Mei 2012 mama's DEEL II

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Yupgup, 8 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Zo, ik kom ook weer eens kijken. Hou het nog steeds niet bij met jullie gekwek ;)

Dat van het hartje niet kunnen vinden, dat vond ik bij mijn zoontje zo naar! Ik kon 'm ook steeds niet vinden en werd daar zo zenuwachtig van dat ik besloten heb het deze zwangerschap niet meer te doen.

Miekr, wat eng bloedverlies! Gek dat je het de vorige keer ook had. Lijkt me toch heel akelig. Ik heb gelukkig geen bloed meer sinds gezien, de laatste keer was met 12 weken. Hoop dat het bloeden snel stopt.

BB, ja je mag lekker lang baby's kijken met de 20 weken echo. Bij mijn zoontje duurde het langer dan een uur, maar dat was omdat onze dochter een afwijking had en daarom hebben ze hem extra goed onderzocht. Dat gaan ze nu weer doen.

A.s. vrijdag heb ik alvast weer een echo om alvast e.e.a. te bekijken. Vind het best spannend. Als het lukt, gaan ze ook even tussen de beentjes spieken. Daarna ga ik misschien wat meer dingetjes kopen. Al wil ik sowieso eerst de 20-weken echo afwachten om zeker te zijn.

ladytijger, wicked! Ik ben laatst bij miss saigon geweest, zo mooi. En wil ook graag naar wicked.

Succes met je tentamen miffy!

Zo en de rest ben ik vergeten/kan niet verder teruglezen :)

Hier gaat alles verder z'n gangetje. De misselijkheid is zelfs af aan het nemen! En nadat ik bij de chiropractor ben geweest, heb ik veel minder last van mijn bekken en rug. Tot nu toe mijn fijnste zwangerschap qua lichamelijke klachten (geestelijk vind ik het moeilijker, maar da's logisch in mijn situatie vrees ik, dus we maken er maar het beste van)

2. miekr

miekr Fanatiek lid

15 sep 2011
    1.213
    0
    0
    moeder zijn
    Wervershoof
    Ik zou ook weleens naar een musical willen, alleen m'n man vind het niks, vriendinnen ook niet of hebben het zelf te druk. En mijn zussen willen alleen met elkaar en niet met hun jongere zusje.
    Wicked lijkt me heel erg mooi.

3. Feestmuts

Feestmuts Bekend lid

9 mei 2011
    843
    75
    28
    Vrouw
    Den Bosch
    Hoi meiden,

Ik zit vandaag een dagje ziek thuis. Hadden gisteren verjaardag bij iemand met een kat en daar ben ik allergisch voor, dan krijg ik het benauwd enzo. Ik heb daar een inhalator voor, maar die mag ik tijdens de zwangerschap niet gebruiken. Heb dus heel de nacht benauwd wakker gelegen, maar vandaag bij de dokter een andere gehad die ik wel mag gebruiken. Het gaat gelukkig alweer een stuk beter dus :)

Dribbel, haha dan moet je dat hier maar niet vertellen ;)

Sam4Hope, wat balen dat je het hele weekend niet lekker was! Hopelijk voel je je alweer wat beter?

Ilonka, fijne vakantie!

Miffy, hoe is je examen gegaan?

Ladytijger, gaaf dat je naar Wicked bent geweest! En ook nog eens met de hele cast, dat is wel het leukste he.

Daro, is nog best leuk dus, die doos. Binnenkort ook ophalen :D

Bezigbijtje, dat wordt een lange 20 weken echo, maar wel leuk zeg!

Miekr, wat schrikken dat je bloed verliest. Hopelijk belt de vk snel terug.

4. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    Gastouder en Verzorgende IG
    friesland
    Ik ben Geslaagd!!!!
    jeeeeeeeh!!!!
    helemaal happy :D
    nu moeten ze alleen mijn examendossier nog nakijken en dit kan nog een maand duren .....
    als het goed is krijg ik de officiele uitslag van de hele opleiding wel voor de kerst nog

5. pat78

pat78 Fanatiek lid

19 aug 2011
    1.747
    0
    0
    Gefeliciteerd Miffy:)

Ik heb zojuist een Shantala babystandaard met badje via marktplaats gekocht:) Ideaal ding, zo'n zelfde gebruikte ik bij mijn zoon ook en die vond het heerlijk:)

Miekr hopelijk heb je deze zwangerschap niet zo vaak bloedverlies:$ je schrikt je toch lam iedere keer

6. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    friesland
    ik heb net van mijn moeder een maxi cosi mura gekregen
    athans hij staat nog bij me moeder
    maar bij het volgende bezoek nemen ze hem mee
    hij is wel 2ehands via via maar met reiswieg en buggy zit voor maar 100 euro
    en ik vind de uitvoering zo geweldig!!!!

7. bloem18

bloem18 Fanatiek lid

13 jun 2011
    1.463
    0
    36
    Noord-Holland
    Miffy gefeliciteerd!

