hoi meiden, alles terug gelezen, maar of ik het nog weeet?????????? Wandelwagen; ik ben verliefd op de mura3 die hadden we dus ook maar inmiddels verkocht en opzoek naar 2ling wagen. Heb een super gave gezien en voor 2ling wagen niet zo duur. Gaan als ik me goed voel zaterdag met vriend en mams erna kijken Hopelijk is er een babyzaak in de buurt want daar willen we ook even spieken. Al wil ik het meeste via mp halen. Scheelt zoveeeeeeel!! En we hebben het momenteel met al die dubbele beeb uitgaves even niet heel breed. Ik koop elke maand een beetje.... Geslaagd; goed gedaan meid, en nog een leuk cadeau erachteraan ook Zeker voor dat geld zul je er vast veel plezier mee hebben! Bloedverlies; meid hoe is het nu? Nog wat gehoord? @ALL: ik heb iets heel vies maar wil t toch even delen (zal het netjes proberen te houden) want ben best geschrokken ervan. Ik was vanmorgen wakker geworden en moest naar de wc voor de grote boodschap. Dat kwam ook gewoon, maar ik kon niet meer stoppen met persen. Heel raar want er kwam niks meer. Maar heb een 1/2 uur alleen maar zitten door persen. Ik was zooooo bang dat er iets mis was. Dat ik bijna overstuur raakte. Gelukkig zakte het toen wat weg. Ik heb dit werkelijkwaar nog nooit gehad en dacht echt dat ik persweeen had ofzo... hoe stom het ook klinkt....
@BB: Misschien dat het alleen nog lucht was in je darmen? Je baarmoeder groeit natuurlijk wel, en alles zit heel dicht bij elkaar. Misschien dat daar je sluitspier ook weer op reageert? Anders even overleggen met je VK als je zoiets vaker hebt. Ik heb juist nu ff tegenovergestelde: Ik kan niet naar de wc. Vanmorgen met veel buikpijn wakker geworden maar het lukt echt niet. Dus nu aan roosvicee laxo en veel vezels en afwachten. Over kwartier bij VK. Spannend. Zusje heeft trouwens wel miskraam gehad, vanmorgen was test negatief. Ze wil het waarschijnlijk alleen niet tegen mn moeder zeggen omdat ze geen zin in 'gezeur' heeft. (tsja, een zwangerschap in haar situatie is gewoon niet heel erg handig, en volgens mij weet ze dat zelf ook wel. maar goed. misschien dat ze het later nog verteld...) Nou ik ga afsluiten want moet weg xx
child; vervelend zeg voor je zusje. Maar toch ook wel rustig gevoel voor jou, wat ik begreep na je verhaal. SUcces dadelijk! vervelend dat je zo lastig naar wc kunt....
Child: veel succes bij de VK! En over je stoelgang: ik heb gisteren gebroken lijnzaad gekocht, hoop dat dat wat helpt! Heb het al eerder gebruikt en toen hielp het goed! En je zusje dus een MK....zit ze er erg mee? Sterkte voor haar in ieder geval... Kinderwagen: hier wordt het een Stokke vanwege mijn rugproblemen. Heb er al eens mee gelopen (via baby van vriendin) en vind hem heel goed lopen, je kunt hem met 1 vinger besturen bij wijze van Miffy geslaagd, jeuj! Gefeliciteerd meid!
Jeeeeeeujjj! Ik ben blij! Net het hartje horen kloppen (en het kindje horen trappen haha) Mijn bloeddruk is met 120/70 nog nooit zo goed geweest. Ook was mijn bloedtest hartstikke goed (ik heb nogal een geschiedenis wbt bloedonderzoeken, dus nu is voor het eerst eens een x alles goed!) Ik mag bellen voor 20-weken echo. En.... ik mag thuis bevallen!!!!!!!!!!!!!!!!!! (had ik niet verwacht ivm mijn BMI, is 34) Ze gaan voor me navragen of ik dan badbevalling mag,(in gehuurd bad beneden, ik mag niet boven bevallen ivm 100 kg. grens) dat is nl. wat ik het liefste wil. Maar niet iedereen werkt daaraan mee, dus ze gooide het ff in de groep. @HK: Ja gebroken lijnzaad heb ik ook in huis. Maar dat werkt deze week blijkbaar wat minder. Mijn zusje is inderdaad wel verdrietig. Vind het ook sneu voor haar, begrijp me goed: Het is absoluut niet wat ik haar gun (dat gun je niemand) Vind het ook lastig om er mee om te gaan. Maar ik ben er wel voor haar.
