Mei 2012 gestopt met de pil

Discussion in 'Zwanger worden clubs' started by Kiwi1405, May 17, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. gebakje

gebakje VIP lid

Dec 15, 2010
    5,130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Ik moet wel zeggen dat ik me nu beter kan inhouden met eventueel testen en dergelijke, dan toen we voor de eerste gingen.

2. Esther8

Esther8 Lid

May 4, 2012
    66
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij zitten nu op zes dagen na m'n vermoedelijke eisprong. Heb ontzettend de neiging om te gaan testen, maar m'n nuchtere ik houdt me nog tegen. Het is nog te vroeg en met een negatieve uitslag weet ik eigenlijk dan nog niks.

Ik voel me raar. Ben erg emo, dan weer janken, dan weer blij, dan weer geen zin in sex, maar een uurtje later bespring ik m'n man zowat en ook erg moe. Maar dat kan ook aan het nieuws van begin deze week hebben gelegen. Ook m'n buik voelt gek aan. Rommelt de hele tijd onderin, heb soms wat trekjes onderin net boven m'n schaambeen en aan de zijkanten, en de onderbuik voelt vol en dikkig. Met eten heb ik eerst zin, maar na een paar happen heb ik het gevoel dat ik al genoeg gehad heb. Terwijl ik normaal wel goed kan eten. Gisteren had ik wat van die witte, dikke afscheiding, maar daar heb ik wel vaker last van voor m'n ongi. Verder geen andere symptomen, geen hoofdpijn of misselijkheid, niet het idee dat m'n borsten groter worden of gevoeliger zijn, ook niet zo'n zesde zintuig van 'ik ben zwanger', en mijn reukvermogen is nog hetzelfde. Pfff, volgens mij houdt m'n lichaam me gewoon voor de gek. Over zeven dagen kan ik pas testen, dan is m'n nod. Maar misschien dat ik as. dinsdag al snel een testje doe, omdat we 's middags naar de huisarts moeten.

Beginnen jullie ook al dingen te voelen of te zien waarvan je denkt dat het anders is dan anders?

3. Kiwi1405

Kiwi1405 Fanatiek lid

May 17, 2012
    1,784
    1
    0
    Nou misschien dan toch even tempen.. Nou eigenlijk dacht ik dat die ovu testen wel goed werkten, totdat ik zowel afgelopen zondag als gisteravond, twee even duidelijke strepen ontdekte op de testen. Maar goed.. genoeg geklust in de tijd ;) We zullen zien.

@ Flora, dat boekje is hartstikke leuk! Ik heb het zelf ook al gelezen :p Je hebt ook een boek, vader worden voor dummies! Vond ik ook erg leuk toen ik de voorbeelden zat te lezen. :D

@ gebakje, ik geloof inderdaad dat het "makkelijker" is. Vind het nu zo spannend allemaal. Baby's schieten om me heen uit de grond. Misschien nu al een beetje aan het dromen over die tijd...

4. gebakje

gebakje VIP lid

Dec 15, 2010
    5,130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Ja ik voel vanalles, maar dat is denk ik puur van het ontpillen. Had ik vorige keer ook. Liep mezelf er helemaal gek mee te maken.

Bij de vorige zwangerschap gingen mijn tepels pas bij week 7 ofzo heel erg pijn doen. Als iemand er naar keek deden ze al pijn zeg maar. En als mijn man vlees stond te bakken, en ik rook het, hoefde ik al niet meer te eten. Ohw en verder was ik snel emo. Ik kon al huilen als de pindakaas op was :p

5. Kiwi1405

Kiwi1405 Fanatiek lid

May 17, 2012
    1,784
    1
    0
    Bij mij is het eigenlijk nog veel te kort dag om dan te gaan testen. Bovendien is het zeker na eigenlijk nog maar mn onttrekkingsbloeding gehad te hebben, beetje voorbarig. Alleen als ik na 28/30 dagen ontdek nog geen ongesteldheid te hebben gehad, dan test ik direct :D Maar kan me voorstellen dat je wel het gevoel hebt dat je nu wilt testen. Weet ook niet of ik me zou kunnen inhouden :p

Had gisteren en vandaag wel pijn in mn onderbuik en heb nu voor mijn gevoel "last" van zwaardere borsten.. (geen last voor manlief) maar of dit eisprong, innesteling, of wat dan ook is.. who knows.. Proberen jezelf niet gek te maken, wordt denk ik mijn motto voor de komende weken en maanden.

