mogguh dames, Heerlijk uitgeslapen na een half weekje vervelende stressnachten. Vandaag iig wat huiswerk maken en op visite bij schoonmams, zij is jarig vandaag. Uit eten gaan kijken we even aan nu hubs nog niet helemaal lekker is... Ga liever uit eten als we de energie ervoor hebben! Net een berg brunchbroodjes op (van die mini's) man wat een honger had ik! En elke keer als ik wat at voelde ik mn ukkie trappelen..... Het is zo leuk! Ik hoop dat mn kerel de kleine ook snel gaat voelen, want als hij zijn hand op mn buik legt is het heeeeeel stil! Plaagkopje dus!
ik ga me zo klaarmaken om naar stage te gaan het is mijn laatste dag zie er best wel tegenop omdat ik hierna anderhalve maand vrij heb en ik mijn stage plek echt heel erg leuk vind en ga missen verder...... is het hier in huis alles behalve gezellig we zijn allebij erg hoesterig...... mijn hele lichaam begint zeer te doen (rug,buik,ribben,hoofd enz) mijn vriend maakt elke keer als ik hoest protesterende geluiden (zuchten enz) en daar irriteer ik me zoooo ontzettend aan !!! gister avond was ik zo boos op hem, dat ik boos naar boven gegaan ben en in bed gekropen ben, hij is beneden gebleven en heeft uiteindelijk op de bank geslapen morgen ga ik toch maar eens naar de dokter.... ben er helemaal klaar mee
Miffie dat is inderdaad niet zo gezellig, moet maar snel overgaan. Ik ben vandaag 16 weken!!!! Net mn buikfoto geplaatst.
Vandaag 19 week!!! Geen flauw idee wat ik vandaag ga doen. Word weer es een saaie zondag vrees ik. Over 1,5 week de echo, vind het wel spannend. En ben zo benieuwd hoe ons beebje er nu uitziet. laatste x wat hij/zij 4,5 centimeter, nu ruim 20 geweest. das wel gek haha. Dus nu aftellen naar echo...
Wat toevallig! Hier ook communicatie gestudeerd! Essie beterschap meid! Eva wat een goed nieuws! En een meisje, leukkk! Zo leuk meiden, het lezen over shoppen, babykamers en schopjes in de buik! Het wordt zo echt he!
Hier morgen 17 weken! En nog 2 nachtjes slapen voor de echo! Zooo'n zin om straks weer lekker ons kleintje te zien! Zometeen de kerstboom optuigen, staat nu al 2 dagen in de kamer kaal te wezen, niet zo gezellig haha! Fijne dag dametjes!
Hierbij zoals beloofd een foto van onze boom en van ons dorp. Bekijk bijlage 205827 Bekijk bijlage 205828 Straks even naar m'n ouders. En daarna bij vrienden op visite.
Das een werk ja Miekr. Dit jaar bij ons niets. Wij hebben altijd in de horeca gewerk tot afgelopen april, met kerst waren we nooit thuis. Dus we hebben niets. Nu ga ik dat ook niet aanschaffen, we beginnen na de kerst met verbouwen. Volgend jaar wordt t hier wel gezellig Ik ben 17 weken en 1 dag, ticker klopt niet helemaal. Woensdag echo, op 17,4 weken. Ik hoop dat we nu een uitgebreidere echo krijgen, de echte 20 weken echo met meting en zo. De vorige echo's waren zoooo kort allemaal. Vanmorgen huis even flink onderhanden genomen. Niet slim meer om alles in eens te willen doen... Heerlijk schoon huis nu, maar ik kan niet meer op of om.... Harde buik en zeer pijnlijke rug.... Baal baal...
