Mei 2012 mama's DEEL II

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Yupgup, 8 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Priscilla4

Priscilla4 Fanatiek lid

30 aug 2011
    3.707
    0
    0
    6okt echo je ♥-tje klopt zijn zo trots op je
    Hey meiden.. Bedankt!

@posi vlokkentest, gefeliciteerd!
    @hier hartje weer gehoord bij gyn, bloedwaardes in orde.svhildklier ook!

2. Dribbel32

Dribbel32 Bekend lid

27 mei 2011
    758
    0
    0
    Zuid-Holland
    Babykamer hoeven we niet meer te kopen, die staat al boven, kleertjes liggen er ook meer dan voldoende! In januari maar eens uitzoeken welke we nog een keer kunnen gebruiken en welke niet, die kunnen dan weg (met pijn in mijn hart, maar hierna wil vriendlief echt niet meer)

9 maandenbeurs moet ik even over nadenken, vrees dat dat net zo'n desillusie is als de jonge gezinnenbeurs.

@Priscilla, wat een *piep*nieuws, sterkte!

@Miffy, pas je wel goed op jezelf?

Hier zal ik weer eens een buikfoto maken, maar had lekker al mijn pyjama aan gedaan en die is alles behalve mooi ;)
    Verder lekker bol al, mensen schrikken bijna als ik zeg dat ik pas 14 weken ben...
    Beeb is goed druk, hij/zij verbouwt mijn hele buik soms! Van de week met zijn allen naar de beeb geluisterd, vooral Danique vond het helemaal geweldig!

Verder weer een druk weekend in het vooruitzicht en morgenochtend de operatie van de oma van mijn vriend.

Daarnaast twee stuiterballen vanwege de bijna komst van de Sint, dus je kunt je voorstellen dat je hier je lol op kunt ;)
    Gelukkig luisteren ze goed en vraagt iedereen of de derde net zo leuk wordt als de eerste 2 :D (dan ben ik natuurlijk zo trots als een aap met 7 lullen ;))

Duik nu mijn bed in, anders ben ik morgen erg ongezellig!

3. klusser1980

klusser1980 Fanatiek lid

11 okt 2008
    1.602
    0
    0
    Mijn mannetje was 2865 bij geboorte, viel nog behoorlijk af en kwam niet heel snel terug op geboortegewicht. Weet het niet meer precies, maar volgens mij heb ik de newborn-luiers (maar dan van Pampers) heeeeel lang gebruikt. Tot hoeveel kilo staat er eigenlijk op het pak?

Later zijn we wel overgestapt naar Kruitvat-luiers, maar we hebben ons mannetje best lang gepamperd met Pampers. Nu doen we vaak Kruitvat overdag en een Pampers voor de nacht. Weet niet waarom, Pampers zijn zo lekker zacht... ;)
    Maar met Kruitvat-luiers nooit problemen hoor!

Ha ha, moet wel lachen om die bon, handig hoor, slim bedacht, beetje geniepig.....

4. klusser1980

klusser1980 Fanatiek lid

11 okt 2008
    1.602
    0
    0
    Nog een tip voor wie een commode zoekt (en niet een hele complete kamer of daar geen ruimte voor heeft). Heb gemerkt dat commodes in die babyzaken vaak heel duur zijn. Zet ergens 'baby' voor en 't is ineens 2x zo duur... Net als alles wat met trouwen te maken heeft, ha ha.

Na een tip van een vriendin hebben wij hier voor Jop ook gekozen voor de Ikea Hemnes. Functioneert echt prima. Als je de knopjes niet mooi vindt, kan je zelf andere kiezen. En het allerhandigste: het is een LADEkast. Ik ben fan van lades, echt superpraktisch: je kan alle ruimte benutten, altijd overzichtelijk, kan overal goed bij.

Ook mogelijk: Ikea Malm, iets strakkere kast.

Ook bij een vriendin gezien, oud kastje op juiste hoogte op de kop getikt en verschrikkelijk mooi gepimpt / geschilderd / leuke knopjes erop....

