@ yupgyp, wat een lief en leuk gebaar zeg!!!! pffft zat ik net vol trots naar m'n echo's te kijken en naar het grote voetje van onze man kom ik tot de ontdekking dat hij 6 tenen heeft. Nog een paar keer kijken ja echt 6 tenen. Komt m'n man binnen ik zo tegen hem heb jij goed naar de echo's gekeken?? dus hij alle echo's goed bekijken komt ie ook bij het voetje ehm hij heeft 6 teentjes??? Hij nog een paar keer kijken. daarna heeft hij gelijk naar het ziekenhuis gebeld. Ze gaan volgende week als ik m'n echo heb dan ook alles helemaal goed nakijken. Ze kon in de pc kijken ofzo iets waar ook de foto's in staan en zij zag het ook. Het kon geen kwaad, maar zal na de bevalling (na een tijdje wel geopereerd moeten worden) Maar ze gaan wel gelijk verder kijken of alles verder wel helemaal in orde is. dus wordt nog een spannend weekje. Ik wilde vanmiddag bi de hema alvast een leuk setje kopen, maar ze hadden niks leuks hangen wat ik ook echt geschikt vind voor een babytje. (vind overhemdjes voor de 1e weken nou niet echt handig nl)
@ ilonka fijn dat die kans dus echt, echt heel klein is en dat je nu een keuze hebt kunnen maken geniet van je daagjes vrij!! @miekr 6teentjes :O wat bijzonder.....heb je daar ook een foto van om te delen met ons wel vervelend dat je nu zo een spannende week ingaat doe maar rustig aan!!! ik dacht trouwens op onze echo foto maar 4teentjes te zien maar volgens mijn vriend zitten er wel echt 5 ze heeft ook niet zo goed de voetjes kunnen bekijken omdat we nu al een kleine eigenwijs hebben die niet op de foto wil hopelijk kan ze 2jan beter naar de voetjes kijken
kom even inbreken hier in t topic ik ken miek al heel lang, wilde ff reageren. apart zeg 6 teentjes .hoop wel dat t maagje straks gegroeid is. wel fijn dat gyn je vaker gaat controleren hoor. ennne als t is wat ik denk dat je beebje is, heb ik een heel leuk setje die ik toevallig dubbel heb gekregen.
Miekr 6 teentjes? Hmmm dat hoort natuurlijk niet maar misschien lijkt hyet zo? Beweging tijdens fotomoment? Wel een beetje raar dat ze dat niet hebben gezien dan? Ilonka 0,5 %is wel heel erg weinig he, ik zou persoonlijk ook het risico niet nemen hoor met een punctie. Komt vast allemaal goed. Yupgup wat leuk, zo'n onverwacht cadeau van een onverwachte oude vriendin Viev fijn dat de echo goed was. We gaan voor het roze behang, bedankt voor de reacties, dacht dat mn vriend voor de witte zou kiezen maar hij kwam zelf ook al met het idee dat als de andere muren wit zijn we beter voor de roze kunnen gaan. Ik ga het morgen bestellen
Viev fijn van je echo!!! Ilonka, 0,5% is wel weinig om een risico te nemen, vindt ik. Dus ik zou het ook niet doen.... Miekr, teneerste sorry dat ik het zeg maar wat heb jij een rare kennisen!! Jeetje hoe durven ze zo te oordelen. Denken die mensen nou echt niet na!!!! Hemel wat erg... Ver van distancieren!!! 6 teentjes!! Wow, dan schrik je denk ik even. Maar wel apart zeg. Kan dat kwaad voor iets?? En zijn maag, probeer rustig te blijven.... Snel de volgende echo, komt vast goed... Inmiddels ben ik de rest kwijt... Zucht, ik kan dus ook geen boodschappen maar doen zonder lijstje ben ik achter gekomen... Ik heb nog geen uitslag van mijn suikertest, morgen.
Het zijn helaas allemaal vrienden van m'n man en mijn schoonouders. Mijn eigen vrienden zijn gelukkig niet zo bekrompen. @ bloem dat wilde ik ook nog zeggen of heb ik het al gedaan, maar ik vond ook die met het roze de mooiste!! @ ilonka snap wel dat je het niet doet. Als de kans maar 0,5% is is dat heel weinig en zo'n vruchtwaterpunctie is ook niks en niet zonder gevaar. Over de echo van z'n voetjes was ons tijdens de echo ook niet gelijk opgevallen het viel de echoscopiste alleen op dat hij grote voetjes heeft dus alleen naar de grootte gekeken, maar de assistente van de gyn die we aan de tel hadden zag het ook gelijk. naja we zien het volgende week wel. Een 6e teentje kan geen kwaad moet alleen geopereerd worden, maar ze gaan verder alles wel gelijk helemaal goed nakijken.
