@gebakje wat leuk dat jullie het besluit hebben genomen om te stoppen met de pil @esther doordat ik stopte met roken dachten verschillende collega's al dat ik zwanger was, dit doordat ik ooit had gezegd het enige waarom ik zal stoppen is als ik zwanger ben, nu ben ik dat nog niet maar vond het verstandiger om eerst te stoppen met de pil en dan met het roken.
ik vroeg me trouwens af of jullie ook denken aan waar je wilt bevallen thuis/ziekenhuis, wie erbij enzo??
Bij de eerste wilde ik poliklinisch bevallen, is door een te hoge bloeddruk een ziekenhuisbevalling geworden. ( en achteraf was dat heerlijk, zo nog 1 dagje bij komen in het ziekenhuis erna) Al het ons deze keer weer gegunt is dan ga ik toch weer voor een poliklinische bevalling. Met alleen mijn man erbij trouwens. Was vorige keer ook zo, en dat was fijn. Bij een poliklinische bevalling mogen er hier in het ziekenhuis trouwens 2 personen bij zijn.
Ik wil in ieder geval niet thuis bevallen. Dat lijkt me helemaal niks, misschien fijn om in je eigen omgeving te zijn. Maar in het ziekenhuis zou ik me veel veiliger voelen. Ze hebben er alles bij de hand. Vind t ook maar een 'smerig' idee om in m'n eigen bed te bevallen. Haha. Alles wordt natuurlijk netjes afgedekt en vieze lakens kunne in de was. Maar toch.. Het idee.. Haha. Ik wil ook natuurlijk sowieso dat mijn man erbij is. Misschien ook mijn moeder of zus, dat weet ik nog niet zo goed.
Pfff ben nog niet echt bezig met bevallen hahaha! Ik heb besloten vanmiddag toch maar een test te doen, heb vanavond een etentje met een van mijn beste vriendinnetjes waarbij we normaal altijd wel wat wijntjes drinken.. Ik kan het niet over mijn hart verkrijgen gewoon wijn te drinken terwijl het mogelijk is dat ik zwanger ben.. Dus moet voor die tijd testen.. Vind het echt super spannend!
Dat kan ik me helemaal voorstellen, Liza! Ik ben benieuwd! Wat ga je tegen je vriendinnen zeggen als het wel raak blijkt te zijn en je dus geen wijntjes drinkt? Whaha ik ga vanaaf samen met manlief naar de film What expect when you're expecting. M'n man kwam zelf met t idee. Maar hij is wel een beetje van de vrouwenfilms. Heel de serie Gooische Vrouwen en de film hebben we ook samen gekeken. Heerlijk! Haha.
Ja daar ben ik nog niet over uit.. Hihi, maar vermoed dat het niet raak is.. De kans dat ik gewoon aan het ontpillen ben is veel groter.. Wilde daarom vandaag ook niet testen maar eigenlijk pas op zijn vroegst dit weekend... Maar het zal iets worden van een antibiotica kuurtje? Of gewoon niet helemaal lekker ofzo? Als ik wel zwanger ben zal ik ook qua eten me nog moeten verdiepen wat wel mag en niet.. Ben ik nog helemaal niet mee bezig.. Wie dan leeft, wie dan zorgt.. Dus als ik einde middag positief test dan moet ik in korte tijd me nog in heel veel zaken verdiepen hahaha! Kan ik nu ook wel doen, maar als het dan negatief is dan kan het zo tegenvallen.. Dus ga er vooralsnog vanuit dat ik niet zwanger ben tot het tegendeel is bewezen (zelfbescherming hoor, want ben op van de zenuwen haha)
Tja wil gewoon niet te hard van stapel lopen, straks ben ik niet zwanger en dit is pas ronde 1.. Als het een jaar of langer duurt, en die kans is ook aanwezig dan moet ik iedere maand mezelf helemaal gek maken, dat hou ik niet vol haha! Vandaar de rationaliteit.. Al zeg ik al: voornamelijk een vorm van zelfbescherming dus..