Hoi dames, kom ook weer even gluren. Heb niet alles gelezen, was ergens bij pag. 316 gebleven en vond het toch ietsss te veel! Sorrry! Heb ook niet zoveel te vertellen hoor, dus zomaar ff tussendoor. Heb eindelijk een vrij weekend! Gisteren gezellig naar vrienden geweest, die hun nieuwe huisje hebben, zo mooi!! Vandaag een rustdagje, lig nog lekker in bed, zo lui! Man is lekker ontbijt, nja lunch, op bed aan het maken. Daarna misschien ff langs zijn ouders, ff op de thee. Atlijd wel gezellig. Over kinderopvang e.d. Ik heb een mail gestuurd naar een organisatie voor gastouderopvang. Heb alleen nog niks terug helaas. Denk ook dat dit voor ons makkelijker is qua tijden. Collega van mij heeft dit ook en is er erg over te spreken. Ik vind kleinschalig ook heel fijn, maar inderdaad, weet niet meer wie het zei, over de controle.. Tja, ben zelf wat dat betreft denk ik niet de makkelijkste, alleen het beste voor me kind! Dus zal genoeg vragen voor ze hebben straks hahaaa Verder van de week een box besteld, wel nog ff daar gelaten. Leveren ze gelijk met het kamertje. Wij hebben de boom gisteren ook lekker opgezet! Kreeg ineens de ingeving dat ik andere kleuren wilde, dus hup, op naar de Action! Nou is de boom wit met mat zilver en paars/blauw achtig. Ik vind hem geweldig! Vorige jaren was hij fuscia met wit en zwart, was ik ff zat! Ondertussen ons grote aquarium weg gehaald, zowel voor de boom als voor de toekomst, daar waar de box komt te staan. Dus die staat op zolder! En de hond is zijn bank kwijt, staat in de schuur. Heeft er een lekker groot maatwerk kussen voor in de plaats gekregen en hij vind het helemaal geweldig! (wij blij) En de katten hebben hun kerstkado ook al binnen, een grote krabpaal. Daar waar de hond niet bij de bovenste plankjes kan! Dus die zjin ook een stuk relaxter! Was een genot om daar naar te kijken! Dus alles is flink verwend... Van de week eens samen gaan kijken voor wat we nou precies willen voor de kinderkamer... Fijne dag nog dames!!!
hey meiden iedereen een rustige zondag zo te zien.. hier is het mannetje weer aan het werk en vanavond gaan we bij een vuurwerkshow kijken.. ik hou van vuurwerk!!!!
Heb ik dit nou laatst hier gevraagd of niet? Geen antwoord gehad. Ben wel regelmatig vergeetachtig en iedereen maar zeggen jaja gooi het maar op je zwangerschap Mijn vraag, wat moet ik allemaal aanschaffen bij het ledikantje? Wil in de kerstvakantie gaan shoppen, weet dan ook wat het wordt en kan zo gericht shoppen, leuk,leuk! Matras, ik denk dat ik die bij de ikea haal. Maar wat op het bedje en hoeveel van alles? En moet het kindje in een slaapzakje? Loopt dan wel al tegen de zomer aan natuurlijk. Misschien zijn er nog meer handige dingen/tips voor in het kamertje? Heb tot nu toe alleen, commode, ledikantje en kast.(besteld)
Mooie boom hoor miekr, zijn dat blauwe lampjes? Apart! Mn twee mannen slapen nu en ik heb zelf nogal spijt dat ik niet hetzelfde ben gaan doen toen ik mn zoontje op bed legde 2 uur geleden... maar ja niks aan te doen en ook wel lekker even rust aan mn hoofd! Zit ondertussen maar een beetje te zp'en en een kopje thee te drinken..
Hier hebben we als baby gehad: Matras van ikea, molton en hoeslaken van hema (zonder plastic erin ofzo hoor, gewoon alleen een molton) en een dekentje + lakentje ook van hema. Onder zijn hoofdje lag dan nog een hydrofiel opgevouwen, zodat ik voor het gewone kwijl niet iedere keer het hele bed hoefde te verschonen. Later is het dekentje in een dekbedhoesje gegaan omdat die makkelijker te wassen was (zoon was nogal een spugerd en ik heb geen droger, dekentjes drogen zo langzaam). Over het algemeen zeggen ze dat je 3 van elk nodig hebt: één op het bed, één in de was en één in de kast. Ligt er ook aan hoeveel je zelf wast natuurlijk, en of je kind veel spuugt of niet maar als je meer nodig hebt kun je het altijd nog bijkopen. Ik heb altijd maar 2 van elk gehad en het daar prima mee gered. Slaapzak zijn we hier pas gaan gebruiken toen zoon zelf zn deken+laken van zich af ging trappen, denk rond 4 mnd ofzo? Toen heb ik m dus ook pas gekocht, maar er zijn ook babys die al vanaf de geboorte in een slaapzakje slapen (bv van hema maat 56). Oh en zoonlief heeft de eerste 3 mnd in de wandelwagenbak geslapen, toen gebruikte ik een aankleedkussenhoes als hoeslaken, dat scheelde in de kosten en dat paste ook prima.
