Mei 2012 mama's DEEL II

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Yupgup, 8 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. trotsemams

trotsemams VIP lid

20 aug 2009
    5.653
    0
    0
    NULL
    Zuid-Oost Brabant
    Super! Gefeliciteerd met de goede echo!!

2. Pearl29

Pearl29 Fanatiek lid

28 mei 2007
    1.031
    0
    0
    Goedemorgen dames.

Gisteravond had ik het even helemaal gehad op het werk. Gelukkig mocht ik al snel naar huis toe. Ik was echt moe. Een maal op bed legt manlief zijn hand bij mijn navel en ineens voelde hij een paar lekker schoppen (ik ook hoor). Echt geweldig was dat. Vervolgens heb ik de kleine nog regelmatig gevoeld tijdens het slapen, dat ik er wakker van werd. Duis echt lekker geslapen heb ik niet, maar wel fijn dat die kleine er nog steeds is ;)

3. heitjekarweitje

heitjekarweitje VIP lid

14 jan 2009
    12.710
    2
    38
    Fijn Ladytijger dat alles goed was! Wil je me het geslacht pb'en? Ben wel benieuwd!!!! :)

Pat jij ook al keelpijn...hier al weken hoesten, hoofdpijn en begin nu verkouden te worden! Heb Natterman pastilles, weet nog niet zo goed of ze werken maar je kunt het proberen?
    Verder af en toe een dropje eten, kamillethee drinken, en idd met zout water gorgelen! (brrrrrr)

4. heitjekarweitje

heitjekarweitje VIP lid

14 jan 2009
    12.710
    2
    38
    Leuk Miffy dat het ledikantje al staat!
    Hier wil ik eerst het hele kamertje af hebben (muren, behang, vloer, plinten) voor het kamertje erin gaat...kan eerlijk gezegd niet wachten! Maar moet goed om mezelf denken en niet teveel in 1x willen....dus geduld...pfff ;)
    Maar je weet toch al dat het een meisje wordt? Durf je nog geen roze te shoppen? :p

Nijntje, wat goed dat jullie je cijfer hebben kunnen ophogen, dat scheelt weer!

Hier: vandaag weer de wekelijkse oppas op mn buurmeisje, alleen vandaag is ze al om 12 uur uit ivm het kerstdiner. Dat wordt dus de hele middag tutten, haren mooi maken enz....+ een vriendinnetje komt mee dus dubbel zoveel werk..maar wel leuk hoor dat gefrut! ;)

Fijne dag iedereen!

5. Daanbanaan1982

7 dec 2011
    18
    0
    0
    Groningen
    Supernieuws! Gefeliciteerd!!! Ben nu wel heel benieuwd hoe je uitslag in verhouding staat met de meisjes-jongens score van de meimama's :p

6. heitjekarweitje

heitjekarweitje VIP lid

14 jan 2009
    12.710
    2
    38
    Denk trouwens dat ik het uitje maar opgeef...niemand reageert op mn oproepjes en het lijstje kan ik ook niet meer vinden?

7. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    Gastouder en Verzorgende IG
    friesland
    Hier waren de muren al klaar, die blijven wit
    en we gaan nog nijntje schilderen op de deur van de inbouwkast maar daar staan geen meubeltjes enz
    dus hier staan alle meubeltjes al hihihi

en we weten bijna zeker dat het een meisje is maaaar ze lag er niet goed voor en het we hebben het maar eventjes snel gezien
    mijn vriend is daarom nog niet overtuigd en is nog een beetje terughoudend
    hij wilt echt wachten tot 2 januari in de hoop dat we het beter kunnen zien want hij hoopt volgens mij nog steeds op een jongetje hihiihi
    dus heb het nu bij 1 meisjes outfit gehouden qua shoppen

8. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    friesland
    ik vind 14januari wel goed, dacht dat ik het ook gezegd had
    maar dat weet ik niet meer zeker :)
    ik heb oook geeen idee waar het lijstje van het uitje is gebleven

9. nijntje81

nijntje81 Fanatiek lid

11 jul 2011
    1.738
    0
    0
    Big City
    Heitje, Ja dat cijfer is echt fijn! Bijna de hele klas had dat tentamen niet gehaald en met zn allen zijn we dus bij bepaalde vragen in discussie gegaan. Ik had het echt niet verwacht dat ik het nog zou halen, ik dacht eerder om de vragen en antwoorden te zien het vak beter te begrijpen voor mn her. Maar dat was dus niet nodig :)

Verder ben ik hier nog steeds erg moe. Overdag wil het werken en dingen doen wel lukken, maar 's avonds ben ik gewoon een wrak en slaap ik het liefst uit tot een uur of 12.... Om tien uur mn bed in is ook geen optie, ik werk tot laat, moet dan nog eten.