Hoi meiden, Weer even bijgelezen. Hoop dat ik niemand oversla. @BB: wat een rare en nare ervaring zeg! Heb je de vk al gesproken? Dit is ook een raar praatje, maar toen ik in het begin heel veel bloedverlies had met krampen, voelde het ook als een soort persweeen (denk ik dan), maar idd ook alsof ik een grote boodschap moest doen. Maar in plaats daarvan kwam er bloed uit. Opzich niet raar, want er verschuift en groeit van alles tijdens je zwangerschap, en je darmen en baarmoeder zitten dicht bij elkaar. In jouw geval zitten er nog eens twee beebjes, dus er zal zeker e.e.a. in de verdrukking komen. Plus je hebt natuurlijk lange tijd geen vast voedsel gegeten, dus kan me zo voorstellen dat je darmen daarvan ook van slag zijn. Maar neemt niet weg dat je onwijs schrikt lijkt mij. Vervelend! @Bloem18: ik vond de babydump in Beverwijk ook zwaar tegenvallen! Misschien ook maar eens een bezoekje brengen aan het babypark. @Viev: beterschap! @Miffy: gefeliciteerd met je slagen! @Miekr: wat ontzettend naar weer bloedverlies! Heb je de vk al gesproken? Je schreef al dat je ermee bekend bent van je vorige zwangerschap. Maartoch, bloed blijft idd iets dat je niet wilt zien tijdens je zwangerschap. @Child: veel plezier bij de vk. En hoe dan ook, wat een rotsituatie met je zusje zeg. Vervelend ook dat jij de enige bent die het weet en er dus lastig met je moeder over kan praten. @Angelsound: ik zou dolgraag het hartje van onze beeb thuis willen luisteren ter geruststelling. Ik heb al verschillende malen bedacht om er eentje aan te schaffen. Maar kom er iedere keer op terug. Ik denk gewoon dat ik, gezien eerdere MA en bloedverlies deze zw, compleet in de stress raak als ik het hartje niet kan vinden. En daar bereik ik alleen het tegenovergestelde resultaat mee. @Wagen: wij hebben vorige zw een wagen overgekocht van een collega van mijn vriend. Een X-adventure. Ik weet zo even niet welke precies. Maar iig reiswieg en zitgedeelte grijs met zwart en een driewieler, waarvan je het voorste wiel als het ware vast kan zetten. Er zat een Nania autostoeltje bij, maar die vond ik niet zo mooi meer. Stad en land afgezocht om een nieuw autostoeltje te vinden dat op deze wagen paste i.c.m. adapters. Uiteindelijk het laatste exemplaar gevonden op de zwarte markt. Elke babywinkel waar we kwamen, bleek er niets meer geleverd te worden voor de wagen, aangezien deze al 'oud' was (een paar jaar oud). Wat dat aangaat wordt er wel fors verdiend in de commerciele babywereld zeg. @Hier: Vandaag 12 weken en nu al 2,5 week alleen een beetje oud bloedverlies wat met inlegkruisjes op te vangen is. Jeeuj! Morgenochtend weer een echo. Vorige zw bleek het hartje gestopt met 11 weken. De laatste echo deze zw was met 10w+6 en morgen weer met 12w+1. Afgelopen week dus net de periode dat het vorige keer fout ging. Toch weer even een momentje waar je bij stil staat. Ik heb een goed gevoel over deze zw. Maar nu de echo nadert, vind ik het stiekem toch wel weer een beetje spannend. Met 14 weken mag ik weer aan het werk mits er geen rare dingen gebeuren. Heerlijk, want de muren komen op me af. Probeer langzaamaan wel weer wat dingetjes op te pakken. Koffie gaan drinken op mijn werk, wat boodschappen gedaan. Maar jeetje, wat kan je conditie achteruit kelderen in een paar weken tijd zeg. Kan heeel weinig aan. Ga wel weer een paar ochtenden per week op m'n werk langs. Mis ontzettend de structuur en het contact met collega's. Heb de laatste 1,5 week wel veel last van hoofdpijn, zijn er meer die hier last van hebben?
Hoi meiden, Miffy, gefeliciteerd!! Bloem, leuk dat je de kinderkamer en kinderwagen hebt besteld! Welke kinderwagen heb je genomen? @kinderwagen, wij gaan waarschijnlijk voor de Maxi Cosa Mura. En die willen we dan voor 10 december bestellen bij Babydump, want dan krijg nog een gratis maxi cosi en een gratis luiertas. Klusser, die Stokke Tripptrapp lijkt ons ook wel wat! Heb jij ook die newborn set toevallig? En welke kinderstoel is dat van Ikea? Kan ik eens even spieken Tinie84, de kat liep wel gewoon in de kamer, maar ze hadden wel gestofzuigd en gedweild, maar dat helpt dan toch niet helaas. Child, succes vandaag bij de verloskundige! En je zusje toch een miskraam.. Wat leuk dat je het hartje hebt gehoord!! 85Eva, succes morgenochtend met de echo!
deze.... hebben veel restaurants tegenwoordig ook. Ik wil hem voor onze 2 denk ik ook... zoveel goedkoper. Nadeel vind ik alleen dat de beentjes erin hangen en niet kunnen steunen... ANTILOP Kinderstoel met veiligheidsriempje - IKEA
Zijn er mama's die ervaring hebben met de Bloom kinderstoel? Ik vind de vormgeving van die stoel zo ontzettend mooi. En ik begrijp dat baby t/m 36 kilo in de stoel kan zitten. Vind hem wel duur, maar wij willen zo veel mogelijk via MP aanschaffen.
