Mei 2012 mama's DEEL II

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Yupgup, 8 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miekr

miekr Fanatiek lid

15 sep 2011
    1.213
    0
    0
    moeder zijn
    Wervershoof
    Wat vreselijk voor missQ. Heb haar hier niet gezien of ik kan het me niet meer herinneren, maar wat vreselijk.
    Mocht je dit lezen MissQ, heel veel sterkte!!!!!

En wij mogen inderdaad blij zijn dat alles voor zover nog goed gaat in onze buik.

2. Skaya

Skaya Fanatiek lid

19 jan 2011
    4.337
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    omg. Rotterdam
    Jeetje wat erg! MisQ heel veel sterkte!!
    Wil er niet eens aan denken hoe je dat verlies te boven moet komen.

3. daydreamer

daydreamer Niet meer actief

Whaahh.. Veel geschreven! :D
    Ik ga op een paar dingen reageren.. (niet op alles, want ben ook The Voice aan het kijken!)

20 weken echo Hier dus een goede echo gehad gister! Zoooo blij!!!!

VMB1981 Gefeliciteerd met jullie dochter! ;)

Ludora Spannend of je mag je mag blijven dus!
    En bij je moeder ingebroken! Oooh.. Verschrikkelijk zeg, wildvreemden die zomaar in je veilige omgeving komen. Brrr..

Daro Ik zou EISEN dat m'n man meeging! Hallo zeg, het is toch ook zijn kindje?! Snap dat hij niet steeds vrij kan nemen voor de gewone controles, maar.. Zo'n medische echo is toch wel spannend én je ziet kindje even! Jammer zeg, dat je er zo je best voor moet doen..

EDIT: Lees het al.. Hij gaat toch mee? Goed zo!!! ;)

Veldmuisje Allemaal goed en leuk nieuws dus!

BezigBijtje Klinkt inderdaad als harde buiken! Hier merk ik het af en toe ook weer..

Miffy Beterschap!!!

Priscilla Veel plezier morgen! Denk een jongen. ;)

4. daydreamer

daydreamer Niet meer actief

Och........ :(:(
    Lees nu het berichtje over MissQ... Verschrikkelijk!
    Wat erg voor haar en d'r man/vriend! Oh, wat erg...

Ben er ook ff stil van.................................

5. miekr

miekr Fanatiek lid

15 sep 2011
    1.213
    0
    0
    moeder zijn
    Wervershoof
    Meiden heb je mij weer hoor, maar ik ben gewoon zo benieuwd.
    Zijn er meiden die de zouttest of een andere test gedaan hebben waaraan je het geslacht kon testen en bij wie het klopte??? Bij mij komt er telkens een meisje uit de test, maar ik kan dat niet geloven en verwacht dat er gewoon een jongetje in m'n buik zit. Wie o wie heeft het gedaan en bij wie klopte het??

Ja sorry weet het is een stomme vraag, maar ben gewoon zo mega nieuwschierig.

Dan ga ik nu hopelijk slapen. Vreselijke last van maagzuur en moet daardoor telkens spugen, dus vandaar hier maar weer even kijken.

6. 85Eva

85Eva Actief lid

31 aug 2011
    359
    0
    0
    Psychiatrisch verpleegkundige
    Noord-Holland
    Essie en vmb: nog gefeliciteerd met jullie verjaardag!

@geslacht: leuk dat het nu een btje bijgetrokken is.

@missq: wat een verschrikkelijk drama. Wat komen er toch veel miskramen voor en wat een wonder is het toch als het goed gaat. Alhoewel ik me afvraag of er met 18 weken nog van een miskraam gesproken wordt? Mocht je dit lezen: alle kracht en sterkte toegewenst in deze nachtmerrie!!!

Wij zitten nu in de bus naar Keulen, naar de Kerstmarkt, uitje van mijn vriend zijn werk.

Verder hebben wij besloten t trouwen voor de kleine komt. Met name omdat dit handig is in praktisch opzicht (hoeven we verder niets vast te leggen), maar ook omdat ik het fijn vind als we straks allemaal dezelfde achternaam hebben. We houden het heel klein, alleen wij en getuigen en gaan lekker gratis trouwen. Ik heb geen zin in een grote toestand die veel geld kost met mensen waar ik verder niets mee heb (hele grote Fam. Van vriend z'n kant). Dat geld en energie kunnen we beter gebruiken nu en ik vind het ook iets tussen ons. Eind december gaan we in ondertrouw en daar kunnen we een afspraak maken voor de officiële voltrekking. Het gratis trouwen kan op di en woe ochtend en zit nu al t/m maart vol dus enige haas was er wel geboden mochten we willen trouwen voor de kleine er is ;)

Meiden, heel fijn weekeind!

