Hey meiden, Gisteravond 19 uur was het dan eindelijk... de echo voor de 2e keer. Hoera het is goed!!! het hartje klopt nu wel en het kindje was 9 mm. Dus dat is vandaag 7 weken. Zo wat een stress viel er van ons af. De echo is zo vroeg dat je verder weinig ziet, maar het leeft!!! Over 2 weken hebben we weer een echo om beter het termijn te bepalen. Mijn zus die 27 weken zwanger is was ook helemaal door het dolle. We schelen dus precies 20 weken. We gaan nu genieten!! Naja als ik niet nog zieker word. Ooh soms zo misselijk en moe en duizelig bah. Uhum ik mag niet zeuren er groeit een fantastisch mensje in me en daar heb ik het graag voor over. Ik ben inmiddels net als anderen ook al afgevallen ik ben al 4 kilo kwijt. Ik doe mijn best om gezond te eten, alleen die hormenen gooien alles er weer uit.... Meiden een fijne dag nog!!
Wauw wat een mooie echoplaatjes zie ik voorbij komen!!! Gefeliciteerd met de goede echo's Elmo, Camadia en Pat! Afvallen: hier niet afgevallen, maar heb dan ook (nog) niet hoeven overgeven of minder trek...dus gewicht is ongeveer hetzelfde!
Ohh fijn dat alles goed is Doetie! Is zeker een geruststelling voor je! En wat leuk zeg, samen met je zus zwanger! Nu lekker genieten!
Hier: fitnessen ging wel ok eigenlijk. Heb gewoon rustig aan gedaan en alles op een lichte stand. Het scheelt natuurlijk ook al dat ik sinds mei wel gewoon elke week heb gezwommen, fysio heb gehad en goed in beweging ben gebleven met fietsen enz. Dus het viel mij mee! Wel beetje dizzy af en toe maar had een broodje appelstroop mee die me uit de brand hielp
Ahhh,ik ben helemaal in love Ons beebje maakt het prima!!! In het begin was beebje maar rustig,maar na een beetje porren op mijn buik kwam er actie in da house.Zag eruit alsof beeb aan het dansen was hihi.Zo mooi,al zo helemaal een mensje...ik was er weer ontroerd van. M`n bloeddruk was perfect (140/80 )...ik geloof niet dat ie ooit zo laag is geweest haha. M`n suiker is dus idd te hoog.Het mocht 7,6 zijn en was 10,4.Gyn vind het verstandig om insuline te gaan spuiten (ook gezien voorgeschiedenis van grote beebs).Dat gaat dan wel weer via de internist en daar heb ik dinsdag al een afspraak staan. Over 3 weken terug komen bij de gyn.Hoop dan inmiddels meer duidelijkheid te hebben.
@Goede echo's gefeliciteerd. Camadia die van jou is zo duidelijke, mooi hoor! @Echo's vandaag, succes en veel plezier. @Doetie, gefeliciteerd fijn dat het allemaal goed is. @Afvallen, hier nog hetzelfde gewicht.
Geen idee of ik ben aangekomen of afgevallen. M'n weegschaal doet het niet. Ik had geen koffertje gekregen van de vk, maar een tas van zwitsal. Vol met boekjes, sudocreme, en een knuffeltje. (heb deze keer de blauwe uitgekozen)
Gefeliciteerd! Fijn dat je bloeddruk ook goed was. Suiker had je al een vermoeden van he, maar tegenwoordig kunnen ze daar veel mee.
