Mei 2012 mama's DEEL II

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Yupgup, 8 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Skaya

Skaya Fanatiek lid

19 jan 2011
    4.337
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    omg. Rotterdam
    Bewegen: Niet bewust nog. Voel heeeeeeeel soms iets waar ik ontzettend over twijfel of het de kleine kan zijn...geen idee.

2. Priscilla4

Priscilla4 Fanatiek lid

30 aug 2011
    3.707
    0
    0
    6okt echo je ♥-tje klopt zijn zo trots op je
    jah idd.. ik voel niet echt plopjes meer lichte golfjes ofzo...

3. Skaya

Skaya Fanatiek lid

19 jan 2011
    4.337
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    omg. Rotterdam
    Jaaa golfjes lijken het idd. Voel vooral 'dingen' als ik op mn buik in bed lig. Heb 1 keer gehad dat er een soort kriebelend vlindertje in mn onderbuik zat.
    Zit toch te wachten op die schop waar ik niet omheen kan ahahah.

4. miekr

miekr Fanatiek lid

15 sep 2011
    1.213
    0
    0
    moeder zijn
    Wervershoof
    Ik voelde de kleine een paar weken terug af en toe wat kriebelen, maar nu alweer een tijdje niet. En dat is best vreemd, want bij onze jongste voelde ik hem vanaf 15 weken echt elke dag en goed duidelijk ook. hij was zeg maar heel erg druk in m'n buik, maar nu is het heel rustig, m'n buik is ook minder groot als dat ie bij onze jongste was. Dat is toch wel apart vind ik. Heb hem vergeleken hij is nu net zo groot als dat ie was toen ik 9 weken zwanger was van onze jongste zoon. Zal dit dan misschien toch een normaal formaat kindje worden??? i.p.v. die reuzen van me. haha

5. Skaya

Skaya Fanatiek lid

19 jan 2011
    4.337
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    omg. Rotterdam
    Miekr, dat zou een logische verklaring zijn. Meestal hoor je dat bij volgende zwangerschappen de buikjes juist veel sneller uitbuiken.

6. Priscilla4

Priscilla4 Fanatiek lid

30 aug 2011
    3.707
    0
    0
    6okt echo je ♥-tje klopt zijn zo trots op je
    miekr zou best kunnen... tja skaya als jij die golfjes ook voelt zou het toch de kleine kunnen zijn!!! GAAAAAF!!!!!! want wel toevallig dat we het beide voelen... ik voel het voornamelijk als ik op mn rug lig met mn handen op mn buik

7. Sam4Hope

Sam4Hope Fanatiek lid

25 feb 2011
    3.142
    0
    36
    Verzorgende Niv3 IG
    Ik werk nu 36uur, vol in de zorg. Dat wil ik niet na mijn bevalling. Ik wil wel tijd hebben voor me kindje.
    Ik wil naar 28uur gaan. Als ze het dan fatsoenlijk kunnen verdelen, anders wil ik toch gaan kijken voor ander werk..

Het door blijven werken dacht ik ook aan, maar schijnt erg zwaar te zijn als je in de zorg werkt. Ze adviseren echt 6 weken voor de bevalling te stoppen, minimaal 4 weken, maargoed. Ik wil gewoon kijken hoe ik me tegen die tijd voel en hoe het werken gaat. Kijk, echt in de zorg zal ik tot het einde niet redden haha, kan ik er niet meer bij met mijn buik enzo..

8. nijntje81

nijntje81 Fanatiek lid

11 jul 2011
    1.738
    0
    0
    Big City
    Nu mijn darmen zo tegenwerken weet ik niet meer wat ik voel... Gister op de bank echt 3 flinke plops, dat ik er van schrok! En tussendoor ook veel gekriebel en gegas... Fijn dat zoveel van jullie het darmenprobleem herkennen en nee, niets is hier te gek. ;) Ik krijg geen buikpijn van de verstopping, wel minder eetlust en zit het me gewoon dwars. Het is dan ook wel elke keer feest als ik wel kan gaan:D En dan voelt mn lijf ook zo opgelucht... heerlijk! Ik pers nu ook niet meer mee, en laat het gaan. Af en toe bloedt het een beetje en nu minder. Ook is het begin droog, maar de rest smeuïg genoeg om uitgekakt te worden:cool:
    Toch heb ik echt wel trek in andere dingen dan lijnzaad, pruim en kiwi....
    >zeurmodus uit<

9. Sam4Hope

Sam4Hope Fanatiek lid

25 feb 2011
    3.142
    0
    36
    Verzorgende Niv3 IG
    Oef over zeurmodus..

