ten eerste wat een wind zeg!!!!!! Vandaag het kerst dorp neergezet en ben nu helemaal op. Net Owen een fles gegeven en ik kon niet eens meer overeind komen. Baal ook vreselijk 2 weken terug foto's bij de deen laten maken, kwam ik er net achter dat ik die vandaag kon bekijken/ ophalen handig als je alles vergeet. Over kraamzorg die heb ik al geregeld ik heb aangevraagd bij de omring. Mijn 1e kraamverzorgster was echt top, alleen m'n 2e was echt bagger, ik moest van haar de dag na m'n bevalling al alles in huis doen. Als er visite kwam moest ik opendoen zodat zij tv kon blijven kijken,ik was helemaal kapot. 08:00 moest ik echt uit bed ook al had ik de hele nacht niet geslapen. En aan fruithapjes maken deed ze ook niet. Ik had m'n hele fruitschaal vol liggen, maar als ik iets wou moest ik hetzelf maar pakken en klaarmaken. Ik heb dus echt totaal niet genoten van die kraamweek. Bij m'n intake ga ik ook aangeven dat ik haar echt niet wil, en anders mogen ze gewoon weg blijven. Opvang inderdaad moet je nu al regelen. Zelf ben ik full time mama dus hoef geen opvang te zoeken.
nou ik heb t idee dat ik de baby net gevoeld heb, t leek net alsof er iets langs mn buik kraste van binnen, was maar heel ff daarna niks meer gevoeld..... Ook omdat ze zeiden dat ik pas rond de 21 weken iets zou voelen omdat ik de placenta voor heb liggen.... pfff nou alweer de hele dag misselijk geen eetlust bleh dacht toch echt dat die tijd voorbij was en hoppa het is weer terug....
@Sam4hope: sommige kdv's werken flexibel, dan kun je een keer per maand je gewenste uren doorgeven. En dan kun je vaak ook nog een week van te voren meer uren inkopen, mits er plek is. Het uurtarief is dan vaak ietsjes hoger (maar scheelt niet veel hoor) maar ik vind het ideaal! Misschien is er ook zoiets in jouw omgeving? Anders in ieder geval laten inschrijven voor alle dagdelen en dan tzt doorgeven welke dagen je wilt. Ik weet niet in welke regio je woont, maar hier heeft mn zoontje 9 mnd op de wachtlijst gestaan dus ik zou wel op tijd inschrijven. Mn zoontje is vanaf 1 januari thuis, per 1 augustus heb ik (hopelijk) weer een plekje op het kdv voor beide kinderen. Ze staan op de wachtlijst voor 2 dagen en voor vrijdag staan ze in ieder geval bovenaan. De tweede dag kan ik nog switchen maar de kans is wel groot dat er tegen die tijd plek is op de dag van mijn keuze. De kinderopvang is dus wel geregeld, nu alleen nog werk vinden voor na mn verlof (klein detail )
Ik heb bij 8weken al ingeschreven donderdag en vrijdag heb ik al plek en dinsdag op wachtlijst voor 1maand. Vandaag hele dag werken dus tot vanavond
Wij kiezen voor gastouderopvang. Dat is een hele bewuste keuze omdat we graag willen dat ons kindje in een kleinschalige setting opgroeit. @ilonka: ik voel ook al bijna een week ons kindje en bij mij hebben ze ook verteld dat de placenta aan de voorkant lag.... Inmiddels heb ik me opgegeven voor zwangerschapsgym en ben ik ook al met zwangerschapszwemmen begonnen. Heerlijk om te doen! Ik moest wel wennen aan het (voor mij) 'slome' tempo van zwemmen, want ik ben gewoon veel pittigere zwemuurtjes gewend. Maar ach...lekker rustig aan doen is ook wel heel fijn!
