Mei 2012 gestopt met de pil

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Kiwi1405, 17 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Dat lijkt me erg vervelend, een slaalstoornis! Vooral als je dadelijk ook nog zwanger bent, alles kost dan natuurlijk al meer energie omdat er veel in je lichaam gebeurt. Hopelijk gaat t meevallen!

Wij hebben eigenlijk niets aan onze levensstijl gedaan, beide roken we niet en drinken ook geen koffie en hebben geen overgewicht oid. Ik wil wel wat vaker gaan sporten, dat kan nooit geen kwaad! Ik wil m'n slanke figuurtje graag na de zwangerschap weer terug. Haha.

Hier weten onze ouders, broes en zussen van onze plannen. Zij mogen het van ons ook meteen weten als het eenmaal zover is. We willen ze dan wel op een leuke manier op de hoogte stellen. Stel dat t mis gaat zou ik t ook fijn vinden om er nog met iemand anders over te kunnen praten dan alleen mijn man. En ik denk dat ik t nie eens volhoud om 12 weken m'n mond te houden! Haha. En ff lekker klagen over alle zwangerschapskwaaltjes kan ook wel lekker zijn denk ik!

2. xlady

xlady Actief lid

1 mei 2012
    298
    0
    16
    NULL
    NULL
    stoppen met roken is altijd lastig mij is het gelukt zodra ik dacht aan zwanger worden ben ik gestopt. Voor mijn man is het lastiger maar hij gaat vooruit 5 peuken op een dag :p

wat naar van je slaapstoornis, wel fijn dat je je neuroloog 24/7 kan bereiken, hopelijk is het dan gauw raak :)

Bij mij weten mijn ouders/schoonouders broers en zus dat we er mee bezig zijn :)

En als het zover is dan zal ik ook niet mn mond kunnen houden ik hoop het dan 12 weken voor te houden maar ik ben soms zo'n flapuit dus of dat gaat lukken :p

3. Kiwi1405

Kiwi1405 Fanatiek lid

17 mei 2012
    1.784
    1
    0
    Welkom Xlady en Esther8!!

@xlady, aangezien er ook topics waren over maart en april vond ik eigenlijk dat er ook eentje over mei moest komen ;)
    Leuk dat je hier ook je verhalen komt/kunt vertellen!

@Esther8, wat ontzettend vervelend dat je een chronische slaapstoornis hebt. Hopelijk dat je er niet al te veel last van krijgt, anders dan maar idd even de neuroloog bellen. Hij is niet voor niets 24/7 bereikbaar. Suc6 met het minderen van het roken, hopelijk gaat dat ook steeds een stukje beter.

Wij roken allebei niet, mijn man drinkt af en toe een biertje, maar dat mag geen naam hebben. Ik geloof wel dat ik het ga missen of dingen zoals carpaccio en filet americain niet meer te mogen eten. :D Hebben jullie dat ook?

We hebben al babykamers bekeken bij een winkel hier in de buurt. Meer ook omdat we wilden weten waar we qua kosten aan toe waren. Dat zou nou niet echt spullen die je elke dag komt. Maar zoals ik al gezien heb, kan je het zo gek maken als je zelf wilt. ;) Gelukkig ook allebei dezelfde smaak qua spulletjes voor de beeb.

4. xlady

xlady Actief lid

1 mei 2012
    298
    0
    16
    NULL
    NULL
    ja, ik denk dat ik die filet american ook wel zal missen :) maar ik begreep dat als je zwanger bent je ook dingen kunt gaan eten die je normaal gesproken niet graag eet :) dus ben benieuwd...

5. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Ik denk, als ik van de zomer al zwanger ben, een lekker wijntje ga missen op het terras. Heerlijk als het zonnetje schijnt! Maar dan moeten we het maar houden op een 0% rose biertje, haha. Geen idee of dat smaakt, heb het nog nooit gedronken.

