen met wat je nodig hebt... als je die wilt pb me dan ff (mag ook met je email adres erin)!!

9. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    @mutsevluts ha ha dat is helemaal een wereld van verschil

@senna je moet met een wagen zo denken. kijken wat vindt ik mooi wat wil ik uit geven. en dan naar een goede baby zaak waar ze ook een speciaale weg hebben. zoals bij babypark daar hebben ze namelijk een keien weg en een gewonen stenen pad en dan kan je voelen welke wagen je fijn vindt lopen.

want in de winkel lopen ze meestal allemaal wel fijn op die glade vloer

10. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Senna als je van jezelf weet dat je in de stress gaat schieten zou ik het niet kopen. We hadden met mn vriend afgesproken dat we er niet mee zouden zitten als we het hartje niet zouden horen of niet zouden kunnen vinden. Ik ben gelukkig ook niet echt een stresskip dus durfde het wel aan :D. Het was best moeilijk om te vinden omdat de baby nog best achter je schaambot zit :D.

11. Sanny76

Sanny76 Fanatiek lid

4 feb 2010
    1.912
    0
    0
    Medewerker Educatie bij het Gemeentearchief in Den
    Leiden
    Ooohhh.... Heb een paar daagies niet geschreven en nu is het echt teveel om in één keer op te reageren!

Heb er een paar onthouden:

1979: heel veel sterkte gewenst de komende tijd!
    GuusjeB: wat een originele manier om het aan je klas te vertellen! Ik sta niet meer voor de klas, maar verzorg lessen voor schoolklassen in het archief waar ik werk. Ik zag dat ik waarschijnlijk voor 4 weken vervanging moet gaan zoeken, want de lessen lopen bij ons tot de meivakantie. Hopelijk kan één van m'n ex-stagiaires ze dan komen geven, want ik vind het belangrijk dat er een gezellig 'laagdrempelig' type de lessen geeft. Mensen hebb en toch al zo'n stoffig idee over archieven en als er dan een oude collega van me de les geeft die totaal niet op het niveau van de kinderen praat enzo, dan zien we die klassen (of andere klassen van dezelfde school) natuurlijk noooooit meer terug! :D

Oh gossie, ik weet het verder allemaal niet meer, sorry!
    Heb nu ook geen tijd om alles te lezen met Wordpad ernaast, snif...

Oh ja, babyspullen kopen! Wij zijn nu 1x bij babydump geweest, maar ik ga ook wel een keer bij babypark kijken als ze daar zo'n testvloer hebben voor wagens. Eens kijken of er zo'n winkel in de buurt zit bij ons. Vindt vriend vast ook leuk!

Ik heb al een box gekocht op mp. Nog even afspreken wanneer we 'm gaan ophalen. Dat is echt de eerste aankoop, haha.
    Met de rest wacht ik nog eeeeeventjes totdat we volgende week bij m'n ouders gegeten hebben, want m'n moeder deed heel geheimzinnig, dus ik geloof dat ze een cadeautje in petto hebben :)

Hier verder alles ok, alleen erge last van m'n rug... Gisteren was de dag van een groot evenement wat ik met een collega organiseerde en we hebben haast geen minuut gezeten in 10 uur tijd. Dat ga je dan wel voelen! Thuis gelijk in slaap gevallen op de bank en om kwart over 12 verhuisd naar bed. Nu wel uitgerust geloof ik.

Ik heb lekker een filmmiddag/avond bij m'n beste vriend, dus ben vandaag niet meer online.

Fijne zondag allemaal en hopelijk lukt het me de volgende keer beter om op alles te reageren!

12. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Wat een goede tip dat ze bij Babypark zo'n keienweg hebben! Ga ik ook even onthouden. Wij willen in de zaken gaan kijken naar de wagen (kan pas vanaf eind januari, want dan hebben we een nieuwe auto) en dan willen we kijken of we hem op internet nog goedkoper kunnen krijgen.

We hebben bedacht dat een videocamera ook wel heel leuk is met zo'n ukkie. Dus inderdaad; honderdje hier, honderdje daar...!