6. gebakje

gebakje VIP lid

Dec 15, 2010
    5,130
    0
    0
    Heerle (NB)
    @Kiwi , Echt een kindje krijgen is het mooiste wat er is. Alleen de eerste 6 weken of zo, ook echt het zwaarste wat er is. ( vooral al die rot hormonen die je dan weer kwijt gaat raken, pfff , dat vertellen ze niet vooraf :p )

Ik ben vandaag even vitamine wezen shoppen en gelijk weer een potje efemol pmp.

Mijn cyclus is ergens tussen de 2-3 maanden of zo normaal. En met die efamol was die netjes zo rond 1 maand. En ik weet niet of het aan de efamol heeft gelegen maar ik heb maar 1,5 potje hoeven te slikken vorige keer en toen testte ik positief.

7. Esther8

Esther8 Lid

May 4, 2012
    66
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha, een zeer goede motto! Ik probeer ook nuchter te blijven, maar dat gaat een beetje moeilijk met al die hormonen die door m'n lijf gieren. Zelfs manlief heeft nu zoiets van 'Ik hoop niet dat je zo labiel blijft...'. Al hoorde ik 'm niet klagen toen ik hem besprong :D, dat vond'ie dan wel weer erg gaaf en zeker voor herhaling vatbaar.

Het is vooral m'n buik die mij wat verbaasd. De emo kan makkelijk het gevolg zijn van vermoeidheid plus onze klap. Maar dat die buik zo gek doet en gek voelt, en dat m'n eetlust weg is zodra ik maar twee happen gegeten heb. Zelfs de chocola laat ik nu staan, terwijl normaal een reep bij mij niet veilig is en een doos helemaal op moet.

8. gebakje

gebakje VIP lid

Dec 15, 2010
    5,130
    0
    0
    Heerle (NB)
    de testen van kruidvat 2 voor 5 euro kan al 4 dagen voor nod doen, en van zwanger en kids de gevoelige zelfs 6 dagen voor nod.

Vandaag die van kruidvat gelijk even ingeslagen. ( liggen er namelijk niet altijd omdat ze vrij populair zijn.)

9. Esther8

Esther8 Lid

May 4, 2012
    66
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb ook die van de Kruidvat, 2v5. Hoorde daar de beste verhalen over en hij is stukken goedkoper dan die van clearblue. Dinsdag ga ik testen, dus nog even vijf daagjes geduld :).

10. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

May 10, 2012
    6,606
    57
    48
    Esther ik zal voor je gaan duimen! Zou voor jou helemaal prettig zijn als het snel raak is.

Ik heb hier ook al de kruidvat 2v5 liggen, vorige week was ik er en toen heb ik ze maar gelijk meegenomen. Je kunt het maar vast in huis hebben.

11. Esther8

Esther8 Lid

May 4, 2012
    66
    0
    0
    NULL
    NULL
    #191 Esther8, Jun 1, 2012
    Last edited: Jun 1, 2012
    Vannacht wakker geworden met zware kiespijn en niet meer kunnen slapen. Ga straks de tandarts bellen. Net voor de zekerheid met het oog op een eventuele verdoving een testje gedaan. Uitslag was negatief. Wellicht is het nog wat te vroeg om te testen (zit nu 6 dagen voor m'n nod), maar aan de andere kant vind ik het eigenlijk ook wel prima als het negatief is. Dan hebben we iets langer de tijd om naar een oplossing te vinden voor m'n slaapprobleem.

As. dinsdag test ik weer. Benieuwd of het dan nog steeds negatief is.

12. xlady

xlady Actief lid

May 1, 2012
    298
    0
    16
    NULL
    NULL
    #192 xlady, Jun 1, 2012
    Last edited: Jun 1, 2012
    @esther wat vervelend voor je dat je last van je kies heb,ik had denk ook wel voor de zekerheid getest je weet maar nooit..

ik heb afgelopen zaterdag ook kruidvat 2v5 ingeslagen, en zondag 8 dagen voor nod gestest waarom weet ik eigenlijk niet maar denk puur uit nieuwsgierigheid vond het wel lastig met die pipet kreeg er zowat geen urine in
    test was uiteraard negatief..:)

13. xlady

xlady Actief lid

May 1, 2012
    298
    0
    16
    NULL
    NULL
    heyyy ik vroeg me af of jullie ook een hond hebben?? Ik heb een bulletje en ben echt benieuwd hoe hij gaat reageren als er een kleintje is hij is wel lief naar kinderen maar best lomp :)

14. Kiwi1405

Kiwi1405 Fanatiek lid

May 17, 2012
    1,784
    1
    0
    @ Esther, wat vervelend. Nu alles weer beter? Al een afspraak gemaakt bij de tandarts?

@ xlady, nee wij hebben geen hond. Wij werken op dit moment ook allebei fulltime, dus hoe leuk we honden ook vinden, wij vinden dat geen optie.