Ik ga geen gym of wat dan ook doen, bij mij 1e had ik mij opgegeven voor de zwangerschaps gym en na 5x dvht ik wat doe ik hier!! Gastouder zat ik ook aan te denken, alleen de controle is daar veel minder op dan op de kinderopvang. Dat kleinschalige dat trekt me wel. Zit nog steeds te twijfelen
Goedemorgen, Alles bijgelezen. @Kraamzorg: Ik heb me aangemeld bij de Kraamvogel. Heb wel brief enzo gekregen, maar zou na aanmelding ook gebeld worden, dat is nog niet gebeurd. Maar zal wel komen. Heb het contract in ieder geval binnen dus ze kunnen niet zeggen dat aanmelding niet goed is gegaan. @Hier: Vreselijk last van hormonen. Nergens zin in, vreselijk veel twijfels (kan ik het wel,wil ik het wel etc) Gaat nergens over. Eerst ben je nog in tranen over negatieve testen, nu heb ik tranen van de twijfels. Terwijl ik echt wel zeker weet dat ik dit kindje wil hoor! Super gewenst. Maar wat hormonen wel niet met je lichaam kunnen doen...pff. Het weer werkt natuurlijk ook niet echt mee, wordt er helemaal depri van. Had net mailtje dat mijn bod op marktplaats is geaccepteerd voor een wipstoeltje van Nijntje. Helemaal blij!!!! Ziet er (voor zover ik nu kan zien) heel netjes uit. En heb er ruim 10,- voor geboden. Dus heb net mailtje teruggestuurd of ik em vanavond kan ophalen. Leuk om dat soort dingetjes te regelen. Verder voel ik het kindje wat minder als 2 week geleden. Misschien dat het komt omdat baarmoeder is gegroeid. Ik weet het niet. Vind het wel lastig. Enge dromen dat het misgaat werkt natuurlijk ook niet echt mee. Ach, dinsdag weer naar VK. Bijna 19 week. Gaat toch wel snel....
Wauw jullie zijn al bijna op de helft!! Zometeen naar de therapie en dan ga ik daarna kleurstalen halen voor de babykamer. Willen witte muren met 1 grijze wand. En gelijk even kijken voor een vloerkleed spannend!!!
Child, ik heb onze kleine ook bijna een week minder/niet gevoeld. De vk zei dat het normaal is deze periode, je krijgt meer vruchtwater, de baarmoeder groeit, etc. Je twijfels ken ik ook. Stomme hormonen. Komt bij mij denk ik doordat ik de kleine even minder voelde en er nu ineens van alles geregeld moet worden... Kan ik het wel aan straks, met nog meer op mn bord? Aaaargh. Zoals kinderopvang. Hoe moet ik dat nou regelen? Ben werkloos en verwacht ook echt niet dat ik na het zw.verlof gelijk een baan heb. Maar dan wel een half jaar van tevoren opgeven welke dagen je opvang wilt.... Help! Ondertussen boxkleed en voedingskussenhoes gemaakt. Foto's in mijn album. Zijn niet altijd even recht/netjes maar voor de eerste paar projecten.... Ach... We hebben het behang ook al uitgezocht, en matrasje opgehaald, had ik dat al gezegd? Foto behang ook in album. Matrasje is die van leen bakker, fenne, deze week t/m 17 dec voor 30 euro ipv 40. - groen ruitenbehang, weet niet meer wie het vroeg, maar heb hem helaas nog nergens gezien.... Deze lichtblauwe was al een crime om te vinden! Ruitjes zijn er in alle tinten roze, maar blauw??
Goeiemorgen. ja ben pas net wakker. was helemaal kapot van het dorp neerzetten. Straks even een glaasje jus d'orange drinken heb ik zo'n zin in. (wel vers hoor) vannacht heel raar gedroomd, over rare wezens in een huis waar ik in zat opgesloten samen met een hele groep. gewoon erg raar.
goedemorge dames!! hier niet zoveel te melden ben vooral moe ga nu me laatste stage dagen in, zie ik erg tegenop na zondag heb ik niks meer te doen tot 1 februari klinkt heerlijk, maar zo fijn is dat niet voor iemand die niet graag stil zit
Mogguh dames Hier lossen we kinderopvang binnen de familie op. Wel zoeken we nog iets voor achter de hand...