13. wondertje69

13 feb 2009
    25
    0
    0
    Hoi Meiden,

Had al heel vaak mee gelezen maar vond het nog te vroeg om mee te schrijven. Nu ik 8 weken en 6 dagen zwanger ben durf ik me eindelijk hier te melden.
    Ik ben zwanger geworden na een hele moeilijke en lange weg.....eerst een jaar zelf geprobeerd zwanger te worden, daarna een jaar lang allerlei onderzoeken in het ziekenhuis, vervolgens 5 iui's zonder resultaat. Daarna een ivf poging en gelijk zwanger :D:D. Al met al zijn we dus ruim 2,5 jaar bezig geweest!!

Met 6 weken en 4 dagen hebben we een echo gehad en daarop zagen we het hartje kloppen. Afgelopen vrijdag met 8 weken en 4 dagen wederom een echo gehad en toen zagen we de kleine al heel mooi bewegen (heb toen wel even een traantje weg moeten pinken hoor) De kleine was al goed gegroeid van 6,1 mm naar 2,2 cm.

Ondanks het feit dat ik al twee goede echo's heb gehad vind ik het nog steeds onwerkelijk. Ben één van de gelukkigen die tot nu toe niet misselijk is geweest. Ben alleen moe, heb last van mijn darmen, heb wat meer hoofdpijn, van tijd tot tijd steken in mijn liezen en plas me te pletter...Ik weet dat niet misselijk zijn niet betekent dat je geen goede zwangerschap hebt of dat er iets mis is met het kindje maar omdat ik eigenlijk niets voel, maakt me dat met vlagen onzeker.
    De tijd gaat ook zo verrekte langzaam..........moet nu weer 3 weken wachten tot de volgende echo.

Nou goed, ik wil jullie allemaal heel veel succes wensen met jullie zwangerschap. Dat alles goed mag gaan en we ergens in mei 2011 (ik ben 30 mei uitgerekend) mogen gaan genieten van een heel mooi en lief kleintje in onze armen!!

groetjes Mandy

14. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Welkom Mandy!

Het moet voor jullie heel bijzonder zijn dat jij nu zwanger bent. Ik kan me je onzekerheid voorstellen. Gelukkig heb je lekker vaak echo's en daar moet je dan ook lekker van genieten! Straks ga je je kindje zelf voelen en dan zijn deze onzekerheden zo weer weg.
    Geniet van deze bijzondere tijd! Heb je het al aan familie etc. verteld?

15. wondertje69

13 feb 2009
    25
    0
    0
    Afgelopen vrijdag hebben we het mijn ouders verteld.....Ik had een rugzakje gekocht met allerlei babyspulletjes en een kaartje gemaakt met daarop de laatste echofoto en de volgende tekst:

Geachte heer/mevrouw,

Naar ik vernomen heb zijn jullie nog op zoek naar een persoon voor de invulling van de volgende vacature: "kleinkind".

Bij deze ben ik dan ook zo vrij om naar deze betrekking te solliciteren.

Mijn interesses gaan vooral uit naar:
    Spelen met mijn rammelaar,
    wandelen,
    samen liedjes zingen,
    paardje rijden op opa's knie,
    naar de eendjes kijken met ons 3,
    ik blijf ook eens graag logeren,
    maar dan moeten jullie wel mijn boterhammen smeren.
    Ik zoek een lieve oma en opa
    met een onderscheiding op hun grootouderdiploma.

Ik zal iets van me laten horen zodra ik ben geboren!
    Dit zal rond 30 mei 2011 zijn.

Hoogachtend,
    Jullie kleinkind in spé

WAT EEN REACTIE.....heb mijn moeder nog nooit zo zien huilen!! Echt jammer dat we de videocamera niet bij ons hadden.

Komende dinsdag gaan we naar de familie van mijn man om het daar te vertellen en volgend weekend naar mijn oma van 87. Zij wordt voor het eerst overgrootoma. Hoop dat ze het nog mag meemaken.

