Mei 2012 gestopt met de pil

Discussion in 'Zwanger worden clubs' started by Kiwi1405, May 17, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Nicolientje

Nicolientje Bekend lid

May 18, 2012
    625
    31
    28
    Bunde
    Ik ben zelf ook 12 jaar aan de pil geweest dus ik hoop dat er niet teveel verschil zal zijn. Dan kunnen we misschien beter nog even wachten met een lijstje.

Wij zijn meteen begonnen zonder condoom, want ik hoor best vaak dat het in een keer raak is en er vrouwen zijn die niet eens meer ongesteld worden. Dat is toch wel een stiekeme droom van ons;)

2. Kiwi1405

Kiwi1405 Fanatiek lid

May 17, 2012
    1,784
    1
    0
    Wij zijn ook direct zonder condoom begonnen. Als t raak is dan maar gelijk. We hebben er nu toch bewust voor gekozen. ;)

En idd Nicolientje, dan lopen we idd gelijk. Grappig!! Als m'n eigen cyclus ook zo aanhoudt dan denk ik 13 of 14 juni.

3. Nathalie2909

May 21, 2012
    33
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben 27 en mijn vriend is 29 :)

Hoe reken je eigenlijk je cyclus uit? (zie, ik ben echt heel erg nieuw :S) Reken je vanaf de dag ná de laatste dag van je ongesteldheid? Dus; de 20ste was de laatste dag van mijn eerste ongesteldheid na de pil (onttrekkingsbloeding). Reken ik dan vanaf de 21e tot aan de eerste dag van de volgende ongesteldheid?

En is mijn volgende ongesteldheid, mijn eerste echte ongesteldheid, dan ronde één? Zien jullie dat zo?

Zo fijn zo'n forum, ik heb er zelf nog helemaal geen verstand van!

Mijn vriend en ik zijn gelijk begonnen, dus zonder condoom. We zijn ook niet van plan om te gaan werken met temperaturen en ovulatietests en dergelijke, behalve als het erg lang gaat duren of er iets aan de hand blijkt te zijn.. We zien wel hoe het gaat, geen druk..

4. Nathalie2909

May 21, 2012
    33
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dan zitten we inderdaad bijna gelijk! Het is natuurlijk nog afwachten hoe het gaat lopen, maar wel leuk zo! :)

5. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

May 10, 2012
    6,606
    57
    48
    @Nathalie: je moet tellen vanaf de eerste dag vanaf je menstruatie. Hoe lang je vervolgens menstrueert doet er niet toe.
    Het is maar net wat je ronde 1 noemt.. Als jullie er nu al voor gaan, dan is nu in principe ronde 1. Maar het lastige is dus dat je niet weet hoe het precies loopt.

Zou natuurlijk helemaal super zijn als het bij jullie de eerste ronde gelijk raak is! Hier dus eerst even een ronde afwachten. Ook omdat ik de eerste ronde gewoonweg niet zwanger wil zijn, omdat we de komende maand een paar festivals op de planning hebben staan. Ik wilde daar nog eventjes uit m'n bol kunnen gaan, zonder ergens rekening mee te hoeven houden. Haha.

De volgende ronde gaan we er helemaal voor en mag het wij mij betreft ook in 1x raak zijn. Gaan jullie al meteen aan de gang met ovulatietesten oid?

Wij niet in ieder geval. Ons plan was eerst om te stoppen in september na onze 'huwelijksreis' (we hebben in januari een maand door Thailand heen gereist, dus zijn daarom niet meteen na het huwelijk gegaan). Maar we konden eigenlijk niet wachten, hihi. Dus toen maar besloten om de strip af te maken en dan te stoppen.
    Als het in september nog niet raak is, dan wil ik gaan beginnen met ovulatietesten enzo. Nu gewoon mn cyclus een beetje in de gaten houden en regelmatig klussen :) maar dat doen we altijd al wel.

6. Nathalie2909

May 21, 2012
    33
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oke, voor mijn duidelijkheid; ik ben de 15e ongesteld geworden, stel dat ik nu weer op een dinsdag ongesteld word volgende maand (uitgaande van het 'perfecte plaatje'), is mijn cyclus dus 28 dagen? Dan reken ik dus van 15 mei tot 12 juni.

Ja, we gaan er nu al wel gelijk voor. Voor mijn gemak tel ik dit dus als ronde één.