Kinderstoel: wij hebben die van Ikea, is echt ideaal! Ik zou m iedereen aanraden!! Dat de beentjes bungelen heb ik nooit als iets negatiefs gezien, juist wel positief want zo kunnen ze zich ook niet afzetten om te gaan staan. In het begin zat ik trouwens wel naast mn zoontje en had hij zn voetjes op mijn been staan, realiseer ik me nu. Dus hij had misschien toch wel behoefte aan een stukje ondersteuning. Maar hij is goed schoon te maken, licht, gemakkelijk mee te nemen, ik kan niets negatiefs bedenken! Kinderwagen: leuk om te lezen dat jullie daar zo mee bezig zijn! Sommigen al gekocht, anderen druk aan het shoppen. Wij hebben toentertijd via een collega een tweedehands Quinny gekocht, voor 50 euro dus echt geen geld. Het was wel een oud model, haar kindje was toen al een jaar of 6 denk ik. Het is een enorm bakbeest wat niet altijd handig was (we woonden toen op een flatje, kinderwagen moest beneden in de kelder en ook telkens in de auto; dat paste wel maar was wel een heel gesjouw), maar ik denk toch dat we m nu ook weer gaan gebruiken. Hij doet het nog, dus het zou zonde zijn een nieuwe te kopen. Nadeel van Quinny is wel de kleine kinderwagenbak, mn zoontje is gemiddeld qua lengte en gewicht en was er met 4,5 maand echt uitgegroeid, vooral in de breedte. Ik heb m toen nog een tijdje voor korte afstandjes in de maxi cosi op de kinderwagen gezet, en daarna ben ik vrij snel overgestapt op een buggy die helemaal plat kon. Allemaal niet ideaal, maar goed wat wil je voor 50 euro! Eva: wat een goed nieuws dat het bloedverlies nu ook duidelijk minder wordt! Wat een vechtertje is jullie babietje!! Super gefeliciteerd met het behalen van deze mijlpaal!! Toilet: hier weer erg moeilijk. Roosvicee laxo en lijnzaad helpen niet genoeg, het blijft een beetje tobben. En iedere keer is het weer een opluchting als het wel lukt, eens in de 3 dagen ofzo... BB: ik zou toch even de VK bellen want het is wel een vreemde ervaring. Persweeen voelen inderdaad alsof je moet poepen, die druk voelt echt precies hetzelfde. Nou lijkt het me niet dat je echt persweeën had, maar het is toch wel een eng verhaal. Ik zou even bellen als ik jou was. Child: super dat je bezoek aan de VK zo goed ging! Ik mag overmorgen weer.. kan niet wachten!
Net terug van de gyn. Alles was goed met de kleine. Ik mocht zelf nog heel even naar hem of haar kijken. Dat was een leuke verassing ipv alleen maar naar het hartje luisteren. Ook mijn bloeddruk was prima 125/ 70 En ook de 20 weken echo is gepland op 22 december
Hoi dames, heb niet alles terug gelezen helaas, sorry! Maar voel me niet zo lekker.. Al vanaf zaterdag niet, maar keelpijn en hoofdpijn wordt steeds erger. Nou las ik ergens dat je ook geen Strepsils meer mag gebruiken als je zwanger bent. Dus van die keelsnoepjes gehaald. Maar helpen alleen zolang je er 1 in je mond heb.. Begin ook te snotteren, dus ben niet zo fit. Hoop wel dat het snel weer voorbij is! Ik haat ziek zijn! Qua kwaaltjes weinig last, alleen nu door het hoesten en niezen doet het pijn. Is dat normaal?? Echt in me baarmoeder.. Nja, ik neem genoeg rust. Want kan mijn ogen niet open houden als ik thuis ben! @ Miffy: gefeliciteerd! @ Miekr: wat griezelig dat bloed verlies. En sommige hebben dat inderdaad hun hele zwangerschap zonder dat dit iets betekend. Maar zou toch niet rustig kunnen slapen... (dat heb ik dan nog net ff meegekregen) Ik ga zo alvast mijn eten voorbereiden. Man komt rond 4u thuis en moet binnen een uur weer weg om les te geven. Dus maar zorgen dat zijn kost klaarstaat he.. Begin trouwens wel te merken dat ik steeds minder trek krijg. Warm eten moet ik niet meer aan denken. Al blijf ik het proberen, dan maar wat minder. Heb totaal geen honger meer. Alleen zin in lekkere dingen. Of vette hap... mja dat doet me ook niet veel goed haha
Kom net bij de vk vandaan. Gelukkig was alles goed met ons wondertje. Morgen moet ik naar de gyn en gaan ze uitgebreid onderzoeken waar het bloed verlies vandaan komt.