Verder drink ik eigenlijk nauwelijks. Op een feestje of tijdens het uitgaan een paar wijntjes, niets schrikbarend. Denk dat ik het dan niet eens zou missen. Maar gewoon ff lekker borrelen op het terras in het zonnetje wel! Haha.

6. Nathalie2909

21 mei 2012
    33
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Kiwi1405! Ik ben de 12e gestopt met de pil! De 15e mijn onttrekkingsbloeding gehad tot en met gisteren. Nu wachten op de eerste 'echte' ongesteldheid. Wij gaan voor ons eerste kindje, dus ben ook heel erg nieuw in deze wereld..

Heel veel succes!!

7. Nicolientje

Nicolientje Bekend lid

18 mei 2012
    625
    31
    28
    Bunde
    Welkom allemaal!! Het groepje wordt steeds groter, leuk!! Had net weer een heleboel bij te lezen na gisteren en het verbaast me dat ik me in zoveel dingen herken:)

Wij gaan het vertellen zodra we zwanger zijn, ik kan toch niet mijn mond houden en ook in mijn achterhoofd de gedachte dat het mis kan gaan en het met niemand anders kan delen.

Gelukkig zijn mijn man en ik afgelopen januari al gestopt met roken, voordat we ook maar dachten aan kindjes maken haha... Drinken deed ik al niet veel en rose bier smaakt prima alcoholvrij;)

De Filet American zal ik ook absoluut gaan missen!!

Bij ons weet niemand dat ik met de pil ben gestopt. We hebben altijd gezegd dat we wilden wachten maar ineens kwam het moment bij mij dat ik ook een kindje wilde! Toen ben ik ook gelijk gestopt met de pil. Ik vind het erg leuk dat het dan een complete verrassing voor iedereen zal zijn. We gaan dan ook voor iedereen leuke cadeautjes kopen om het nieuws te vertellen!

Heel veel succes en plezier met klussen en ik hoop snel positieve reacties te kunnen lezen!

8. Kiwi1405

Kiwi1405 Fanatiek lid

17 mei 2012
    1.784
    1
    0
    Het is inderdaad een leuke groep aan het worden ;) Grappig dat we elkaar zo op de hoogte houden van alle dingen die ons bezig houden. Is ook goed, denk ik. De een weet misschien weer meer dan de ander, altijd handig.

Bij ons thuis weten ze het niet dat we bezig zijn, maar hebben allemaal wel een vermoeden. we wilden eerst langer wachten, ivm drukke periodes maar uiteindelijk is er nooit een fantastisch moment. Je leven is hartstikke druk en veel te doen, bovendien konden we allebei niet wachten. We hebben voor onze ouders sokjes gekocht met I love opa en oma voor als we het grote nieuws kunnen gaan vertellen :D

We willen allebei niet wachten totdat we 12 weken zwanger zijn, als we het weten gaan we het onze ouders en broers en zussen ook vertellen. Dit ook omdat we als er toch iets niet gaat zoals het moet, we dit niet alleen hoeven te verwerken. Dus iedereen wordt volledig ingelicht als we het heugelijke nieuws kunnen vertellen. Stiekem zit ik daar soms al over te dromen, hoe mn ma en schoonma zullen reageren.

9. Liza28

Liza28 Fanatiek lid

24 apr 2012
    1.229
    1
    0
    Marketing & Communicatie
    Brabant
    Hello! Ook ik ben in april gestopt met de pil.. 19 april laatse pil genomen.. Nu aan het wachten op mijn eerste echte menstruatie..;) Ik ben Liza, 28 jaar en ben bijna 3 jaar getrouwd, en al 8 jaar samen met mijn man.. Mijn man is 31..
    Leuke groep, ik klets graag mee!

10. Nicolientje

Nicolientje Bekend lid

18 mei 2012
    625
    31
    28
    Bunde
    Welkom Liza! Gezellig dat je mee komt kletsen:)

11. Kiwi1405

Kiwi1405 Fanatiek lid

17 mei 2012
    1.784
    1
    0
    Welkom Nathalie2909 en Liza28!!

