Mei 2012 mama's DEEL II

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Yupgup, 8 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Priscilla4

Priscilla4 Fanatiek lid

30 aug 2011
    3.707
    0
    0
    6okt echo je ♥-tje klopt zijn zo trots op je
    miekr.. gelukkig maar!!! meiden met goede echo gefeliciteerd!! verder blijft r niets hangen.. sorry!!!

2. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    Gastouder en Verzorgende IG
    friesland
    blijft dit de hele zwangerschap??
    alles terug lezen en niks onthouden???
    zowiezo het chaotish zijn en minder veel onthouden

3. veldmuisje

veldmuisje Bekend lid

27 jun 2011
    893
    0
    16
    Misschien hangt het er even vanaf wát je eet als avondeten. Boerenkool is nogal zware kost, daar zou ik niet gelijk mee beginnen. Maar neem bijv. een milde (niet te extreem gekruide) aardappelpuree met bijv. zacht gekookte worteltjes en een zacht gebakken visje (talapia, pangasius of kabbeljauw). Of bijv. boontjes, doperwten, broccoli of spinazie. Ik denk dat je even bij de basics moet blijven, dus gekookte aardappelen of aardappelpuree metgekookte groente en niet een te gekruid/zwaar iets erbij. Kolen zijn zwaar te verteren, evenals een grote lap vlees. Neem dan dus een klein stukje goed vlees of een licht verteerbaar visje of een gekookt eitje. Enorm gezond en lichter verteerbaar. En niet gelijk een bord vol, maar opbouwen.. van alles een beetje en héél rustig eten en goed kauwen (voor de spijsvertering). Daarna niet meteen aan de slag of gek gaan doen, maar lekker even op de bank liggen of onder de douche. Ik denk dat het dan best wel lukt!

Laat je het nog weten?

Hier iets beter qua misselijkheid, al geef ik nog steeds over en ben ik nog steeds bij tijden misselijk. Vannacht nog.. halverwege moest ik naar de wc, kwam terug en voelde het opkomen. tHad geen zin meer om naar beneden terug te gaan, dus hup.. snel de bak van onder mn bed vandaan en rechtop in bed, met kussen in de rug zitten kokken. Totdat er gal enzo kwam (meer zat er niet in mijn maag). Manlief was al een beetje wakker, maar schrok toen helemaal overeind en deed snel het licht aan en gaf me heel lief wat water en heeft het toen voor me opgeruimd! Scheelt dat tie net verkouden is geweest en nog niet alles heel goed ruikt :D.. Maar vandaag was mn maag enzo echt weer van slag.. net pas weer wat trek en wat eet ik dan.. 2 ijsjes en 2 sinaasappels.. ik had er zo'n zin in! Maar het is er ook ingebleven tot nu toe, dus ben blij!

Doeg!

4. Zustertje2015

Zustertje2015 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    2.682
    0
    36
    Hee meiden..

Kinderwagen. Wij hebben de joolz day besteld in antraciet kleur.. Ik vond m erg mooi, mooi klein in te klappen en reed lekker soepel..
    Babykamer gaan we de 29e uitzoeken heb dan een pretecho met geslachtsbepaling en daarna babyshoppen :)

Bloedverlies. Hier ook af en toe. Na zwaar tillen of ontlasting.. Vk gebeld zij zei dat ik me geen zorgen moest maken.. Deed ik uiteraard wel dus heb tegen mijn princiepes in een angelsound besteld.. Komt morgen als t goed is binnen..

Euhm waar ging t verder nog over? Ik weet t mie meer..

Iemand was geslaagd gefeliciteerd!
    Verder weet ik t nie meer..

Ohja vermoeidheid ik ben nog steeds heel moe helaas en iemand had het over hoofdpijn daar heb ik ook steeds meer last van helaas..

5. Daro

Daro Fanatiek lid

1 aug 2010
    2.548
    0
    0
    West-Brabant
    Luierbonnen werken hier ook, mn moeder heeft al 3 pakken en is helemaal lyrisch! Ze is zelfs op één middag naar twee verschillende kruidvats gegaan om het uit te proberen hahaha. Haar man heeft weer genoeg deodorant en bij de laatste had ze een rolletje druivensuiker van 50 cent gekocht :D Ik heb aangegeven dat 3 wel genoeg is, ik ga er zelf ook nog eentje halen en dan hebben we er meer dan genoeg. Zoonlief heeft maar een week of 3 in de kleinste maat gezeten. Maar ze zei dat ze er 8 wil halen, want ze heeft 8 van die bonnen op een A4tje geprint. Ze heeft er helemaal lol in :D

Ach ja ik laat dr maar begaan, voor hetzelfde geld wordt dit kindje te vroeg geboren en dan gebruik je de newborn luiers natuurlijk wel weer langer..

