Mei 2012 mama's DEEL II

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Yupgup, 8 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. heitjekarweitje

heitjekarweitje VIP lid

14 jan 2009
    12.710
    2
    38
    Miffy fijn dat alles goed was, mooie bloeddruk idd! Is je bloedneus wel weer over?

veldmuisje wat spannend zeg bijna de sleutel! Dat wordt nog ff flink klussen dus voor jullie kunnen verhuizen! Of valt het mee? ;)

Zouttest: lijkt mij onzin...hoe kan zout nou in je urine zien wat het geslacht is? En logisch dat het soms klopt..50/50 kans ;) hihi

Geboortekaartjes: totaal nog niet mee bezig, is dat wel handig al dan? Pff mag ik eerst wel een lijst maken van wie we een kaartje willen sturen, ben bang dat dat er heel veel gaan zijn, grote fam en vriendengroepen!
    We hebben zelfs ook nog geen namen bedacht! Word ik soms wel een beetje paniekerig van hoor haha!

BB lekker ff de deur uit! hoop dat je dagje goed verloopt1

Sam bij jou dus ook al geen schema nog voor het nieuwe jaar! Hier moet ik ook begin dec pas bellen voor een afspraak op 2 jan!
    En wandel ze!

pfff mn pc doet onzettend traag dus geef het op en sluit em af.. fijne dag iedereen!

2. Elmo83

Elmo83 Bekend lid

11 apr 2011
    968
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat je schrijft klopt......maarrrrr dat geldt voor de situatie waarin de d-resusfactor negatief is. Wat betreft het effect naar de c-resus negatief wordt nog onderzoek gedaan. Zie mijn post hiervoor!

3. Feestmuts

Feestmuts Bekend lid

9 mei 2011
    843
    75
    28
    Vrouw
    Den Bosch
    Hoi meiden,

Zo, nog een middagje werken en dan lekker weekend!
    Van het weekend gaan we de kinderwagen bestellen en een badje kopen. Verder hebben we zaterdagavond nog een feestje.
    Jullie al leuke plannen?

Heitjekarweitje, wow al sinds week 10 in positiebroeken.. Ik ben zondag 17 weken, maar heb nog steeds mijn eigen broeken aan. Toch apart eigenlijk. De vk zei wel dat het kindje bij mij al wel wat hoger ligt dus dat het daarom zou kunnen dat ik mijn broeken nog aankan. Zal het bij de volgende controle nog eens vragen :)

Pat78,welke babyfoon had je ook alweer gewonnen? Lees net het merk. Fijn dat je er zo blij mee bent!

Miekelammetje, welkom!

Miekr, zou leuk zijn als het dan ook echt een meisje wordt! Ben benieuwd!

Elmo, leuke reactie van je man ;) hihi :D

Bloem, van harte gefeliciteerd met je verjaardag!!

@geboortekaartjes, wij hebben er nog niet naar gekeken. Bij ons thuis zit een drukker in dezelfde straat en daar zullen we wel wat boeken met voorbeelden gaan halen begin volgend jaar ofzo.

Miffy, fijn dat alles goed is!

Sam4Hope, fijn dat ze het hartje meteen kon vinden!

Yupgup, morgen alweer de geslachtsbepaling.. spannend hoor!

4. veldmuisje

veldmuisje Bekend lid

27 jun 2011
    893
    0
    16
    Ha allen,

Bij VK is alles goed..
    Bloeddruk: 98/65. Mijn gewicht was wel weer iets minder, maar dat kan geen kwaad zei ze .. ooh? ok! :)
    Hartje was meteen te horen en het klopte goed. Heel fijn.

Wel iets anders.. ik moet van VK gaan veranderen. Omdat ik eind febr. ga verhuizen naar een dorp wat niet onder hun praktijk valt. Het is een dorp naast ons huidige dorp, maar ja.. grens is grens. Dus nu een andere praktijk en heb daar al een afspraak voor over 4 weken. Kan maar beter vroeg in de zwangerschap overstappen dacht ik.
    Verder een voordeel van die praktijk.. die hebben met de 28-30 en 35w nog een echo. 2 dus! Terwijl er hier alleen met de 30 nog eentje werd gedaan. Kijk! Dat is weer mooi meegenomen.

In ons nieuwe huis idd flink klussen. Maar ik heb een superhandige man en ook veel handige familieleden, dus dat moet helemaal goed komen. We hebben er alle vertrouwen in. We zijn nu alvast lekker aant voorbereiden, als er bepaalde kortingen zijn in bouwmarkten slaan we alvast goed in. We weten toch best wel precies hoe we alles willen, dus dat maakt dat ook gemakkelijker.

En het babykamertje wordt nu ook helemaal nieuw gemaakt.. da's ook wel gaaf!