Goedemorgen (kan nog net).. Tjonge.. ben helemaal op en uitgeput al.. Was gister jarig en twasl een fijne dag! Overdag samen met manlief vanalles klaargemaakt en savonds visite (familie van beiden kanten). Leuk clubje zo, niet te groot.. Er werd veel voor me gedaan, kon dus ook lekker op de stoel blijven zitten. Heel veel babyuitzet gekregen.. Super! Wel 3x die avond moeten overgeven.. de hapjes vielen verkeerd (en ik had er nog wel zo mn best op gedaan ).. Maar vanochtend dus nog flink opruimen en ook flink de vaart er in, want we gaan een nachtje weg met de ouders van mijn man die zoveel jaar getrouwd zijn. Dus moeten we al bijna weer van huis en dat wil ik dan toch wel weer netjes en schoon hebben als we morgenavond weer thuiskomen. Oef! Dat viel wel even tegen vanochtend.. maar gelukkig.. het is gelukt! Hopelijk een overnachting / gezellig uitje met de familie zonder al te veel misselijkheid en overgeven. Maar helemaal zonder zal het wel niet blijven, mij kennende..
Hey meiden! Babykamer: hier druk 2e hands meubeltjes aan het verven! Errug veel werk dus heb iemand die me helpt gelukkig! Maar het wordt wel al supermooi!!! Miffy: jeetje wat balen zeg dat je je diploma al zo onverwachts kreeg! Kraamzorg: ik heb dit via mn verzekering aangevraagd, en toen op de site van de kraamzorg alles ingevuld. Kreeg daar ook een brief van thuis... Dus neem aan dat ik het goed geregeld heb zo? Hier trouwens gekozen voor Omring kraamzorg...weet niet of dat alleen hier is of landelijk? Draak: gaaf maandag geslachtsbepaling! Hoef je maar 1 nachtje minder lang te wachten als ik! Spannend he! Ja die bandenpijn is maar een raar iets he! Hier af en toe ook flinke steken! En soms ook helemaal bij mn heup aan de zijkant? Hoe ging je gesprek op je werk? Jep, de blije doos is idd van Prenatal! Ook nog even aanvragen dus! Datum meeting: zal ik maar een datum voorstellen dan? Als ik zo kijk naar de voorkeuren.... Zaterdag 14 januari?? Pat: veel succes bij de arts maandag! En dat met je hand erop leggen herken ik ook! Lijkt wel of de mijne zich ineens angstvallig stilhoudt als ik mn hand op mn buik leg! Leuke gedichtjes zie ik voorbij komen! Hier heb ik er ook al eentje opgeslagen op mn pc die ik leuk vind En namen: wij hebben er nog GEEN!! Is dat raar of moeten we nu toch echt opschieten?? BB: hier ook geen fijn gevoel als ik voorover buk...buik lijkt dan echt onder spanning te staan! En ging de lunch goed? Veel plezier met je bedrijfsfeestje! Nijntje: nog gefeliciteerd met jullie partnerregistratie! Mooie taart! Zelf gemaakt? Priscilla: top dat alles goed is! Wooow en 20cm????!! Dacht dat het rond deze tijd meer iets van 15cm was? Cool! Sam: leuk he die plopjes!!! En lekker gemasseerd...hmm goed idee! Hier zit ik ook helemaal vast! Buikspieren trainen: hier mag ik dat dus absoluut niet! En dat terwijl ik altijd rugpijn heb! Mijn buikspieren zijn juist té sterk en bovendien wordt het toch afgeraden tijdens je zwangerschap? Je mag alleen je zij-buikspieren trainen toch? Verder bekkenbodemspieren trainen, train ze niet te hard want je moet ze juist heel goed kunnen ontspannen! Anders blijft daar altijd spierspanning in zitten wat juist rugpijn veroorzaakt. Let er maar es op als je bijv staat. Ontspan je bekkenbodemspieren (niet teveel want dan doe je het in je broek, maar net dat je je plas ophoudt), je zult zien dat je een stuk meer ontspannen bent dan! Kinderopvang: hier niet nodig, heb schoonmoeder en moeder in de aanbieding! Miekr: hoor graag van jou hoe die kraamverzorgster heet, dan kan ik dat ook aangeven, want wat jij beschrijft klinkt echt niet best! Brrrr en jij ook al zo naar gedroomd! Mijn droom leek op de jouwe....we waren in een huis met allemaal psychopaten! En met 1tje moest ik op de kamer slapen!! An: veel plezier met baby-interieurshoppen, leukkk!!! Veldmuisje: nog gefeliciteerd met je verjaardag!!! Wel jammer van het overgeven! Veel plezier met het nachtje weg!! Zooo weer een heel boekverslag! Fijne dag ladies!
