Mei 2012 mama's DEEL II

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Yupgup, 8 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. heitjekarweitje

heitjekarweitje VIP lid

14 jan 2009
    12.710
    2
    38
    Hey meiden!

Iedereen een leuke kerst gehad?
    Hier gezellig gehad! Cadeautjes (muziekmobiel van Nijntje en nog wat kleine cadeautjes), lachen, spelletjes enz...
    En natuurlijk teveel gegeten...pfff blehhhhh en ben doodop nu, mn hele lijft doet zeer!....dus ga vandaag lekker rustig aan doen, beetje tv kijken en boodschapjes doen ofzo...

Kayde welkom terug! En graag gedaan hoor, die krabbel! Wat leuk een meisje! Je maakt het lijstje weer wat meer gelijk ;)

Ludora jij ook al suizende oren?? Supervervelend is dat!! Heb het nu 2x gehad waarvan 1 dag zo erg dat ik me helemaal totaal afwezig voelde pfff echt niet normaal! Volgens mn moeder kon het te maken hebben met mn lage bloeddruk? Jij ook een lage bloeddruk?

Harde buik: hier de afgelopen dagen 2x gehad (voor het eerst). Geen fijn gevoel inderdaad...het voelt duidelijk als een waarschuwing dat je teveel van je lijf gevraagd hebt....pff maar wat wil je met die drukke kerstdagen en al die verplichtingen ;)

Pat lekker een paar daagjes weg, veel plezier!

Miekr hoop dat het snel donderdag is voor je! Probeer in ieder geval wat stress te vermijden want die voorweeën lijken me echt geen goed teken! Heb je niet een bad waar je lekker in kan ontspannen ofzo?

Fijne dag iedereen!

2. Daro

Daro Fanatiek lid

1 aug 2010
    2.548
    0
    0
    West-Brabant
    Hier ook net de mail voor de blije doos :)

3. an1985

an1985 Fanatiek lid

22 apr 2010
    1.888
    0
    36
    Utrecht
    Hier ook een mail! :)

4. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    Gastouder en Verzorgende IG
    friesland
    hoi dames!!
    hier een gezellige kerst gehad!!
    we zijn erg verwend en de baby ook en zelfs de katten hihihi

net ons 2e ledikantje verkocht, ruimt weer lekker op
    straks nog even bezig in huis
    dan om 1uur bij de verloskundige zijn
    en vanmiddag naar mijn schoonfamilie voor nog meer kerst :D
    dan gaan we met zijn 10 gourmetten en het kleintje van mijn schoonzus is er dan ook (die is nu 19 weekjes oud) en dan kunnen we daar ook nog even mee knuffelen
    helemaal zin in

5. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

8 feb 2010
    13.842
    0
    0
    hotfixen is momenteel mijn favo bezigheid als de m
    gelderland
    oeh,, ik ga uit mijn hoofd reageren als dat maar goed gaat;)

Pat; fijne dagen meid! Heerlijk ff eruit!

Roze echo uitslag voorbij zien komen! Gefeliciteerd!

miekr; meid kijk je uit? Dat kan nooit goed zijn, niet onderschatten he? Dikke knuffel voor jou. Ik reageer maar niet op je sfamilie, vind ze het reageren niet waard;) (sjonge jonge)

kerst; aardig goed verlopen, 2dagen tijd 2x gespuugd en steeds op zelfde moment. Weinig gegeten maar kom ik dr ook niet van aan haha.. (toch nog een voordeel aan zo'n nadeel:p)

beeb(s)voelen; JAAA!!! de hele dag door nu, vind het nog wel onwennig hoor:) steeds van die bonkjes en schopjes... schatje voelt het nog niet want er komt er eentje... dan is het half uurtje stil ofzo en dan weer eentje... dus nog niet achter elkaar.

6. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    friesland
    @bezigbijtje
    ooohw wat leuk dat je de beebs begint te voelen
    ik vind dat zo bijzonder!!
    mijn vriend heeft het ook pas 2x gevoeld hoor 1 keer super zachtjes vond die ook niet zo bijzonder en 1ste kerstdag 3 flinke schopjes :D vond die helemaal super :D

7. trotsemams

trotsemams VIP lid

20 aug 2009
    5.653
    0
    0
    NULL
    Zuid-Oost Brabant
    En toen was kerst weer voorbij..op naar de kerst met beeb(s) erbij hihi

Hier was het erg gezellig alleen met mijn suiker was het 10x niets om het zo maar te zeggen.Verder wel erg leuk gehad,maar nu wel erg moe.

Harde buiken heb ik soms,hier is het eigenlijk altijd een teken dat ik teveel heb gedaan en ze worden dan ook minder als ik rustig aan doe.

De blije doos mail heb ik ook,leuk!

Priscilla,kan me voorstellen dat je juist op zo`n moment behoefte hebt aan een eigen stekkie samen met je mannetje en straks jullie beebje.

Beeb voel ik echt heel vaak op een dag,het is een enorme druktemaker.Eergisteravond voelde ik dat hij zo ontzettend druk was,dus ik m`n buik bloot maken en kijken.En ineens,ploefff ...ging m`n buik een stukkie omhoog.Echt een duidelijke schop.Husband wou het ook graag zien,maar ondanks dat beeb nog erg druk was zagen we het niet meer aan de buitenkant.