Wij hebben vandaag de babykamer besteld en kinderwagen.
    Helemaal leuk, wel een beetje vroeg vond ik zelf maar nu waren er mooie aanbiedingen bij babypark. We zijn ook bij babydump beverwijk geweest maar die winkel viel me erg tegen. Veel kleiner en minder mooi dan ik dacht. Babypark (zaanstad/wormerveer) kwam meer in de beurt van mijn voorstelling, zelfs wel meer, wat een winkel zeg! Je loopt daar zo uren rond.

8. klusser1980

klusser1980 Fanatiek lid

11 okt 2008
    1.602
    0
    0
    Is je examen goed gegaan? Welke opleiding volg je? Nieuwsgierig he....

Jaaaaa, gisteren 12 weken! Dus bijna alle mei-mamma's zijn nu zo ver, want ik ben 27 mei uitgerekend!

9. Priscilla4

Priscilla4 Fanatiek lid

30 aug 2011
    3.707
    0
    0
    6okt echo je ♥-tje klopt zijn zo trots op je
    hey meiden

niet terug gelezen ben te beroerd... telkens last van mn maag en misselijk/maagzuur kon vandaag ook niet zo goed eten!!

zag iets van miekr met bloedverlies... getsie hopelijk weet je gauw meer!!!!

miffy gefeliciteerd!! en zag vandaag z'n maxi cosi mura wat een gaaf ding idd!!

voor de rest alles kwijt sorry!!!

liefs

10. klusser1980

klusser1980 Fanatiek lid

11 okt 2008
    1.602
    0
    0
    Ik had tijdens eerste zwangerschap een Angelsound geleend, en je moet 't effe onder de knie krijgen / je beep moet er toevallig goed voor liggen. Ik hoorde ook vaak mezelf, maar als je de beep te pakken hebt, dan weet je 't meteen. Ik zit zelf op 60 slagen/min en de beep is nu nog veeeeel sneller. En veel lager zoeken dan ik dacht....

11. klusser1980

klusser1980 Fanatiek lid

11 okt 2008
    1.602
    0
    0
    Welke wagens gaan jullie kopen? Wij hebben toen via marktplaats een 2e hands Bugaboo gekocht. Toevallig was er iemand bij ons in de buurt die er 1 te koop had die maar kort gebruikt was, dus gevraagd of ik mocht komen kijken.

Nou, ik was meteen verkocht. Alles zag er nog supernetjes uit: alle bekleding perfect gewassen rook heerlijk, nog een extra setje nieuwe bekleding erbij, alles netjes en schoon, frame onbeschadigd (hoe kreeg ze dat voor elkaar?! Snap ik nu niet meer) en met nieuw logo!

Nog geen dag spijt gehad van deze keus! Lekker lange bak, dus baby kan lang (!) in de wieg, belangrijk als hij nog niet goed zitten kan. En klein opvouwbaar. En stoeltje kan je twee richtingen opzetten. Eerst naar je toe en bij groter kindje van je af. Rijdt superlicht en superwendbaar met een pinkje...
    En volgens mij heeft nog niemand ooit gezien dat het een 2e handsje was, ha ha!

Hoor ook goede verhalen over de combi-wagen van Maxi Cosi. Die vind ik ook mooi om te zien.

Persoonlijk houd ik niet zo van de wagen van Stokke. Vast leuk dat je kind zo hoog zit, maar lijkt me niet fijn qua zwaartepunt zo hoog van de grond en ik vind het minder mooi.

Zijn er al dames gaan shoppen voor de wagen?

12. klusser1980

klusser1980 Fanatiek lid

11 okt 2008
    1.602
    0
    0
    O ja, wij hebben als kinderstoel de Stokke Trip Trap. Ook 2e hands. Mooi ding, kan lekker goed aan tafel. We hebben een bekleding van afneembaar materiaal besteld via internet. Via Stel je kussenset samen voor je kinderstoel evt. met naam op Regenboogdesign.nl. Ook Tassen & Boxkleden, maar op Marktplaats vind je nog veel meer van dit soort adresjes! Dat is echt wel een tip hoor, anders blijf je bezig met die bekleding en de wasmachine...

Alleen 't moet gezegd.... Die hele simpele stoel van Ikea voor een leuk prijsje is ook echt wel zo ontzettend handig! Die hebben mijn ouders staan. Groot voordeel: riempje. En blad kan eraf als je dat wilt. En je kan je kleintje heel makkelijk van het blad laten eten als je net begint te oefenen met eten...
    En heeeeel makkelijk schoon te maken en geen randjes waar viezigheidjes achter kunnen blijven hangen. Tja, eigenlijk is de Ikea toch wel het allermakkelijkst....

Tot zover de tips van Klusser...

13. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    friesland
    @klusser
    nou ik was verliefd op de mura
    en mijn moeder oook
    en nu was ik met name verliefd op de fantasy uitvoering die heeft er een echt baby printje inzitten, helemaal leuk
    en die hebben we dus nu 2ehands via via gekregen van mijn moeder
    hij was 100 euro
    maaar via marktplaatst betaal je er nog wel meer voor ......