Hebben jullie al nagedacht of jullie de zwtest samen met je man/vriend doen of alleen? En als je dat alleen gaat doen, op welke manier je het hem gaat vertellen?

Als het zo uitkomt doen wij hem met zn tweeen, maar als ik hem bijv. door de week (hij is 's morgens heeeel vroeg weg) doe, dan heb ik al wel een ideetje hoe ik het hem ga vertellen. Ik denk wel dat ik heel zenuwachtig wordt om hem het niet gelijk door de telefoon te vertellen.. haha.. maar heb al een aantal hele leuke boekjes en cadeautjes gezien die ik aan hem kan geven.

15. Gigi85

Gigi85 Fanatiek lid

Feb 8, 2012
    1,138
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik denk dat ik de test samen met mijn man wil doen. Op zich vind ik het idee om hem te verrassen ook leuk, maar ik denk dat als ik eenmaal ga testen het zo spannend vind, dat ik dat liever meteen met hem deel :)

16. Nathalie2909

May 21, 2012
    33
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, wij hebben ook een hond, een boxer!! Hij is echt helemaal verliefd op kinderen, dus ik denk dat hij het wel heel erg leuk gaat vinden! :) Hij is gelukkig wel redelijk voorzichtig, maar hij wil altijd kusjes geven (lees: gezicht aflikken) aan iedereen. Dus een kindergezichtje op zijn gezichtshoogte is niet veilig, hahaha!

17. Nathalie2909

May 21, 2012
    33
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, ik vind dat wel iets wat je samen doet.. Denk dat mijn vriend het niet echt leuk zou vinden als ik 'stiekem' zou testen.. Ik vind mensen verrassen ook heel erg leuk, maar dit is wel een 'big deal' ;)

18. Esther8

Esther8 Lid

May 4, 2012
    66
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Kiwi: Pijn komt met vlagen en is dan weer eventjes weg. Vanmiddag kan ik pas bij de tandarts terecht.

@xlady: wij hebben een Duitse Herder. Hij is nog vrij onstuimig en lomp, ook naar kinderen toe. Hij wil het liefst spelen met iedereen, maar vergeet dat hij groot is. Moet ook nog volwassen worden, dus daar ligt het grotendeels aan. We horen tenminste van iedereen om ons heen dat ze pas bij twee jaar rustiger worden. Dus daar gaan we dan maar van uit. Ik heb trouwens voldoende overwicht, hoef maar met een vinger te wijzen en Uh! te roepen en hij stopt met wat voor streek hij op dat moment uithaalt. Buitenshuis wil hij nog wel eens oost-indisch doof zijn.

We hebben daarnaast ook nog een kat. Die heeft het totaal niet op kleine kinderen, vindt'ie doodeng nadat een neefje van me een keer per ongeluk een houten blok op z'n kop liet vallen. En wanneer ze schreeuwen, dan rent'ie ook keihard naar boven. De kat zal dus bij de kleine uit de buurt blijven, verwacht ik, dus ook daar geen problemen.

Wel willen we beide huisdieren van tevoren al introduceren aan alle nieuwe luchtjes. Dus aan pampers en kleertjes laten ruiken, even meenemen de nieuw ingerichte kinderkamer in als het zo ver is (al wordt dat daarna uiteraard verboden gebied). Op die manier kunnen ze alvast wennen aan de veranderingen.

19. xlady

xlady Actief lid

May 1, 2012
    298
    0
    16
    NULL
    NULL
    @kiwi ik kijk ook inderdaad hoe het uit zal komen met het testen,ik ben miep ongeduld dus als ik wil testen dan ben ik zo nieuwsgierig als manlief dan niet thuis is zal ik ook niet kunnen wachten denk ik :p gelukkig snapt manlief dat ook :)
    Maar ik zal het ook moeilijk vinden om hem niet gelijk op te bellen.

@nathalie dat heeft onze bull dus ook wilt kusjes geven maar is ook erg springerig en enthousiast :) toen mijn vriendin pas kwam met haar baby was hij wel rustig.

@esther ja denk dat dat wel een goed idee is de hond introduceren.
    ik had ook gehoord dat als je bevallen bent om dan het eerste rompertje bij de hond in de mand te leggen zodat hij aan de geur van de baby kan wennen.

20. Corlinn

Corlinn Lid

Nov 23, 2010
    39
    0
    0
    Thuis zorg!
    Gelderland
    hey hey Dames..
    Super leuke forum dit!!
    ik ben sinds afgelopen week gestopt met de pil heb al onveilige sex gehad... en na gisteren avond begon ht te bloeden en vandaag ook dus ben nu lekker ongesteld denk ik...! Daarna kunnen we ook lekker gaan klussen!! we hebben er samen super veel zin in;)

xx

Share This Page