Vandaag lekker even een rustig dagje,heb ik wel nodig :D

8. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

8 feb 2010
    13.842
    0
    0
    gelderland
    wat/ hoe is het verschil nou precies tussen

- banden pijn
    - harde buiken.....

:):):)

9. trotsemams

trotsemams VIP lid

20 aug 2009
    5.653
    0
    0
    NULL
    Zuid-Oost Brabant
    BB,bandenpijn voel ik alsof er iemand aan je baarmoeder aan het trekken is zeg maar.Echt een trekkerig gevoel.

Bij een harde buik wordt m`n buik zo hard als een stevige voetbal,dat blijft even en wordt dan weer minder.Hij is dan iig nog harder/strakker als normaal ;)

10. bloem18

bloem18 Fanatiek lid

13 jun 2011
    1.463
    0
    36
    Noord-Holland
    Dat is een goeie bezigbijtje, dat weet ik ook niet.

Ik heb wat knippies in huis van mn schoonzus. Ik wil wat dingetjes gaan naaien voor de baby maar nou beginnen vele leuke dingen bij maat 68. Omdat het mn eerste wordt ben ik nog niet zo goed op de hoogte van wanneer ze welke maat ongveer hebben (als we van gemiddelde uitgaan, ik verwacht geen boven gemiddeld lengte kind, wij waren altijd de kleinste van de klas.)
    Ons kindje komt helemaal eind mei, misschien wordt het wel een juni kindje wanneer zit het dan ongeveer op maatje 68? En daarna komt zeker 74? Die maat zou nog wel even duren?

11. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

8 feb 2010
    13.842
    0
    0
    gelderland
    Oke... dan heb ik (nog) geen bandenpijn maar wel harde buiken af en toe ;)

12. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

8 feb 2010
    13.842
    0
    0
    gelderland
    Maattabel voor baby's en kinderen

hier staat een handig tabelletje waar je het aan kunt zien....

de maten zijn iig de lengtes van je baby. Met de geboorte is dat gemiddeld 50 (dus maatje 50)

13. bloem18

bloem18 Fanatiek lid

13 jun 2011
    1.463
    0
    36
    Noord-Holland
    Oh dank je wel! Dat is handig, ik ga het gelijk opslaan.:)

14. Daro

Daro Fanatiek lid

1 aug 2010
    2.548
    0
    0
    West-Brabant
    Mn zoontje is nu bijna 2, is supergemiddeld (echt precies op de groeilijn van het CB qua lengte en gewicht) en heeft nu nog maat 86 en soms voor truitjes maat 92. Gister nog een setje aangedaan dat hij voor zn eerste verjaardag had gekregen, maat 86 met in het label ook 12-18 mnd, dat past nu pas. Dus de tabel klopt wel aardig.

Hij heeft vrij lang maat 50 gedragen, ongeveer 1 maand. Daarna zo'n 2 maanden maat 56. Dan komen nog 62 en dan 68. Ik denk dat ie maat 68 droeg toen ie een maand of 8 was, daarna heeft ie vrij lang in 74 gezeten.

Ik zou dus zeggen dat maat 68 zo'n beetje voor de winter is bij een mei-kindje.

15. nijntje81

nijntje81 Fanatiek lid

11 jul 2011
    1.738
    0
    0
    Big City
    Mogguh!
    Hier gezellig gehad. Vandaag gaan we naar Ikea voor wat spullen voor onze nieuwe woonruimten. Ik heb veel zin in het verbouwen, alleen zit ik ook een beetje met mn vele huiswerk... Das dan weer jammer ;)
    Dames, fijne dag!!!

16. nijntje81

nijntje81 Fanatiek lid

11 jul 2011
    1.738
    0
    0
    Big City
    Fijn om te lezen over de maten! Ik had ook geen idee!!

17. ladytijger

ladytijger Fanatiek lid

Goede middag meiden,

Bram die is vrij lang en die zit nu in maat 92 qua broeken en shirtjes maat 98.
    Maar ik zou ook gewoon de maattabel aanhouden bloem18.

18. ladytijger

ladytijger Fanatiek lid

Nijntje veel plezier bij de Ikea

19. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    friesland
    om 1 uur weer naar de verloskundige
    hopelijk vinden ze het hartje dit keer sneller
    vind het wel leuk om weer naar het hartje te mogen luisteren :D
    vorige keer duurde het lang om te vinden en hoorde je het niet echt goed dus nu hopelijk wel

en vandaag 21 weken :D:D

20. miekr

miekr Fanatiek lid

15 sep 2011
    1.213
    0
    0
    moeder zijn
    Wervershoof
    Hier gelukkig inmiddels wel ervaring met de maten. Owen is van 1 juni en zit nu te schommelen tussen maatje 68 en 74. Maar hij was vrij groot bij z'n geboorte (4780gr en 52cm)
    Als je dus voor maatje 68 gaat wordt het wel dus kleren voor de koudere maanden.

*** ga ik weer even verder lezen.**

Deel Deze Pagina