5. Liesken

Liesken Fanatiek lid

18 okt 2009
    1.116
    1
    38
    @Bloem, gefeliciteerd! Leuk hoor, allemaal cadeautjes door het hele huis verspreid :)

Zag goede berichten bij de meiden met een vk afspraak! Mooi zo!

@Positiekleding, hier nog steeds in mijn eigen kleding. Al begint het nu echt wel iets krapper te worden. Nog een paar weekjes, dan kan ik over. Ik ga denk ik vooral langere shirts in een maatje groter halen, vest erover en een positiebroek en klaar.

@Geboortekaartjes, ik heb nog niet gekeken. Vorige keer hadden we kaartjes van www.ogeltje.nl Echt superleuke kaartjes, zelf ontworpen door de eigenaresse. Je kon ook nog van alles aanpassen en combineren, ze hielp er ook leuk bij. Misschien dat we lekker in dezelfde stijl doorgaan met dit geboortekaartje :)

@Veldmuisje, balen dat je moet wisselen van vk. Zou het inderdaad maar zo snel mogelijk doen. Maar inderdaad, de extra echo is wel een hele leuke bijkomstigheid ;)

Net bericht gehad dat mn zoontje 9 december geopereerd moet worden. Had zelf gedacht dat het pas in januari zou zijn, nu zit het wel heel dicht op zijn verjaardag.. (20 dec) Poeh, zit nou ineens flink in de zenuwen ervoor..
    Verder gaat het hier nog steeds heel goed. Ik heb gisteren voor het eerst wat gefluister achter me gehoord: "Volgens mij is zij ook zwanger" Hehe, mijn buikje begint eindelijk op te vallen!!

6. Daro

Daro Fanatiek lid

1 aug 2010
    2.548
    0
    0
    West-Brabant
    Positiekleding: jeetje dat draag ik al sinds week 7 ofzo. Vorige keer ook vanaf week 9, ik pas ook echt niet meer in mn oude kleding.

Geboortekaartjes: gaan we pas naar kijken als we het geslacht weten. Vorige keer hebben we ze besteld via geboortekaartjes.nl, da's heel goed bevallen. De enveloppen kregen we voor de bevalling zodat ik die alvast kon schrijven en de kaartjes werden netjes op de maandag na de bevalling (bevallen op vrijdagochtend) bezorgd.

Bloem gefeliciteerd! Hopelijk heb je een fijne dag!

Minkie: waarvoor moet je zoontje geopereerd worden dan?

7. veldmuisje

veldmuisje Bekend lid

27 jun 2011
    893
    0
    16
    Wie deed er trouwens nog meer mee met MvM? Voor de meesten loopt dit nu zeker ook wel af? Ik vind nog maar een gek idee om mn plasje nu zomaar in de WCpot te laten lopen ;):)!

8. Sam4Hope

Sam4Hope Fanatiek lid

25 feb 2011
    3.142
    0
    36
    Verzorgende Niv3 IG
    @ Veldmuisje: hahaa doe jij alles dan netjes in die flessen? Ik niet hoor! Bij mij staat het krat alleen boven. Vind het niet zo fris beneden als ik visite krijg.
    En soms heb ik echt geen zin om weer naar boven te lopen. Dan maar een keertje iets minder. Ik moet nog tot 5dec.

@ buikje zien: hier zien ze het alleen als ik strakke kleding aanheb. Heb vandaag truitje aan die lang is een zo plooit en dat valt het bijna niet op..bijna he...
    Maar zat net ff languit, half liggend, op de bank, shirt omhoog en ff me buik geaaid, had kramp. En toen zei me man: wow, zo zie je het wel goed! Haha

Die baalt ontzettend dat hij vandaag niet mee kon naar de VK. De volgende keer gaat hij weer mee zegt ie. Hij vind het belachelijk. En anders meld ie zich ziek hahahaa

@ Wandelen: ik heb heeeerlijk gewandeld. Gezellig me oma mee en haar hondje. En die van mij luisterde perfect! Ik stond versteld! Werpt onze heropvoeding toch eindelijk vruchten af!! Het hielp ook goed voor mijn hoofdpijn. Maar ben nu weer binnen, en jahoor, daar issie weer!

