Ik heb geprobeerd om op iedereen te reageren, maar nu ben ik op, hoor. 't Is al veeeeeel te laat voor me. Haha! Slaap lekker, dames!
Laatste keer wist ik niet dat ze een echo zouden doen omdat ik nog maar net 8 weken was. Naar de gewone afspraken gaat manlief niet mee, omdat ie het erg druk heeft met werken. Hij heeft een eigen bedrijf dus even een dagje vrijnemen is wel eens lastig! Maar morgen om 9uur gaan we er samen heen En jeeej, jij zit dan idd al in het tweede trimester!!!
Ik dacht dat week 13 de 2e trimester was? Ja kan je voor zoiets (in mijn ogen) onbenulligs de verloskundige bellen???ik zing het nog wel ff uit, maandag over een week mag ik weer en gelukkig al om 9uur Kayde ik weet niet hoe wij het hier noemen??? Hier hebben wij kindgebonden budget/ kinderopvang toeslag, beiden van de belastingdienst als je beneden modaal of er net tegen zit krijg je geld toe, en dAn de kinderbijslag elk kwartaal. Verder???? Vergoeding voor borstvoedingattributen mogen ze hier ook wel invoeren
Hahahha nu lig ik helemaal dubbel! Die benaming had ik namelijk eerder al geleerd, en ik noemde hem ook op vanmiddag, maar zei daarna: nou doe liever maar een chocoladereep waar elke keer een blokje afgaat,veeeeel lekkerder!!!
Jaaa veel van ons zitten nu al in het tweede trimester! Jij ook Kayde en jij ook Pat! Is vanaf 13 weken, dus vanaf week 14.... Met andere woorden, als je bijv 13.5 week zwanger bent, zit je in je 14e week! Pfoe ja bedtijd!!!!
Ja hier krijg je per kind een bepaald bedrag terug van de belasting ieder jaar, een paar duizend dollar dacht ik. Kinderbijslag is hier verder niet geloof ik, maar als je beneden een bepaalde inkomen grens zit (en die is best hoog!) Krijg je de eerste 5 jaar voedselbonnen voor gratis kaas, melk, eieren, vruchtensap en nog wat dingetjes. Of er subsidie voor kinderopvang is, dat weet ik eigenlijk niet! Nog niet allemaal uitgezocht. Wel een hele voordelige ziektekosten verzekering die tot 18 jarige leeftijd gaat. Dat gaat heel veel schelen, want verzekeringen zijn duur hier!
goedemorgen dames!!! hier al lekker vroeg op, zeker voor mijn doen ik moet zometeen naar school toe om nog wat dingen te regelen vanwege mijn examen enz enz ook moet ik nog even taart halen in de stad, want ..... mijn vriend is vandaag jarig!!! arme jongen is 30 geworden hihihihi vanmiddag helaas ook nog naar stage toe waardoor me vriend bijna de hele dag alleen is, vind ik eigenlijk best wel sneu voor hem :S maarja hij vond het niet erg zei die, dus hopelijk is dat ook echt zo
Goedemorgen iedereen, Nou, de oma van mijn man (die voor paar week terug haar heup had gebroken) is een uur geleden overleden. Ze was 90 en al jaren weduwe, dus ze vond het ook allang goed geweest. Ze wilde heel graag naar God! Mijn schoonmoeder belde net. Was wel in tranen maar ze vond ook dat het veel beter was zo. Ze wilde niet perse meer. (was al van eigen huisje naar verzorgingstehuis gegaan, en daarna ook nog naar gesloten afdeling ivm dementie) Maar voor mn schoonmoeder is het wel zwaar jaar zo. Begin dit jaar kreeg ze borstkanker en zit nog in eigen behandelingen (chemo en bestraling is klaar, maar nu nog ruim jaar immunotherapie) En nu is ook nog haar moeder overleden. Ach volgend jaar wordt vast beter voor haar. Wordt ze voor eerst oma Dus, wij zullen ergens volgende week begrafenis hebben. Woensdag ofzo denk ik, maar krijgen we nog wel te horen. Gister naar babypark geweest en kinderwagen is besteld. Komt half januari binnen (kon je zelf kiezen, maar anders staat ie in de weg. we moeten nog flink verbouwen) En de kinderkamer die wij zo mooi vonden, was flink in aanbieding, dus was bang dat ie eruit ging, maar hij blijft gelukkig. Met whitewash, echt mooi. Bekijk bijlage 199815 Ging ruim 300 vanaf ofzo nu. Maar mijn man wil hem nu niet kopen, omdat we alles nog moeten verbouwen. Maar hij denkt dat tegen die tijd wel weer nieuwe aanbieding is. Of dat we anders wel andere kamer tegenkomen. Mijn neefje van 9 mnd is hier, zit nu lief mee te zingen met muziek haha.
