@esther kan best dat je je eisprong voelt hoor! ik in ieder geval wel haha doet egt pijn een half dagje aan 1 kant en dan weet ik genoeg.. wel makkelijk kan niet wachten tot klussen haha maar dat konden we toen ik aan de pil was ook niet hoor
Hier gaat alles prima, 't Pinksterfestival was zoals elk jaar super gaaf en veel te snel voorbij gegaan. Vandaag ff lekker bijkomen en verder lekker nix doen. Hopelijk is wat je voelde je eisprong, Esther! Ik ben ook benieuwd of ik het binnenkort ga voelen of niet. Erg spannend allemaal, maar wil toch proberen om me er niet teveel op te gaan focussen. Maar ik denk dat ik dat automatisch toch wel wat gaat doen! En CBella, 'fijn'dat je ongesteld bent. Dat dat iig weer 'werkt'. Hoe lang is je cyclus geweest?
Oh dit is nog je ontrekkingsbloeding? Ik dacht dat dit je eerste menstruatie was, dus vandaar de vraag.
Moguh ! Jammer dat ik weer aan het werrk moet vandaag. Maargoed het geld moet toch ergens vandaan komen Sinds ik niet meer herstart ben met de pil ben ik af en toe vaag misselijk, en heb heel weinig eetlust. Herkent iemand dit ?? (zwanger zal ik nog niet zijn, aangezien ik pas 1 week na einde ontrekkingsbloeding zit, en het is al een aantal dagen zo)
@Gebakje: vervelend dat je misselijk bent en niet zo'n eetlust hebt! Ik heb tot nu toe nergens last van sinds ik met de pil gestopt ben. Welke pil hebben jullie trouwens geslikt? Ik de eerste jaren microgynon 30, daarna ff stediril 30 en daarna een merkloze variant. Allemaal dezelfde hoofdbestanddelen in ieder geval. Ik heb eigenlijk ook nooit geen last van bijwerkingen van de pil gehad. @Liza: hoe staat t bij jou? Al ongesteld of een positieve test?
Hallo meiden! Heerlijk Pinksterweekend gehad, eindelijk weer een lekker kleurtje op mijn huid Nu weer aan het werk helaas Ik heb als het goed is morgen de eisprong dus we zijn nu erg gericht aan't klussen (waar we overigens helemaal geen problemen mee hebben haha) Ik heb sinds mijn veertiende de pil geslikt en nooit tussendoor gestopt. Ik ben begonnen met Stediril 30 totdat ik steeds (vaginale) infecties kreeg en de huisarts dacht dat deze te zwaar was. Toen ben ik overgestapt naar de Yasmine. Dat was helemaal een ramp aangezien ik daar enorme borsten van kreeg en cystevorming. Het afgelopen jaar heb ik Femodene geslikt. Het enige nadeel was dat deze vrij licht is zodat ik weer veel last kreeg van menstruatiepijn. Dat was maar een dag en dat is toch beter als allemaal akelige infecties. Ik ben heel benieuwd hoe mijn cyclus nu wordt aangezien ik sinds de pil een cyclus had waar ik de tijd op kon afstellen. Ik ben ook erg benieuwd of ik morgen iets van de eisprong ga voelen (als het al komt). Ik heb trouwens ook nergens last van nu ik ben gestopt met de pil! @Liza, ik ben ook wel erg benieuwd naar hoe het nu bij jou gaat!!
