Mei 2012 mama's DEEL II

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Yupgup, 8 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tinie84

Tinie84 Niet meer actief

Hier een Amstaff van net 1 jaar... Ze is heel lief maar nog erg druk.
    Eigenlijk vooral bij visite, bij ons ligt ze het liefst half op schoot te luieren...

Zo nu en dan een stukje fietsen helpt ook!

2. Ludora

Ludora Fanatiek lid

12 sep 2011
    1.920
    0
    0
    Zwanger zijn en aftellen ;)
    Gezellig Brabant
    Hoiiiii,

We zijn officieel verloofd, en daarna hebben we een auto gekocht!!! Nou ja een op een ingeruild, mijn Yaris 150.000 km uit 2000 tegen een Scenic uit 1999 en 94.000 km... Ik heb een mega deal gesloten, we zijn helemaal blij. Probleem opgelost en t heeft niets gekost. (vriend/verloofde/aanstaande weet veel van auto's en motorisch lijkt ie gewoon helemaal 100%) :p Blij blij blij :D :D :) :) :D

Wij hebben een labrador van 14 maanden, zeer in de pubertijd... Maar hij luistert goed en hij is niet zo heel hyper, hij is vooral een hele lieve knuffel! En met kindjes heel lief en rustig. Ik heb hem meteen geleerd te gaan liggen. Doet ie ook met pups en kleinere rustige hondjes.

Wij hebben ook 2 katten, en ik maak me ook wel wat zorgen over dat ze in de box gaan liggen. Ik wil gewoon dat ze er helemaal niet in gaan. Ik heb gehoord peper er op te strooien in het begin, maar ja, ze blijven nieuwschiering en zachte plekjes op zoeken. Ik ga dit wel even een keer informeren bij de dierenwinkel....

BB, je bent vergeven hoor, ik kan me voorstellen dat je inmiddels helemaal op bent... En niemand zal iets kunnen doen voor je denk ik... Heel erg veel sterkte... Denk aan jezelf!!!

Welkom Juul/Bully!!

Verder ben ik t weer kwijt.... sorry!!

Truste

3. Sam4Hope

Sam4Hope Fanatiek lid

25 feb 2011
    3.142
    0
    36
    Verzorgende Niv3 IG
    Ja, heb zelf ook 2 katten en wil ook niet dat die in de box gaan of in het bedje! Bah!
    Ballonnen is inderdaad een idee, maar helpt dat ook als die er weer uit zijn? Maar hopen dat de katten bang zijn voor kinderen Hahaaa

@ Trotsemams: kan komen omdat ze verandering merken, hebben die van mij ook gedaan en soms nog! Heel vervelend maar je doet er weinig aan ben ik bang. Heb hier extra kattenbak erbij gezet maar helpt 9 van de 10 keer, en soms weer niet... Zijn ze beide geholpen? Kan ook nog een probleem zijn.

@ Priscilla: wow wat een combi's! Lijkt me wel heel mooi! Ook zo groot of labrador maat?

4. trotsemams

trotsemams VIP lid

20 aug 2009
    5.653
    0
    0
    NULL
    Zuid-Oost Brabant
    @ Sam,het is gewoon niet echt om te hebben.Hier ook een bak erbij,geholpen,ander voer,uitgebreid dierenarts onderzoek (kern gezond),peper op de plasplek (plast er gewoon),alluminium folie (krabt hij aan de kant).
    En hij doet het niet 1x per dag maar wel vaker..ben er echt moedeloos van.Er is niet eens meer tegenop te poetsen,vreselijk die stank (daar nog tips voor?)

5. Dribbel32

Dribbel32 Bekend lid

27 mei 2011
    758
    0
    0
    Zuid-Holland
    Wij hebben idd ballonnen in de box gedaan, de box vroeg opzetten zodat ze kunnen wennen. Hier gaan ze er eigenlijk nooit in (of gingen, hij staat alweer een tijdje op zolder ;))

6. Dribbel32

Dribbel32 Bekend lid

27 mei 2011
    758
    0
    0
    Zuid-Holland
    Trotsemams, hier deed van de katten dat ook, we verschoonden toen de kattenbak extra vaak en hebben een spuitbus (geloof feliway) gekocht, dat spuiten en dan doen ze het niet meer. Hier heeft het prima geholpen! De geur kun je het beste weghalen met azijn!