Het uitje zie ik nog wel zitten hoor... weer een gevalletje zw.dementie ;)

10. 85Eva

85Eva Actief lid

31 aug 2011
    359
    0
    0
    Psychiatrisch verpleegkundige
    Noord-Holland
    Meiden wat fijn al die goede 20 weken echo's! Zou willen dat ik dat ook al kan melden! Maar moet wachten tot 16 januari.

@Miekr: wat vervelend dat je terug moet voor het maagje. En wat een nare en rare reacties van je omgeving! Wat maakt het geslacht nou uit, het gaat toch om de gezondheid?!

@zwangerschapscursussen: ik vind de vergoedingen echt tegenvallen! Heb het meest uitgebreide pakket van IZZ en krijg 100 euro vergoed. Dat is hier ongeveer een halve cursus.

Gister weer een (pret)echo gehad en alles zag er goed uit. Het is nog steeds een meid en echt een druktemaker. Met iedere controle/echo druk tegen de wand aan het schoppen. De placenta zit rechts voor dus het kan nog wel even duren voor ik haar ga voelen.

11. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    friesland
    zoooo dames
    ik heb hier de radio op skyradio, alleen maar kerst muziek :D
    vast lekker in de sfeer komen :D
    lekker even opruimen en nog wat kerstsfeer in huis brengen
    helemaal leuk :D

oooohw ja mijn vriend is vandaag niet thuis dus dan kan het :D

12. ladytijger

ladytijger Fanatiek lid

Pbtjes zijn verstuurd

13. miekr

miekr Fanatiek lid

15 sep 2011
    1.213
    0
    0
    moeder zijn
    Wervershoof
    meiden ik maak me best een beetje ongerust. Gister was dat maagje zo klein en toen de gyn na 20 minuten ook nog een keer keek was ie nog steeds zo klein.
    Bij owen was het maagje ook even klein, maar na 6 minuten was ie op goed formaat.
    Nou de 1e opmerkingen zijn binnen hoor. 1 vriend vond het wel leuk voor ons, maar een paar alweer ach alweer geen meisje, wat jammer voor je. Ik heb wel een dochter, vervelend zeg voor je kan je nooit meiden dingen doen. En het is toch wel tegen de natuur in hoor. Een gezond gezin hoort van 2 geslachten te hebben. Zou je je niet eens laten nakijken.

nou leuk begin van de ochtend. Ben vandaag dan wel wat minder aanwezig, waarom praten mensen toch zo??? Ik probeer te genieten, maar het wordt zo wel heel moeilijk hoor.

14. Liesken

Liesken Fanatiek lid

18 okt 2009
    1.116
    1
    38
    @Ladytijger, gefeliciteerd met de goede echo!! En hou dat blije gevoel maar lekker vast ;)

@Eva, ook leuk om jullie meisje weer te zien! Een echt druktemakertje dus haha.

Ik voel de baby ook steeds beter, nu deze week elke dag wel een paar keer. Zo gezellig!!

@Cursussen, ik wilde gaan zwemmen, maar zag dat het zwangerschapszwemmen woensdag van 18.45-19.15 is. Ik moet net die dag werken en ben dan pas 18 uur thuis. Dan nog even eten natuurlijk, dus dan wordt het wel erg haasten. Moet nog even zien of dat wel haalbaar is dus..

15. Liesken

Liesken Fanatiek lid

18 okt 2009
    1.116
    1
    38
    Jeetje Miekr, ik snap echt niet dat mensen zulke dingen zeggen? Ik kan me echt niet voorstellen dat mensen in mijn omgeving zoiets tegen me zouden zeggen, dat zou me heel erg verbazen..
    Maar heb over het kleine maagje heengelezen denk ik. Kan me voorstellen dat je je een beetje ongerust maakt. Kan het iets vervelends zijn dan, of gewoon iets om in de gaten te houden?

16. Yupgup

Yupgup Fanatiek lid

18 mrt 2011
    3.745
    0
    36
    Onze grote beer en kleine welpje!
    Gelderland
    Miekr, ik had hem een knal verkocht.... Wat een kutopmerkingen. Heb je dat al eens geprobeerd? ;) lucht vast op!

Maagje, wat vervelend dat je je zorgen maakt... Nog even afwachten, zit vast goed!