14. Tinie84

Tinie84 Niet meer actief

@miekr wat eng zeg, ook al heb je het al eerder gehad, toch weer schrikken lijkt me, wat zegt de vk? Hopen dat t niet zo lang duurt als bij je vorige...

@wagen Ik ga denk ik wel voor de wagen van stokke. Moest er even aan wennen, maar is de meest handige wagen voor mij. De stang heeft zo veel standidjes, door de dubbele stang kan je er ook je polsen op rusten...

@viev wist niet dat je daar zo ziek van kon worden. Hadden ze de kat niet even buiten of boven gedaan voor je?

@miffy GEFELICITEERD! Goed man! (vrouw)

@bb Leuk, een uur gluren! Bij wehkamp en h&m zijn trouwens ook leuke vesten!

15. Child

Child Fanatiek lid

6 sep 2011
    2.782
    216
    63
    Het is de grootste van Europa, dus dat mag dan ook wel haha.

Kinderstoel: Wij hebben die van Ikea en die is echt ideaal. Hoef geen andere.
    Kinderwagen/kamer: Mijn man en ik gaan vd week nog even naar babypark Hoogeveen. Het heeft geen haast, maar ze hebben nu nog actieweken.

Morgen afspraak verloskundige.Gaan ze hartje weer luisteren. Vind het toch wel spannend, laatste x is toch ruim 4 week geleden. Af en toe schiet het wel door me heen: Wat als het niet meer klopt?
    Maar mijn buik en baarmoeder groeit wel gewoon. Ach het zal ook wel goed zijn, maar ben toch wel weer beetje nerveus.

Nou verder weinig te melden geloof ik
    Trusten.

16. pat78

pat78 Fanatiek lid

19 aug 2011
    1.747
    0
    0
    Hoi hoi,

hartslagje, zondag probeer ik het weer, anders maak ik mezelf gek denk ik, zal blij zijn als het de 28e is dan heb ik weer afspraak met vlos.

Kinderwagen, ik was zondag uit over bugaboo, maar we gaan zaterdag even naar babydump met mijn auto en we vragen of we het mogen uitproberen, de joolz en bugaboo, ik wil de joolz zo graag hebben dat het denk ik mij niets uitmaakt als de bank geklapt moet en anders toch de bugaboo:)

Kinderstoel, ik euh eigenlijk mijn zoon van 9 heeft nog steeds zijn stokke triptrap, heb gezegd dat ik die inpik, hij boos, maar na duidelijk gemaakt te hebben dat hij een luxe achteroverhang bureaustoel zal krijgen (gek op gamen, en zo zit hij lekker;) ) was het goed. Dus kinderstoel hebben we al, ga alleen babydeel erbij kopen, deze heb ik op het werk ook en dat is ideaal.

17. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Wij hebben onlangs ook de mc mura 4 gekocht, de blueberry slice. Ben gek op paars en op een ander forum had ik een oproepje geplaatst en vond daar een mooie donkerpaarse voor 125 euro! Het was wel ver rijden voor ons, maar we hebben er meteen een dagje dierentuin aan geplakt en zoonlief heeft daar de wagen meteen goedgekeurd. Hij vind het stuurtje erg stoer. Voor hem hadden we trouwens eerst de turquoise firstwheels, die was op zich prima en ik vond de kleur mooi. Maar de band ging lek en de band vervangen zou te duur worden voor wat de wagen nog waard was.

Verder qua kinderkamer kopen we niks. Voor onze zoon hadden we een prachtige kamer gemaakt en hij heeft er nog geen nacht (of dag trouwens) geslapen. Hij slaapt heerlijk bij ons in bed en dat zal de baby ook doen. Al zet ik er voor de eerste tijd wel een co-sleeper bij. Want ben bang dat mijn zoontje misschien op de baby gaat liggen in z'n slaap. Gebeurt vast niet, want ik ben hyperalert in m'n slaap. Maar dan zou ik steeds wakker schrikken als er iemand in bed beweegt om te kijken of ze niet op mijn baby gaan liggen en ik word zo chagrijnig van te weinig slaap :)

18. Elmo83

Elmo83 Bekend lid

11 apr 2011
    968
    0
    0
    NULL
    NULL
    Over kinderwagens gesproken, wij hebben er heel veel in- en uitgeklapt in een winkel. Nu hebben we uiteindelijk via een babywinkel in het midden van het land de maxi cosi elea voor 349,00 euro besteld (ipv de ruim 600 euro die hij in de winkel in de buurt kostte) :)

19. veldmuisje

veldmuisje Bekend lid

27 jun 2011
    893
    0
    16
    Ik vind de Mutsy Transporter er wel mooi uit zien en compact in te klappen (belangrijk met onze kleine auto). Hebben jullie ervarigen met deze wagen? 't Is voor ons de eerste keer namelijk..

groetjes!

20. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    friesland
    Jeeeh!!!
    Vandaag alweer 15weekjes :D
    nog 9daagjes tot ik weer naar de verloskundige mag