Mei 2012 gestopt met de pil

Discussion in 'Zwanger worden clubs' started by Kiwi1405, May 17, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Liza28

Liza28 Fanatiek lid

Apr 24, 2012
    1,229
    1
    0
    Marketing & Communicatie
    Brabant
    @gebakje Ja hoor dat lukt wel en om twee redenen: 1. wil graag dat manlief erbij is als we testen en 2. bang voor de teleurstelling ;)

Klinkt raar he, maar waar nu nog volop hoop en kansen zijn, kunnen die straks ineens zijn verdwenen! Hoop over een goed uur te kunnen testen, manlief zou proberen rond 16 uur thuis te zijn.. Spannend!!

2. gebakje

gebakje VIP lid

Dec 15, 2010
    5,130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Dat hoeft niet perse hoor Liza, kan ook best zijn dat je je eisprong nog niet gehad hebt en de kans nog steeds bestaat dat het lukt.

Ik ben vorig jaar na 14 jaar pil gestopt, na een week of 8 pas een iniminie ongesteldheidje ( als je het al zo kon noemen) en een paar weken erna al zwanger ( wel efamol pmp geslikt, omdat ik normaal maar 1x per 2-3 maanden ongesteld ben

3. Nicolientje

Nicolientje Bekend lid

May 18, 2012
    625
    31
    28
    Bunde
    Allereerst welkom alle nieuwe meiden:)

Ik heb altijd geroepen dat ik thuis wil bevallen maar ik begin nu toch ook wel de voordelen te zien van een poliklinische bevalling. Het enige grote nadeel is toch wel denk ik dat je met weeën naar het ziekenhuis moet. je kunt niet lekker in beda gaan liggen wachten tot het komt (om het maar even zo te zeggen).
    We zijn nog niet zwanger dus kunnen er nog goed over nadenken;)

Ik zit nu een paar dagen voor de (vermoedelijke) eisprong dus het wordt spannend maar gelukkig kan ik mezelf wat meer beheersen nu....
    We hebben wel al de namen gekozen omdat we daar sowieso al langer mee bezig waren, handig als je ze al hebt;)

Ook heb ik gisteren Het grote papa boek gekocht. Ik wil daar namelijk mijn man mee verrassen als ik een positieve test heb.

@Liza: Ik ben op dit moment heeeeeeeel hard voor je aan't duimen meid! Ik zal tussendoor vaak even kijken of er al iets bekend is:D

4. Liza28

Liza28 Fanatiek lid

Apr 24, 2012
    1,229
    1
    0
    Marketing & Communicatie
    Brabant
    Helaas :( Negatieve test.. van de andere kant ook wel prima, was er nog niet echt op voorbereid ;)
    Vanavond een lekker wijntje en hopen dat mijn menstruatie zich snel aandient nu!

5. Esther8

Esther8 Lid

May 4, 2012
    66
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hè, jammer meid! Dan maar op naar de volgende ronde en hopen dat het dan wel raak is. Lijkt me wel weer fijn om te weten waar je aan toe bent, ook al is dit dan niet de uitslag die je gehoopt had. Maar wat je zelf ook al zegt, met wat meer voorbereiding komt het beter uit :).

Geniet van het wijntje!

6. Liza28

Liza28 Fanatiek lid

Apr 24, 2012
    1,229
    1
    0
    Marketing & Communicatie
    Brabant
    Komt helemaal goed! We klussen lekker door en hopen op alsnog een posi test over een tijdje of een menstruatie.. Nu liever dat laatste dan weet ik in ieder geval dat alles functioneert ;)

7. Kiwi1405

Kiwi1405 Fanatiek lid

May 17, 2012
    1,784
    1
    0
    Welkom gebakje en Gigi85!!

Wat een hoop bijlezen als je een dagje niet op het forum bent geweest. ;)

@ Liza, volgende keer beter! Genieten van het vanavond en op naar de volg. keer!