Ladytijger Ik ben benieuwd, maar heb een vermoeden! Bloem Jaaa, mooi behang! Ehmm.. Ik denk dat ik voor de lichtroze achtergrond zou gaan. Miekr Nou ja, zeg! Wat een familie/vrienden zijn dat dan.. Niks van aantrekken, hoor! Misschien een stomme vraag, ik bedoel er ook niks verkeerds mee, maar.. Heb je zelf misschien (ooit) gezegd dat je een dochter ook wel leuk zou vinden? Mensen kunnen dat natuurlijk verkeerd opvatten, alsof je daarom niet blij kunt zijn met een 3e jongen. Viev Fijn dat jullie 20-weken echo goed was!! Cullen Je reageert weer zo lief op bijna iedereen. Haha! Hoe is het met jezelf? Ilonka Goed dat je op het gesprek geweest bent, nu weet je waar je aan toe bent. Miekr 6 teentjes? Dan sta je ff gek te kijken! Hihi! Gelukkig is dat niks ernstigs! Toch? Hier alles okee! Op de helft van de zwangerschap, nu vakantie, dan nog 3 maandjes werken en dannn.. Verlof! Hihi! Dat klinkt wel goed, moet ik zeggen! Ik wil na m'n verlof gelijk m'n vakantie opnemen, dus eind augustus / begin september weer beginnen. Nu dus lekker 1,5 week vrij.. Heerlijk! Niks moet, alles mag!
Ik reageer ff snel tussendoor. Kan het dat je baby van slag raaks door nachtdiensten? Want normaal wordt ie altijd na het avondeten 'wakker'. Of ik ben dan eindelijk ff rustig op de bank zodat ik 't kan voelen. Maar nu helemaal van slag. Vanmorgen wel gevoeld voor ik ging slapen. Hoop niet dat dit zo blijft haha Heb collega die tijdens zwangerschap van 3 tot 5 wakker was. En toen kindje net geboren was is die de 1e weken van 3 tot 5 wakker geweest. Bizar hoor hahaaa Nou, nog 1 nachtje te gaan en als ze zo gaan als de vorige 2 ben ik tevreden! Niet teveel gekke dingen en rustig verder. Wel blij als ze erop zitten. En morgen ochtend gelijk door op controle bij VK. En dan ff slapen en dan kerstshoppen! Moeten nog cadeautjes halen En dan kerst! Eindelijk ff vrij en lekker genieten!
@sam4hope ik las ergens op zo een groei kalender dat de baby ronde deze periode een slaapritme krijgen dus het zou best kunnen dat jouwe van slag is omdat jou dagen ook anders zijn klinkt best logish eigenlijk
@ daydreamer, nee alleen m'n man en beste vriendin weten dat ik ooit heb gezegd (toen ik net bevallen was van Owen) dat het me in de toekomst nog wel een keer leuk zou vinden om zwanger te raken en dat een meisje me dan ook wel leuk lijkt. Maar m'n schoonouders begonnen zo al toen ik zwanger was van owen en al die andere toen ik zwanger was van Owen waren ze net als nu. Gewoon omdat iedereen in de hele vriendengroep een kind heeft van het andere geslacht. Die mensen zijn heel apart, hebben nog nooit een mk meegemaakt en een jongen of meisje en hebben geen idee dat het ook anders kan. Zij wilden een kind en werden gelijk zwanger ze wilden een zoon of dochter en kregen het. Die mensen hebben gewoon geen hersens, maar hun opmerkingen doen echt wel pijn. Ik heb straks 3 prachtige zoons. 4 mannen die van me houden en de meisjes komen vanzelf wel haha. Devin heeft nu al vaak sjans van de meisjes dus dat zit wel goed haha.
Thats the spirit Miekr. Laat je niet gek maken door een stel buitenstaanders. Ik ken 2 gezinnen met 3 jongens, soms erg druk, maar zo leuk!!! Komt goed!! Ik heb in mijn vrienden kring best wel een aantal meiden die of net een mk hebben gehad of al meer als 2 jaar aan t proberen zijn. Ik vindt dat best moeilijk... Ik voel me soms bijna schuldig!! Ik gun t ze ook zo, en ik zou t zo graag willen delen... Best moeilijk soms....