Vanavond info avond, hoop dat de hoofdpijn dan beetje zakt, anders neem ik niet veel info op :)

@ Rhesusfactor C enz.. Het lijkt wel abracadabra. Maar ze ging er niet verder op in. Dus neem aan dat ik me dan ook niet druk hoef te maken. Bedankt voor jullie uitleg dames, begin er iets meer van te snappen! :p

9. veldmuisje

veldmuisje Bekend lid

27 jun 2011
    893
    0
    16
    haha.. dan had ik niet mee kunnen doen, want wij hebben maar 1 WC.. beneden. Maar de flessen stonden boven, op diegene na die ik die dag gebruikte. Maar die deed ik in de kist in de gang (waar niemand wat in te zoeken heeft). Het kannetje stond wel in de WC, maar op zo'n manier, dat tie eigenlijk niet te zien was. Bij geplande visite zette ik 'm wel weg hoor. En tuurlijk ving ik het bij een plas ook wel eens een keertje niet op, maar laat ik voor mn gevoel alles gaan en dat voelt wel raar.

@buikje.. bij mij zie je dus echt nog niks. Had gisteren gezegd een foto op de buikenpagina van MeiMama's te plaatsen, maar kwam toen niks van. Misschien lukt het zo en anders zsm!

@Rhesusfactor. Ik heb C-pos en als bloedgroep 0+. Dan is er gelukkig in alle gevallen niks aan de hand.

@geboortekaartjes.. We weten we wat we leuk vinden, maar dat komt nog wel. We houden erg van oud-hollands en geschept papier en dan kom je toch al snel bij de drukkerij uit. Maar goed, dat geeft ons niet zo. Heb alleen nog geen idee hoeveel het er moeten zijn, maar we hebben de gastenlijst + adressen van onze bruiloft nog in de PC staan, dus dat is handig selecteren denk ik. De meesten zullen ook wel een geboortekaartje krijgen.

@allen.. hebben jullie ook zin in de komende kerst / oud en nieuw? Dan zijn we als het goed is allemaal wel zichtbaar zwanger! Ik ben net voor de kerst 20weken, dus dan zou ik het ook al gevoelt moeten hebben. Heb nu nog maar 1 keer een soort borrel/belletjes gevoel gehad, waarvan ik denk dat dit wel van de baby was. Volgens de VK kon dat best zo zijn - dus die verklaarde me niet voor gek!

10. Sam4Hope

Sam4Hope Fanatiek lid

25 feb 2011
    3.142
    0
    36
    Verzorgende Niv3 IG
    @ Veldmuisje: het idee om straks met een grote buik rond te lopen vind ik heerlijk. Straks vervloeken we die buik! Hahaa De kerst vind ik altijd wel gezellig. Oud en nieuw heb ik niks mee, moet ook gewoon werken.
    Maar kan niet wachten, kom maar op met die buik!

11. Sam4Hope

Sam4Hope Fanatiek lid

25 feb 2011
    3.142
    0
    36
    Verzorgende Niv3 IG
    Dames, ik ga me maar eens klaarmaken voor de info avond..

Kan je nu trouwens al harde buiken hebben? Poeh voel me als een skippiebal, alles staat strak.. ai...

Spreek jullie morgen weer! Vanavond wordt te laat!

Fijne avond!

12. Priscilla4

Priscilla4 Fanatiek lid

30 aug 2011
    3.707
    0
    0
    6okt echo je ♥-tje klopt zijn zo trots op je
    @ reactie man op zwangerschapskleding.... show je outfit hier eens!!

@holiday.. verkeerd gepost ;)

@bloem gefeliciteerd!!!!!!!!!!!!

@miekr dat vroeg ik!! en oei succes met schimmelinfectie!!

@ilonka nee nog geen idee... ik denk dat ik mn vriend wat laat
    ontwerpen.. is kunstenaar
    dus die kan er vast wat van maken ;)

@sam gelukkig is alles goed!!! heerlijk heh als ze het in 1 keer horen!!

@heitje hier ook 20 weken echo op 2 jan! maar pretecho op 17 dec. hoop dan ook
    geslacht te kunnen zien!!

@yupgup morgen geslachtsbepaling!! spannend!!!!!

@minkiej wat grappig dat gefluister!!!

@sam heb ik ook idd soms lijkt het wel of mn buik op knappen staat!!!

@hier... 1 woord: moe..
    heb denk ik virusje onder de leeden.. erg misselijk de hele dag ook veel meer spugen met
    poetsen s ochtends...
    nog halve dag morgen en dan lekker weekend!! hebben 17 dec. geslachtsbepaling
    (pretecho) bb wil je me op het lijstje zetten??

verder niet zo veel te vertellen.. ja 8 dec. naar gyn.. vind het soms nog zo onwerkelijk dat ik
    zwanger ben.. hebben jullie dat ook??
    als iemand trouwens een ontwerp van naam of iets wil voor op geboortekaartje..
    stuur even een pb. kan ik de link van mn lief zn bedrijfje sturen.. ook leuk voor
    muurschilderingen staan voorbeelden op zijn site.. maar mag hem niet zo posten want
    dan is het reclame!!