6. Child

Child Fanatiek lid

6 sep 2011
    2.782
    216
    63
    @Daro: Er staat op verpakking dat je er maar 2 dagen mee kan doen. Dan moet je toch wel wat meer hebben toch?

7. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

8 feb 2010
    13.842
    0
    0
    hotfixen is momenteel mijn favo bezigheid als de m
    gelderland
    VELDMUISJE; ik hoorde later indd al dat het erg zwaar is. En grappig oook mijn moeder heeft dat heel vies uitmoeten kotsen toen ze zwanger was van mij.

Ik heb een hekel aan piepers en groenten, eet het normaal wel hoor. Maar zit altijd erg snel vol en met tegen zin. Doe mij maar liever een lekker broodje (A) ik heb 6jr terug iets aan me buik gehad en maand niks kunnen eten. Ik was NU PAS eindelijk beetje weer zover dat ik alles at. Dus ben best bang dat dit ook weer zo lang zal gaan duren...

gelukkig eet ik wel veel fruit nu/op een dag. En komkommer en amsterdamse uitjes voor de groenten. Dus te kort kom ik niet. Maar het is beter om avond eten te eten. Vlees kan ik de lucht echt niet van verdragen nu dus eten we beide even niet... (arm mannetje)

heb jij al primperan? Ik zit sinds de 11.4 weken aan om de 4u en sinds de 12 wkn merk ik echt verschil.... idee misschien? 10mg om de 4uur. Ik hou veel binnen en ben stuk minder misselijk :)

Maar het is nog lang niet oke.

8. miekr

miekr Fanatiek lid

15 sep 2011
    1.213
    0
    0
    moeder zijn
    Wervershoof
    @ essiee, Ik had m'n laatste zwangerschap vanaf 19 weken bloedverlies, af en toe een beetje maar ook af en toe hele golven. Ik had toen ook 2 vleesbomen in m'n baarmoeder, na m'n bevalling heb ik 6 weken constant gebloed, daarna een paar dagen wel/niet. En daarna niks meer, maar dat kwam achteraf omdat ik dus weer zwanger was. Nu met 9 weken begon het beetje bloedverlies weer en nu zondag op maandag nacht zoveel bloed verloren net als bij een menstruatie. En daarna weer even niks. Dus nu moet ik morgen naar de gyn en gaan ze kijken of er weer een vleesboom in m'n baarmoeder zit, en of er anders misschien verwondingen zijn inwendig.

@ BB Ja boerenkool is nogal zware kost. Ik kan zelf ook geen kolen meer eten omdat dat veels te zwaar valt. De afgelopen dagen kan ik bijna niks meer eten, maar vanavond een lekkere maaltijd salade gemaakt en die schaal is helemaal leeg. Vult goed, vol vitamientjes, en nog lkkr ook. misschien ook wel wat voor jou?? als je recept wil hebben hoor ik het wel.

9. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

8 feb 2010
    13.842
    0
    0
    gelderland
    maaltijdsalade recepten zijn altijd welkom;)

dus kom maar op!

10. Zustertje2015

10 mrt 2011
    2.682
    0
    36

Die wil ik ook wel!!

11. Zustertje2015

10 mrt 2011
    2.682
    0
    36
    @miekr spannend ben benieuwd wat de gyn zegt.. Ik heb het tot ongeveer 7weken gehad en nu is het met 12 weer begonnen.. Nu is het weer weg maar kan morgen maar zo weer terug zijn. Ti's echt heel weinig soms alleen licht roze soms roder en dan komt het er niet echt iig maar meer bij afvegen..
    Laat je even weten wat de gyn gezegd heeft?

12. Tinie84

Tinie84 Niet meer actief

Is die 100kg grens zeker? Bij ons is dit namelijk niet de regel, heb het nog nagevraagd. Ik wil ook graag thuis in bad, daar was mijn vk erg blij mee. Heel fijn want het kan ook anders inderdaad!

13. Elizabeth38

Elizabeth38 Actief lid

12 jul 2011
    152
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi bezigbijtje en Eva,

Bedankt voor jullie reacties. Ik merk ook dat ik, door het lang liggen, geen conditie heb. Omdraaien in bed is zelfs vermoeiend. Ik hoop iedere keer op betere dagen zodat ik van mijn zwangerschap kan genieten.

BB: jij gebruikt primperan? Ik gebruik emesafene maar het werkt niet bij mij. Heb de huisarts en de verloskundige gebeld maar die zeiden dat er geen andere medicijnen waren. Ook vreemd!?