Maar ik blijf erbij: kies lades!

Ha ha.

Dit wou ik nog effe kwijt, ga nu snel slapen!

5. bloem18

bloem18 Fanatiek lid

13 jun 2011
    1.463
    0
    36
    Noord-Holland
    Child gefeliciteerd!

Miffy ik hoop dat het alweer wat beter met je gaat, wat vervelend zeg.

Voor de mkisselijke nog onder ons, hoorde toevallig van een vriendin die 2jaar terug zwanger was en die werd misselijk van de vitamine pillen met visolie, stopte met visolie en misselijkheid was weg. Bij mij was dit niet het geval denk ik.

Gewicht, misselijkheid is al een tijdje zo goed als weg maar eet en drink nog wel slecht, eet nog steeds geen normaal avondeten. Eet nu gemiddeld wel iets meer maar kom nog niks aan. Ben tot nu 5 kilo afgevallen. Maar er zou binnenkort nog wel genoeg aankomen :)

Pricilla wat lees ik een naar bericht, je nicjt zo jong nog, sterkte.

Miranke, gefeliciteerd dat je een dochter krijgt en dat alles er goed uitziet, leuk leuk.
    Ik hoop stiekem op een meisje, niet dat een jongen niet welkom is maar ben zelf zo'n meisje meisje en zou het jammer vinden als ik het kamertje niet roze kan maken en geen leuke jurkjes kan shoppen of speelgoed. ben trouwens vannacht bevallen van een jongen, had het er zo uitgepoept zonder weeen en we hadden geen naam voor hem haha. Ik verwacht wel een zoon, ook omdat ik altijd heb gevoeld/gezegd dat ik meiden krijg. :) 19 dec weten we het.

An1985, mooi kamertje heb je uitgezocht.
    Wij gaan straks naar de babydump, gewoon even rondkijken wat er allemaal is. Ik hoop dat ik een mooi wit babykamertje kan vinden voor een laag prijsje. Probleem is wel dat ik met alles altijd op het duurste val;)
    Ik ga ook wagens uitproberen, ik heb de zwart/witte X-adventure in mn hoofd en de paarse Mutsy. De bugaboo vind ik veel te duur, die ga ik maar niet testen.

Viev, wat ik daar ga kopen voor de 100 euro van mn ouders voor Sinterklaas? Ik denk een boxkleed, wil denk ik die geblokje met felle kleuren, een boxmobiel en evt een wippertje ofzo of een (goedkope)babyfoon avent.

Over de babyfoon gesproken, had er 1 met camera in mn hoofd maar die zijn wel duur, is het niet gewoon overbodige luxe? Wat hebben/willen jullie?

De onzekerheid komt weer een beetje bij me opspelen. Hoe is dat bij jullie? Eerst duurde het weken voor de termijn echo (10w+3). Baby gezien en was helemaal gerust, ben nu weer even verder en heb echt weer behoefte aan bevestiging. Gelukkig 21nov hartje luisteren bij verloskundige maar het duurt weer zo lang voor mijn gevoel. Denk dat het voor mij wel goed is dat ik met 17w geslachtsbepaling heb gepland, de 20w echo gaat anders weer heel erg lang duren.

Morgen weer een buikfoto maken en plaats ik die weer in de buikentopic.

Fijne dag allemaal.

6. Yupgup

Yupgup Fanatiek lid

18 mrt 2011
    3.745
    0
    36
    Onze grote beer en kleine welpje!
    Gelderland
    Ja slecht he, eigenlijk kun je dat helemaal niet maken. Maar hé, ben werkloos, ik moet (wil) wel. ;)

Geloof dat het van 2 tot 5 kilo is. Mocht ik nou ooit nog LIHL bonnen gaan krijgen dan wil ik ook wel Pampers kopen in een groter maatje, maar dan moet het wel een goede aanbieding zijn. Zijn zo duur... pfft....

@priscilla, sterkte meid! Wat erg!!

- babyfoon
    Weet niet of wij er uberhaupt één kopen, wonen in een appartement. Misschien later wel hoor, maar voorlopig wil ik de kleine toch bij ons op de kamer hebben.