Ik heb nog niet nagedacht waar ik wil bevallen. Het liefst zou ik toch lekker in ons huis bevallen, maar ik laat dat ook gewoon beetje afhangen hoe het allemaal gaat. Komt vanzelf!! ;)

8. xlady

xlady Actief lid

May 1, 2012
    298
    0
    16
    NULL
    NULL
    hooiiii

@gebakje en gigi welkom gezellig dat jullie erbij zijn gekomen :)

@liza28 das jammer op naar de volgende ronde :)

ikzelf zal graag in het ziekenhuis bevallen, ken iemand in mijn omgeving die met spoed naar het zh moest wegens hevige bloeding en mijn zus moest ook in het zh bevallen op het laatste moment.
    Ikzelf wil graag mn man erbij en mijn moeder gelukkig vind manlief dat ook fijn als mijn moeder erbij is:)

9. Kiwi1405

Kiwi1405 Fanatiek lid

May 17, 2012
    1,784
    1
    0
    Oh ja, ik zou wel graag willen dat m'n ma eventueel erbij is, maar nog niet besproken met man ;)

En dames... we zitten boven de 100 berichten ;)

10. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

May 10, 2012
    6,606
    57
    48
    Jammer Liza, aan mijn duimen zal het niet gelegen hebben! Maar was idd wel een beetje te verwachten. Hopelijk wordt je dan maar gauw een keer ongesteld, dan weet je waar je aan toe bent!

Nou dat doen we idd netjes, al boven de 100 berichten!

Hebben jullie nog plannen met pinksteren as weekend?

11. Nicolientje

Nicolientje Bekend lid

May 18, 2012
    625
    31
    28
    Bunde
    @ Liza: jammer meid!! Op naar ronde 2:)

Ik wil graag dat mijn man en mijn zus bij de bevalling zijn! Mijn zus is anderhalf jaar jonger en tevens mijn beste vriendin. We gaan haar ook vragen als peettante, ik denk dat ze dat geweldig gaat vinden:)

Nog geen plannen met Pinksteren. Als het zo'n weer blijft wordt het warschijnlijk ergens in de zon liggen bakken;)

12. xlady

xlady Actief lid

May 1, 2012
    298
    0
    16
    NULL
    NULL
    leuk boven de 100 berichten op naar de 1000 :p

heb geen speciale dingen die ik ga doen met pinksteren lekker relaxen en jij??

13. xlady

xlady Actief lid

May 1, 2012
    298
    0
    16
    NULL
    NULL
    @nicolientje leuk dat je, je zus gaat vragen bij de bevalling ik heb gekozen voor mn ma dit omdat zij het uiteraard zelf meerdere keren heeft ervaren hihi

14. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

May 10, 2012
    6,606
    57
    48
    Jaa, pinksteren is voor ons altijd 2 dagen feest. Haha. Hier heb je een pinksterfestival in de buurt, op zaterdag en zondag. Dit jaar maar extra van genieten, want volgend jaar zijn we misschien wel zwanger!

Ik twijfel dus een beetje tussen mn moeder en mn zus. Allebei sowieso niet, ben bang dat het dan een te drukke bedoeling gaat worden. Met mn moeder en zus heb ik beide een goede band. Alleen mn moeder is soms nogal een stresskippetje. En dat moeten we dan natuurlijk niet hebben! Haha. Maar nog genoeg tijd om over na te denken. Het belangrijkste vind ik in ieder geval dat mn mannetje erbij is!

15. xlady

xlady Actief lid

May 1, 2012
    298
    0
    16
    NULL
    NULL
    o dat is wel leuk zo'n festival veel plezier :)

ja twee extra mensen tijdens de bevalling kan druk zijn hihi helemaal als er een stresskip bij is :) maar wie weet is je moeder dan juist relaxt

16. Daan22

Daan22 Bekend lid

May 12, 2012
    744
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal, ook ik ben n mei gestopt met de pil, vandaag ongesteld geworden, ben 22 jaar en 5,5 jaar samen waarvan 1 jaar getrouwd! Spannend allemaal!