7. Child

Child Fanatiek lid

6 sep 2011
    2.782
    216
    63
    @MissQ: Heel veel sterkte!!!! Dit verwacht je echt niet he, als iedereen ruim de 12 weken gepasseerd is.

Hier: Moe, moe, moe. Heb wel papieren van VK gekregen om evt. bloed te laten testen maar ze zegt ook dat ijzer met 12 week nog goed was, en nooit nu te laag kan zijn. Dus ik mag wel bloed laten prikken, maar ik kan beter even wachten volgens haar. Na 20 weken moet ik meer energie krijgen, zegt ze. Volgens de zwangerschapskalenders had ik die extra energie allang moeten hebben.
    Zit een beetje te twijfelen wat ik nu moet doen.... wil ook niet te vroeg testen. Mijn moeder en zusje hadden allebei wel snel bloedarmoede.
    Maar de griep gaat ook vreselijk rond en heb zelf 2 week geleden griep gehad. Dus weet niet echt waaraan het nu ligt.

En nog iets: Mijn schoonmoeder heeft antibiotica gekregen voor haar longen ivm een of andere bacterie (ze heeft niet veel weerstand ivm chemotherapie afgelopen zomer)
    Maar toen ze donderdag langskwam, gaf ze me wel een knuffel.
    (daarna vertelde ze dat ze zo beroerd was enzo)
    Ben ik dan zo zeurderig dat ik me daar niet lekker bij voel?
    Ik herstel al niet lekker van de griep en ben al bekaf..... Of zou die bacterie (weet niet welke precies) niet zo over te brengen zijn? Kan er niet veel meer bij gebruiken....

Morgen verjaardag van mijn man. Heb een klein rompertje gekocht met: I love mijn papa. (en love= hartje) Heel erg lief.
    Nou vandaag druk taarten bakken.
    Fijn weekend!

8. ladytijger

ladytijger Fanatiek lid

Meiden Ik moet even wat van mij afschrijven.
    Maar het slechte nieuws van missq heeft mij behoorlijk geraakt.

Ik voelde deze week de kleine wat vaker maar gister heb ik hem of haar denk ik niet gevoelt. En oh wat word ik dan onzeker ik weet dat je de kleine nog niet elke dag hoeft te voelen en dat het nog vroeg is in de zwangerschap betreft het voelen van bewegingen en dat mijn placenta ook nog een voor ligt en dat dinsdag nog alles goed was met de kleine. Maar waarom blijf ik dan zo onzeker :(Ik wou dat het al volgende week donderdag was.

Zo einde ego bericht

9. Child

Child Fanatiek lid

6 sep 2011
    2.782
    216
    63
    @Ladytijger:

Ik snap je heel goed!! Ik had met 17 weken een bloeding en voelde de kleine ook al even niet (voelde ik al erg vroeg)
    Maar net zoals je zegt: Je hoeft de kleine nog helemaal niet dagelijks te voelen. (pas met 24 of 28 week heb ik ergens gelezen, en dan 10x ofzo)
    Als je kleintje een groeispurt maakt (of je baarmoeder) dan is het kindje vaak ook rustiger! En het heeft natuurlijk nog alle ruimte om in te zwemmen.
    Geen zorgen maken!!!! (al helpen berichten dat het bij anderen wel misgaat niet mee natuurlijk)

10. bloem18

bloem18 Fanatiek lid

13 jun 2011
    1.463
    0
    36
    Noord-Holland
    jaaa heel toevallig gister gedaan en daar een foto van geplaatst en de uitslag is een jongen maar weet natuurlijk nog niet of het klopt.

11. Skaya

Skaya Fanatiek lid

19 jan 2011
    4.337
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    omg. Rotterdam
    Eva, jaaa daarom zijn wij ook afgelopen maandag snel en gratis getrouwd. Om dezelfde redenen die jij nu noemt! Veel plezier in Keulen!

Daydreamer, fijn dat de echo goed was!!
    Hoelang duurt de 20 weken echo? Hoorde ergens een uur?

Child, 20 weken zitten eraan te komen. Als je twijfels hebt zelf over je ijzer zou ik lekker gaan prikken.
    Over die bacterie kan je misschien even advies vragen bij de ha?
    Succes met de taarten!

Ladytijger, hier heeft het er ook wel ingehakt hoor! Maakt toch weer even onzeker dat het nog altijd hardstikke mis kan gaan. Als je de kleine nou snel nog niet voelt kan je altijd de vk even bellen, daar zijn ze voor. Al is het alleen maar even om je gerust te stellen, want elke dag voelen hoeft natuurlijk niet.

12. bloem18

bloem18 Fanatiek lid

13 jun 2011
    1.463
    0
    36
    Noord-Holland

13. heitjekarweitje

heitjekarweitje VIP lid

14 jan 2009
    12.710
    2
    38
    vmb jij ook nog gefeliciteerd met je verjaardag!
    Leuk he die 3d-foto's!!!