17. Daro

Daro Fanatiek lid

1 aug 2010
    2.548
    0
    0
    West-Brabant
    Miekr wat vervelend dat je je zorgen maakt om het maagje. Wat kan dat inhouden dan als dat te klein is? Sorry ik denk ook dat ik daar overheen gelezen heb de vorige keer. Ik vind de opmerkingen ook echt niet kunnen, wat een onzin zeg! Als iemand straks tegen mij zegt "oh jammer weer een jongen" of iets in die geest dan denk ik dat ik echt heel verbaasd zou zijn, dat zeg je toch niet?

Ladytijger: fijn, een goede echo!

Hier nu ff tijd voor mezelf.. zoonlief is nog steeds ziekjes maar het gaat wel redelijk. Heb m net op bed gelegd, kan ik even rustig achter de pc met een kopje thee.

Morgen 20 weken echo en ik ben nu al nerveus! Is het een jongen, is het een meisje, is alles goed? Hoe reageer ik als er iets niet goed is, zulke gedachten gaan door mn hoofd. De komende nacht zal ik wel niet veel slapen, gelukkig morgenochtend om 9 uur al meteen de echo. Het is nog steeds niet zeker of mn man meekan, heeft ie eindelijk toegezegd vrij te nemen ligt zn baas dwars! Hij wil vandaag pas uitsluitsel geven en vindt dat mn man te vaak met soortgelijke verzoeken komt. Tja hij loopt bij het GGZ en heeft daarom wel een paar keer vrij moeten vragen (niet wekelijks ofzo hoor maar ivm onderzoeken moest ie wel een paar keer 3 uur eerder weg) maar kan hij daar wat aan doen? Nu was man dus boos op mij vanochtend, want door mij staat zn baan op het spel!? Hihi volgens mij kunnen mannen ook last hebben van zwangerschapshormonen of zouden het de zenuwen zijn voor morgen?

18. 85Eva

85Eva Actief lid

31 aug 2011
    359
    0
    0
    Psychiatrisch verpleegkundige
    Noord-Holland
    He Daro, wat een extra stress zo met je man zijn werk voor de 20 weken echo.. Vervelend! Waarschijnlijk voelt je man zich ook verantwoordelijk als kostwinner op t moment, zeker zo met de komst van een tweede? Beterschap voor je zoontje!

Miekr: hebben ze geen verdere uitleg gegeven over het kleine maagje?

19. Cullen

Cullen Fanatiek lid

7 jun 2011
    1.196
    0
    36
    @Ludora, viel het achteraf mee met het suikergoedje? Ik moet die suikertest ook doen! Bah bah.
    @Heitje, klinkt heel gaaf het kamertje. Ga je nog foto’s plaatsen :D
    @Miffy, gefeliciteerd met de goed echo en jullie meisje. Leuk dat jullie nog terug mogen komen.
    @Daanbanaan, welkom en nog gefeliciteerd met je zwangerschap.
    @Nijntje, fijn dat de controle weer goed was.
    @Miekr, gefeliciteerd met de goede echo. En leuk weer een jongen :D Ik zou mij ook niks aantrekken van die stomme praatjes, je kindje is gezond dat is het belangrijkst.
    @Veldmuisje, gefeliciteerd met de goede echo. En wat denk je een jongen of meisje hihi;)
    @Child, gefeliciteerd, mooie foto’s.
    @Pat, gefeliciteerd met jullie meid. Ik voel je blijheid helemaal, erg leuk. Gaaf die 3d foto.
    @Bloem, vervelend dat je weer moet prikken! Lief dat ze je toch nog verrast hebben.
    @An, fijn dat de controle goed was. Ik moet ook naar de bekkentherapeut helaas.
    @Pat, vervelend van de keelpijn. Thee met honing?
    @Ladytiger, gefeliciteerd met de goede echo. Ik wil PM :D
    @Nijntje, fijn van je cijfer!

20. Daro

Daro Fanatiek lid

1 aug 2010
    2.548
    0
    0
    West-Brabant
    Ja klopt.. hij krijgt sowieso al weinig uren en ik zit zelf ook in de WW dus hij draagt nogal wat verantwoordelijkheid op zn schouders. Maar mn man kennende heeft het ook gewoon met de zenuwen te maken hoor, hij is gewoon bang dat er iets niet goed is met het kindje. Ik maak me er dan ook niet echt druk om, ik ken hem en weet hoe hij zijn emoties uit. Ik weet dus dat hij niet echt boos was vanochtend, maar gewoon onzeker en nerveus :)

Heb net wat zitten googlen op mogelijke 20 weken echo uitkomsten.. eh ja dat had ik dus niet moeten doen!! :( Ik ga er nu ook mee kappen, hopelijk is alles gewoon goed.

En zoonlief wordt nu wakker dus mn rondje internet zit er weer op, tot later!

Deel Deze Pagina