- onzekerheid
    Afgelopen maandag het hartje gehoord, en kijk nu alweer uit naar de volgende afspraak.... Scheelt wel dat ik de kleine steeds vaker en duidelijker voel! Vanochtend zelfs een duidelijk schopje hihi. *floep*
    Wel druk zo hoor, met z'n 2-en in één lichaam :D

@Essiee, volgens mij was ik dat over het buikvet. Ging over de 20-wekenecho toch? Inmiddels hebben wij hem ook ingepland bij precies 20 weken. Maar bij mij vroeg ze er niet naar. Of is dat niet hoe het bij jou ging?

- rond 12 uur is mijn mama hier en gaan we samen inpakken. We vertrekken vanmiddag richting schiphol waar we een hotel hebben geboekt omdat we morgenvroeg naar LONDON gaan! :D Zal wel héééél vermoeiend worden. In de nacht van dinsdag op woensdag zijn we terug. Is een cadeautje van mijn mama en vriendlief heeft me shopgeld overgemaakt :) zo lief! Heb echt wat positiespullen nodig, heb maar 1 broek die ik aankan en geen leggings/panty die lekker zitten dus kan ook geen rokjes aan, grrr. Heb er zin in maar maak me ook een beetje zorgen of ik het ga volhouden, de hele dag lopen en bezig zijn.

Fijn weekend voor jullie en (misschien dat ik vanavond nog even spiek hoor;)) tot woensdag!!

7. Daro

Daro Fanatiek lid

1 aug 2010
    2.548
    0
    0
    West-Brabant
    Yupgup veel plezier in London! Lijkt me inderdaad wel vermoeiend maar wel erg leuk!
    En bedankt voor de bon van kruidvat, ik ga het zeker proberen. Nu ik werkloos ben zijn zulke dingen mooi meegenomen!

Babyfoon: hebben wij nooit gehad en eerlijk gezegd ook nooit gemist. Woonden eerst in een appartement dus daar was het niet nodig en nu in een hoekwoning maar we horen mn zoontje altijd goed als hij huilt, dus ik denk dat het met de baby ook goed komt. Anders kan ik m altijd nog kopen. Ik kan me wel voorstellen dat een videofunctie je soms geruststelt, zelf liep ik in het begin 50 keer per avond naar hem toe om te kijken of alles nog goed was maar ook om gewoon weer even verliefd naar hem te kijken *zwijmel*

Commode: wij hebben ook geen echte commode, maar een ladekast van de Ikea. Niet de Hemnes, ik denk dat het de Malm is. Qua hoogte moet je daarbij wel uitkijken, want hij is óf iets te laag óf iets te hoog dus als je (net als ik) klein bent zou ik niet die met 3 laden nemen. Wij hebben die wel gekocht, zoonlief was toch al een maand of 9 toen we m kochten dus ik dacht m toch niet zo lang meer erop te hoeven sjouwen. Wrong! Ik kleed m nu nog steeds aan en uit op de commode en eigenlijk is ie dus net iets te hoog voor mij. Niet echt arbo-verantwoord, dus wel iets om over na te denken.

Ik bedacht me vanochtend dat ik volgende week donderdag alweer naar de vk mag. Ik neem dan mn zoontje mee. Zo in het begin duurt het altijd zo lang tussen de afspraken, maar toch vind ik dat de tijd wel snel gaat. Ik voel het kindje nu dagelijks, vooral 's avonds. Erg bijzonder en ook wel geruststellend.

Gister bij babydump geweest om de cadeaudoos op te halen, en ook een klein basis rompertje gekocht, ik kon het niet laten! Ik werd helemaal week toen ik al die kleine kleertjes zag hangen, ZO klein! Wat is mn zoon toch snel groot geworden eigenlijk. En wat is het enorm bijzonder om weer zo'n klein mensje op de wereld te mogen zetten!! Ik werd er echt een beetje emo van.