Wij zetten de kindjes bij mij op zorg.verzekering. Ik stap dit jaar over na het familiepakket van vgz. Veel voor zwangerschap,bevalling en kids zit erin en kost tot hun 18e jaar niks extra's als alleen mijn verzekeringsgeld IDEAAL! Vriendje blijft bij een andere die is stuk goedkoper uit dan. Die heeft geen verzekering voor bevallingen en kinderen en lenzen nodig Hier weer flink misselijk! Nog niet hoeven spuen maar ben benieuwd hoor. Morgen naar wandelwagen kijken. Zie dr wel tegen op zeg pfff... Maar andere kant hoop ik dat ik me ff redelijk voel dan kan ik ff genieten. Ik ben gebeld door uwv ivm in ziektewet zitten. Ze was heel begrip vol en vond het verhaal heel duidelijk. Ze bellen me pas 6jan weer terug! Hopelijk kan ik al wel eerder werken. Maar ik moet rustig aan doen hoe moeilijk ook. xxx voor allemaal
Miffy gefeliciteerd met je vriend!! Child, gecondoleerd met het verlies van je (schoonoma...Fijn dat ze zelf zo graag 'weg' wou...dat maakt het voor haar ook minder eng! Veel sterkte voor jou, man en je schoonfam! En dat kamertje hebben wij ook gezien ja! Vond hem ook wel mooi! Ben alleen bang dat ie niet meer zo snel in de aanbieding is hoor, volgens mij hebben ze bij Babypark maar 2x per jaar zulke aanbiedingen...en over een half jaar is te laat voor jullie! Veel plezier met je neefje! BB: he shit weer zo misselijk Hoop echt voor je dat je daar heel snel vanaf bent hoor, is nou wel genoeg geweest! En dat je plezier hebt met de kinderwagen shoppen! Hier: gisteren naar de babymeubeltjes wezen kijken, hier en daar wel wat beschadigingen maar wat wil je, er zijn 3 kinderen in opgegroeid! Dus het verven is hard nodig! Wel supermooi is het! We hebben het ledikantje en het wandrek al mee, wandrek ga ik eerst verven om te kijken of de verf bevalt (hebben we gratis mee van het werk van mn ouders, er stonden 7 blikken van 5 liter !!) Het is in ieder geval een 9010 verf (wit). De rest van de meubeltjes haalt hij met zn broertje op want anders is het teveel om te tillen alleen! Ik zal wel ff een foto posten van de meubeltjes
Hier zijn ze gebruikt voor een meisjeskamer (en daarvoor 2 jongetjes) maar kan ook prima voor een jochie vind ik! Wat vinden jullie? Wel goeie aankoop toch? Is massief hout en we hebben er 400 voor betaald.
Leuk heitje! Miffy, van harte! Child, gecondoleerd... Hier, kreeg ik net bericht dat ik de Felicitas zwanger box mag ophalen! WOEHOE!! Yupgup houdt van gratisssssch.... Ik race zo dus ff naar de Etos. Zal hier wel even posten wat er in zit, ben benieuwd!