Nou, echt wel!! Maar ik ga er zeker niet vanuit, dan kan het ook niet tegenvallen.. Ik heb zo'n 15 jaar aan één stuk anticonceptie gebruikt (diane35, microgynon, nuva ring, mirena spiraal en yasmin), dus ik verwacht dat ik eerst maar eens even goed moet ontpillen. Heb al best wel last van de ontpilverschijnselen.. Zware hoofdpijnen, moe, misselijk, puistjes, noem maar op.. Gelukkug is dat maar tijdelijk ;)

Ja, nog even los voordat het niet meer kan.. Begrijp ik ook wel :)

Ja, snap ik! Spannend he?! :) Nee, wij gaan niet aan de gang met ovulatietesten enzo.. We zien het gewoon wel. Ik ben sinds het plotselinge overlijden van mijn vader twee jaar geleden een stuk gevoeliger voor stress geworden, en bij stress speelt mijn prikkelbare darm syndroom op, waar ik me erg beroerd van kan voelen. Daarnaast ben ik een erg ongeduldig persoon, en alles wat ik wil, wil ik gisteren :p Ik denk dat zulke testen een extra druk op mij leggen wat voor stress gaat zorgen.. Als ik het gewoon maar laat gaan en wel zie hoe het loopt, is dat voor mij denk ik het rustigst.[/QUOTE]

Ja, zolang je nog in de beginfase zit, lijkt het me een stuk rustiger om het gewoon maar te laten gaan en wel zien hoe het gaat. Ik snap dat als het te lang duurt je je daar wel mee bezig gaat houden, maar in de eerste instantie zeker niet!

7. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

May 10, 2012
    6,606
    57
    48
    Nathalie, de nieuwe cyclus zou dan weer op 12 juni beginnen. Dus deze cyclus duurt dan tot 11 juni.

Ja idd dat hebben wij dus ook, nu gewoon ff lekker alles op z'n beloop laten. Anders ga ik mezelf helemaal gek maken, en het 'romantische' gaat er dan ook een beetje vanaf vind ik.

Jeetje dat is wel heftig van je vader! Kan me wel voorstellen dat gevoeliger voor stress bent geworden.
    Hier ook bekend met het prikkelbare-darm-syndroom. Erg vervelend, bij mij gaat het heel erg op en af. Ik let altijd goed op mn voeding. Maar ondanks dat toch vaak buikpijn.

8. Nathalie2909

May 21, 2012
    33
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik eet sinds een maand of twee koolhydraatarm, omdat mijn mesoloog erachter kwam dat ik overgevoelig ben voor suikers en koolhydraten.. Ik merk wel verbetering. Ik had voorheen dagelijks hoofdpijn en vaak last van mijn darmen, sinds mijn veranderde eetpatroon eigenlijk niet meer.. Dus ik hoop dat dat ook ondersteunt tijdens de stress die ongetwijfeld nog wel gaat ontstaan tijdens het zwanger raken en zwanger zijn ;)

9. Kiwi1405

Kiwi1405 Fanatiek lid

May 17, 2012
    1,784
    1
    0
    Ja ik wil eigenlijk als ik voel of wanneer mijn vruchtbaarste dagen zich zouden moeten aandienen, toch even checken of dat ook zo is. Dus ik heb ook een aantal ovulatietesten gekocht. Wat dit betreft, met ontpillen, onttrekkingsbloeding en "nieuwe" dingen/gevoelens toch even testen of ik mijn lichaam beetje begin te kennen. Het lijkt wel alsof ik aan alles weer opnieuw moet "wennen". En zoals al gelezen in andere topics, kan je lichaam je behoorlijk in de maling nemen, qua gevoelens en symptomen.

10. Kiwi1405

Kiwi1405 Fanatiek lid

May 17, 2012
    1,784
    1
    0
    Wel fijn dat je daar nu achtergekomen bent! Toch fijn als je met "minder" stress zwanger kan worden en de zwangerschap kan doorkomen ;)

11. Liza28

Liza28 Fanatiek lid

Apr 24, 2012
    1,229
    1
    0
    Marketing & Communicatie
    Brabant
    He ladies! Leuk om mee te lezen, al loop ik iets verder... Wel op dezelfde manier dus.. 19 april laatste pil geslikt en daarna ook niks meer gebruikt.. Uitgaande dat ik direct een regelmatige cyclus van 28 dagen zou hebben, mooi rond die tijd geklust.. Hier ook geen temperatuur meten of ovulatietesten dat kan altijd nog...

Echter, had ik (bij een gezonde cyclus van 28 dagen) zondag of gister ongi moeten worden en er is nog geen teken van een menstruatie.. Dat kan 2 dingen betekenen.. Maar ga er vanuit dat mijn natuurlijke cyclus nog niet op gang is, lees overal dat dit gemiddeld 6 tot 10 weken duurt na intensief pilgebruik.. Heb ruim 10 jaar de pil geslikt dus vermoed dat het daarmee te maken heeft.. Ga dus ook niet testen.. Eerst maar eens afwachten of het spontaan op gang komt.. Had eerst zoiets van als het komend weekend er nog niet is ga ik testen maar heb nu besloten nog een week langer te wachten.. Er zijn hier genoeg dames die de eerste ronde een cyclus van ruim 40 dagen hebben namelijk en wil mezelf niet blij maken met een dooie mus.. Dus nog wel ff spannend..

De kans dat ik meteen zwanger zou zijn is ook zo enorm klein dat ik het me niet voor kan stellen, voel me ook niet zwanger.. Denk dat een vrouw zoiets toch zou voelen of niet?