Ik ben me toch ineens snel geirriteerd vandaag!
    Heb de hele dag gewerkt, kom ik thuis zit mijn man met zijn broertje te gamen op de X-box. Al de hele dag!!
    Kan net een hallo vanaf en dan weer verder gamen.
    Vind dat zo irritant als ik er een hele dag werken op heb zitten en dan niet eens rustig in mijn eigen huis kan zitten om te relaxen of om bij te komen. Ben gelijk naar boven gevlucht, omgekleed en laptop aan om ff hier te gluren. Ondertussen doodop!!!
    Komt ie boven tegen 16 dat hij zijn broer naar huis gaat brengen, tuurlijk! Gelukkig te verwend om te fietsen.. grr! En dan komt ie boven: wat eten we?
    WAT???!!!! Hij zou koken, rijst met kip.. Nja komt ie erachter dat de boemboe niet de goeie is.. wat dan 'schat'. Ahum: dag, zoek het uit!
    'Kip met een boterham?' Jahoor, grr wat denk je zelf? Dat is toch geen maaltijd? Of wil je dat ik om 21u weer honger heb? Ja, wat dan, want hebben geen groente..

Ow zucht, wie zou er voor het eten zorgen? En meneer zei gisteren met de boodschappen dat we verder niks nodig hadden. Had er ook al een dag werken opzitten, dus zijn pakkie aan..

Nja, jullie lezen al wel weer, ik ben zwaar geirriteerd en heb dat net ook uitgesproken. Wordt ie boos en gaat weer naar beneden. Ja dag, zoek het lekker uit! Ik zie wel wat ik voor me neus krijg staan. Ik gok op kipfilet met aard.puree en appelmoes.. Lang leven de fatsoenlijke maaltijd! Not!! :x

Ga straks eten en in bad, hij zoekt het maar uit. Kan ik echt niet hebben! Normaal al niet, maar nu ik zwanger ben helemaal niet. Dus niet alleen hormonen!

Nja, zeurmodus dus.. nu weer klaar, heb me hart gelucht haha al blijf ik geirriteerd!

10. Sam4Hope

Sam4Hope Fanatiek lid

25 feb 2011
    3.142
    0
    36
    Verzorgende Niv3 IG
    Bruinbrood, ontbijtkoek, drinken van LAUW water, karnemelk, yoghurt. En probeer eens een tijdje een buikademhaling, werkt goed voor je darmen omdat die dan gestimuleerd worden.. En paar kleine dingen die soms prima kunnen helpen.. (ook voor de andere 'probleem'darmpjes!

11. Dribbel32

Dribbel32 Bekend lid

27 mei 2011
    758
    0
    0
    Zuid-Holland
    Iedereen bedankt voor de felicitiaties! Voelde me echt jarig en ben giga verwend!

Baby voelen, hier zijn de bewegingen soms zelfs vervelend, niet pijnlijk, maar niet helemaal lekker. Als ik druk ben geweest en dan even ga zitten, wordt de beeb helemaal wild. Als ik net ga slapen of als ik wakker wordt, ligt de beeb ook weer volop te schoppen!

Eten ga ik hier zo maar maken, iemand moet toch koken ;)

12. Sam4Hope

Sam4Hope Fanatiek lid

25 feb 2011
    3.142
    0
    36
    Verzorgende Niv3 IG
    Om even terug te komen op mijn geirriteerde modus.. het eten

Ai ai, ik mag nooit opmerkingen maken over het eten als hij heeft gekookt, wordt ie boos. Maar jongens..ahum meiden
    De puree leek wel snot zo dun, en klonten!
    En de kip (filet stukjes!!) was droog.. te lang gebakken..
    En hij had de filetstukjes gemengt met champignons, geen verse ook nog eens maar uit een potje! En die combi is sowieso al niks..
    En inderdaad appelmoes. Heb met lange tanden wat puree en kip gegeten en alles weggespoeld met een glas cola.
    Nu ga ik in bad, proberen wat te relaxen en hopelijk laat hij me de rest van de avond met rust.
    Hij vroeg net of hij nog wat voor me kon doen. Ik: uit de buurt blijven en niet in de weg lopen.