Leuk dat jullie ook mee komen kletsen! ;) Nathalie2909, dan zitten we zowat gelijk. (natuurlijk even zien wat de eerste ongesteldheid doet ;) Vandaag is de OB opgehouden. Dus nu ook idd afwachten. Spannend allemaal. Wat is jullie leeftijd als er vragen mag? Ikzelf ben 27.

12. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Welkom allemaal :)

Ik ben zelf 23, nu bijna 1 maand getrouwd ;). M'n man (moet er nog een beetje aan wennen, man ipv vriend :p) is 27.

Misschien kan iemand een lijstje maken met iedereen die nu aan het meekletsen is, en later kan dat misschien aangevuld worden met NOD en wie er al zwanger is enzo :D. Weet niet of iemand handig is met lijstjes maken?

13. Nicolientje

Nicolientje Bekend lid

18 mei 2012
    625
    31
    28
    Bunde
    Ik ben 27 en mijn man is 30. We zijn sinds augustus 2011 getrouwd.

Ik vind een lijstje erg leuk! Als de rest dat ook vindt, ga ik wel uitvogelen hoe dat moet;)

14. Nicolientje

Nicolientje Bekend lid

18 mei 2012
    625
    31
    28
    Bunde
    Als iedereen die het leuk vindt om een lijstje bij te houden de NOD wil doorgeven kan ik het bijhouden.
    Ik weet alleen niet zo goed waar ik het lijstje neer moet zetten. Gewoon in een reactie hier?:(

15. Kiwi1405

Kiwi1405 Fanatiek lid

17 mei 2012
    1.784
    1
    0
    Helemaal goed, leuk idee! Het is wel zo dat ik gisteravond m'n laatste dag onttrekkingsbloeding heb gehad. Wat is dan handig om in te vullen als NOD?

16. Kiwi1405

Kiwi1405 Fanatiek lid

17 mei 2012
    1.784
    1
    0
    De laatste keer dat ik met de pil stopte ( dat deed ik omdat ik soms een uitbraak kreeg) was ik inderdaad zo om de 28 / 30 ongesteld. 29 dagen aan houden dan?

17. Nicolientje

Nicolientje Bekend lid

18 mei 2012
    625
    31
    28
    Bunde
    Kiwi, dan lopen wij precies gelijk:D ik had gisteren ook de laatste dag. Ik had met pil een heel regelmatige cyclus en zou dus ook volgens planning op 13 juni mijn NOD hebben. Ik denk dat jij daar dan ook ongeveer uitkomt, toch?

18. xlady

xlady Actief lid

1 mei 2012
    298
    0
    16
    NULL
    NULL
    ik ben 25 en mijn man is 23, een lijstje is inderdaad leuk:) alleen weet ik mijn cyclus niet aangezien ik 12 was toen ik aan de pil ging vanwege heftige bloedingen.. maar als het een normale cyclus (28 dagen)dan zal ik 4 juni ongesteld moeten worden volgens mij...

19. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Tsja dat is dus lastig, om je NOD vast te stellen. Wij slaan de eerste ronde als t ware ook ff over. Eerst wachte op m'n eerste menstruatie, tot die tijd aan de rubbers. Haha.
    Dus mijn eerste NOD is pas ergens in juli, als alles volgens 'planning' loopt. Voor de pil was ik altijd heel regelmatig ongesteld, hopelijk nu nog steeds!

20. xlady

xlady Actief lid

1 mei 2012
    298
    0
    16
    NULL
    NULL
    dat is wel handig eerst met rubbers...wij zijn gelijk begonnen zonder rubbers :) ach ja ik zie wel wanneer t komt of niet :p
    zal wel fijn zijn voor je als je een regelmatige cyclus heb, ik zal het me zelf echt niet meer kunnen heugen hoe mijn cyclus was te lang geleden..

Deel Deze Pagina