13. ilonka85

ilonka85 Actief lid

13 feb 2011
    432
    0
    0
    (Woon)Begeleider Gehandicapten
    landgraaf
    wat een leuke reacties allemaal over de geboortekaartjes !!!
    we willen toch eens op zoek gaan naar een drukkerij in de buurt ofzo... En ja via internet van die proefkaartjes is ook zeker leuk ja, mijn vriend en ik zijn het niet zo snel eens over dingen dus vroeg beginnen met zoeken ;)

nu veel last van mn buik zo'n gespannen gevoel niet fijn :(

volgende week woensdag de pretecho duurt echt lang om de kleine weer te zien en horen

12-12 pas weer naar de verloskundige.....

14. miekr

miekr Fanatiek lid

15 sep 2011
    1.213
    0
    0
    moeder zijn
    Wervershoof
    @ yupgup kijk anders eens voor kaartjes op kaartje 2 go. heb je ook hele leuke kaartjes voor een leuke prijs. alleen even aanmelden kost niks en je krijgt verder ook niks, alleen korting en een gratis proefexemplaar.

@ heitje natuurlijk weet je niet of die testen kloppen, maar ken er toch een aantal bij wie het echt klopte. sowieso is het 50/50 maar dat kan bij een echo ook. zit nu al zolang op zwangerschaps sites dat ik genoeg meiden ken bij wie de echo het zelfs fout was. Pas bij de geboorte weet je voor 100% zeker het geslacht. of je moet verderop in je zwangerschap een 3d echo hebben waarbij het geslacht duidelijk in beeld is, maar anders weet je het nooit 100% zeker. maar daarom zijn die thuis testjes wel grappig.

15. bloem18

bloem18 Fanatiek lid

13 jun 2011
    1.463
    0
    36
    Noord-Holland
    Einde verjaardag, ga mn bedje in. Uiteindelijk 7 boeken gekregen en na zn werk kreeg ik nog een moi grote bos bloemen en een kinect spel. Heel lief.
    Vanwege het bloedprikken vandaag kwam ik iets later op mn werk. Toen ik de klas in kwam gingen alle kinderen voor me zingen en hadden er een paar een tekening gemaakt en cadeautjes voor de baby, echt heel lief. Ik vierde mn verjaardag niet in de klas, dat doen wij vieren op een speciale juffen verjaardagsdag.

Geboortekaartjes, ik heb er een tijd terug naar gekeken en schrok nogal van de prijzen, het gaat natuurlijk niet om tien kaartjes.
    Ik ga binnenkort eerst maar even samen met mn vriend een lijstje maken wie we een kaartje willen sturen.

Zouttest, ik heb hem laats gedaan, het werd troebel en een heel dun wit laagje, jongen dus maar ga het binnenkort even opnieuw doen, nu ik weer veel beter drink.

16. nijntje81

nijntje81 Fanatiek lid

11 jul 2011
    1.738
    0
    0
    Big City
    Geboortekaartjes... nog geen idee wat we gaan doen. Hebben we het nog niet over gehad, behalve dat mijn vriend na 2 weken riep dat we een lijstje met de adressen moesten maken voor de geboortekaartjes sturen... schatje toch.... ;)

17. nijntje81

nijntje81 Fanatiek lid

11 jul 2011
    1.738
    0
    0
    Big City
    @Priscilla, ik herken dat onwerkelijke gevoel wel hoor! Het is heel gek, alsof het ook gewoon niet waar kan zijn dat ik zwanger ben...langzaamaan begint het besef een beetje te komen.

18. Daro

Daro Fanatiek lid

1 aug 2010
    2.548
    0
    0
    West-Brabant
    Haha schattig!!
    Hier houdt mn man zich daar he-le-maal niet mee bezig, maar ja dat moet ik m maar niet kwalijk nemen want in zijn cultuur bestaan geboortekaartjes niet.

19. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    Gastouder en Verzorgende IG
    friesland
    hey dames
    vandaag een enorme drukke dag gehad!!
    eerst naar de verloskundige geweest
    vond ik zowiezo al erg spannend, was bang dat ze het hartje niet konden vinden..
    en dat wou eerst ook niet, hij moest even flink zoeken
    begon al te stressen maar uiteindelijk klonk daar toch het hartje.....

daarna bij een vriendin op bezoek geweest
    dingen geregeld voor school
    daarna lange dag stage
    en pas net half uurtje thuis

ik ga nu lekker mijn bedje in
    Weltruste!!

20. miekr

miekr Fanatiek lid

15 sep 2011
    1.213
    0
    0
    moeder zijn
    Wervershoof
    @ yupgup, je hebt morgen een geslachtsecho toch???? Heel veel plezier!!

Deel Deze Pagina