7. Priscilla4

Priscilla4 Fanatiek lid

30 aug 2011
    3.707
    0
    0
    6okt echo je ♥-tje klopt zijn zo trots op je
    Ik zal eerdaags ff foto plaatsen hij heeft meer van zn paps de new foundlander kwa grote haha

8. Priscilla4

Priscilla4 Fanatiek lid

30 aug 2011
    3.707
    0
    0
    6okt echo je ♥-tje klopt zijn zo trots op je
    Ludora, gefeliciteerd met jullie verloving! En nieuwe auto!

9. trotsemams

trotsemams VIP lid

20 aug 2009
    5.653
    0
    0
    NULL
    Zuid-Oost Brabant
    Dribbel,feliway spray ga ik halen! Schoonmaken met azijn doen we al,hij zit alleen op zo`n rotplek.Net achter de voordeur,waar de wateraansluiting zit.Hij gaat dan op die plank zitten (mat is er al lang uit) en dat is denk ik in het beton getrokken.

10. Dribbel32

Dribbel32 Bekend lid

27 mei 2011
    758
    0
    0
    Zuid-Holland
    Die feliway zit ook een geurtje aan, dat werkt ook wel goed! En het moet ook gewoon slijten...

11. Sam4Hope

Sam4Hope Fanatiek lid

25 feb 2011
    3.142
    0
    36
    Verzorgende Niv3 IG
    Ja azijn werkt goed tegen de geur, neutraliseerd.

Hier gooien we er gewoon ajax ofzo overheen na het wegpoetsen ervan.
    Hebben gelukkig laminaatvloer. Moet er niet aan denken dat het in je vloerbedekking zit. Hebben 1x op de bank geplast en man wat een drama! Als de bank nu nat wordt ruik je het nog!! En die kussens kunnen niet gewassen worden, ook fijn he?!

Ik snap je frustratie, hier is dat ook. Alleen gelukkig wel minder. Mijn katten kunnen moeilijk omgaan met nieuwe situaties. Maar wennen uiteindelijk gelukkig wel. Heb broer en zus dus af en toe ook bonje haha. Hier wordt het steeds minder. Het is ook minder als ze een dag/ochtend/middag buiten zijn geweest.

En peper, tja had hier ook geen nut.. de hond daarintegen kwam niet meer in de gang! Hahaa

En heb hier altijd de plantenspuit bij de hand, mocht ik zien dat ze iets willen doen.. dan psssst! En weg kat!

12. trotsemams

trotsemams VIP lid

20 aug 2009
    5.653
    0
    0
    NULL
    Zuid-Oost Brabant
    Die plantenspuit heeft geen zin,hij doet het stiekem ;) Ik wil gewoon dat het over gaat,het is ook echt zo`n enorme lieverd.Maar soms wordt ik gestoord ervan..iedere ochtend als ik beneden kom dan komt de kattenplas lucht je tegenmoet..kan ik eerst weer aan de poets.
    En als het netjes is dan is het later weer vies..

13. Sam4Hope

Sam4Hope Fanatiek lid

25 feb 2011
    3.142
    0
    36
    Verzorgende Niv3 IG
  14. trotsemams

trotsemams VIP lid

20 aug 2009
    5.653
    0
    0
    NULL
    Zuid-Oost Brabant
    Grote vriend idd hihi..geweldig zo`n grote hond...onze 2 katten en 2 honden zijn bij elkaar nog niet eens zo groot :p

15. Sam4Hope

Sam4Hope Fanatiek lid

25 feb 2011
    3.142
    0
    36
    Verzorgende Niv3 IG
    Je kan er natuurlijk ook geen kattenbak zetten? Daar waar hij plast?
    Hebben wij boven gedaan, en dat hielp toen goed.

En bij de voordeur he? Was ie wel geholpen?