Hoi meiden, Wat een supermooie echo's komen hier voorbij! Echt leuk om te zien! Hier even een update van mijn kant. Ik ben zondag flink tipsy geworden na alles stress en het verdriet van weer een miskraam. Ik heb echter heel weinig bloed verloren (nog niet eens de helft van een menstruatie, maar wel twee stolsels en krampen) dus belde maandag de vk. Dat was een andere dan zondag en deze twijfelde of het nu wel om een miskraam gaat (stress!! Ik heb immers alcohol gedronken zondag!). Toch willen ze pas een echo doen op 19 okt, wanneer mijn eerste echo ook gepland staat. Argument 1: een echo heeft pas zin een week na een miskraam. Argument 2: op 19 oktober is pas te zeggen of het kindje levensvatbaar is (vreemd, ik zou nu 7 weken en 1 dag zijn. Toen ik belde voor een afspraak voor de echo wilde ze die eigenlijk eergister al plannen. Ik heb toen gekozen voor de 19e. Waarom zou er nu pas de 19e een hartje te zien zijn dan?) Argument 3: Ze hebben niet eerder plek dan de 17e en ' dan maken die twee dagen ook niet zoveel uit' . Dezelfde vk die me dit na overleg met haar collega's mededeelde, wilde zelf in eerste instantie de echo naar voren halen. Om dit hele lange verhaal korter te maken: ik heb voor vanmiddag om 15.00 uur een afspraak gemaakt voor een ' pretecho' bij een andere praktijk in de hoop dat zij mij duidelijkheid kunnen geven. Ik hoop hier niemand mee tegen het hoofd te stoten en niet verwacht dat ik dit ooit had kunnen denken, maar ergens hoop ik dat mijn baarmoeder gewoon leeg is en we verder kunnen. We hebben wat betreft zwangerschap de laatste maanden zoveel voor onze kiezen gehad, het stress-vaatje loopt over en ik ben een labiel wrak op het moment. Plus een kutgevoel dat ik zondag gedronken heb in de veronderstelling dat het al helemaal mis was. Ik vraag me af of dit alles een gezonde start is voor een beebje. Aan de andere kant; als het hartje klopt is het meer dan welkom natuurlijk en babies worden gemaakt en groeien onder slechtere omstandigheden. Maar deze onzekerheid is killing.
Zodat is een hoge bloeddruk. (en dan voor jou laag???) Bij mij was ie de laatste keer 90/60. (vond ik zelf vrij laag voor wat ie normaal is) Ik zal deze zwangerschap ook weer suiker moeten prikken en zo'n gtt test doen. Blegh. Ook i.v.m. grote jongens. Maar heb gelukkig nooit insuline hoeven te spuiten.
@eva oooohw dat lijkt me een rot situatie!! dat je nog steeds niet weet hoe of wat ben benieuwd wat je de 19e met de echo gaat zien sterkte!!!
Tjee zeg,wat naar dat ze zo lang wachten met een echo maken...Hoop dat alles goed gaat en je geduld beloond gaat worden.
Ik heb sinds de zwangerschap van de oudste hoge bloeddruk en slik hiervoor medicijnen.Bij mij is hij zelfs medicijnen altijd veel hoger,dus dit is echt super netjes
@ 85EVA Zo dat moet wel schrikken zijn geweest dan zeg. Spannend vanmiddag dan toch een echo om te kijken of er nog wat zit. Wel raar op zich dat ze volgende week dan pas plaats hadden om een echo te maken terwijl je nu die stolsels heb verloren. Een kennis van mij (op een andere babysite) heeft ook tijdens de 1e weken van haar zwangerschap stolsels verloren. Nu hoeft dit niet hetzelfde te zijn, maar bij haar was het 1 kindje van een tweeling. hoe precies weet ik niet meer exact. Maar ze was zwanger van een tweeling, en met die stolsels dus 1 kindje verloren, maar nog wel zwanger van het andere kindje. Ik hoop voor je dat er nog wat te zien is, en ja dat je hebt gedronken. tja zolang het bij eenmalig blijft kan het geen kwaad. (bij onze oudste bleek ik tijdens onze trouwdag zwanger te zijn, maar heb toen aardig wat gedronken. en onze zoon is toch helemaal gezond. Succes vanmiddag!!!!
Ohhhh eva, heel veel succes bij de echo straks, hopelijk beleef je er gewoon pret aan en is het niet beladen Ga duimen draaien voor je