@Pat Bij mij helpen laurierdropjes altijd goed! En vind ze nog lekker ook!! @Miekr Wat raar zeg! Ik heb dat nog nooit iemand horen zeggen! Lees af en toe dat ze wel meer vreemde dingen hebben Vervelend... Probeer je er niks van aan te trekken! Mijn vriendin komt uit een gezin met 3 meiden, leuk elkaars kleding lenen! Een neef uit een gezin van 3 jongens, samen naar de voetbal, achter de meiden aan... Ook onwijs leuk toch? Ik zou ook graag voor een 2e en misschien zelfs 3e willen gaan straks, geslacht maakt ECHT NIET uit! Wel spannend met dat maagje... Wat zei de vk? Ik ken ook iemand die met 6tenen geboren is, kunnen ze wel weer netjes maken hoor... Wel vervelend voor je uk natuurlijk @Miffy Bij ons zei ze 'jongen, overduidelijk!' terwijl ze voor de echo zei dat ze soms zeggen 70%jongen/meisje als het niet heel duidelijk is. Wat zei ze bij jou? @Daro Ik was ook zo zenuwachtig! Gelukkig gaat alles goed met onze kleine man! Je moet inderdaad niet gaan Googlen, dan kom je de vreselijkste dingen tegen.... @BB Balen zeg..... Sterkte!!! @Bloem Gaaf dat roze! Ik had nog feller roze pip behang in ons huurhuis... In de keuken (Ja, woonde daar met mn vriend en hij vond t best.... In koophuis waar we nu wonen mag het dan weer niet )
Vanmorgen de 20wkn echo, alles goed!! Hij was aan het klieren, zó grappig! Vk: dan gaan we z'n handjes bekijken Uk: doet z'n handjes achter z'n hoofd Vk: ok, dan kijken we eerst naar zijn buik... Alles goed, dan z'n lip Uk: doet armen voor z'n gezicht Vk: (op het laatst) Heb je nog vragen? Ik: kun je nog 1x kijken of het een jongen is, we zijn al bezig met blauw te shoppen! Uk: doet z'n benen over elkaar
dat heb ik weer..... verslikte me net en kreeg echt geen lucht kon ook niet hoesten was zo eng en toen ik eindelijk kon hoesten moest ik ook meteen overgeven midden in de woonkamer ben helemaal emo ervan en nog beroerd ook pffff @tinie ze kon het geslacht steeds niet zien, lag met de benen over elkaar en opeens zei ze: ik zie hier duidelijk 2 schaamlippen en daarna zag ik zelf ook de beroemde 3streepjes ( het hamburgertje ) dus ze was er zelf 100% zeker van...... maaar omdat het zo kort te zien was is vooral mijn vriend nog niet overtuigd die heeft nog steeds hoop voor een jongetje geloof ik
Jeeeej 20 weken zwanger!!! Nog een weekje en dan eindelijk de 20wkn echo.. Zo kom straks uitgebreider reageren maar wou even mijn mijlpaal met jullie delen
Ego-bericht Zometeen naar de 20 weken echo en ik ben zooooo nerveus!! Ik kan om alles janken, heb vannacht bijna niet geslapen en heb net besloten mn zoontje maar even naar oma te brengen omdat hij nog steeds niet helemaal beter is, dus we moeten zometeen nog even langs oma racen voor we naar de vk gaan. Einde ego bericht Oh Miekr wat eng dat je achteraf die 6 teentjes ziet! Ik zou me helemaal kapot schrikken! En wat raar dat ze dat niet gezien hebben. Maar zolang het alleen een extra teentje is, is het niet ernstig. Dat schijnt wel vaker voor te komen geloof ik. Hopelijk is zn maag gewoon ok! Essieee gefeliciteerd met je 20 weken! Ongelooflijk he dat we bijna allemaal al bijna halverwege zijn...
Zo, ik heb eindelijk tijd om weer eens te reageren... Heb vandaag lekker vrij! Zo de auto inpakken en dan gaan we vanavond lekker een weekendje weg! Heerlijk! Ik heb wel bij gelezen en er is veel geschreven! Allemaal zoons en dochters! Leuk hoor! Daar moeten wij nog zo'n 20 weken op wachten.... En.. Miekr... Er zijn zoveel gezinnen met maar 1 "soort" kind. Mijn zusje heeft twee jongens, haar werd inderdaad ook gezegd door familie "goh, nou moet je nog een keer, voor een meisje...". Dat zelfde familielid heeft dat ook gezegd tegen haar eigen schoonzus die twee prachtige wondermeiden heeft. Door een afwijking in haar baarmoeder kan ze eigenlijk geen zwangerschap voldragen..... En dan toch 2 heerlijke meiden... En dan zo'n schoonzus... "Jeetje, nu nog een jongen..." Sommige mensen snappen er inderdaad niets van! Verder heb ik mooi behang voorbij zien komen en veel zenuwen voor de 20 weken echo. Een aantal verjaardagen; nog van harte! En jubelende dames die de 20 weken grens hebben bereikt!!! Jeuj! Ik mag mij morgen bij jullie voegen! Wat gaat het snel he.... Actieve dames met babykamers.... Wij gaan volgende week kijken voor een kinderwagen via Marktplaats. En dan maar eens het kamertje opruimen... Verder is het niet echt blijven hangen.. Ohja, nog een nieuwe dame; welkom! Fijne dag dames! Succes met de echo's!
Goede morgen, Meiden met 20weken echo veel plezier en succes. Hier is het even klagen, ik heb me ziek gemeld, voel me belabberd, keelpijn constante hoofdpijn veel van jullie tips helpen nu dus niet lichte verhoging dus ik blijf in bed vandaag. BAH BAH. Behang wij gaan (ikke dan ) voor de lief knopenbehang Kamertje hebben wij bij babydump gekocht en er was gezegd dat het rond de 4e week geleverd werd, wordt ik gisteren gebeld voor een afspraak op 9januari:0 ik was ff van mijn stuk gebracht want e moet nog behangen worden en aangezien wij dit weekend al vol zitten en volgende week een midweek weg gaan kan het behangen pas 2e week van januari en behang moet ook nog drogen voor je er weer iets in de kamer gaat zetten. Maa gelukkig begreep ze het en bellen ze volgende week terug pfoeiiii haha zag de bui al hangen hier.