17. Schaapje05

Schaapje05 Bekend lid

Jan 16, 2012
    528
    0
    0
    Overijssel
    Ik ben vanaf mijn 16e denk ik ongeveer aan de pil geweest. Was daarvoor wel regelmatig ongesteld. Ik slikte de pil wel bijna altijd door en mijn lichaam heeft wel een en ander te lijden gehad (eetstoornis, kanker+chemo's etc.) dus toen we voor ons eerste kindje gingen was ik al wel een beetje angstig wat betreft vruchtbaarheid.
    Toen ik stopte met de pil kreeg ik netjes vrij snel mijn eerste menstruatie maar helaas bleef het daar ook min of meer bij. We hebben er bijna een jaar over gedaan om zwanger te worden omdat ik in die tijd maar zo'n 3 keer ongesteld ben geweest.
    Ik begon me dus ook al erg veel zorgen te maken en gericht 'klussen' kon ook niet dus heb afspraak met HA gemaakt. Maar een dag of 3 voor de afspraak was deed ik eigenlijk vanuit het niets een ZStest en was ik toch ineens onverwachts zwanger :D.
    Ik ging dus naar de huisarts met leuk nieuws ipv met angst rondom vruchtbaarheid etc.

Na mijn zwangerschap heb ik ook bewust besloten geen pil meer te slikken om mijn lichaam de kans te geven zich weer te herstellen.
    Ik gaf borstvoeding en ben daar na 13 maanden mee gestopt omdat ik nog altijd nooit ongesteld was geweest en ik met het oog op een 2e kindje toch graag de tijd wilde nemen om hopelijk weer een normale cyclus terug te krijgen.
    Toen ik stopte met de BV kwam mijn cyclus eigenlijk ook vrij snel terug en bleef redelijk regelmatig (28-31 dagen) dus ben heel blij en vind het geweldig om nu ook eens echt gericht te kunnen klussen en in spanning zitten of het gelukt is enzo :)

Maar ieder lichaam is anders, de een heeft vanaf het eerste moment weer een regelmatige cyclus en bij de ander duurt het weer een jaar. Gewoon afwachten dus :)

18. Schaapje05

Schaapje05 Bekend lid

Jan 16, 2012
    528
    0
    0
    Overijssel
    Ik wil overigens absoluut geen anderen mensen bij de bevalling, gewoon alleen mijn man + VK.
    Ik wilde bij de eerste graag in het ZH bevallen en bij een 2e zal dat ook zeker weer gebeuren. Op zich lijkt het me thuis ook wel fijn maar bij m'n dochter ging het tijdens de persweeën niet lekker en hebben ze me weeën opwekkers moeten geven omdat het te lang duurde (uitdrijving heeft 1,5 uur geduurd).
    Als ik thuis was geweest had ik tijdens mijn persweeën nog naar het ZH gemoeten, blij dus dat ik er al was en bij nummer twee wil ik ook dat risico niet lopen.

19. Kiwi1405

Kiwi1405 Fanatiek lid

May 17, 2012
    1,784
    1
    0
    Goedemorgen allemaal! Weer een hitte dag hier in NL. ;) Kan er wel van genieten hoor! Zijn er al meiden die al namen hebben voor hun beeb? Hebben jullie ook al bedacht hoe jullie dat gaan doen met werken en opvang? Ben benieuwd.

Wij hebben al 4 namen, 2 namen voor meisjes en 2 namen voor jongens. Compleet met doopnamen en vernoemen naar ouders :) En nee dat zijn geen oubollige namen hoor, we hebben ze wat "opgepimpt" zeg maar haha..

Voor ons is het de bedoeling dat ik na de zwangerschap 2-3 dagen ga werken en de rest opvang. Tante van mijn man heeft kinderopvang aan huis, daar zou ik hem/haar graag naartoe brengen. Bovendien heeft mijn ma altijd aangegeven nooit oppasoma te willen zijn, maar nu wij al langer samen zijn, is ze al begonnen met terugkrabbelen.

20. Nathalie2909

May 21, 2012
    33
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, heerlijk weer!!! Vanavond maar even een terrasje opzoeken denk ik! :)

Wij hebben nog geen voornamen, wel de 'doopnamen', maar dan alleen als het een jongen wordt! We dopen ons kind niet, maar we willen een jongen de namen van onze beide (overleden) vaders meegeven.

Voornamen vind ik zo lastig!! En ik vind jongensnamen veel leuker, daar heb ik al veel meer ideeen bij dan bij meisjesnamen, hahaha! :)

Share This Page