Wat fijn!! @Daro: bedankt, wat lief dat je dat zegt. Onze vk zegt ook steeds: 'jullie hebben echt een taaie rakkert'. Haha, zo grappig.
Hoi meiden, Ik heb al een tijdje niks gelezen/geschreven. Ik voel me nog steeds beroerd, ben al 7 weken misselijk en inmiddels 4 weken thuis vanwege de duizeligheid, misselijkheid en het overgeven. Ik wil niet klagen, we zijn zooo blij dat we zwanger zijn maar dit is een zware periode. Ik lig de hele dag in bed, medicijnen helpen niet. De verloskundige zegt dat de klachten in deze periode minder moeten worden. Iemand tips?? Groetjes
eva; voor jou is dit dan indd extra een mijlpaal! miek; goed dat ze het goed laten onderzoeken. daro; ik heb het de hele dag niet meer gehad... zou je toch nog even aanraden morgen ff te bellen of niet? @all; ik durf geen avond eten (meer) te eten. Gister boerenkool op en kwam er met een noodgang voor ik naar bed ging uit. Ben er de hele avond beroerd van geweest. En het spugen was zoooo vies! Was dr echt verdrietig van weer te moeten spugen en dan ook nog eens zo moeilijk/vies. Nu neem ik vanavond maar weer gewoon pistoletje wat ik al weken de avond doe. Maar wat moet ik nu?? Kan toch niet de hele zwangerschap lang geen avond eten eten? (moet wel zeggen dat ik nooit een goede avond eter ben geweest.)
Heej meid, ik weet helemaal hoe je je voelt. BIj mij is het met 5 weken begonnen, nonstop tot de 12wkn. NIKS bleef erin en ik was dood moe en kon alleen maar liggen. Nu ben ik morge 13weken en een week van het ergste af. Maar ik merk zodra ik ook maar een beetje loop de misselijkheid, buitenadem en vermoeidheid. Als ik dan meteen weer ff ga liggen op de bank zakt het weer en hoef ik niet te spugen... Ik hoop heel erg voor je dat je er snel vanaf bent. Maar besef je dat je er dan nog lang niet bent. Door het lange en vele liggen ben je niks meer gewend. En doet je rug snel pijn, harde buiken en buitenadem/snel moe. Ik ben het nu aan het ontdekken. En vind het erg moeilijk. Hoop volgende week 3 dagen in de week weer uurtje naar me werk te kunnen, maar of dat gaat lukken??! Zo valt het vies tegen he?
@Sam: Ik heb begin vd zwangerschap keelontsteking gehad (ben er, ondanks dat mn keelamandelen 6 jr geleden verwijderd zijn, erg gevoelig voor) Ik heb toen waterijsjes gegeten. De kou hielp het ergste eraf zeg maar En wat ik als advies kreeg toen mn keelamandelen waren verwijderd: Augurken eten! Het zuur verdoofd. Het hielp echt ontzettend goed, dus wellicht iets voor jou? Strepsils mag inderdaad niet. Hier heb ik gebeld voor 20-weken echo.21 december mag ik heen. Tussentijd is het maar weer wachten haha. Die bon van gratis luiers werkt: Heb al 2 pakken
@Elizabeth: vervelend dat je zo ontzettend ziek bent. Ook al wil je nog zo graag zwanger zijn, daar mag je best even over klagen toch! En wat BB al zei; vergis je ook niet in het herstel wanneer de misselijkheid weg/minder zal zijn. Ik heb ook een paar weken rust moeten houden, maar dan i.v.m. bloedverlies, en jeetje wat valt het herstel me tegen. Mijn conditie is niets meer. Ga af en toe wat boodschapjes doen, maar loop dan echt als een ouds vrouwtje te hijgen. En wanneer de vermoeidheid dan optreed, treed de misselijkheid daar ook weer bij op .. Maar het is voor een goed doel, dus je moet je er maar aan toegeven, hoe lastig ook. @BB: ik antwoord nu op je vraag aan Miekr (sorry), maar ik zou toch even de vk bellen. Baad het dan schaad het niet toch.