Voor mn zoontje ook wat nieuwe badspeeltjes gekocht, hij was er zo blij mee dat ie ze de hele weg naar huis vast heeft gehad :) Mn moeder woont op 10 minuutjes lopen van de babydump dus het was wel leuk om daar even heen te lopen met oma.

8. Child

Child Fanatiek lid

6 sep 2011
    2.782
    216
    63
    Hallo allemaal,

Thnx voor felicitaties (ook die ik al te vroeg had gekregen;))
    25 vandaag. Voel me compleet niet jarig. Mn man was het zelfs vergeten haha (t was erg vroeg vanmorgen) Ik zei: Werkze. Hij zegt: Slaapze nog even. En wou deur dicht doen. Ik zeg: it's my birthday. Hij: Oooo jaaa.
    Ach vind het niet erg, was het zelf eigenlijk ook beetje vergeten.
    Maar dat komt misschien door hectische dag gister, heb mijn kop er vol van.
    Nu eindelijk tijd om het van me af te schrijven:

Gister wilde ik alle boodschappen voor verjaardag doen. Gaat deurbel. Mijn zusje met zoontje huilend aan de deur. Eerste wat door me heen schiet: Haar relatie is verbroken. Maar nee: Ze dacht een miskraam te hebben gehad.
    We zijn naar binnen gegaan en ze vertelde 5,5 wk zwanger te zijn (ongepland) en sinds vandaag bloedde ze.
    Haar vriend zat op school voor tentamen dus ze kon nergens terecht.

Pff, ik heb wel ff flink moeten nadenken hoe ik erop moest reageren. Dat heeft er mee te maken dat de 1e zwangerschap van haar compleet onverwacht was (ze hadden 3 mnd relatie ofzo) en haar vriend toen abortus wilde. Toen dat niet gebeurde, is hij na een maand bij haar weggegaan. Mijn moeder en ik waren bij bevalling afgelopen januari. Wij hebben toen in de kraamweek bij haar gelogeerd omdat ze alleenstaand was. Overal mee geholpen. Na 2 maand kreeg ze nieuwe woning en hebben mijn ouders behoorlijk in geholpen. De verf was amper droog: Komt meneer weer aankakken!!!! Wou zn zoon zien. En nu is het weer aan tussen die 2 sinds afgelopen zomer.
    Mijn zusje zit nog op school (3 dagen in week) en mijn moeder en ik passen dan op haar zoontje. Mn zusje moet nog 3 jaar naar school, haar vriend is na dit jaar klaar.

Ik heb het vorig jaar behoorlijk moeilijk gehad met haar zwangerschap. Wou zelf heel graag kinderen maar mijn gezondheid liet het niet toe en slikte medicatie voor spieren. En ook toen mijn neefje geboren is, heb ik volgens mij een week lang eetbuien gehad van frustratie. Begrijp me goed: Ik ben hartstikke gek op het kind en ben nu ook blij dat hij er is hoor.En ben ook heel erg blij dat ik nu zelf zwanger ben, want anders had ik gisteren helemaal niet normaal kunnen reageren.

Iedereen maakt zijn eigen keuzes en dat moet ik ook loslaten. Alleen heb hier zo vreselijk veel moeite mee. Ben gister met haar naar huisarts geweest. Ze heeft onderzoek gehad en moet volgende week weer zw.test doen om te kijken of ie lichter wordt. Echo is te vroeg.Het leek volgens huisarts niet op een miskraam, maar kon nog komen. Ik weet niet hoe ze straks in vredesnaam haar opleiding wil afmaken. Ik kan niet (zoals ik het nu bekijk, is misschien dan wel weer anders) een 1,5 jaar oud kind, een 4 mnd oud kind (mijn eigen) en dan 2 maand oud kind opvangen hier. Mijn man wil het niet eens: Ze zoekt het zelf maar uit, we kunnen niet alle gevolgen van haar keuzes opvangen. Ook zou ze van tevoren nog willen trouwen, dus in juni ofzo, voor haar bevalling en na de mijne.