Meiden die zich zorgen maken: knuffel!!!
    Die zorgen zijn begrijpelijk maar niet nodig, het komt nu nog zooo weinig voor dat het mis is!! Hoop dat die gedachte jullie wat helpt?

Miekr haha ben benieuwd of je zouttest klopt! Hier heb ik em nog steeds niet gedaan dus geen idee wat eruit zou komen...

Child: wat leuk dat rompertje! Veel plezier alvast voor morgen!
    En niet ziek worden hoor! Geen idee of een bacterie zo makkelijk over te brengen is? Je moet er maar nét vatbaar voor zijn..en dat is juist vaak op de meest onverwachte momenten lijkt altijd wel! Maar hoop dat je het niet ook krijgt!

Daydreamer, super dat jullie echo goed is!!!!

Eva: veel plezier in Keulen! En leuk dat jullie gaan trouwen, gefeliciteerd!

Babykamer: meiden, zijn jullie ook zo besluiteloos over de kleuren, inrichting enz?? Ben er nog niet uit wat ik precies wil!!
    Heb nu in gedachten: 1 wand (schuine wand met balken) behangen, 2 wanden wit, balken en deurkozijnen wit, deur lichtgrijs...en dan hou ik nog 1 wand over....weet niet of ik die dan roze wil, of misschien grijs? Behangetje wil ik wel een leuk meisjesprintje!

14. Skaya

Skaya Fanatiek lid

19 jan 2011
    4.337
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    omg. Rotterdam
    Heitje, ik zou voor een roze muur gaan voor je muur die je nog over hebt!! :D super leuk!

15. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    Gastouder en Verzorgende IG
    friesland
    @miekr
    ik heb die zouttest ook gedaan, kwam ook een meisje uit
    maar ik weet pas woensdag of hij klopt

@ladytijger
    ik snap dat gevoel helemaal!!!
    zeker nu ik ziek ben en de hele dag door hoest enz
    ben zo bang dat ik de kleine kapot hoest......
    de huisarts en verloskundige zeggen dat ik me geen zorgen hoef te maken, maar toch doe je dat onbewust

16. nijntje81

nijntje81 Fanatiek lid

11 jul 2011
    1.738
    0
    0
    Big City
    Ah! Nog een jarige!!! Ook nog gefeliciteerd VMB!

Ik moet wel lachen om het topic over zwangerschapsdementie... De herkenning is heel fijn!!!:D

Iemand trouwen?! Leuk en gefeliciteerd (en slim!) Ik hoop dat het nog lukt gratis!!! Bij ons hadden ze een fout op de website... Stonden data in dit jaar open om gratis te trouwen, wij al blij dat het zo makkelijk kon, maar dat was dus fout. We hebben toch gekozen om te betalen in goedkoper tarief, want we wilden het echt dit jaar geregeld hebben.

Voor de dames met negatieve gevoelens nav MissQ haar verhaal, kop op! We kunnen onszelf in deze periode heel makkelijk gek laten maken door de hormoonachtbaan... En vaak door angst raak je in een soort verlamming, voel je niet wat je zou willen voelen... relativeer...;)

Verder veel geborrel hier vanbinnen. De kleine heeft een duidelijke mening over croissantjes, want na de eerste hap werd hier vrolijk gesparteld :)

17. Skaya

Skaya Fanatiek lid

19 jan 2011
    4.337
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    omg. Rotterdam
    Nijntje hahahahaha die eet dus vanaf zn eerste jaar alleen maar croissantjes!

18. nijntje81

nijntje81 Fanatiek lid

11 jul 2011
    1.738
    0
    0
    Big City
    Ik denk van wel! En lijkt dan ook wel echt op paps! Die heeft ze voor elk weekend ingevoerd :D

19. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    Gastouder en Verzorgende IG
    friesland
    Dames,
    ik heb een vraagje
    ik heb hier op mijn gezicht allemaal mee-eters en puistjes enz
    normaal had ik er nooit last van, maar sinds ik zwanger ben.........
    ik word er helemaal gek van!!!
    heeeft iemand tips voor me om het wat rustiger te krijgen??
    want het ziet er echt niet uit

20. Skaya

Skaya Fanatiek lid

19 jan 2011
    4.337
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    omg. Rotterdam
    Miffy, jaa ik ook...veel erger dan voor de zw. Heb gewoon regelmatig 5 extra hoofden op mn gezicht. Krijg van buitenaf als tip dat ik niet zoveel chocolade letters moet eten, maar heb er geeneen op hor!
    Smeer er nu overdag maar foundation op, anders ziet het er niet uit.

Deel Deze Pagina