Bij mij was het dat hij wel geholpen was, maar zij niet. Dus mannetje van 'buiten' piesten tegen onze voordeur, en die van mij probeerde dat de markeren door van binnenuit ertegen te plassen. Machtstrijd, ondanks dat hij geholpen was!
    Sinds mijn vrouwtje geholpen is, doen ze het daar niet meer.

16. Zustertje2015

Zustertje2015 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    2.682
    0
    36
    Plassen van de poesjes doen ze hier helaas ook.. Al sinds we ze hebben toen ze 9wkn waren.. Met name in de hondenmand en in hun eigen mandje boven. Laatst een keer op dr bank gelukkig van leer.. Vandaag heb ik ze laten steriliseren en ze zouden proberen urine op te vangen, helaas niet gelukt.
    Het kan een blaastonteking zijn al denk ik het niet omdat ze het al langer doen, het kan stress zijn alleen zou ik niet weten waarvan?? En het kan zijn dat het fijn voor ze voelt zachte ondergrond om te plassen.. Het is al wel minder maar was het ook zat!! Bij ons mogen ze ook niet in onze slaapkamer en dus ook niet in ons bed. Toen ze nog wat kleiner waren toch een aantal keer gedaan omdat ze toen nog niet haarde enzo nou ook ons bed werd onder gepiest!! Daarna dus nooit meer op onze kamer!! Gelukkig matrasbeschermers op er en de rest lekker heet gewassen!

Die tip van ballonnen in de box had ik eerder gehoord ga ik zeker proberen!!
    Maak me geen zorgen dat onze hond de baby niet zal accepteren ofzo hij is zo lief en sul dat komt echt wel goed! Onze labrador is bijna 2 dus ook nov erg onbenullig...

17. trotsemams

trotsemams VIP lid

20 aug 2009
    5.653
    0
    0
    NULL
    Zuid-Oost Brabant
    Op die plek kan geen kattenbak staan..dan gaat de voordeur niet meer open.Hebben wel daarnaast een bak gezet (andere stond boven).

Vrouwtje is niet geholpen,kater (binnenplasser) wel.Hij plast meestal bij de voordeur,maar ook in de huiskamer onder het buro of in bad.

Mss zou dat nog een idee zijn,om het vrouwtje te laten helpen.

18. trotsemams

trotsemams VIP lid

20 aug 2009
    5.653
    0
    0
    NULL
    Zuid-Oost Brabant
    Essiee,ik heb zelf de urine van kater "opgezogen" met zo`n klein medicijn spuitje.Ging prima!
    Onze dierenarts denkt echt dat het door de verandering komt (zwangerschap).Dat denk ik ook,maar dat is nu eenmaal zo.Ik heb wel goede tips gehad hier,ga ik zeker nog proberen.
    Husband had net het idee om ook azijn tegen de voordeur aan de buitenkant te doen.Zou dat helpen?
    Kater plast overigens niet tegen de deur,halve meter richting binnen zeg maar.

19. Sam4Hope

Sam4Hope Fanatiek lid

25 feb 2011
    3.142
    0
    36
    Verzorgende Niv3 IG
    @ Trotsemams: dan zou ik je toch adviseren het vrouwtje te laten helpen, zal dan bij jullie ook door andere katten komen dat hij het doet. En ja azijn tegen de buitenkant kan helpen.

En mijn mannetje deed het ook overal in huis. Stress komt dan van de mannetje van buiten. Die op zijn territorium plassen. Waar ze niet tegen kunnen. Maar die mannetjes willen zo jouw vrouwtje lokken. En kan zelf een gecastreerde kater last geven.

Zo was het hier, nadat zij geholpen is is het heel erg verbeterd. Ze doen het soms nog wel. Al denk ik dat het hier ook komt omdat ze dan naar buiten willen.

20. daydreamer

daydreamer Niet meer actief

Viev :D Met mij ook alles goed!
    Hier wel de nodige kwaaltjes (moe! misselijk!) gehad, maar sinds een week of 2 á 3 voel ik me weer lekker fit! Jij je er niet druk om maken, hoor.. Geniet er maar van dat je je zo goed voelt! Haha! En maandag controle? Ik vrijdag! Zin in!

En nu....... Slapen! Morgen weer een dag!

Deel Deze Pagina