Het gevoel wat ik gewoon nu heb: Het is MIJN beurt. Gewoon mijn beurt om een kindje te krijgen. Mijn moeder weer oma te maken. En dat gebeurt nu ook wel, alleen lopen we nu bijna gelijk op. (ja wel 2 mnd verschil, maar toch)
    Mijn moeder weet nog niks, omdat het nu nog zo onzeker is. Maar ik heb vannacht vreselijk slecht geslapen en nu barstende hoofdpijn. Nu bezig om taarten te maken voor mijn verjaardag vanavond en ben al sinds 7 uur wakker. Dus hoop dat het vanavond wel gezellig wordt.

Nou beetje vreselijk lang verhaal geworden, maar het is wel lekker om dit van me af te typen. Ben beetje emotioneel. Ongetwijfeld mede mogelijk gemaakt door mijn hormonen, maar hoop dat jullie mijn gevoel hierbij snappen.

Thnx voor lezen....

9. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    Gastouder en Verzorgende IG
    friesland
    @klusser
    ik had al een malm kast staan in de logeerkamer
    dus het leek ons wel een goed plan om die te gebruiken, leek mij ideaal met al die lades
    ik heb die met 4lades 1m hoog, hij is wel iets aan de hoge kant volgens mij, ben ook maar een klein mensje
    dus eerst maar eens kijken of het ook fijn is idd want anders zoek ik alnog een ander uit

10. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    Gastouder en Verzorgende IG
    friesland
    @child
    ooooohw dat is ook niet fijn
    kan me voorstellen dat je niet weet hoe je moet reageren met zoiets
    sterkte!!

hier.....
    ik ben echt heeel erg verkouden en een beetje koortsig (gister 38.0 nu 37.9)
    ik hoest heel erg en heb er ook flinke spierpijn van in me rug/schouders/nek/buik enz
    gister hoestdrankje van vsm gehaalf maar heeft nog niks geholpen
    gister in de badkamer de douche heel heet aangedaan vanwege de stoom en toen kwam er wel wat slijm los maar helaas moest ik ook weer overgeven :(
    vanochtend ook al flink wat slijm opgehoest en helaas ook al paar keer overgegeven :(:(

mijn vriend maakt zich wel zorgen
    zou het kwaad kunnen??? flinke verkoudheid????

11. an1985

an1985 Fanatiek lid

22 apr 2010
    1.888
    0
    36
    Utrecht
    ik heb mijn zus bij haar zoon die beste babyfoon van t jaar cadeau gedaan. alles zit erop en eraan en kostte bijna €200,-

kleine is nu 3 weken oud en ze is helemaal blij met dat ding. beeld schiet aan als hij beweegt of geluid maakt en alles kun je apart instellen. je kan zelfs terugpraten naar t kindje en alles opnemen!

ik zit eraan te denken om of die ook te kopen of ene simpel ding dat ik m hoor als we beneden zitten

12. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

8 feb 2010
    13.842
    0
    0
    hotfixen is momenteel mijn favo bezigheid als de m
    gelderland
    Zo ik voel me voor de 3e dag aardig! Al vanaf dinsdag avond laat niet meer gespuugd:D OOh laat het zo blijven. Ik kan eindelijk voorzichtig aan genieten en in beweging komen. Voorlopig nog even rustig aan met werken zegt me leidinggevende gelukkig ook:)

Even reageren:
    meeten; ik zal helaas niet naar de 9maandenbeurs gaan. Ik ben bang dat ik dat niet trekken ga :( Maar ideaale punt om te meeten!!

kamertje; commode hebben we al. Wit en strak. We kopen dr bij de ikea 2 bedjes bij die zelfde zijn. We hebben geen kast nodig er zit een grote inbouwkast in:D

Grotere bh's; hoewel mensen nu wel zeggen dat ze groter zijn (vind het zelf niet trouwens) heb ik nog steeds zelfde bh aan.

gewicht; ik ben nu ik weer wat kan eten 1 - 1.5 kilo aangekomen. Mijn 12e week nu.