@Bloem, wij hebben dit voor het ledikantje: matras, molton (2x), hoeslaken (4x, verschoon ik ivm zweet/spuug vrij vaak), lakentje (2x) en deken (1x). Onder het hoofdje leg je inderdaad een hydrofiel luier, maar nu Joas wat ouder wordt verschuift dat wat sneller, vandaar dat de hoeslakens ook wat sneller vies worden. Verder ging Joas pas vanaf 6 maanden in een dun slaapzakje slapen, omdat hij 's nachts wat meer ging bewegen. Maar hij ligt nog steeds ook onder een lakentje en dekentje. Wat ik verder handig vond op de babykamer..het is persoonlijk natuurlijk maar een plank oid boven de commode is wel handig, zodat je niet je luierdoekjes, wattenstaafjes etc etc op de commode zelf kwijt hoeft. Op een gegeven moment wordt het verschonen een hele operatie omdat je baby niet altijd stil blijft liggen en bij ons belandde dan alles wat op de commode stond op de grond En ik vond tot 6 maanden de diaperchamp echt een uitvinding, makkelijke luieremmer die echt niet stonk en waar je gewoon een vuilniszak in kan doen. 1x per week verschonen en klaar. Na 6 maanden gaan de poepluiers natuurlijk wat meer stinken en dan houdt niks die geur nog tegen, dus toen gingen de luiers maar rechtstreeks de grijze container in. Hier alles goed trouwens! Voel de baby steeds vaker en manlief heeft de baby van de week voor het eerst ook gevoeld! Begin nu langzamerhand best zenuwachtig te worden voor donderdag, de 20 weken echo!
@ bloem Ik heb nu 2 zoons die in mei en 1 juni geboren zijn. Ik had evengoed een slaapzakje maatje 70, maar pas met 1/ 1,5 maand aangedaan. Verder hadden wij op het bedje, molton (niet met plastic)2 stuks hoeslaken (5 in totaal) deken (een dubbele enkel voor zomer en dubbel voor in de winter), 2 dekbedovertrekken en 3 lakens. Ik gebruik nu nog de lakens en straks ga ik over op de dekbedovertrekken. (scheelt weer strijken) en inderdaad een hydrofiele luier onder het hoofdje. hydrofiele luiers heb je er nooit teveel van. Daarbij hebben wij ook een klamboe boven het bedje, en een slaapmobiel van fisher price (de beste koop die we bij onze oudste gedaan hebben) Een plank boven de commode is ook handig. Wij hebben gewoon van die planken die je onzichtbaar ophangt van de ikea als plank boven commode. En wat handig kan zijn is een klok (gewoon op batterijen) in de kamer zodat je kindje de hele tijd getik hoort. Klinkt raar maar bij beide jongens helpt het heel goed en zijn ze s' nachts daardoor heel rustig (omdat ze de hele tijd door een geluidje horen) Oja en wat echt geweldig is is de diaper champ. je ruikt er echt niks door en wij hebben de medium maat zodat we gewoon staand (terwijl hij op de grond staat) de luiers weg kunnen gooien. Altijd leuk kamertje inrichten, maar wij hoeven nu niks eraan te doen hij staat helemaal klaar en is nu zelfs nog in gebruik. Mocht dit een jongen worden hoef ik echt niks te doen en mocht het een meisje worden dan schilder ik de blauwe muren roze. en haal ik de auto stickers bij de commode weg en doe daar meisje stickers. (zo'n stickerband die makkelijk te verwijderen is zonder schade aan te richten) ja dat is ook nog handig heeft je kindje wat om naar te kijken. Spiegels kan je er ook tegen doen kan je kindje zichzelf bewonderen in de spiegel als je hem/haar aan het verschonen bent.
oh als ik dit allemaal lees over inrichting beginnen mijn handen te jeuken!!! Helaas kan ik nu nog niet zoveel aanschaffen omdat we daar de ruimte niet voor hebben... Alle kleertjes, draagdoek en dingetjes hangen nu op een waslijn in de woonkamer... Nog 17 nachtjes slapen... dan gaat het verbouwen beginnen!!! En dan krijg ik een KEUKEN!!!! (sta nu op 1 M2 te koken...)
Bedankt voor jullie reacties! Wat fijn zo'n forum er komen vast nog veel meer dingen waar ik nog niet veel van weet
Spiegel bij de commode is zeker een aanrader! Dat heb ik niet gehad (ik schreef het al eerder, ik had de eerste 9mnd sowieso geen commode) maar ze hadden het op het kdv wel en dat was voor mijn druktemakertje echt een succes, misschien ga ik dat deze keer ook wel doen. Wat leuk he, dat we nu allemaal al zo ver zijn dat we het over kamertjes en inrichting enzo hebben! Verder voel ik de baby vandaag en gister echt regelmatig. De afgelopen week heb ik hem/haar volgens mij wel iedere dag gevoeld, blijft bijzonder! Ik tel af tot de 20 weken echo, ik wil zó graag weten of het een jongen of meisje is!
Wel handig dat er hier al moeders zijn! Ik weet ook totaal niet wat en hoeveel je allemaal aan moet schaffen!! Je hebt op internet gelukkig hele mooie lijsten die je kan gebruiken en in de winkel (Babyplanet) kunnen ze goed vertellen wat je ook echt nodig hebt en wat niet, dat is wel fijn. Die smeren je daar niks aan wat je niet nodig hebt. Maar wij gaan als we eens echt lekker de tijd hebben samen shoppen