Hallo meiden, Hier ook een fantastisch pinksterweekend gehad. Lekker gegeten en gefietst. Met zulk lekker weer moet je wel lekker buiten zijn. Sinds ik gestopt ben, eigenlijk nergens last van. Wel grotere borsten, maar dat is geen "last", manlief vindt het eigenlijk een fantastisch iets haha... Sinds mijn 16e ongeveer ook de Microgynon 30 geslikt. Altijd doorgeslikt, maar wel om de zoveel maanden gestopt om alles weer een beetje schoon te "spoelen" sorry voor mijn interessante woordkeuze. @ Nicolientje, bij mij is mijn eisprong dan 31 mei. Dus ook wij zijn ook gericht bezig. Maar nog steeds even fijn We zijn wel gerichter bezig, maar het is niet zo dat de andere dagen het er dan maar niet van komt.
ik heb 14 jaar de microgynon/stediril geslikt, ben toen gestopt eind september / begin oktober 2010 en heb toen nergens last van gehad. ik testte toen 1ste kerstdag positief Nu na de komst van de kleine ben ik 6-7 maanden alweer aan de pil geweest en nu dus gestopt. ( laatste stripje was de merkloze variant.)
Ook ik heb een heerlijk lang weekend gehad Gisteren naar een festival geweest, en nu helaas erg moe op het werk. Ik heb als het goed is komend weekend mijn eisprong, dus ik zit nu officieel in ronde 1 We zijn dit weekend ook gestopt met condooms te gebruiken (was al met de pil gestopt maar we moesten het nog veilig doen ivm medicijngebruik). Ik vind het echt superspannend! Ook al weet ik dat ik afgelopen weekend zeer waarschijnlijk niet vruchtbaar was, ik vind het toch heel spannend om er nu 'echt' voor te gaan.
Hmmmm.. Het is wel heel erg onwaarschijnlijk, maar sinds twee dagen last van afscheiding ("spermavriendelijk" zoals ze het op de site van clearblue noemen ) en beetje last van pijn laag in de onderbuik en onderrug.. Als ik nu al een 'normale' cyclus zou hebben zit ik nu halverwege.. Dus zou het al een ovulatie kunnen zijn? (praat tegen zichzelf: hou op Nath, zit jezelf niet zo gek te maken! )
Das nou ook toevallig!! Ik heb precies hetzelfde, maar dan de laatste twee uur. Best veel witte afscheiding en pijn in de onderbuik en rug. Het is niet echt pijn maar meer een zwaar, opgeblazen gevoel. Als mijn cyclus gelijk blijft dan zou ik morgen mijn eisprong hebben dus het lijkt mij wel dat dit de verschijnselen daarvan zijn!!
Nou ja! Ja, een beetje een moe gevoel onderin je hele romp zeg maar.. Dat heb ik.. Nou, we zullen zien!!! Over twee weken dan maar eens testen Spannennnddd!!
Vlak voor je je eisprong hebt wordt je afscheiding heel plakkerig. Je zou er tussen 2 vingers een draad van kunnen trekken (niet echt lekker om te proberen ) Maar dat is vruchtbaarslijm. ( al krijgen sommige dat ook een dag nadat ze sex hebben gehad)
Ik heb de afgelopen 2 maanden op het slijm proberen te letten, maar ik word er niet echt wijzer van. Als ik naar mijn cyclus kijk en terug reken naar wanneer de eisprong was, is dit niet op het moment dat ik dacht dat ik vruchtbaar slijm had. Dus of ik begrijp de methode niet of mijn eisprong is misschien op een ander moment Ik probeer er ook niet te veel mee bezig te zijn, het is pas ronde 1, mocht het over een paar maanden nog niet 'raak' zijn, dan ga ik ovu testen gebruiken denk ik.