Miekr, ik heb me ook opgegeven bij de omring! Hoop niet dat ik die vreselijke kraamverzorgster krijg! Zelf de deur open doen terwijl zij tv kijkt? . Je hebt toch wel een klacht in gediend? Ik heb eerst mn verzekering gebeld kraampakket gelijk maar aangevraagd en toen via hun site kon ik naar de omring een aanvraag formulier invullen voor kraamzorg bij de Omring. Ik blijf straks 3 dagen werken, 1 dag naar mijn moeder en ik denk ook wel een dagje naar schoonmoeder en ik heb een zus en die is gastouder dus via berend botje regel ik dat mn zus dat gaat doen. ik heb geen goed gevoel bij een kinderdagverblijf, niks tegen kdv hoor, het is gewoon niks voor mij. Zwangerschapsgym weet ik nog niet, geen idee nog wat mogelijk is en wat hier in de buurt is. Het is ook niks voor mij om alleen ergens op af te stappen maar ga wel iets doen hoor, de contacten zijn misschien toch wel leuk en wat info over bevallen is toch wel welkom denk ik. Ben deze week erg moe! Zucht dacht dat je naar 3 maanden weer meer energie zou krijgen volgens de boekjes. Misschien speelt mn erge verkoudheid ook wel mee hoor en ik lees trouwens bij velen hier dat ze moe zijn.
Hee meiden, Pat, jaa maar het is ook lastig hoor om je soms ergens bij neer te leggen.. vooral als je het gevoel hebt dat je sommige dingen nog kan! Ik ben heel benieuwd wat er uit je gesprek komt maandag! Ik zie trouwens dat wij even ver zijn.. hahaha! Leukk!! Wel fijn dat je niet echt last heb van pijntjes bij de buik.. T is niet anders.. maar fijn..neuuhh.. niet echt Ik vind trouwens dat 2e stukje tekst leuk!! (lekker op tijd he) Priscilla, foto's van de kraamverzorgsters?? Dat heb ik helemaal niet gezien! Waarrr??? haha! Oww leuk jij ook 2 jan.. Doe je ook geslachtsbepaling eerder? Ludora, Jeetje ik wist dat helemaal niet van dat PAP enz. Wat fijn dat je nu PAP1 hebt. Heeft iedereen pap1? Ann, wat balen dat jij pap3a had.. maar bij jou is het ook pap1 nu? En waarom krijgt je dochter dan een inenting op haar 13e? BB, hoe ging het etentje gisteravond?? Oww waarom willen ze je weer vaker zien? Hebben ze t idee dat jij t aankan? Hoeveel werk je nu? Ilonka, volgens mij staat dat ook op de site en de brief die je hebt gehad? Teminste staat me iets van bij.. (heb ook zin!) Nijntje, mooie taart!! Wat voor vulling had je? (smaak) Dana, Ahhh.. ik snap t wel hoor.. Maar wel jammer.. post idd maar af en toe een berichtje! T gaat ook hard hier.. hahaa! Heb soms ook geen puf of te druk om te kijken en kan je daarna meerdere blz's terug lezen.. Maar ach.. t houdt je van de straat Priscilla, waar laat jij je waarde's prikken en controleren? Bij je vk? Je bent toch ook wel onder controle van een internist? Sam4Hope, wij regelen hier geen kdv of gastouder.. wij kunnen t zo oplossen.. vind ik wel fijn Maarrr dat is al vroeg zeg dat je je nu al aangemeld moet hebben! Pfff.. Maar is een gastouder niks voor jou? |Want ik weet dat als je bij een kdv gaat.. je de genomen dagen moet betalen.. of je kindje nou komt ofniet.. Viev, jaaa ik heb echt zoooo zin in maandag! hahaha.. denk dat ik daar al hyper binnen kom! Ben echt