Ik was al een paar dagen met jullie mee aan het lezen en meld me nu ook maar eens Ik ben dan wel al een tijdje gestopt met de pil, maar we hebben nu pas onze eerste echte ronde. Ik heb medicijnen gebruikt die 3 maanden actief blijven, dus daarom moesten we nog even wachten. De wachtperiode loopt deze week af dus vanaf volgende week mogen we ervoor gaan. Spannend! Ik ben trouwens 27 en we gaan voor onze eerste
Welkom Gigi Leuk dat je mee wilt schrijven! @Liza: in mn hoofd zou ik ook goed weten dat ik zo zou moeten denken, maar of ik dat dan ook echt zou voelen. Dat denk ik niet, haha. Hoe laat wil je gaan testen?
@Gigi Welkom hier! @Flora01 Ik vrees dat het pas einde middag wordt, ik ben nu op het werk, vanmiddag werk ik thuis.. Moet mijn testen onderweg ergens kopen en wil testen als manlief ook thuis is, vind het wel bijzonder om zo'n eerste test samen te doen Mijn man werkt voor zichzelf en is ook erg nieuwsgierig dus hoop dat hij rond 16.00 uur thuis is zodat we dan kunnen testen! Vind het wel echt super spannend.. Pfff wordt de tijd aftellen
Wij hebben het aan onze moeders (we hebben allebei geen vader meer), mijn zusje en haar vriend en onze beste vrienden (twee stellen) verteld.. Valt nog mee Als we zwanger zijn vertellen we het als eerst aan onze moeders en mijn zusje en d'r vriend, de rest vertellen we het pas na 12 weken (denk ik ).
Als je gaat testen kan ik je de kruitvat 2 voor 5 euro testen aanraden. Ik testte daar al 5 dagen voor nod ongeveer positief mee vorige keer. En bijkomstig is dat ze niet zo duur zijna ls al die andere testen.
@Gigi: welkom en heel veel succes! @XLady: Ik heb dat dus ook altijd geroepen: "Als ik zwanger ben, stop ik met roken." Ik ben nu aan het afbouwen (in een keer stoppen lukte niet) en tegen familie en vrienden zeg ik dat het komt omdat ik het niet meer lekker vind. Van hen is er nog niemand op het idee gekomen dat het misschien met een kinderwens te maken heeft. Ze vragen er tenminste niet naar. @Liza: spannend hoor! Laat je ons de uitslag weten? Ik herken dat wel, jezelf willen beschermen. Wil ik ook het liefst, want anders word ik ook gek van mezelf. Gelukkig heb ik een vrij nuchtere man die me met regelmaat weer met de voetjes op de aarde zet Ik vind het suf dat we in Nederland nog zo'n ouderwetse mentaliteit hebben van dat vrouwen thuis moeten bevallen, tenzij er complicaties zijn. Hallo, we leven in 2012! Er zijn niet voor niets ziekenhuizen! Iedereen weet dat een bevalling gevaarlijk kan zijn voor moeder en kind. Drie maanden geleden kregen we een rouwkaart en geboortekaart in één in huis. Een oudbuurvrouw van me was bevallen van haar eerste kindje, maar kreeg een bloeding die ze niet meer konden herstellen. Was erg heftig. Doe mij dus maar het ziekenhuis wanneer het zo ver is.
Ik wil zelf ook liever in het ziekenhuis, dat voelt toch net wat veiliger. Maar ik zie ook wel de voordelen van thuis bevallen. Als je poliklinisch bevalt zit je, als alles goed gaat, 2 uur later weer in de auto naar huis. Thuis kun je gewoon lekker blijven liggen en ben je in je eigen omgeving. Maar toch, doe mij maar de klinische omgeving van het ziekenhuis
@gebakje Thanks voor de tip, heb maar meteen 2 doosjes van die tests gekocht. Ook een dure digitale maar das bij twijfel! En op het andere onderwerp doorgaand, ik denk dat ik ook liefst in het ziekenhuis zou bevallen en als het even kan poliklinisch.. Weet al wel van manlief dat die ook het liefst het zkh zou willen haha.. Watje!