Ha meiden, Ik moet even van me afschrijven hoor, dus sorry voor de wall of text. Ik heb een chronische slaapstoornis. Mijn hersenen maken geen melatonine aan, waardoor mijn lichaam niet het signaal ontvangt dat het tijd is om te gaan slapen. Gevolg: ik slaap niet of slechts maar een paar uurtjes en dan alleen de rem-slaap, en dus geen diepe slaap, waardoor ik dus niet uitrust. Nu is eindelijk sinds 8 jaar de werking van melatonine bekend, en kon dus toen ook de juiste diagnose bij mij gesteld worden. Sindsdien slik ik melatonine in tabletvorm en slaap ik weer prima. Maar... één van de bijwerkingen van melatonine is dat het een remmende werking heeft op mijn vruchtbaarheid. Ook is de werking ervan nog niet bekend tijdens zwangerschappen en voor borstvoeding, daarom is dus ook het advies: niet meer slikken tot nadat de baby er is en je gestopt bent met het geven van borstvoeding. Ik ben sinds twee maanden nu gestopt, en mijn slaapritme leidt er onder. Ik had gehoopt dat het nog een paar maanden langer zou duren voordat de werking van de medicatie zou zijn uitgewerkt, maar ik zit de laatste week al dat ik gewoon niet meer voor 4 uur 's nachts in slaap val. Met de feestdagen van afgelopen weekend is dat geen probleem, en gelukkig begint mijn werk pas 's middags, dus gaat dat tot nu toe ook nog goed, al ben ik dan wel wat vermoeider. Gisteren hebben manlief en ik een zwaar gesprek gehad. Arnold schrikt er van dat ik nu al zo snel terugval in een slecht slaappatroon, en hij vraagt zich af - en terecht - hoe dat moet wanneer de baby er is, laat staan de komende periode. Ik voel me nu helemaal murw geslagen. Ik wil heel graag kinderen, maar als dit zo door blijft gaan, ben ik gedwongen om weer aan de medicatie te gaan. Het is dat, of doorgaan zonder melatonine en dan de kans hebben op verlies van werk omdat ik telkens te laat kom, risico op ongelukken omdat ik zo vermoeid ben, hallucinaties, mijn motoriek die wegvalt, en uiteindelijke de reële kans op overlijden wanneer ik vier of vijf dagen achtereen niet slaap. En gezien hoe alles zich nu al ontwikkeld binnen amper 8 weken zonder melatonine, bereik ik dat punt dus nog voordat de baby er is. IVF is geen optie, want ook dan ben ik gedwongen om tijdens de zwangerschap en vlak na de bevalling geen melatonine te gebruiken. De enige andere mogelijkheid zou dan zijn om te adopteren. Ik weet het gewoon even niet meer. Heb al een mail gestuurd naar mijn neuroloog en hoop dat hij een wondermiddel heeft dat ik wel mag slikken, zonder dat het schadelijk is of remmend werkt. Maar eigenlijk verwacht ik het niet, anders had ik dat namelijk al lang gekregen. Het liefst wil ik dus gewoon maar het risico nemen en geen melatonine slikken, maar als ik realistisch ben weet ik dat ik daarmee ontzettend veel op het spel zet. Niet in de minste plaats dus mijn eigen gezondheid en daarmee dus ook weer de gezondheid van de kleine. *Zucht* *Jank* Mag ik even een knuffel?
tuurlijk mag je een knuffel! jeetje wat een verhaal,, duim voor je dat er ergens een middeltje voor je is wat je wel mag slikken!
@esther : melatonine is een stof die het lichaam zelf aanmaakt dus zo schadelijk weet ik niet of het is, en is ook in hele lage doseringen te verkrijgen. Misschien is dat net genoeg om toch wat beter te slapen. Ik zou eens een gesprek bij de apotheker aanvragen. Er is namelijk een boek over medicijnen en zwangerschap in de apotheek. Er kunnen namelijk een groot aantal medicijnen wel gebruikt worden, ook al staat in de bijsluiter van niet. Ik werk in een ziekenhuisapotheek en wij hebben dat boek niet liggen, maar de meeste gewone apotheken wel. Ze kunnen dat dus gelijk voor je opzoeken, want misschien mag het gewoon wel gebruikt worden. ( ohw, en huisartsen weten het meestal niet , krijgen maar 3 maandenmedicijn kennis in hun hele opleiding , apothekers 8 jaar )
Jeetje Esther, wat een rotverhaal.. Ik hoop van harte dat er iets is wat je kan helpen! Knuf!! Ik heb zelf het probleem dat ik te weinig serotonine en teveel melatonine aanmaak (tegen het einde van het jaar, de zogenoemde winterdepressie), jammer dat we elkaar niet in balans kunnen brengen