Ouders (schoonouders); wij krijgen van mijn ouders de duo wagen. Gaan we binnenkort met mijn ouders voor naar babydump. Van zijn ouders krijgen we NOG niks. Want die doen vanaf de geboorte spaarrekening openen en elke maand een x bedrag sparen:D

Sintmaarten; is hier nooit gevierd. Heb dr dus ook niks mee....

Luiers; ze zitten echt geen 2mnd indd in de 1 luiers hoor. Bij ons op kdv komen ze met 10-12weken en dan hebben ze 2 soms zelfs al 3 joh:O

Miekr; jeetje ik schrik wel van het cadeau verhaal van je s.ouders zeg.... Breekt mijn hart echt van! Ook appart dat alles daar moet blijven. Als ze nu een dingetje willen houden daar oke, maar alles?
    Lijkt me moeilijke situatie!

Elmo; aaaahhh is er geen alcoholvrije versie? :D
    Ik lust dat allemaal niet alleen choco, hoop dat ik dat van de winter wel weer aan kan. Nu kan ik geen zuivel aan :(

Miranke; wat een goed nieuws. En jeetje weten ze nu al zeker te zeggen wat het geslacht is? Wauw!?

echo; wij hebben 1 december afspraak gyn, mijn moeder gaat dan ook mee. Ik hoop dat ze dan wel een echo te zien krijgt! 1ste keer voor dr. En we gaan een extra echo inplannen rond de 17 weken! Kan niet wachten tot de 21ste week voor 20wkn echo:p

wij willen het (niet) weten... maar ben zooooo benieuwd stiekem!!
    zal het een jongen en een meisje zijn of 2 van hetzelfde geslacht. Dubbel zo spannend omdat we besloten hebben dat we hierna niet meer willen (zeg nooit nooit natuurlijk, maar ik was zo slecht/en misschien ben dat het zo weer terug komt, ben dr elke dag bang voor!) en wat zou een jongen EN een meisje dan toch leuk zijn stiekem. Ik vind beide ook super leuk heb geen voorkeur gehad ooit op geslacht. Vriendje hoopt toch wel heel erg op een jongentje iig.

priscilla; wat een ongelovelijk vreselijk nieuws. sterkte meid!

miffy; rust goed uit, en het kan echt geen kwaad hoor. Alleen als je iets gebruikt goed kijken of je het mag hebben. Vriendin van mij is hele zwangerschap erg verkouden geweest; keel, neus;oor.

babyfoon; onze vrienden hebben die met camera, we zijn helemaal verliefd! We hebben hem nu dus ook. Zo duidelijk te zien en geeft veel rust dat je als je iets hoort of juist niets even kunt kijken ipv dat je naar boven moet. En voor onze 2 dadelijk wel handig dat we zien wie er wakker is en of we meteen heen moeten vliegen of die misschien gewoon even geluidje maakt;)

bonprix; ik deel de mening van de meiden die er nooit meer wat zullen kopen! Ik had een zwangerschaps vest gezien. Duurde al 4 dagen voor ik het had (andere bestelling dag erna meteen van een webwinkeltje) en ik maak het open is die mega vies en een lelijke kleur/stof. heb t terug gestuurd met vbriefje erbij en ga dr nooit meer heen.... nu zoek ik alleen nog wel een leuk zwangerschaps vest.... hip en stoer;) Iemand tips???:cool:

yupgup; vermoeiend zal het zijn maar heeel veel plezier vooral!!:D

Child; heftig momentje ff. Goed gehandeld toch? En ik begrijp je wel. Veel plezier en doe rustig aan!

daro; wauw voel jij het al jah???? whhaaaaa dat wil ik oook zo graag. Vraag me af of dat met 2 eerder of later zal zijn... 1tje licht naar voor de andere naar achter had ze het over.

Zo dat is een heel verhaal hahhaha.....

@all; hier tot nu toe weer een goede dag. Ik zet snachts de wekker voor 2x de zetpil in te nemen, en om 8,45 weer. Dan blijf ik tot 9.30 liggen (helaas slaap ik vanaf 7u dat vriendje weg gaat niet meer) en dan ga ik lagzaam op staan. Ben elke ochtend zo bang dat het weer mis zal zijn nu het zo goed gaat. Maar het gaat echt lekker al 3 dagen, erg fijn is dat wel zeg! Hopen dat het zo mag blijven.