zoooo benieuwd! En of mn gevoel klopt.. maaarrr we zullen zien Veldmuisje, nog gefeliciteerd!! Goed verwend?? ontbijtje op bed gehad van je man? Heitjekarweitje, De blije doos ook aangevraagd Wanneer krijg je daar een oproep van? weetje dat? Oww echt... heb jij dinsdag? Heb je der ook al zooo zin in?? Pfff ik denk aan niks anders meer.. hahaha Nouu... mn gesprek Ben helemaal blij!! hahaha.. Ik kan gewoon blijven werken zoals ik nu doe (kan er hier niet te uitgebreid over zijn) En ze gaan voor mij.. uitzondering op de regel... wat regelen.. Ze was echt mega positief! Was/ ben helemaal blij! hahaha!! En mn verlof aangevraagd.. dus hooop dat ik daar snel een brief over thuis krijg.. wil namelijk 4 weken vooraf en dan 12 achteraf? dat was het toch? ben ff in de war.. hahaha! Ik twijfel alleen of ik mn vakantie der meteen aan moet plakken.. of alleen die 12 weken, dan ff werken en dan na 1 maand of 2 weer ff vrij? Hoe doen jullie dat? Aangezien jullie ook rond de zomervakantie bevallen of vrij hebben Nou... weer een heel verhaal met antwoorden En voor de rest ben ik nu leeg.. hahaa! Ga ff goede tijden kijken op rtl gemist.. heb 2 dagen niet gekeken.. JAJA dramaaaa Ben vandaag lekker vrij.. dus ik spiek af en toe nog eventjes of er wat geschreven is Liefssss
@ bloem en heitje, Ik zal even pb sturen met haar naam. Ik heb met die 2e gewoon erge pech gehad en was blij dat ze weg was. Mijn 1e kraamverzorgster was echt geweldig werd echt helemaal in de watten gelegd en kon ook echt uitrusten. Ze deed echt alles in huis en hele goeie zorg voor mij en Devin. @ bloem ik heb het zelf ook niet zo op kdv. heb er op een paar stage gelopen en altijd gezegd mocht ik ooit kinderen krijgen gaan ze nooit naar het kdv. Maar zo denk ik erover en komt misschien dat ik wat dat betreft ouderwets ben, maar wij hebben besloten toen ik zwanger was van Devin dat ik gewoon voor hem zou zorgen dus ben fulltime mama. Toen had m'n man nog een eigen zaak en was het financieel ook geen probleem. In de tussentijd heb ik heel veel meegemaakt en kan en mag voorlopig ook niet werken, en hebben we ook geen eigen bedrijf meer. En ik ben eerlijk we hebben het niet rijk, maar ik ben zo blij dat ik elke dag m'n kanjers zie dat ik liever wat armer leef dan dat ik ze nu nog zou missen. Maar eerlijk is eerlijk ik heb ook weleens dagen dat het me heerlijk lijkt om werk te hebben zodat je toch wat omgang heb met andere mensen. Ik spreek alleen andere moeders bij het boodschappen doen en bij de psz en mis toch wel het contact. Ach mijn tijd komt wel weer. Straks als het nog droog wordt ga ik even naar de kerstmarkt hier vlakbij, haha wel gezelllig en heb trek in een oliebol
@ draak , de oproep voor de blije doos komt met ongeveer 7 maanden. Heb zelf nog steeds niks van de felicitas (etos) doos gehoord. Als we de 20 weken echo hebben gehad gaan we naar de babydump daar de doos ophalen en kijken voor andere kinderwagen en nog wat kleertjes.
miekr, owww echt niet... die heb ik dus al gehad.. en al opgehaald! (doos van de etos) Ook niet in je ongewenst? Want daar stond hij bij mij in..