16. Rianne80

Rianne80 Fanatiek lid

20 jul 2008
    1.338
    0
    0
    Lelystad
    Sunnyqueen, babykleertjes, 50/56 (de combinatiemaat is altijd 56 volgens mij, groter dan 50 los in ieder geval), 56 vaak echt nog groot hoor! Ik heb altijd ook een pakje/rompertje in 44 just in case, dat kan voor optijd geboren kindjes ook groot zat zijn! Maar mijn oudste waren pre- en dysmatuur en toen had ik niks :(
    Maatje 62 is echt voor 3 maanden en ouder! (bij gewoon formaat baby's, zeg 7 pond)

Guusje, voor kinderwagens geldt, welke lekker loopt, makkelijk in te klappen is en in je auto (als je die hebt) past zonder dat je je nek breekt, gewoon uitproberen dus!
    Box, welke je mooi vind hahaha ik heb een tweelingbox staan van Bopita, tweedehands gekocht, want nieuw rete duur, en ideaal, ook voor als ze wat groter zijn, ik ben erg pro kind in de box! Zeker als ik even naar boven moet oid en als er straks nog een kleine bij komt wil ik wel dat de grootste even veilig kan staan dus vandaar een grote box hier!
    Maar andere mensen willen dat onding zo snel mogelijk uit hun kamer hebben, ieder zijn keus ;)

Senna, ik zou echt een maatje 50 kopen en romper zonder mouwen, eventueel met die striksluiting voor, is wel makkelijk aantrekken bij die kleintjes maar zeker niet noodzakelijk! Het is eigenlijk net wat je zelf wil/mooi vind!
    Maat 62 is echt te groot nog, ik zou mijn kast vullen met beetje 50, meer 56 en dan alvast beetje 62 maar mensen geven als kraamkadootje ook vaak kleertjes en dan vaak maatje 62, lekker veilig of soms nog groter! 68/74 (en 74 draag je als je bijna 1 bent hihihi)

Babypark is gesloten op zondag, echt waar, de site ook? :$

Wondertje/Mandy, zeker een lange weg meid, heeeeeeeeeeeel erg gefeliciteerd! En welkom!

17. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    @wonderend. Welkom. Een wat een super iedee zeg

@rianne. Erg hè die site ik verbaas me er iedere keer weer over
    En qua mt wat Je zegt klopt niet helmaal hoor ze groeien iets snelst gemidelt hebben ze 80 rond 1 jaar. Met die van mijn daar gelaten haha

18. Bloem1978

Bloem1978 Actief lid

17 dec 2008
    328
    0
    0
    Achterhook
    Hey dames, deze echofoto hadden jullie nog te goed. Ik hoop dat hij een beetje duidelijk is.

19. Bloem1978

Bloem1978 Actief lid

17 dec 2008
    328
    0
    0
    Achterhook
    @1979, veel sterkte meid!
    @ nieuwe mama's welkom, zo zie je dat iedereen zijn eigen verhaal heeft om tot dit punt (zwangerschap) te geraken.

Net lekker weg op de fiets geweest met die kleine jongen. Heerlijk weer! En een nieuwtje, hij loopt!!!
    Sinds vrijdag loopt hij los door de kamer! (nog geen 14 maanden!). Zo trots!

20. intra4

intra4 Niet meer actief

Hoi dames! Ben ik ook weer.
    Jeetje wat een hoop bijlezen weer. Heb niet alles gelezen..sorry.
    Ik ben gisteren met m'n moeder wezen babyshoppen.

Ik heb de Hemnes-3-ladekast gekregen die we gaan gebruiken als commode. Probeer zo ff plaatje te zoeken.
    Ook hebben we een mooi bedje/ledikantje gekocht.
    En wat rompertjes, kleertjes, aankleedkussen, knuffel en een gratis doos opgehaald bij de babydump!
    Voor de liefhebbers, er zat in: 2 tuitbekers, 3 lepels (voor het fruithapje), een zeehondje(knuffel), een rompertje en een slabbetje en een waardebon van 5 euro!

Hier de ladekast/commode:

Deel Deze Pagina