14. veldmuisje

veldmuisje Bekend lid

27 jun 2011
    893
    0
    16
    Maar als je al die tijd geen avondmaaltijd eet, mis je wel het één en ander hoor. Want jij eet dat niet bij door komkommer enzo te eten. En je hebt ook ijzer, eiwitten en vetten nodig.
    Tja.. een hekel aan piepers en groenten, misschien moet je dat even opzij zetten voor het goede doel. ;)
    En je hoeft er niet veel van, als je maar wat eet. En anders maak je wat meer en vries je een aantal bakjes in, hoef je het voor een volgende week alleen maar op te bakken / op te warmen.
    En anders is bijv. een maaltijdsoep ook af en toe wel goed, niet te vaak, want het stikt van het zout natuurlijk.

Wat wij pasgeleden aten vond ik ook heel lekker:
    Een ovenschotel met aardappelpuree op de bodem, daaroverheen 4 halve witlofstronkjes met daaromheen een lapje kipfilet en wat kaas en tussen die witlofjes nog wat puree (met wat paneermeel) en stukjes witvis en tomaat. Die witvis had ik eerst gemarineerd in ketjap en kruiden.
    Nu is witlof misschien wat te zwaar, in plaats daarvan kan je stukjes wortel nemen. Is ook ideaal met witvis.
    Bereiding: De groenten moet je voorkoken en de puree uiteraard van te voren maken. De vis kan er rauw met de tomaat en kruiden in. Ong. 20 min. in een oven van 200C. Ik vond het niet te machtig en heb het binnen gehouden!
    Naar smaak (en wat je aankan) kan er ipv paneermeel ook kaas overheen, maar dat had ik alleen bij de kant van manlief gedaan, want dat is mij nog wel te veel.

Ik heb geen primeran. Wil er ook niet aan voorlopig, omdat ik niet zo van dat soort medicijnen houdt. Ik ben nogal van de natuurlijke middelen (als het moet, moet het hoor) en zeker nu ik zwanger ben. Voorlopig heb ik een homeopatisch middel, wat redelijk z'n werk doet en als ik erg beroerd ben, ga ik op gember kauwen, wat meerdere malen het overgeven heeft voorkomen! Maar als het in de loop van de komende tijd nog niet gaat, zal de vk het wel aanraden denk ik. Moet eerlijk zeggen.. het is me ook nog nooit aangeraden, ook al die andere medicijnen niet.

15. an1985

an1985 Fanatiek lid

22 apr 2010
    1.888
    0
    36
    Utrecht
    Hi Elizabeth,

Ik heb eerst ook emesafene gebruikt en dat hielp niet bij mij.

Wie gebruikte de primperan om de 4 uur. Ik gebruik t 3x daags om de 8 uur. In de bijsluiter staat dat t niet vaker mag? Hoe zit dat dan?

16. heitjekarweitje

heitjekarweitje VIP lid

14 jan 2009
    12.710
    2
    38
    Hey meiden, hoe is het hier?

Vandaag samen met mn vriend naar Babypark, ontzettend veel zin in!!! Ik zei tegen hem: we moeten nú heen want nu is er nog die korting! :D Dat hielp hihihi

Iedereen een fijne dag gewenst!

17. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    Gastouder en Verzorgende IG
    friesland
    @heitje
    Veel plezier!!

18. pat78

pat78 Fanatiek lid

19 aug 2011
    1.747
    0
    0
    Als je een kamer en een wagen koopt bij babydump moet je dan meteen betalen???
    Vanmorgen de fysio gebeld:) hopelijk kan zij mij vanaf volgende week verlichting geven. Gisteren na mijn pauze liep ik weer lekker te waggelen als een eend, opa vroeg of ik nu niet al 9mnd ver was hihi.

Zometeen winterschoenen kopen:) lekkere warme voeten en een betere profiel ivm evt uitglijding

Gaan jullie nog leuke dingen doen vandaag?

19. pat78

pat78 Fanatiek lid

19 aug 2011
    1.747
    0
    0
    Heitje veel plezier vandaag

20. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

8 feb 2010
    13.842
    0
    0
    gelderland
    Drinng er echt op aan dat je primperan krijgt. Ik heb eerst ook die stomme emesafene gehad. Werd het juist erger van had ik het idee. Ben meteen gestopt en bij de gyn primperan geeist. Eerst kreeg ik 20mg en dna maar 2 op n dag, dat werkt niet. Nu 10mg en 6 per dag (dus om de 4uur) sindsdien merk ik duidelijk verschil....!

Deel Deze Pagina