Hij schuift alles op de zwangerschap, ook erg frustrerend!

13. pat78

pat78 Fanatiek lid

19 aug 2011
    1.747
    0
    0
    Dat probleem heb ik dus al sinds week 6:x, ik moet me hoe vies ook mezelf echt helpen om het eruit te krijgen, al moet ik zeggen dat het nu wel iets makkelijker eruit gaat dan voorheen, en ik hoop dat het zo beter wordt en niet weer verslechterd!

14. nijntje81

nijntje81 Fanatiek lid

11 jul 2011
    1.738
    0
    0
    Big City
    ThX!!! :) Een aantal doe ik al (bruinbrood, yoghurt en buikademhaling) maar lauw water is nieuw voor mij en vind ik vooral als het kouder wordt erg lekker :D Ontbijtkoek wist ik niet zeker, ik las nl. ook tegengestelde berichten, maar het is zeker het proberen waard!!!

15. pat78

pat78 Fanatiek lid

19 aug 2011
    1.747
    0
    0
    wow, er is sinds kort de augustus 2012 topic geopend, lijkt het alweer lang geleden dat wij elkaar welkom zeiden en dat we rond de 4 weken waren

16. Daro

Daro Fanatiek lid

1 aug 2010
    2.548
    0
    0
    West-Brabant
    Wow augustus al... Ja de tijd vliegt.. ik vind deze zwangerschap echt veel sneller gaan dan vorige keer.

Tinie gecondoleerd met je tante en gefeliciteerd met jullie zoon! Wat leuk, al 2 jongens in het lijstje! Ik ben benieuwd naar de rest, nog een maandje en dan weten veel het al!

Verder niets bijzonders te melden, ik moet nu aan de afwas maar ik heb geen zin dus zit ik nog steeds achter de computer..

17. Skaya

Skaya Fanatiek lid

19 jan 2011
    4.337
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    omg. Rotterdam
    pat, gets nee dat is niet fijn! hoop dat idd niet weer erger wordt.
    en een augustus topic alweer!!! gaat idd hard zeg!!

18. nijntje81

nijntje81 Fanatiek lid

11 jul 2011
    1.738
    0
    0
    Big City
    @Sam, mannen.... soms.....
    Geniet even lekker van jouw tijd!
    @Pat, dat lijkt me heel frustrerend met je ontlasting!
    Een augustustopic2012... wow... eind aug kwamen we er achter dat ik zwanger was!!!

19. bloem18

bloem18 Fanatiek lid

13 jun 2011
    1.463
    0
    36
    Noord-Holland
    :x Hele verhaal weg! Opeens valt de pagina weg en nergens meer te vinden natuurlijk.

Nou hier de samenvatting:
    2 jongens op de lijst, viel me op dat veel van de lijst het geslacht willen weten, hier bij mij in de buurt wil niemand het weten.
    Ik wel kan niet wachten, vandaag 14w ben soms beetje jaloers op de gene die al 17w zijn.
    Verlof, deze week regelen, 6 weken vooraf, heb tijdens/na verlof nog 6w zomervakantie + nog 2of 3w extra ter compensatie. ga dus pas weer werken halverwege september. Heb het dus heel goed "gepland":).

20. Sam4Hope

Sam4Hope Fanatiek lid

25 feb 2011
    3.142
    0
    36
    Verzorgende Niv3 IG
    Ik plak ook mijn zomervakantie aan mijn verlof, tot ruim eind aug. begin sept. vrij!!

Heb mijn tijd net echt ff genomen.
    Heerlijk in bad, zonder boek! Echt ff relaxen met een hoop schuim. Gezichtsmasker op voor vermoeide huis en mijn telefoon aan met de radio, heerlijk af en toe weggedommeld!

Daarna handdoek omgeslagen en heb nieuwe badkamermatten, hele grote en hele dikke! Op gaan zitten en mijn teennagels geknipt, gevijlt en gelakt, lekker neutraal.
    En daarna lekker ingesmeerd met Weleda zwangerschapsolie. Wat is die lekker zeg!! Gisteren gekocht, ruikt lekker, niet te overheersend en smeert lekker!
    En nu? Pyama aan, dikke ochtendjas eroverheen en lekker nog radio aan en lekker languit op bed.. op de laptop

Voel me al iets beter. Als me man me maar met rust laat vanavond, komt het nog wel in orde hihi :)

Deel Deze Pagina