We krijgen enorm veel spullen van heel veel mensen. Zo lief. Zo hebben we al voor beide beebs 2 kruiken, voedingskussen en 2 boxkleden. Dat zijn toch best dure dingen! Ook al jongens kleertjes gehad hahaha, maar dat wil ik niet te veel. Kan moeilijk met jongens en meiden kleertjes gaan zitten als we niks weten:p

Ook hebben we veel hydro.luiers, slabbers en spuugdoekjes gekregen. DIe heb je nooit te veel. Verder wil ik zo graag met het kamertje beginnen. Dus hoop dat dit nog een weekje zo goed blijft gaan dan beginnen we langzaam! Ik wil eerst nog dit weekend afwachten, gaat het dan nog zo dan wil ik maandag rustig aan beginnen met het huis schoonmaken want dat is 8wkn amper gebeurd. :O
    Pas als dat klaar is en ik me nog oke voel ga ik eind nov. aan het werk. Ik merk dat 5min rondje met de hond al veel engerie kost en door al dat liggen die 8wkn lang heb ik alle spiertejes in mijn lijf die zeer doen hahaha.... dit word denk ik een zware zwangerschap en dan zijn het er nog 2 ook.... HELP!;)

vanavond ga ik proberen wat avond eten (boerenkool te eten)
    Ik wil ook zo graag weer eens melk. Maar durf het niet. De laatste keer dat ik dat op heb zag het er in de wc zo vies uit:):)
    Ik merk echt dat ik met heel veel dingen weer echt moet durven gaan eten, het vertrouwen in veel is weg.

13. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

8 feb 2010
    13.842
    0
    0
    hotfixen is momenteel mijn favo bezigheid als de m
    gelderland
    meiden ik heb de site bijgewerkt...

januari en februari staan erop, september is eraf (je mag maar 10pagina's hebben.) En ik heb op verzoek een geslachstbepalings deel gemaakt....

wil je erop komen dan mag je mij een pb sturen!
    Wat denk jij, wat denkt je vriend, wat zegt de echo en wat eventuele andere dingen (pendel, chinese kalender enz)

liefs bbtje.

14. veldmuisje

veldmuisje Bekend lid

27 jun 2011
    893
    0
    16
    @ Miffy,

Een verkoudheid is niet erg, die moet je gewoon uitzieken. Duurt ong. 7 dagen en al zou je naar de dokter gaan, heeft het nu geen zin, want hij kan je enkel iets van antibiotica geven (wat het hooguit een dag verkort), maar antibiotica is sowieso niet verstandig tijdens je zwangerschap.
    Proberen dat je voldoende vitaminen binnenkrijgt, slik bijv. extra vitamine C nu en eventueel Echineaforce (Vogel) voor meer weerstand. Dat helpt je om je minder beroerd te voelen. De baby komt er wel doorheen hoor, je wordt er zelf alleen zo moe en beroerd van.

15. Dribbel32

Dribbel32 Bekend lid

27 mei 2011
    758
    0
    0
    Zuid-Holland
    Babyfoon, wij hebben er 2, 1 van Philips/avent en 1 van prenatal, die laatste heeft mijn voorkeur, die staat nu nog bij Finn, maar gaat naar de beeb, die van Danique gaat naar Finn en Danique gaat het zonder doen (die kan nl prima naar beneden komen, maar als je ze toch hebt, is gebruiken wel makkelijk ;))

16. Daro

Daro Fanatiek lid

1 aug 2010
    2.548
    0
    0
    West-Brabant
    bezigbijtje wat fijn dat je je zo goed voelt! Ik hoop voor je dat het zo mag blijven!! Ik begrijp dat je weer langzaamaan moet proberen bepaalde dingen te eten en drinken.. probeer anders iedere dag weer 1 ding te introduceren en zie hoe dat valt!