Voor jullie allemaal volop klus-tijd, leuk is dat he haha.. Het is zo leuk om er mee bezig te zijn.. En allemaal aan de foliumzuur? Daar ben ik wel meteen mee begonnen na het stoppen met de pil.. het effect daarvan is immers wel bewezen..
    Leuk om hier mee te kletsen!

12. Nathalie2909

May 21, 2012
    33
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, ik ben ook gelijk na het stoppen met de pil met foliumzuur begonnen!

De eerste 'echte' menstruatie na het stoppen met de pil kan wel even duren, heb ik hier al meerdere keren gehoord.. Gewoon rustig afwachten denk ik ;)

13. Nicolientje

Nicolientje Bekend lid

May 18, 2012
    625
    31
    28
    Bunde
    @ Liza: Spannend hoor!! Ik vind het knap dat je zo geduldig bent. Ik denk dat ik al zal gaan testen voordat mijn NOD komt haha.... Ik heb heel sterk het gevoel dat het heel snel zal gaan, maar dat is denk ik meer omdat ik het ontzettend graag wil;)
    Ik hoor steeds vaker dat het gelijk de eerste ronde raak is dus je weet maar nooit;)
    Ik zal in ieder geval heel hard voor je gaan duimen meid:)

Ik ben nu twee dagen gestop met de pil en ben heel erg benieuwd of ik last zal krijgen van het ontpillen. Ik ben ook erg benieuwd of ik de eisprong zal voelen, als ik er al een krijg. Al met al een spannende periode die nu gaat aanbreken......

14. Liza28

Liza28 Fanatiek lid

Apr 24, 2012
    1,229
    1
    0
    Marketing & Communicatie
    Brabant
    @Nicolientje Reden dat ik zo geduldig ben is omdat ik ook heel erg graag wil dat het snel raak is, maar het me niet voor kan stellen.. Ik wil mezelf en manlief dus niet teleurstellen.. Heb manlief nog maar niet verteld dat ik overtijd ben.. Wacht eerst nog maar eens even af aangezien ik aan het "ontpillen" ben, kan ik zomaar een cyclus van 40 dagen of misschien wel langer hebben.. Het kan natuurlijk ook raak zijn maar daar durf ik nog niet op te hopen.. Denk dat ik in het weekend test als ik dan nog niet ongi ben.. Ik hou jullie op de hoogte! Maar vind het zelf ook super spannend hoor!

15. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

May 10, 2012
    6,606
    57
    48
    Dat is dus precies nog een reden waarom wij het de eerste cyclus nog met condoom doen. Dan heb je in ieder geval geen onzekerheid of je nou zwanger bent of aan het ontpillen bent. Ik denk dat ik daar niet zo goed tegen kan en steeds ga testen of ik misschien wel niet zwanger ben.
    Het is allemaal al spannend genoeg, hihi :)

Liza, ik duim voor je dat het raak mag zijn!

16. xlady

xlady Actief lid

May 1, 2012
    298
    0
    16
    NULL
    NULL
    wat spannend liza zal wel leuk zijn als het raak is :)

17. Liza28

Liza28 Fanatiek lid

Apr 24, 2012
    1,229
    1
    0
    Marketing & Communicatie
    Brabant
    Ja zou geweldig zijn maar besef me dondersgoed dat die kans wel heel klein is.. Als ik zaterdag nog niet ongi ben dan koop ik een test die ik dan zondag samen met manlief doe! Als ik donderdag nog niet ongi ben ga ik manlief maar eens inlichten over de test.. Spannend! Al verwacht ik nog steeds dat het morgen ofzo gewoon doorzet mijn menstruatie maar heel stiekem hoop ik natuurlijk van niet.. Ik hou jullie op de hoogte!

18. Kiwi1405

Kiwi1405 Fanatiek lid

May 17, 2012
    1,784
    1
    0
    Hartstikke leuk Liza!! ;) we zijn benieuwd!!

Gistermorgen ( eigenlijk zondagavond ) de laatste symptomen gehad van m'n onttrekkingsbloeding. Dus nu eigenlijk wachten totdat de eerste menstruatie zich aandient. Maar ons maar mooi voorgenomen, veel te klussen deze eerste ronde!! ;)

19. Nicolientje

Nicolientje Bekend lid

May 18, 2012
    625
    31
    28
    Bunde
    Haha...hier ook sinds gisteren aan de klus;)
    Ik vind het wel heel bijzonder om zo bewust te klussen, het geeft net wat extra's. Herkent iemand dat?

20. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

May 10, 2012
    6,606
    57
    48
    Kan me helemaal voorstellen, nicolientje! Is extra spannend allemaal!

Hier nog twee dagen wachten tot m'n ontrekkingsbloeding is gestopt. Ben zo echt zo benieuwd wanneer ik weer ongesteld ga worden. Haha. Volgens mij heb ik er nog nooi zo naar uitgekeken ;)

Waren jullie voor de pil regelmatig?

Share This Page