Miffy gefeliciteerd met de vriend Child gecondoleerd met jullie verlies. Yupgup ik heb helemaal nog niets gehoord ik dacht dat je ook pas met 7 maanden de boxen mocht ophalen. Heitje mooie kinder kamer hoor. Hier gaan wij de meubeltjes gebruiken van Bram. En dan voor Bram een grote jongens kamer maken. Of te wel straks op zoek naar een groot bed en een nieuwe kledingkast. Bezigbijtje vervelend dat de misselijkhei weer terug is. Misschien een tijdelijk terug val. Ik was er ook eerst 4 dagen er helemaal vrij van en toen begon het weer en nu lijkt het wel weer af te nemen. Eva wat onzettend fijn / geweldig dat alles goed gaat met jullie kleine en dat de kans nog nihil is dat het mis zal gaan. Echt super meid.
Wow Yupgup dat is snel! Dacht dat je die pas met 7 maanden op mocht halen?? Lekker dat je em al met 15 weken op mag halen zeg!! Leuk dat jullie de babymeubeltjes mooi vinden! Zo, en dan nu gauw de stad in voor die gratis luiers! Komt er steeds niet van maar zo schiet het natuurlijk niet op he haha!
Net een echo gehad en we krijgen nog een ZOON! Voor zover ze kon zien zag hij er goed gezond uit. Wij zijn weer even gerustgesteld tot de 20-weken echo Child, gecondoleerd meid... Ik zag al een leuk kamertje voorbij komen, schattig! BB, jij ook nog zo misselijk? Bluh ik ook. Ben daar echt ZO klaar mee :x En echt he, als nog een keer iemand zegt: met 12 weken is het over, of met 16 weken of met 24 weken, dan ga ik echt gillen hoor! Al die lui die zwanger zijn een gezonde ziekte noemen, bah Ik zou hen wel eens willen horen als ze maandenlang spugen... Haha ben beetje gefrustreerd geloof ik. Hoop dat het voor ons allemaal snel beter wordt en zo niet, dat de tijd dan maar mag vliegen En de rest, sorry ben nak (nursing at keyboard) dus tik met 2 vingers en dat gaat niet zo hard
Ik had gebeld een tijdje terug en de felicitas box kun je rond 4 maanden zwangerschap ophalen. Maar nou, de box is een beetje een deceptie. Op het plaatje staat een avent flesje, een speen, zwitsal zinkzalf, het blauwe beertje, twee luiers, en voor mij de belangrijkste reden om hem op te halen: de gele zwitsal billendoekjedoos (ge-wel-dig), en een stapel tijdschriften/bonnen... Er zit in: mini mama buikbalsem, het blauwe beertje, twee luiers en een stapel oude tijdschriften/verlopen kortingsbonnen.... Beetje jammer! Wilde zo graag die zwitsal box! Weet wel, je mag niet mopperen op iets wat je gratis krijgt, maar hier kan het meeste zo de prullenbak van in!
Net gigantische moeten spugen. Mijn pistoletje met ei Andere dagen kon ik dat wel, dus helaas even echt een terugslagje. Maar wat fijn dat je al weet dat je een zoon krijgt! Veel banners doen het niet op zp zie ik (of ligt aan mijn laptop) hoever ben je nu?? Misselijkheid is zoooo vervelend. Of ik nu wel of niet spuug het blijft klote die misselijkheid. Ik wil indd ook niet horen van andere wanneer het over was. Want alles is anders en ik ben me heel bewust van dat ik er 2 heb. Dus de hormonen zijn dan ook nog eens dubbel aanwezig. Gelukkig gelooft uwv het want ik vond het nogal eng idee dat ik aan het werk zou moeten..... Maar tot 6januari bellen ze me niet meer. Dan verder overleg. Maar jeetje nog ruim 1maand thuis zitten, en alleen maar liggen. Phoe dat trek ik niet!