Ja ik voel mn kindje al regelmatig, maar het is mn tweede he dus het zal daar wel door komen. Bij mn eerste zwangerschap voelde ik hem 'pas' duidelijk rond 17 weken.

Commode: ik heb nog even gekeken en de ladekast die ik heb is niet van Malm maar van Aneboda (ikea). Die is 1 meter hoog, net als de Malm met 4 lades dus. Da's maar iets van 6-10 cm hoger dan een standaard commode. Maar aangezien ik maar 1.61 ben is die 6 cm best een hoop ;) Maar goed het werkt prima hoor dus het is zeker een uitkomst! Ik kan me wel aansluiten bij Yupgup (dacht ik?): kies voor lades!! Zoveel praktischer en ook grotendeels bestand tegen kruipende en lopende dreumessen!

Ik ben vandaag een dagje "vrij". Dat betekent dat zoonlief naar het kdv is. Vanochtend heb ik bijgeslapen en vanmiddag mn woonkamer weer eens goed gestofzuigd en gedweild. Eigenlijk een loze dag maar wat vind ik het heerlijk om weer wat tijd voor mezelf te hebben! Dat wordt wat na 1 januari, als zoonlief niet meer naar het kdv gaat.

17. Priscilla4

Priscilla4 Fanatiek lid

30 aug 2011
    3.707
    0
    0
    6okt echo je ♥-tje klopt zijn zo trots op je
    -Dribbel ben nu we heel beniewd naar je buik!!!
    -Bloem idd ik ga denk ik ook eerder echo plannen voor geslachtsbepaling!!
    -Yupgup veel plezier in londen!! wat leuk!!!!!
    -Daro aahhhhh hormonen ;) leuk dat je lekker bij babydump hebt geshopt!!
    -Child gefeliciteerd!!!!!!!!!!!!!! en wat heftig van je zusje snp je frustratie wel hoor!!!
    wat lastig zeg!!!
    -Miffy beterschap!!!

@hier niet veel te melden net babybadje opgehaald :)

18. 85Eva

85Eva Actief lid

31 aug 2011
    359
    0
    0
    Psychiatrisch verpleegkundige
    Noord-Holland
    Meiden, probeer bij te lezen, maar niets blijft hangen. Alleen jouw verhaal child; jeetje wat heftig. Kan me voorstellen dat je daar mee bezig bent in je gedachte. Makkelijk gezegd zo op een afstand, maar hou het vooral werkbaar voor jouzelf. Je zus klinkt namelijk ook niet bepaald alsof ze rekening houdt met haar familie. Maar het is natuurlijk wel je zus, dus dat lijkt me een rotsituatie. Alsnog gefeliciteerd met je verjaardag, ik hoop dat je wat kan genieten!

19. 85Eva

85Eva Actief lid

31 aug 2011
    359
    0
    0
    Psychiatrisch verpleegkundige
    Noord-Holland
    Ah wat leuk!!

Priscilla: lees je bericht net. Wat erg! Heel veel sterkte!!

Ga even mijn echofoto's in mijn album zetten (en dat zijn er veeeeul met al dat bloedverlies).

20. souries

souries Fanatiek lid

5 sep 2011
    2.578
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hoi meiden,
    Ik breek even in! Wat leuk dat jullie nog steeds zoveel kletsen! Als ik jullie zie praten over meeten op de 9-maandenbeurs baal ik wel een beetje, had er ook graag bij geweest :D maar goed, ik kom er vast nog wel een keer en misschien wel met een andere groep meiden!

Volgens de verhalen zou tussen afgelopen zondag en volgende week zondag mijn menstruatie moeten komen, heb al een week het idee dat het eraan komt, op en af krampen, maar voorlopig nog helemaal niks. Ga niet testen, als ik over veertig weken nog niet ongesteld ben en een stuk dikker dan meld ik me wel bij de Gyn, haha!

Ik hoop dat jullie allemaal een beetje van je zwangerschap kunnen genieten en ik weet zeker dat er over ongeveer 25 a dertig weken weer wolkjes van babytjes op de wereld verschijnen ;)

Deel Deze Pagina